کد خبر: ۱۵۷۶۲۶
تعداد نظرات: ۳۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۰

دادن حق طلاق به زن، مهريه‌‌ را كم مي‌كند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فريده غيرت اظهار كرد: لايحه حمايت از خانواده متاسفانه برخلاف آن عنواني كه دارد، لايحه حمايت از خانواده نيست بلكه لايحه آيين دادرسي اختلافات خانوادگي است. استناد قانون‌گذاران براي تدوين و تصويب اين لايحه، اصل 21 قانون اساسي بود كه در آنجا در مورد حقوق خانواده، حقوق اطفال و... صحبت شده است.

وي ادامه داد: زماني كه متوجه شديم قانوني تحت عنوان لايحه حمايت از خانواده به تصويب خواهد رسيد، بسيار خوشحال شديم و اگر در اين لايحه تمامي مسائل خانواده مدنظر قرار مي‌گرفت، اين لايحه مي‌توانست عنوان لايحه حمايت از خانواده را به خود بگيرد، ولي متاسفانه آنچه كه از اولين روزهاي عمر اين لايحه مي‌گذرد، رويكرد خاصي نسبت به زن نداشته است.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: در يك دوره‌اي تعيين سقف براي مهريه در ايران مطرح شد و اكثر حقوقدانان بر اين نظر بودند كه گذاشتن سقف براي مهريه خلاف قانون است. زيرا مهريه در اختيار زوجين است و زوجين بايد ميزان مهريه را تعيين كنند. بنابراين قانوني نمي‌تواند براي زوجين سقفي را تعيين كند و اين حرف تحقق پيدا كرد و قانون سقفي را براي مهريه تعيين نكرد، اما اخيرا كه اعلام كردند اگر مهريه 110 سكه باشد، محكوميت مالي اعمال مي‌شود، اما اگر بيشتر از 110 سكه باشد، اين قانون اعمال نمي‌شود، پيشنهاد بسيار منطقي و سازنده اي را ارائه كردند و اين قانون مي‌تواند مانعي براي افزايش بي‌رويه مهريه‌ها باشد.

اين وكيل دادگستري تصريح كرد: يكي از راهكارهاي جلوگيري از تعيين مهريه‌هاي سنگين دادن حق طلاق به زن است و اين حق را به طور مطلق از مرد گرفتن است، تا مرد ديگر اين حق مطلق را نداشته باشد و زن نيز بدون حق نباشد، در اين صورت زن ديگر لزومي نمي‌بيند براي تضمين زندگي‌اش مهريه‌هاي سنگين را تعيين كند، اين مهريه‌هاي سنگين زماني كه از سوي خانواده‌ها تعيين مي‌شود و مورد ايران قرار مي‌گيرند، تنها استدلالي كه اين خانواده‌ها دارند، تضمين زندگي دخترشان است، اما اگر حق طلاق را به زن بدهند اين مشكلات به وجود مي‌آيد.

غيرت افزود: اين تبصره در اجراي ماده 2 قانون اجراي محكوميت‌هاي مالي مي‌تواند تعداد پرونده‌ها را در محاكمه خانواده كم كند و اين مساله بسيار خوب و خوشايند است.

اين حقوقدان يادآور كرد: متاسفانه قانونگذاران اصرار داشتند موضوع صيغه را در لايحه حمايت خانواده بگنجانند در حالي كه قانون مدني ازدواج را دو نوع تعريف نمي‌كند، ازدواج را يك نوع تعريف مي‌كند كه همان دائمي بودن آن است و تشكيل خانواده نيز با چنين ازدواجي محقق مي‌شود نه با ازدواج موقت.

به گزارش ایسنا،اين وكيل دادگستري درپايان اظهار كرد: قانونمند كردن صيغه در لايحه حمايت خانواده، نه به نفع زن است و نه به نفع خانواده، زن ركن خانواده است، وقتي زن از حقوق خود ناراضي باشد، به تبع خانواده نيز ناراضي است، زيرا زن نقش عمده‌اي را در خانواده دارد و اين موضوع نمي‌تواند نقش موثر و مفيدي از جهت مثبت داشه باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
2
15
به نام خدا ، خیلی خوب است که قانون ، از دو طرف مرد و زن را ،
حمایت کند . بله ، وقتی مهریه زیاد خوب نیست که مردها هم
نتوانند زن صیغه ای بگیرند و یا همسر دوم . .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
20
13
آمدیم و این حق رو هم به خانومها دادیم و باز هم مهریه نیومد پایین؛ اونوقت تکلیف چیه؟ این حرفها چیه خانوم محترم! موارد بسیاری هست که خانومها هنگام عقد هم حق طلاق میخوان و هم مهریه سنگین. به نظر میرسه بیشتر یه مقوله فرهنگیه تا حقوقی. با عرض معذرت و با کمال تأسف باید بگیم خونواده ها با دختراشون مثل یک کالا برخورد میکنن؛ انگار میفروشنش؛ راجع به مهریه سنگین یه طور دیگه هم میشه قضاوت کرد و اون اینکه خونواده ها با قرار دادن مهریه سنگین برای دخترهاشون درواقع دارن به داماد میگن چشمت کور باید تا آخر عمر با این دختر زندگی کنی! بابا این چه باور غلطیه که تو ذهن ما جا افتاده؟ .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
36
14
خانوم وکیل تمام بدبختیه مردای ایرانی وجود امثال شما زنهاست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
15
26
این مردای ایرانی و فرهنگ مردسالاریه که باعث بدبختیه زنها شده این مردا هستند که باید سعی کنن دیدشون رو نسبت به زنها عوض کنن چظور موقع............ مثل کالا با زنها برخورد می کنن ولی موقع مهریه ایراد میگیرن که مگه زنها کالا هستن؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
12
21
تو مملکتی که قانون نویس وقانون گذار ومجری و خلاصه همه چیزش اقایون هستند . یکی هم که یه ذره حرف منطقی میزنه چه مخالفتی باهاش میکنند .
شخصا تا حدودی با نظر این خانم وکیل موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
8
13
من فكر نميكنم اگه خانمي كه مهريه به اجرا گذاشته مهريه اش را تا حدودي ببخشد كه در حد توان پرداخت مرد برسد مردي با طلاق خواستن چنين زني مخالفت كند مسيله اين است كه زنها هم طلاق را مي خواهند هم نفقه را هم اجرت المثال را و هم تمامي كادو ها را تاز ....مرد بدبخت چه گناهي كرده ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
5
10
lزني كه در دوره عقد و هنوز سر زندگي نرفته كليه اين مهريه و نفقه را مطالبه مي كند و با وجودي كه ميدانسته مردش توان پرداخت مهريه را ندارد حاضر به زندان كردن يك انسان بي گناه جهت گرفتن مهريه و نفقه مي كند با وجودي ..آيا هدفي غير از كاسبي در سر داد اگر عروسي كرده باشند به نظر من زن حق دارد چون اثبات كرده كه قصد زندگي دارد ولي متاسفانه اكثرا در دوره عقد مهريه به اجرا مي گذارند تازه هزارتا مسير دررو هم هست كه زن طلاق بگيرد مثل ندانن نفقه و مخفي شدن مرد و هزارتا چيز ديگه كه مرد همچنان تا قيامت مهريه سنگين را بدهكار ميماند و زن طلاق غيابي ميگيرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
مرد بدبخت حتما یه گناهی کرده که زن باهاش اینطوری رفتار میکنه درثانی وقتی زنی که طلاق میگیره متاسفانه مردای ما مثل یه فرصت طلایی بهش نگاه میکنن زن باید پشتوانه مالی داشته باشه که تو بین این چنین مردایی بتونه ازخودش محافظت بکنه این درحالیکه خیلی از زنها موقع ازدواج از شغل خودشون به درخواست شوهرشون دست میکشن و بعداز طلاق بدون پشتوانه هستن مهریه برای چنین روزهایی هست .
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
6
14
چرا زنهائی را که علی رغم فساد اخلاقی یا دست بزن داشتن
همسرانشان بخاطر فرزندان بدون هیچ چشم داشتی به زندگی مشترک ادامه می دن را کسی نمی گه ؟درصد این خانمهائی که در دوران عقد مطالبه مهریه می کنند بسیار ناچیز است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
6
8
به نظر من اكثر مهريه به اجرا گذاشتن ها در دوران عقد رخ ميدهد واين نشان ميدهد اصلا هدف زندگي نبوده بلكه بدست آوردن چند صد ميليون پول هنگفت از يك جوان سياه بخت توسط اهرم هاي فشار قانوني بر مردان مي باشد و اساس زندان كردن مردي كه عقلا هم توان پرداخت چند صد ميليون تومان را ندارد دردي را دوا نميكند هيچ هزار تا مشكل ومسئله ديگر هم بوجود مياورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
2
29
آقا(قانونگذار)شما حق طلاق رو به من بده من يه قرون مهريه نميخوام.به خدا نميخوام
حق ادامه تحصيل و اشتغال رو به من بده نفقه نميخوام
حضانت بچه ها مشترك باشه،اداره ي زندگي مشترك باشه،اجرت المثل نميخوام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
3
7
مهريه خواهر من 700 سكه است .شوهرش به خاطر مادر و خواهرش حاضر نيست يك جشن ساده را برگزار كند و زنش را ببرد الان از 4 سال عقد 2 سالش را نيست و به خواهرم مي گوييد بيا توافقي طلاق بگيريم تمام شود بدون هيچ دليل منطقي الان 700 سكه مانع طلاق دادن خواهر من شده است و پدرم هم به خاطر آبروي خانوادگي حاضر نيست اجازه دهد دخترش به دادگاه برود الان اين وسط خواهرم سرگردان است و پدر پيرم ناراحت و غمگين كه شده چوب و استخون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
700سکه؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
3
15
دیوونه خونه است اینجا! چه بحثایی میکنین خانمها. مگه نمیدونین نرود میخ آهنین در سنگ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
0
3
اخر اینهایی 700سکه مهریه میکنند باچه عقلی سنگ بزرگ علامت نزدن است مهریه زیاد هنر نیست باید مهریه یک رقم معقولی باشد که قابل پرداخت باشد کسیکه مهریه زیاد را قبول میکند همین اول زندگیش دروغ گفته چون مبلغی را قبول کرده که قادر به پرداختش نیست ثانیا اگرقرار باشد حق طلاق به زن داده شود زن هم درمقابل باید مهریه اش را ببخشد والا ممکن است ازمحضر عقد بیرون امده یکراست برود درخواست طلاق نموده و مهریه را به اجرا بگذارد ان موقع اقا داماد اش نخورده ودهن سوخته برود زندان یا یک عمر قسطی مهریه بپردازد که هم غیر عقلی است وغیر منطقی پس باید حق طلاق به زن دادن مشروط به یک امری باشد
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
1
10
خانمهای ایرانی اگه تمام حقوق دنیای مدرن رو هم داسته باشند باز هم دوست دارند مهریه داشته باشند و شوهر تمام خرج زندگی رو بده حتی اگر خودشون شاغل باشند. در واقع بسیاری از خانمهایی که حرف از برابری می زنند اصولا خیلی در فکر برابری نیستند بلکه تمایل دارند قانونا بر مرد مسلط شوند به همبن دلیل مجموعه ای از قوانین سنتی و مدرن رو با هم می خواهند. برای درک غیرمنصفانه بودن این خواسته فرض کنید مردی همزمان درخواست داشته باشد بدون اجازه همسر اول, همسر دوم و سوم و چهارم اختیار کند و معتقد باشد این اجازه شرع است و در عین حال به عنوان متجدد بودن نخواهد زیر بار مهریه و نفقه و بقیه حقوق سنتی خانم برود !! آیا زنی حاضر است با این شرایط ازدواج کند؟!
اگر بناست چیزی تغییر کند باید تغییر همه جانبه باشد . یعنی مهریه کلا حذف شود, هزینه زندگی در صورت اشتغال خانم بین زن و شوهر تقسیم شود , هر دو نفر حق طلاق داشته باشند و هنگام جدایی اموال هر دو نفر جمع و بعد بین شان تقسیم شود درست مثل غرب. نه اینکه هرجا به نفع آدم بود اسلامی باشد و هرجا به نفعش بود غربی !
انا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
1
2
منهم موافق مهریه سنگین نیستم .اگه قصد زندگی کردن باشه بدون مهریه هم میشه
مریم
|
United States of America
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
1
5
اقایون کسایی هم هستن ک مهریه سنگین نمیخان لطفا هم سطح خودتون رو ببینین وقتی اقایی با قیافه و ظاهری در سطح صفر دنبال ی پری رویایی میگرده خب اون پری رویایی حق داره مهریه سنگین و حق طلاق بخواد.ولی من ی دختر معمولی رو ب بالا هستم ک از شوهرم خیلی سرترم با مهریه 114 سکه و الان بعد از 2 سال زندگی بدلیل اعتیاد ب تریاک و الکل میخام از شوهرم طلاق بگیرم.شوهرم توی این 2 سال یکروز سرکارنرفت و ماخونه مادرش زندگی میکنیم از حقوق مادرش ک ماهی 1 میلیونه زندگی میکنیم شوهرم ی سری درامد داره نمیدونم از کجا ک فقط خرج موادش میشه.اثبات اعتیاد ب تریاک خیلی سخته چون شوهرم ی قرص های شبه مرفین میشناسه و میخوره تستش منفی میشه الکلم ک هیچی دیگ فقط24 ساعت توی خون میمونه.بهش گفتم طلاقم بده ن مهریه ن نفقه ن احرت المثل هییچی نمیخام ولی چی گفته باشه خوبه؟گف میزارم موهات مث دندونات سفید شه .بعد طلاقت میدم مهریه هم 6 ماه ی نیم سکه بهت میدم.باهمچین مردی ب نظرتون باید چیکار کرد؟ این بود سرانجام ازدواج من 20 ساله با پسری30 ساله ک ادعای عاشقی میکرد الان باید خونه مادرش کار کنم تا شاید از حقوق مادرش ماهی200 بهم بده.راستی آقای محترمی ک گفتین خونواده دختر باهمچین شرایطی میگن باید تا اخر عمر باهمین دختر زندگی کنی.... خب ازدواج ینی چی؟ازدواج یعنی تا اخرعمر با یکنفر ک انتخابش کردی میخای زندگی کنی.ولی بعضی اقایون ازدواجو فقط واسه رفع نیازای جنسیشون میدونن .اگ راهی واسه رفع این نیاز ها بود همه پسرا بدون امادگی برای زندگی مشترک ازدواج نمیکردن الان تو کشورها هدف از ازدواج روابط جنسی نیس هدف داشتن ی شریک زندگی و تشکیل خانواده هس.کسی هم ک دنبال این هدف نیس نمیره ازدواج کنه یکی دیگه رو بدبخت کنه
بیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
4
اینکه ما بیایم بنا به یکسری آدم های اطرافمون همه رو دسته بندی کنیم و بگیم خانم های ایرانی اینطوری اند و آقایون ایرانی اون طوری اند اصلا قضاوت درستی نیست. مهریه از نظر من به عنوان یه خانم کاملا مساله نادرست هستش و این موضوع رو هم زمان آشنایی با همسرم عنوان کردم که اعتقادی به مهریه ندارم. ایشون هم حق طلاق رو به من دادن با شرط مهریه کم (14 سکه). خانواده هامون زیاد راضی نبودن اما پذیرفتن که این موضوع مربوط به من و ایشونه. الان هم جفتمون از تصمیممون راضی هستیم. آقایون بهتره همسرشون رو با خودشون برابر ببینند و بهشون حق طلاق که در قانون داده نشده رو بدند و خانم ها هم بهتره متوجه باشن که گرفتن حق طلاق زمانی معقول هستش که با شرط بذل مهریه باشه.
در مورد قانون حمایت (ولی در اصل تخریب) خانواده هم با خانم وکیل موافقم .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
1
1
چرا همش مهریه . وقتی دختر میخواد بره خانه شوهر باید با جهیزیه کامل بیاد خدای نکرده 100 ملیون کمتر شخصیتش پایین میاد ولی مهریه که باید قسطی بگیره نارحتش میکنه باهزار کلک میشه موش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
دقیقا بله منم موافقم جهیزیه دست به نقد .امیال.... دست به نقد ولی موقع پرداخت مهریه آقایون زورشون میاد دختر زندگی و عمرشو میزاره پای یه ازدواج و بعداز طلاق هم این خانم هست که از دید جامعه منفور هست ولی اقایون میتونن براحتی با یه دختر مجرد ازدواج کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
1
1
خانم وکیل خودت رو نگاه نکن خیلی از دخترها با قصد کلاهبرداری عقد یک جوان بدبخت میشن اگر حق طلاق هم با زن باشد و مهریه هم بگیرد این کجای عدالت است به نظر من زنی که طلاق میخواهد نه تنها کل مهریه راباید ببخشد بلکه باید خسارت و هزینه هایی که مرد متحمل شده را نیز بپردازد
پاسخ ها
رها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
از اون حرفها. بیشتر جوان هایی که من می بینم بیکار هستن و آویزان زن و پدرزن برای رهن خانه و خرج روزمره. اصلا غیر از این ازدواج نمی کنند. مردی که نه پس اندازی دارد نه حقوقی نه کار ثابتی، مهریه را قسطی هم نمیشه ازش گرفت . فقط میتونه بره زندان که به چه درد یه دختر میخوره .زنی که طلاق بخواهد باید مهریه را ببخشد؟ ؟؟
کجای کاری آقا. نود درصد درخواست های طلاق خانم ها هستند نه به خواست خودشان ....اجبار و کتک همسرانشان. نمونه اش خود من . مهریه 500 سکه ای دارم ، بعد 8 ماه شوهرم میگه دوست دختر سابقش از کانادا آمده و میخواد منو طلاق بده که با اون ازدواج کنه و بره خارج . هر روز تهدید به اسید پاشی هستم تا مهریه رو ببخشم و زودتر درخواست طلاق بدم گم بشم. شغل آزاد داره و اجرای مهریه هیچ فایده ای نداره .
هادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
5
1
من حق طلاق رو بعد از شش سال زندگی به درخواست همسرم بهش دادم,, بعد از بیست و چهار ساعت برگه رو گرفت و رفتمهریه رو اجرا گذاشت, دیگه هم خونه نیومدحتما یه چیزی هست که دین اسلام حق طلاق رو به مرد داده نه زن,, ۳۱۴ سکه رو اجرا گذاشت,, با اینکه میدونست من ندارم,, حق طلاق رو نباید زن داشته باشه,, چون ظرفیت همچین چیزی رو ندارن و زندگی رو از هم.میپاشونن,, بابت همین مهریه که کمر مردها رو شکستن با اینهمه تو عقد مهریه اجرا گذاشتن,
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
من تمام امکانات رابراخانمم فراهم کردم اعم از ماشین وخونه خریدم برحسب اعتمادبنامش ک دم وکلرکندازحقوقش هم هیچ تشرف نکرده .دانشگاهس هم میره .اومده طلمهریه کردونیگیره ماشین وخونه راهم بالاکشیده .درخواست طلاق هم داده دوتابچع رااواره کرده به طمع چی ایااین نان خوردن داره.نه واله نه بخدا اینهم صداقت شوهروبدبینی های همسرورفتن ازخونه دوسال وبردن داروندارشوهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
2
من تمام امکانات رابراخانمم فراهم کردم اعم از ماشین وخونه خریدم برحسب اعتمادبنامش ک دم وکلرکندازحقوقش هم هیچ تشرف نکرده .دانشگاهس هم میره .اومده طلمهریه کردونیگیره ماشین وخونه راهم بالاکشیده .درخواست طلاق هم داده دوتابچع رااواره کرده به طمع چی ایااین نان خوردن داره.نه واله نه بخدا اینهم صداقت شوهروبدبینی های همسرورفتن ازخونه دوسال وبردن داروندارشوهر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
1
زنم مدتی است گذاشته بدون دلیل رفته حال برای برگشت شرط گذاشته که حق طلاق با او باشد با این پیش شرط که بدون مهر و تا ۳ سال نمی توانی تقاضا نمای میخواهم قبول نمایم راهنماییم نمایید۹
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
0
2
آیا دادن حق طلاق به زن ، بار حقوقی دارد ؟ یعنی مثلن اجرت المثل و نحله و .... نیز به زن تعلق میگیرد ... ( در صورتی که زن از این حق استفاده کند ) و یا هر مورد دیگری....
و آیا دادن این حق ، باعث نمیشود که این حق از مرد سلب شود؟
با سپاس از شما
میلاد از بندر عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
سلام وقت خوش... من 1 سال با خانمم عقد بودم... زمان عروسی نزدیک بود. دقیقا دو هفته قبل از عروسی با اختلاف خانوادگی که پیش امد زندگی ام بهم خورد ... دقیقا دو هفته قبل از عروسی . زندگیمون لغو شد و بهم خورد ... خانمم رفت مهریه شو گذاشت اجرا .. هیچ شدم اش نخورده و دهن سوخته ... اخرشم 20 میلیون تومن ازم گرفت و طلاق گرفت... در محضر موقع خداحافظی بهش گفتم. برگ برنده رو تو بردی... و من اینجا ضرر کردم و تو برنده شدی... خدا نگهدارت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
سلام
حسین
|
Spain
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
0
1
خانمم .بعد از 30 سال زندگی مهریه اش را گذاشت اجرا ومن برای اینکه ابرو خودم وبچه هام تره منزلی که داشتم به نامش کردم.وحال بعد از گذشت یک سال .میگه حق طلاق رابه من بده .تا بات زندگی کنم.از خونه هم بیرونم کرده .چقدر گذشت باید کرد . قانون خانواده .......
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
بابا ی کلام ختم کلام الان ازدواج یک امری کاملا بی خود و ریسک دار هستش مجرد بمونید خانم ها و آقایان و از زندگی تنهایی توش کمال استفاده ر ببرید
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
1
0
بنظرم مردها هم باید مث زنها مهریه داشته باشن یعنی حقوق مساوی،اگه اینطور قانونی که با انتقاد داره پیش میره دیگر موجودی بنام مرد معنی ووجود خارجی نخواهد داشت
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
من از زندگیم خیلی خسته م شوهرم بیکاره الان سه ساله و خیلی بی ادب هست واسه ی من هیچگونه ارزش و احترامی قائل نیست.حاضرم هرچی دارم ببخشم فقط زاحت شم توروخدا واسم دعاکنید سه سال و نیم دارم تحمل میکنم
بهمنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
0
سلام دوستان یک ساله عقد کر دم نامزدم شیش ماه بدون دلیل مرا بدون هیچ دلیلی کذاشته رفته شنیدم گفته من به خاطر پدر ومادرم ازدواج کردم به نظر شما حق من اینجا چیست که شوهرم خودش نمی تونه برای زندگیش تصمیم بگیره ایا حق طلاق دارم لطفان راهنمایم کنید
ایمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
2
1
من نمیفهمم چرا هنوز بعضی پسرا دنبال ازدواج با دخترای ایرانی هستن...!!
زینت سادات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
من در مورد حق طلاق نمی دونم باید چی بگم اما خب حقی که ماله مرد هست از نظر انسانی ماله زن هم می تونه باشه .. مثله همین حق طلاق ... فکر می کنم زن هم بعنوان انسان خوبه این حقو داشته باشه و البته اینم بگم نداشتن این حق هم چیزی رو عوض نمیکنه ..من در شرف عقد هستم به لطف خدا این حق رو روز خواستگاری خواستم و قبول کردن اما الان پشیمون شدم .. قطعا مردی ببینه زنش دلش باهاش نیست یا طلاقش میده یا راضیش میکنه یه نحوی تا پیشش بمونه .. زوری در کار نیست ..در مورد مهریه اما بنظرم برای مردی که وضعش خوبه یا ادم زرنگی هست و جای پیشرفت داره خوبه مهریه رو بالا گرفت چون مثلا من الان 500 بزارم مهرمو بعد همسرم 10 سال با من زندگی کنه وضعش خوب شه 500 تومن منو بندازه جلوم بعد هم خودش عشق و حال .. من 10 سال کمکش کنم اخرشم 500 بده برم کنار از زندگیش ... میدونم نگاه مالی یه ازدواج نباید کرد اما واقعیتی هست که خوبه بدونیم ..
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
بعد ١٣ سال زندگى و دو بار خيانت شوهرم به من، ازش خواستم توافقى جدا بشيم قبول نكرد، گفتم اگر ميخواى بمونم حق طلاق رو بهم بده و مهريه رو هم ميبخشم، بازم قبول نميكنه چون ميدونه بچه ها به من نياز دارن، نميدونم چكار كنم زندگيم سخت و سرد شده و هيچ جورى نميتونم ببخشمش ... واقعا به آخر خط رسيدم چكار كنم؟
پاسخ ها
رهاتنها
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
هیچی بابا بهار جان . حماقت محض هست مهریه رو ببخشی . مردها از خدا شونه زن عصبانی بشه و مهریه ببخشه و طلاق بگیره بره . بچه ها رو هم میندازه سرت خودش میره یه جای دیگه دو تا دیگه درست میکنه .ارث بچه هات به فنا میره . مثلا میخوای طلاق بگیری که چی .
mb31
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
1
0
به نظر من کسی ک واقعا میخواد زندگی کنه نباید دنبال این حرفا باشه... ب نظر من کسی با کسی میخواد ازدواج کنه باید ی چند روزی بره تو این دادگاه خانوادها و ببینه و بعد تصمیم بگیره... خیلی از ماها چطوری بگم ما ایرانیا فقط از روی احساس تصمیم میگیریم چون عاشقشم چون دوسش دارم باید حتما باهاش ازدواج کنم بنظر من ی چیز غلطه فقط عشقو دوس داشتن تو این دوره زمونه کافی نیست باید همیشه آدم منطقی فکر کنه و تصمیم بگیره ک اگه تو زندگیشم مشکلی پیش اومد هر دو طراف بیچاره نشن....
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
1
بعد از سه سال زندگی مشترک همسرم چند مدته که پاشو کرده تو ی کفش که باید حق طلاق رو دی بهم و مگه تو بهم اطمینان نداری و از این حرفا گرچه تو این چند سال هر وقت که بحثی پیش امده زبونن همش گفته خسته شدم فکر نمیکردم اینطوری باشه از من بر نمیاد و... خوب من جور به همچین زن لجبازی که تا تقی به توقی میخوره و رو چه حسابی حق طلاق رو بدم بهش کسی که از رو احساس تصمیم میگیره . ادمها متفاوتن من ادمی در حد متوسط ماشین دارم خونه دارم کارمند هستم تحصیل کرده هستم دوست دارم زندگی کنم اما همش بحث راه میندازه دوساعت خوبه ی ساعت قاطیه نمیدونم باید چیکار کنم ولی واقعا اگه راه داشتم بر میگشتم به دوران مجردیم و هیچ وقت ازدواج نمیکردم .متاسفانه هیچوقت دختر خوب و اهل زندگی و صبور گیر پسر خوب و اهل زندگی نمی افته همیشه برعکس زن خوبه مرده لاشیه مرد خوبه زن عوضیه ختم کلام.
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
0
0
سلام. یکسال و دو ماهه که عقد کردم نه جشن عروسی از شوهرم خواستم نه در این مدت که عقد کردشم ازش حتی یه شارژ هزارتومنی هم نخواستم خیلی دوستش دارم تا یکسال خوب بود ولی من اصلا نمیتوانم با همسرم در مورد اینکه کی خونه اجاره میخوای بکنی حرف بزنم همون لحظه عصبانی میشود و مرا تهدید میکند و فحش میدهد. درحالیکه پدرم برای همسرم سختگیری نکردنو همه جوره با همسرم و خانوادشون راه اومدن .همسرم همیشه چه وقتی منو پارک، سینما، فست فودی چه خونمون میاد درحال چرت زدن الانم حدود یکهفته ست ازش خبری نیست نه میاد خونمون نه زنگ نه پیام هیچ خبری ازش نیس حتی منم که بهش زنگ میزنم جواب نمیده. یه بار تو اتاقش چند بسته کوچک به رنگ قهوه ای سوخته و که لای مشما فریزر بسته بندی شده دیدم گفتم چیه خیلی دستپاچه شد گفت قند سوخته ست برادرم برام درست میکنه واسه دل دردام یه بارم یه نخ سیگار تو کیف پولش جلو چشم خودم خرید بکنه دیدم خانوادم میگن معتاده چون تازگیا دل درد و بدن دردو لرزشدید و عرق شدید میکنن دیدیم که میگم علایم اعتیاد.
همسرم وقتی روز خواستگاری اومدن گفت لب به سیگار نمیزنم و خیلی چیزای دیگه الانم خانوادم میگن طلاق...
Salar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
0
1
من حق طلاق روبه همسرم دادم ودرازاش چیزی نخواستم الان بعداز۵سال میگه مهریه ام رومیخوام ایامیتونه بگیره دومن اضانت بچه هارم ازم گرفته الان نفقه هم میخواد لطفا راهنمایی کنین
زهرا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
0
0
تنها شرط زندگی من نبودن اعتیاد همسرم بود الان بعد از چهار سال که عقد هستیم متوجه شدم که معتاد هسته و ترک کرده و پشیمونه میخواد که یه فرصت دیگه بهش بدم منم که چهار سال فریب خوردم و اعتمادو از دست دادم ایا بخوام فرصت بدم میتونم حق طلاق ازش بگیرم اگر واقعا دوستم داره پشیمونه که تا اخر عمرش دنبال این کار نره حاضره اینکارو کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
باید قانون طوری نوشته بشه که زنها اجازه به اجرا گذاشتن مهریه پیش از بچه دار شدن رو نداشته باشند. الان این مهریه ها واسه بعضی خانم ها شده یه کاسبی نون و آب دار. طرف هی عقد میکنه و هی مهریه میذاره اجرا. این که نشد. پسره دنبال عشق و محبته اونوقت خانم از همون اول دنبال پول و بدبخت کردن پسر نگون بخته
ابول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
0
0
خانم وکیل امثال شما اگه طرفدار زنها نباشن که مردهای... هر روز پرو تر میشن برای طلاق ولی اینو بهتون بگم شما فقط نگاه یک طرفه داری به قضیه,این درست نیست سمت زن رو بگیرین,مردها در ایران خیلی بی پشتوانه ان در زندگی در طلاق در دادگاه اینو باید قبول کرد,شما یا تجربه کمی دارید یا کلا فقط طرفدار زن ها هستید شاید خیلی احساسی به همه چی نگاه میکنید,لطفا طرز نگاهتون رو به مسایل زناشویی یه بازبینی بکنید,با تشکر دکتر جراح علی برومند
saeed
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
حق طلاق و ازم گرفته بدبختم کرده نگو فریب در ازدواجه خودمم سربازی هستم 200سکه میخواد
خانوما الان بگن که مردسالاریو چنین چرتو پرتا
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
من حاضرم در عوض کل مهریه حق طلاق رو به زنم بدم
reza ghasemi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
دوستان قانون همون چیزیه که شما فکر میکنید.
من خودم هیچ وقت زیر بار مهریه پرداختن نمیرم.حتی اگه زندان برم.در کل مهریه حق زن نیست.لطفی هست که شما به زن میکنید.
راحت ترن روش زندگی بی قانونی زندگی کردنه ت ا از همه ی مسعولیت ها خلاص بشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
متاسفم برای چنین طرز تفکری
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین