کد خبر: ۱۱۰۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶

ابتکار: احمدی‌نژاد توصیه‌های وحدت‌طلبانه خود در لبنان را در ایران اجرا کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه ابتکار در سرمقاله خود با عنوان «اتحاد در داخل، اقتدار در خارج» به شعارهای احمدی‌نژاد در سفر لبنان اشاره کرد. 

این روزنامه می‌نویسد: اکنون که مسئولان سیاسی کشورمان طعم شیرین محبوبیت را در عرصه جهانی چشیدند، فرصتی است تا برای زدودن فضای بی‌اعتمادی در داخل، تلاش‌ها و اصلاحات موثری برای احیا و ترمیم فضای عمومی انجام دهند.

ابتکار اقرود: سعه صدر وتدبیر جناب آقای احمدی نژاد در بین گروه‌های متعارض و مخالف لبنانی و گام‌های وحدت بخش او که انعکاسی از فرهنگ و تمدن ایرانی است قابل تحسین است. اما اکنون این سوال در اذهان عمومی مردم ایران و افکار عمومی مطرح است که اگر با تدبیر و سعه صدر آقای احمدی نژاد، سعد حریری و سید حسن نصرالله می‌توانند در کنار هم قرار گیرند آیا این وحدت بخشی قابل تعمیم به داخل کشور است؟چرا در داخل چنین مهندسی اجتماعی و سیاسی صورت نمی‌گیرد تا ظرفیت‌ها و نیروهایی که اکنون هر کدام در گوشه و کناری به تحلیل می‌روند و دچار فرسایش روزمرگی هستند جلوگیری شود.

این روزنامه در پایان چند پیشنهاد برای رسیدن به وحدت ارائه داده است. این پیشنهادات به این شرح هستند:

تمام قرائت‌های موجود در مذهب تشیع به رسمیت شناخته شود : به رسمیت شناختن سایر قرائت‌ها در مذهب تشیع باعث همراه شدن جمعیت کثیر شیعیان ناراضی و علمای منتقدی است که از نفوذ قابل توجهی در داخل و خارج برخوردارند . 

تلاش برای رفع تبعیض بین شیعه و سنی : همانگونه که نظام سیاسی ما از توده‌های مسلمان به عنوان یک قدرت قابل اتکا می‌نگرد ، باید این واقعیت را بپذیرد که اکثر مسلمانان جهان را برادران اهل سنت تشکیل می‌دهند .همانگونه که در خارج از کشور به برادران اهل سنت به عنوان همراه و متحد نگریسته می‌شود،در داخل نیز به برادران اهل سنت که به دلیل ملیت مشترک با حکومت مرکزی از اشتراکات بیشتری برخوردارند، توجه شود و تلاش‌های موثر و جدی برای رفع تبعیضات صورت گیرد تا هم هموطنان عزیزمان به حقوق و مزایای خود دست یابند و هم ضریب امنیت ملی مضاعف گردد.

بهره مندی تمام شهروندان ایرانی از آزادی‌های سیاسی و مدنی نشان دهنده ظرفیت بالای اسلام سیاسی، به عنوان یک الگوی موفق در جهان اسلام و یک رقیب جدی فکری و ایدئولوژیک با تفکر لیبرال دموکراسی در جهان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین