کد خبر: ۱۳۴۴۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۱

اسامی بانک‌های درگیر اختلاس اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اسامی بانک‌های درگیر در پرونده اختلاس 2 هزار و 800 میلیارد تومانی منتشر شد. 

به گزارش آفتاب، مدیر عامل سابق بانک صادرات ایران ضمن اعلام مطلب فوق در گفت‌و‌گو با خبرنگار قانون در این خصوص گفت: بانک‌های رفاه کارگران، پارسیان، سامان، سپه، ملی و صادرات شش بانک از هفت بانکی هستند که در این پرونده درگیر هستند و باید پاسخ‌گوی اتفاقات رخ داده باشند. 

احمد حاتمی یزد در خصوص نام بانک هفتم درگیر اختلاس گفت: از آنجا که رقم سوء استفاده از بانک هفتم بسیار پایین است بهتر است نام آن را در کنار نام بانک‌های دیگر منتشر نکنیم. 

او گفت: دو سوم از این سوء‌استفاده‌ها در بانک ملی رخ داده است و باید مسئولان بانک ملی پاسخ‌گو باشند که چه اتفاقی رخ داده است. 

وی در جواب این سئوال که آیا شما هم این اختلاس را سیاسی می‌دانید یا خیر گفت: قطعاً این اختلاس سیاسی است. قطعاً بانک‌ها زیر فشاری بوده‌اند که ما نمی‌دانیم از کجاست والا نمی‌شود بانک‌ها درگیر اختلاس به این بزرگی و در این ابعاد باشند و موضوع سیاسی نباشد. 

این فعال بانکی در جواب این پرسش که نتیجه چنین اختلاسی برای سیستم بانکی چه می‌شود‌، گفت: فکر می‌کنم بانک صادرات و بانک‌های دیگر دعوایی را به دادگاه می‌برند و اگر در این بررسی بانک صادرات محکوم شود بانک صادرات دچار مشکلاتی می‌شود. هم از نظر اعتبار داخلی و خارجی و هم در صورت‌های مالی. 

او با اشاره به این که قیمت سهام این بانک در بورس هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد، گفت: البته مقصر بانک‌های دیگر هم هستند‌. به هر حال به نظر می‌رسد بانک‌های دیگر LC ها را DISCOUNT کرده بودند‌. 

او گفت: به طور متوسط بیست درصد از این ارقام در دست بانک‌های درگیر است و در درآمد آنها منظور شده است.آنها روی درآمدی که واقعی نیست باید مالیات بدهند‌. به هر حال آنها درآمدی موهوم را به حساب آورده بودند پس باید این نکته را به سرعت اصلاح کنند و بعد نیز جستجو کنند که این اموال کجا رفته است. 

این فعال بانکی ادامه داد: بهتر است مدیران بانکی برای درآمدی که واقعی نیست ذخیره بگیرند. 

او گفت: به هر حال اسکناسی که از بانک خارج نشده بلکه پولی از این حساب به حساب دیگری رفته و از حساب دیگر به حسابی دیگر منتقل شده است‌. از طریق روابط زنجیره‌ای باید مشخص شود که این پول از کجا سر درآورده است‌. این موضوع که معلوم شود تکلیف سوء‌استفاده سیاسی این اختلاس هم معلوم می‌شود و من در تعجبم که چرا این اقدام صورت نمی‌گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین