کد خبر: ۸۷۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۱:۲۵

میلاد حضرت زینب(س)، پرستار نهضت حسينی مبارک

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: پنجم جمادی‌الاولی سال پنجم و ششم هجری روز ولادت با سعادت بانوی قهرمان كربلا و پرچمدار نهضت حسينی عليه السلام ، حضرت زينب كبری سلام‌الله عليها می‌باشد.

اين روز را روز پرستار ناميده‌اند و علت آن است كه حضرت زينب پرستاری امام زمانش، حضرت سجاد عليه‌السلام و ديگر بيماران و مصيبت زدگان اهل بيت را بر عهده داشت، و ضمن انجام رسالت مهم و تبليغ نهضت حسينی، از پرستاری بيمار كربلا، با تحمل آن همه سختيها و ناملايمات غافل نبود.

اما از انصاف به دور است كسی كه خانم زينب را صرفاً پرستار بيمار بداند، چرا كه پرستاری از بيمار يكی از كوچكترين مسئوليت‌های حضرت بود. هر چند پرستاری، وظيفه سنگين و ارزشمندی است و پرستار متعهد بايد باصبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملايمات را برای انجام خدمتش داشته باشد و چنين كاری از عهده هر كس بر نمی‌آيد ولی با اين حال، مقام زينب سلام الله عليها، آنقدر والا و عظيم است كه بايد ايشان را پرستار نهضت و انقلاب حسينی بناميم. زيرا اين پرستاری ، به مراتب مهمتر و سرنوشت سازتر از پرستاری بيمار بود . زينب عليها‌السلام نقش حفاظت از قيام خونبار حسينی را بر عهده داشت كه اگر چنين نبود ، خون امام حسين عليه السلام پايمال می‌گشت.

حضرت زينب عليها السلام در پسِ آن مصيبتها، آنچنان بار سنگين پرچم ولايت را بر دوش گرفت و در برابر كفر ايستاد و خطابه خواند تا مردم را بيدار نمود و پس از آن حركتهای اسلامی ايجاد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین