کد خبر: ۱۶۲۸۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۸

اعلام ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس دانشگاه آزاد درباره واحد آکسفورد این دانشگاه گقت: چیزی به نام واحد آکسفورد وجود دارد و طی این سالها نزدیک به 6 میلیون پوند به حساب دانشگاه واریز شده است و باید بررسی کنیم این پول‌ کجا هزینه شده است.


فرهاد دانشجو در حاشیه بازدید از حوزه‌ کنکور سراسری دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات در جمع خبرنگاران افزود: ما به اندازه کافی صندلی داریم اما این به معنی قبول شدن همه داوطلبان نیست، چرا که در برخی رشته‌ها مثل حقوق، مکانیک، عمران و معماری که متقاضی زیاد است امکان قبول نشدن وجود دارد.


وی همچنین با بیان کاهش 13 درصدی داوطلبین شرکت‌کننده در آزمون دانشگاه آزاد گفت: تغییر دیگری که نسب به سال قبل داشتیم انتخاب هفتم دانشجوهاست که به جای اینکه دانشگاه آن را برای دانشجویان انتخاب کند خود دانشجویان انتخاب می‌کنند ضمن اینکه ما هیچ رشته‌ای را حذف نخواهیم کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد واحد آکسفورد این دانشگاه تاکید کرد: چیزی به نام واحد آکسفورد وجود دارد؛ اما برای گرفتن مجوز باید به مجموعه‌ای از استانداردها برسد.


وی در مورد پول‌های واریز شده به نام واحد آکسفورد اظهار داشت: تمامی واریزها به حساب دانشگاه بوده و اصلا سیستم حسابرسی قوی دانشگاه آزاد اجازه نمی‌دهد که پول به حساب شخصی واریز شود.


دانشجو افزود: واحد آکسفورد از سال 82 تأسیس شده و طی این سالها نزدیک به 6 میلیون پوند برای این واحد هزینه شده و پول‌ها هم تماما به حساب دانشگاه واریز شده است، تنها مسئله این است که باید بررسی شود تا متوجه شویم پول‌ها کجا هزینه شده است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد وقایع رخ داده در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من هم عضو حقیقی و هم عضو حقوقی هیئت امنای دانشگاه آزاد هستم. عضو حقوقی به عنوان رئیس دانشگاه و عضو حقیقی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ لذا دو کرسی را اشغال کرده‌ام. به همین علت شورای عالی انقلاب فرهنگی به فکر جایگزین کردن شخصیت حقیقی من در هیئت امنای دانشگاه آزاد است.


وی با اشاره به تجمیع کنکور کارشناسی ناپیوسته گفت: بیش از سه ماه در مرکز آزمون و امتحانات کار کارشناسی دقیق برای این منظور صورت گرفته است.


دانشجو با بیان اینکه برای 85 درصد داوطلبین ظرفیت داریم، گفت: اولویت ما افزایش کیفیت است اما سعی می‌کنیم سالانه 8 تا 10 درصد افزایش ظرفیت را داشته باشیم و در بعضی رشته‌ها مثل حقوق، معماری، مکانیک به دلیل زیاد بودن متقاضی با شانس قبولی سه به یک مواجه هستیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس تا انتهای سال 93 در پی حذف کنکور خواهیم بود و در حال حاضر در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته کمی جلوتر هستیم.


وی همچنین در مورد شهریه‌های دانشگاه آزاد گفت: امیدواریم تا انتهای سال دوم و ابتدای سال سوم کاری در همه رشته‌ها 20 درصد کاهش شهریه را داشته باشیم. البته هم اکنون در کاردانی و کارشناسی ناپیوسته باتوجه به معدل 20 درصد کاهش شهریه را شاهد هستیم.


به گزارش مهر،دانشجو در پاسخ به انتقاد برخی خانواده‌های داوطلبان مبنی بر بالا بودن شهریه دانشگاه آزاد گفت: به دنبال جایگزینی منابع مالی جدیدی هستیم که بتوانیم شهریه‌ها را کاهش دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۵
0
0
به نام خدا ، 2 مسئله اساسی در مشکلات دانشگاه آزاد نقش زیادی دارد ، یکی شهریه گران آن ، که خیلی از خانواده ها را گرفتار کرد و دیگری اینکه ، حدالامکان ، نباید دانشجوی غیر بومی ، پذیرش کنند . به دلیل اینکه دانشجویان در محل زندگی خود و در خانواده خود ،( با توجه به مسائل همجنس گرایی و فساد و مصرف مواد مخدر ، هم در خوابگاهها و هم در شهر غریب ) خیلی در معرض خطرهستند . و بعد هم اینکه به خاطر دانشجو ، مخصوصا" دختران ، خانواده آنها هم گرفتار و آوار و غربت نشین می شوند و چند مورد از آشنایان را دیدم که از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ آمدند و بعد هم بدون برنامه جذب شدند و به دنبال آن چشم و همچشمی در فامیل ، که حتی در بعضی از روستاها ، بیشتر اهالی روستا ، به شهرها ، مهاجرت کردند ویکی از عوامل مهاجرتها هم ، گذشته از بیکاری ، دانشگاه آزاد بوده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۶
0
0
سلام ، شهریه های زیادی که در دانشگاههای آزاد می گیرند ، امان مردم را بریده است . با همه مشکلاتی که ما مردم داریم ،اینها هم شده ، قوز بالاقوز .
امید است که هرچه زودتر مسئولین به فکر ، راه چاره ای برای این شهریه ها بکنند .
در زمان طاغوت که دانشگاهها ، تقریبا" مجانی بود ، بعضی از دکترها و تحصیل کرده هامون ، این شدند و برای مادیات و خرید ویلاها و ماشینهای گران قیمت و اسکان در شهرهای بزرگ ، رقابت دارند . . چه برسه با این شهریه های گران که از دانشجویان می گیرند ، چطوری میخواهندخدمت به مردم کنند ، چون که باید در درجه اول ، تاوان این خسارات را بگیرند . و همه چیز را مادی می بینند . و باز هم بیچاره مردم .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین