کد خبر: ۱۳۰۶۹۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳

شکایت دادگستری تهران از چند سایت خبری

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادگستری استان تهران ضمن تكذیب خبر تجاوز 5 جوان به یک معلم در تهران، علیه 3 سایت خبری اعلام جرم كرد. 

در پی درج خبری مبنی بر تجاوز 5 جوان به یک معلم جوان در جنوب شهر تهران، دادگستری استان تهران ضمن تكذیب این خبر، اعلام كرد خبر منتشر شده مربوط به 5 سال قبل بوده است كه تعدادی سایت خبری اقدام به انتشار مجدد این خبر به نحوی كردند كه گویا این اتفاق به تازگی رخ داده است.

مدیركل روابط عمومی دادگستری استان تهران با اعلام این موضوع به فارس گفت: علیه این سایت‌های خبری، اعلام جرم شده و موضوع در حال رسیدگی است.

بشیری‌راد در خصوص اینكه آیا علیه روزنامه‌ای هم كه این مطلب كذب را منتشر كرده، اقدامی صورت گرفته یا خیر گفت: دادستان كل كشور روز گذشته به مطلب منتشر شده در این روزنامه و دستور رسیدگی به این موضوع اشاره كرد اما در حال حاضر در نامه‌ای كه از سوی سرپرست دادگاه‌های كیفری استان تهران به دادستان تهران نوشته شده، تنها نام 3 سایت خبری آمده است.

در اطلاعیه روابط عمومی دادگستری استان تهران آمده است: به دنبال درج خبری با عنوان "تجاوز پنج نفر به معلم جوان در جنوب تهران " در برخی از سایت‌های خبری؛ بدینوسیله ضمن تكذیب خبر فوق به اطلاع هموطنان می‌رساند كه پرونده مربوطه در سال 1383 و در شعبه 77 دادگاه كیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفته است.

این اطلاعیه می‌افزاید: احكام مربوط به این پرونده برابر مقررات قانونی صادر و نسبت به برخی از محكومین اجرا شده است و نسبت به سایر محكومین هم‌اینک مراحل اجرایی خود را طی می‌كند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: لیكن متاسفانه برخی از سایت‌های خبری آن را به عنوان موضوع جدید مطرح كرده و بدین ترتیب افكار عمومی را مشوش كرده‌اند كه این امر در حال پیگیری قانونی است.

روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران در پایان این اطلاعیه بار دیگر به همه ارباب جراید و رسانه‌های جمعی متذكر شده از درج هر‌گونه خبر بدون ذكر منبع موثق جدا خودداری كرده تا به امر خطیر اطلاع‌رسانی خدشه‌ای وارد نشده و موجبی برای تعقیب كیفری افراد فراهم نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین