کد خبر: ۱۴۹۹۵۸
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

تحریم نفتی ایران عملا شکست خورده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی پیش از ظهر امروز در بازدید از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی اظهار کرد: صنعت نفت ایران در مسیر رشد و تعالی روزافزون قرار دارد و برای پیشرفت و توسعه بیشتر بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی افزود: مدیران و کارکنان پارس جنوبی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در حوزه انرژی کشور دارند و در واقع کار مدیران و کارکنان این منطقه از جمله کارهای اساسی و جهادی در کشور است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ما در حوزه صنعت نفت و گاز از کشورهای اصلی تامین انرژی جهان هستیم خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش تلاش کنیم تا به هدف مورد نظر که تولید روزانه 700 تا 800 میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی است دست یابیم.

میرتاج‌الدینی با اشاره به سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به عسلویه گفت: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به پارس جنوبی دارند و بدون تردید فرمایشات معظم‌له تاکیدی بر تقویت و ارتقای جایگاه مهم ایران در صحنه انرژی جهانی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به شکست تحریم نفتی ایران یادآور شد: بدون شک آمریکا چاره‌ای جز عقب‌نشینی از تحریم نفتی ایران ندارد و هم‌اکنون سیاست تحریم نفتی جمهوری اسلامی عملا شکست خورده است.

میرتاج‌الدینی گفت: آمریکا در یک عقب‌نشینی آشکار، 11 کشور را از تحریم نفتی جمهوری اسلامی مستثنی کرد و این به معنای واقعی شکست خوردن سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا از تحریم نفتی ایران است.

وی افزود: تحریم نفتی ایران عملا شکست خورده است؛ چرا که موقعیت جهانی جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که بسیاری از کشورها تقویت دیپلماسی انرژی خود را در دریافت و تامین منابع نفتی مورد نیاز از جمهوری اسلامی می‌بینند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ادعای برخی کشورهای نفتی نسبت به جایگزینی نفت ایران برای تامین انرژی کشورهای مصرف کننده، تصریح کرد کیفیت نفت ایران به گونه‌ای است که بسیاری از کشورها برنامه‌ریزی سالانه انرژی خود را بر مبنای استانداردهای موجود نفت ایران تنظیم کرده‌اند؛ از این رو قطع دریافت نفت از ایران و جایگزینی دیگر منابع نفتی به راحتی امکان پذیر نیست.

میرتاج‌الدینی ادامه داد: مستثنی کردن 11 کشور از تحریم نفتی ایران، واکنش دیگر کشورها مانند چین و هند را نیز در پی خواهد داشت چرا که آنان نیز بخش وسیعی از انرژی خود را از ایران تامین می‌کنند و این استثنا نمی‌تواند شامل آنان نشود.

به گزارش فارس از عسلویه، وی خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی می‌دانند که قادر به متوقف کردن حرکت پرشتاب توسعه و پیشرفت ایران اسلامی نیستند و همواره در برابر ایران اسلامی ناکام می شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین