کد خبر: ۱۰۸۶۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۸

داروی جدید برای درمان بیماری‌های مزمن انسدادی ریه به بازار آمد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محققان علوم پزشکی اعلام کردند داروی جدید که برای درمان مشکلات بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن انسدادی ریه ساخته شده است، بهتر از داروهای رایج، پاسخ می‌دهد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دانشمندان شرکت بزرگ داروسازی نووارتیس سوئیس می گویند داروی جدید اونبرز بریز هالر Onbrez Breezhaler که برای کنترل مشکلات تنفسی بیماران مبتلا به سی او پی دی یا بیماری های مزمن انسدادی ریه ساخته شده است بهتر از دیگر داروها، درمان بیماران را تسریع می‌کند. 

محققان امیدوارند بتوانند این دارو را به جای داروهایی همچون سالمترول salmeterol جایگزین کنند. بیماری‌های انسدادی مزمن ریه یکی از بیماری‌های شایع ناشی از برخورد ریه با عواملی است که در گذر زمان تغییرات در بافت ریه و مجاری هوایی ایجاد کرده و با تنگی مجاری به صورت دائم همراه هستند.

کار در معادن ذغال سنگ و برخورد با بسیاری از مواد شیمیایی به مدت طولانی نیز می‌تواند عاملی برای بروز این بیماری باشد. مبتلایان عموما تا بروز علائمی که به دلیل تغییرات غیرقابل برگشت در ریه همراه است، بی‌علامت هستند.

علائم بیماران سرفه‌های خلط دار است که می‌تواند برای ماه‌ها ادامه یابد.

گاهی این سرفه آنقدر برای بیماران عادی شده که با آن تطابق کرده و جزیی از طبیعت خود می‌دانند. به واسطه تغییرات ایجاد شده در ریه بیماران، پذیرش ریه کاهش یافته و قلب برای پمپ خون به درون ریه نیازمند صرف انرژی زیاد است.

کم کم مقاومت موجود بر سر راه قلب برای پمپ خون منجر به نارسایی در سمت راست قلب می‌شود.

کم کم قلب توانایی پذیرش خون را از دست می‌دهد و خون سیاهرگی در اندام ها تجمع یافته و با تورم اندامی و افزایش وزن همراه می‌شود. تایید بیماری باید توسط دستگاه اسپیرومتری که انسداد راه‌های هوایی را بررسی می‌کند انجام گیرد.

پس از تایید، اولین اقدام قطع سیگار یا عامل محیطی مولد بیماری و شروع درمان دارویی است.

در دستور دارویی این بیماران از اسپری های متفاوت استفاده می شود. برخلاف بیماران آسمی این بیماران نیازمند دریافت روزانه و مرتب از اسپری‌ها هستند و نباید درمان معطوف به شدت یافتن علائم شود. یکی از علل بروز حملات یا عدم پاسخ بیماران به داروها، روش غیرصحیح استفاده از اسپری هاست.

برای این کار می‌توان از مخزن‌های مخصوصی برای اسپری کردن دارو در آن و سپس تنفس در درون مخزن استفاده کرد. در این روش ابتدا مخزن که دارای دو سر دهانی و سر مخصوص اسپری است را درون دهان قرار می‌دهیم.

سپس اسپری را در بخش دیگر قرار داده و اقدام به اسپری می‌کنیم.

در حین اسپری کردن بیمار از طریق دهان نفس می‌کشد.

قبل از اقدام به اسپری باید آن را چند مرتبه تکان داد.

اگر مخزن در اختیار نیست می‌توان اسپری را در چند میلی متری دهان قرار داده و در حین دم اقدام به انجام اسپری کرد. در این روش بعد از هر اسپری لازم است بیمار برای حداقل 5 ثانیه نفس خود را نگه دارد تا میزان بیشتری از دارو جذب شود. در صورت بروز تغییر در رنگ، بو یا میزان خلط خروجی با احتمال بروز عفونت، بروز تنگی نفس یا درد قفسه سینه ای که با تنفس تغییر کند، ورم در اندام‌های تحتانی، خواب آلودگی، افزایش وزن در حالی که رژیم غذایی معمول دارد (به دلیل تجمع آب اضافی در بدن) بیمار باید توسط پزشک معاینه شود. در موارد شدت یافتن تنگی نفس تنها افزودن به دفعات مصرف اسپری کفایت نمی‌کند و باید بررسی بیشتر انجام شود.

در حملات می‌توان تا رسیدن به بیمارستان از اسپری سالبوتامول دو پاف هر یک ساعت و از اسپری ایپراتروپیوم برومید دو پاف هر دو ساعت بهره گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۸
2
3
خبر بسيار جالبي بود واميد وار كننده براي بيماران سيليكوزيسي در ضمن دارو را از كجا ميشه تهيه كرد؟
با سپاس فراوان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۲۴
1
1
درود خدا بر شما. بسيار بسيار جالب و مفيد. من پيگير اين مطالب هستم زيرا من هم دچار همين بيماري منظورم ناراحتي قلبي وريوي هستم واز شما عزيزان ميخواهم كه هر گونه اطلاعاتي كسب كرديد در اختيار اين بنده حقير قرار بدهيد.
اكبر پرچمي از اهواز متولد 1359
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
0
5
توضيحات خوبي بودازكجابايدتهيه شودبدون نظروتجويزدكترميشه تهيه واستفاده كرد؟
حمید راستکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
0
4
مطلب بسیار جالبی است .لطفا اگر کسی اطلاع دارد بفرمایند چطوری میشه تهیه کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
0
0
خبر خوبی است و این دارو توسط ماهواره هم تبلیغ میشود وبسیار اغراق آمیز است لطفا بیماران محترم احتیاط لازم را بفرمایند و به تبلیغ صرف ماهواره اعتماد نکنند وحتما با پزشک معالج خود مشورت کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین