کد خبر: ۱۶۵۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۱
جرعه ای از چشمه رمضان

شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان (روز دوازدهم)

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان به قلم حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی

1ـ ماه مبارک رمضان محکمات دارد که عبارتند از «روزه، پرهیز از مفطرات، حضور در صحنه عبادت» و متشابهاتی چون «دعا، حضور در نمازجمعه و جماعت و تلاوت قرآن» دارد که در جمع عبادت ویژه در مانور یک ماهه ویژه در کانون معنویات می‌باشد. رسول مکرم اسلام در ضمن روزه دعای مخصوص هر روزه دارد که باید به آن نیز توجه شود. برای روز دوازدهم می‌فرماید: «اللّهُمَّ زَيِّنّى فيهِ بِالسَِّتْرِ وَالْعَفافِ وَاسْتُرْنى فيهِ بِلِباسِ الْقُنُوعِ وَالْكِفافِ وَاحْمِلْنى فيهِ عَلَى الْعَدْلِ وَالاْنْصافِ وَ امِنّى فيهِ مِنْ كُلِّ ما اَخافُ بِعِصْمَتِكَ يا عِصْمَةَ الْخاَّئِفينَ.

خداوندا با آبرومندی و پارسايی مرا در اين ماه زیبایم گردان و با لباس قناعت و خودداری از سؤال مرا بپوشان و مرا به رعایت عدالت و انصاف وا بدار. و از هر چه ترس دارم، ایمنی بخش، ای پناه دهنده ترسایان. 

2ـ در این فراز، چهار موضوع اخلاقی و مکارم اخلاق، مطرح شده که عبارتند از: آبروداری و آبرومندی و خویشتن‌داری و حفظ حرمت خود، و مجهز شدن به قناعت و اتکاء به خود و رعایت عدالت و انصاف در همه حال و همه زمان و مکان، و ایمنی از موارد ترس و خوف بایسته، که مصونیت‌سازی تو، انسان را بیمه می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین