کد خبر: ۱۷۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
با وجودتحریم های واشنگتن علیه تهران صورت گرفت

رشد 30 درصدی صادرات آمریکا به ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی رغم تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران آمار ها حاکی از رشد بیش از 30 درصدی صادرات آمریکا به ایران در سال جاری میلادی است. 

به نقل از رویترز ، آمارهای وزارت خزانه داری آمریکا که هفته گذشته منتشر شده نشان می دهد این کشور در هشت ماهه نخست سال 2012 در مقایسه با هشت ماهه نخست سال قبل بیش از یک سوم به صادرات خود به ایران افزوده است.

در طی این مدت آمریکا قریب به 190 میلیون دلار به بازار ایران صادرات داشته است در حالی در هشت ماهه نخست سال 2011 این میزان 150 میلیون دلار بوده است.

بر اساس این گزارش عمده صادرات آمریکا به ایران در هشت ماهه نخست سال 2012 انواع غلات ( به ارزش 90 میلیون دلار) ، دارو، تجهیزات پزشکی و فرآورده های شیری بوده است.

عمده ترین صادرات آمریکا به ایران غلات به ویژه گندم است. در سال جاری میلادی آمارها حاکی از افزایش 4 برابری صادرات غلات آمریکا به ایران علی رغم تحریم ها است.

در سال 2011 ایران تنها 21 میلیون دلار ذرت از آمریکا وارد کرده است در حالی که در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی ایران قریب به 90 میلیون دلار انواع غلات به ویژه گندم از آمریکا وارد کرده است.

علی رغم افزایش صادرات غلات اما صادرات دارو و تجهیزات پزشکی در سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است. آمارها حاکی است در سال جاری میلادی صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به رقم 15 میلیون دلار رسیده است در حالی که در سال 2011 این رقم نزدیک به 27 میلیون دلار بوده است.

اما صادرات فرآورده های شیری از قبیل کره ، پنیر ، خامه و.. در سال جاری سه برابر شده و از رقم 7 میلیون و هشتصد هزار دلار در سال 2011 به 20 میلیون و سیصد هزار دلار رسیده است.
به گزارش عصر ایران،صادرات تجهیزات جراحی و دندانپزشکی نیز در سال جاری افزایش یافته و از رقم 4 میلیون و هفتصد هزار دلار به 8 میلیون دلار در هشت ماهه نخست امسال رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
رشد 30 درصدي صادرات آمريكا به ايران را به كليه هموطنان تبريك مي گويم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
اينقدر ازشون ميخريم تا بميرن.
با اين دلار گرونشون.
كلا توي آمريكا گروني اومده نه غلام.
بايد هرچي دارن بخريم تا ريال ما اونجا زياد بشه. درسته غلام؟
مرگ بر آمريكا..... . خون جوانان ما ميچكد از چنگ دول...مردان ما.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
باید دید غلات اصلاح ژنتیک شده رو برای تست روی مردم ما می فرستند یا نه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
بهتر نبود مينوشتين رشد 30 درصدي واردات ايران ازآمريكا؟؟؟؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
0
0
بله چقدر خوشحال هدف مند کردن همه چیزو از مردم گرفتن امریکا هم تحریم کرد فشار بیشتر بشه مردم ما هم خوشحال وشاد امید به زندگی هم بیشتر شده چون صادرات ما با این کارهای انجام بیشتر شده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین