کد خبر: ۱۵۳۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۱

درخواست جدید كوفی عنان از بشار اسد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كوفي عنان با ارائه گزارشي به شوراي امنيت اعلام كرد كه به زودي از رئيس جمهوري سويه خواهد خواست تا نماينده‌اي را براي آغاز مذاكرات تعيين كند.

به گزارش شبكه الجزيره، كوفي عنان، نماينده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب با ارائه گزارشي كه از سوي نماينده وي در شوراي امنيت قرائت شد، اعلام كرد كه ادامه وضعيت كنوني در سوريه قابل قبول نيست و به زودي از بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه خواهد خواست تا نماينده‌اي را براي آغاز مذاكرات در اين كشور تعيين كند.

در جلسه شوراي امنيت كه پشت درهاي بسته انجام شد كوفي عنان همچنين از دولت سوريه خواست تا به تعهدات خود براي پايان دادن به خشونت‌ها عمل كند و از مخالفان نيز خواست تا به تعهدات خود پايبند باشند.

نماينده كوفي عنان همچنين اعلام كرد كه وي به زودي از بشار اسد خواهد خواست تا نماينده تام الاختياري را براي آغاز روند انتقال قدرت در سوريه انتخاب كند.

وي همچنين با ابراز نگراني شديد از ادامه خشونت‌ها در سوريه اعلام كرد كه تظاهرات در سوريه كاهش نيافته است و با وجود آتش‌بس اما همچنان درگيري‌ها در اين كشور ادامه دارد.

كوفي عنان همچنين اعلام كرد: با وجود اينكه به صليب سرخ اجازه داده شده تا از برخي از بازداشتگاه‌ها در سوريه بازديد كند اما هنوز سرنوشت بسياري از بازداشت شدگان حوادث اخير اين كشور مشخص نيست.

به گزارش ایسنا، نماينده مشترك سازمان ملل و اتحاديه عرب همچنين اعزام سريع ۳۰۰ ناظر بين‌المللي را به سوريه خواستار شد و اعلام كرد وجود آنها در سوريه بسيار موثر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین