کد خبر: ۸۹۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۶
فرار احمدی‌نژاد از پاسخگویی در کنفرانس خبری با رسانه‌های داخلی

احمدی‌نژاد: ٤٥ دقیقه یکی دو نفر توهین کردند و من لبخند ‌زدم

برخی کاندیداها مجرمند/ کشیدن کاریکاتور من جرم است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «امروز ملت ایران در صحنه‌ جهانی و منطقه‌ای نقش تاثیرگذاری دارد و نقش‌آفرینی می‌کند».

محمود احمدی‌نژاد عصر روز شنبه در چهاردهمین کنفرانس مطبوعاتی خود با خبرنگاران در ابتدا با تبریک سالروز آزادی خرمشهر به دست رزمندگان کشورمان، خاطرنشان کرد: «باورمان این است که آزادی خرمشهر یک هدیه‌ بزرگ الهی به ملت ایران بود و سرآغاز دوران جدیدی در حیات بشریت بود».

وی با بیان این‌که "تاکنون 14 جلسه مطبوعاتی در خدمت شما خبرنگاران بودم" اظهار کرد: «همان‌طور که قبلاً قول داده بودم، تصمیم بر این گرفتم که یک جلسه اختصاصی با رسانه‌های داخلی داشته باشیم که حداکثر استفاده از فرصت بشود و خبرنگاران بتوانند سوالات خود را مطرح کنند».

وی در مقدمه‌ای کوتاه در ابتدای سخنان خود گفت: «باور من این است؛ ملت ایران دارای ظرفیت‌های عظیمی است و اعتقاد ما این است که ملت ایران می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد و تصمیمات بزرگتری را اتخاذ کند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «در طول این 30 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ملت ایران یک حرکت رو به رشد را سازماندهی کرد و امروز به فضل الهی ملت ایران جزو عزیزترین ملت‌هاست. امروز ملت ایران یک ملت الهام‌بخش در عرصه جهانی است. امروز ملت ایران در صحنه‌های جهانی و منطقه‌ای نقش‌آفرینی می‌کند و تاثیرگذار است و دارای جایگاهی برجسته در عرصه‌ جهانی است و خدا را شاکریم که قطره‌ای از اقیانوس بی‌کران ملت ایران هستیم و خداوند متعال توفیق خدمتگزاری را به ما عنایت کرده است و فضل الهی آینده روشن و پرافتخاری در برابر ملت ایران قرار داده است».

وی پس از این صحبت‌های مقدماتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اعضای کابینه من مردم کوچه و ‌بازار هستند؛ البته با قید تخصص
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه نشست خبری خود، در پاسخ به خبرنگار روزنامه جام‌جم که پرسید "شما در ابتدای روی کار آمدن بحث کابینه ‌٧٠ میلیونی را مطرح کردید، اما این انتقاد از طرف اصولگرایان مطرح شده که از این ظرفیت استفاده نکرده‌اید» اظهارکرد: «ما تعهدمان به ‌٧٠ میلیون ملت ایران بوده و نه به حزب، گروه و یا دسته‌ای؛ کابینه دولت نهم متعلق به توده‌های مردم است و این امر آشکار است».

احمدی‌نژاد اضافه کرد: «بالاترین درجه همبستگی بین مردم و دولت، متعلق به دولت نهم است و مردم دولت را متعلق به خود و دولت هم خود را قطره‌ای از مردم می‌داند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری معنای کابینه ‌٧٠ میلیونی را لحاظ شدن منافع همه ملت ایران در تصمیم‌گیری‌ها عنوان کرد و افزود: «کابینه ‌٧٠ میلیونی به این معناست که به یک اندازه به شهرها و مناطق توجه شود و البته نقاطی که کمتر توسعه یافته بیشتر مورد توجه باشد. امروز دولت در همه جا حضور فعال دارد و کابینه نیز هیچ کدام از سران احزاب و گروه‌ها نیستند و کابینه من متشکل از مردم کوچه و بازار با قید تخصص و خدمتگزاری است».

احمدی‌نژاد گفت: «خدمتگزاری اعضای کابینه تا حد زیادی محقق شده است».

در ادامه خبرنگار فارس از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره آن‌چه خط تخریبی یکسان اتخاذشده توسط اروپا و آمریکا و سران دولت‌های گذشته خواند پرسید و به احمدی‌نژاد گفت «آیا احساس تنهایی نمی‌کنید» که احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: «کابینه ‌٧٠ میلیونی احساس تنهایی نمی‌کند؛ چرا که در کنار ملت است، البته در سازوکارهای اداری کشور ممکن است به کسانی که بخواهند کار جدی بکنند، احساس تنهایی دست دهد، اما کابینه این احساس را ندارد».

وی خاطرنشان کرد: «در این باره که آیا اشتراک لفظی وجود دارد، نیز باید از خودشان پرسید. ما به اصول و آرمان‌های انقلاب همیشه وفادار بوده‌ایم و وفادار خواهیم بود».

عمیقاً معتقدیم وضع اقتصاد امروز ایران باثبات‌تر و مناسب‌تر از گذشته است
احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره وضعیت اقتصادی کشور و آنچه عدم تطابق آمارهای ارائه شده توسط دولت و آمارهای ارائه شده از برخی مراجع دیگر خواند، اظهارکرد: «ما عمیقاً معتقدیم وضع اقتصاد امروز ایران باثبات‌تر و مناسب‌تر از گذشته است؛ البته این به معنای نبود ضعف و اشکال نیست».

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که با دو مقایسه می‌توان متوجه شد وضعیت اقتصادی ما مناسب است،‌ گفت: «مقایسه اول با وضع اقتصادی جهانی است، امروز همه جای دنیا رشد اقتصادی منفی است، اما در ایران رشد مثبت و بالای ‌٥ و ‌٦ درصد است، اما در سال ‌٨٤ تا ‌٨٧ نرخ رشد ‌٢.‌٦ درصد را تجربه کردیم».

وضعیت کشور نسبت به اقتصاد جهانی مناسب‌تر است
در این دولت فاصله طبقات و دهک‌ها کاهش یافته است

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به افتتاح کارخانه ورق عریض فولاد در خوزستان افزود: «تقریبا همه کارخانه‌های فولاد دنیا کاهش تولید دارند اما ما در ایران با افزایش تولید مواجهیم و در مجموع در همه بخش‌ها وضعیت کشور نسبت به اقتصاد جهانی مناسب‌تر است و حرکت رو به رشد ما ادامه دارد».

وی مورد دیگر قابل مقایسه در این حوزه را مقایسه با عملکرد دولت‌های گذشته عنوان و اظهار کرد: «در این دولت فاصله طبقات و دهک‌ها کاهش یافته و منابع بیشتر شده، ضمن این که قدرت خرید طبقات پایین جامعه نسبت به بالا نیز بیشتر شده است. افزایش منابع بنگاه‌ها و موسسات حمایتی و توزیع منابع نیز نشان می‌دهد وضع اقتصادی بهتر شده است».

رییس شورای عالی اقتصاد میزان تورم را نیز در متوسط چهار سال دولت نهم در مقایسه با چهار سال دولت‌های قبلی بهتر توصیف کرد و گفت: «درباره تورم دو اتفاق روی داد که برخی آن را پاک می‌کنند. یکی از آن‌ها تورم سنگین جهانی بود؛ به گونه‌ای که کالای وارده ‌٢٥ درصد و مصرفی ‌٢٦ درصد دارای افزایش قیمت بوده است و مورد بعد، بحث سهمیه‌بندی بنزین بود که واضعان آن خود تاکید داشتند با تشکیل بازار ثانوی غیررسمی ‌١٥ واحد درصد به تورم اضافه می‌شود».

وی تصریح کرد: «ما با این روش سهمیه‌بندی بنزین موافق نبودیم، اما این امر به صورت قانون درآمد و اجرا شد. حال این میزان تورم که پنج درصد بود با شش درصد تورم جهانی حساب کنیم و از ‌٢٥ درصد تورم کم کنیم، تورم به کمتر از ‌١٤ درصد می‌رسد».

احمدی‌نژاد هم‌چنین در این زمینه به حساب ذخیره ارزی اشاره کرد و با تاکید بر این نکته که حساب ذخیره ارزی در اختیار دولت نیست، افزود: «حساب تعهدی نیز هم‌اکنون بیشتر از رقم موجود است، ضمن اینکه حساب نقدی نیز بیشترین رقم موجود را در هفت – هشت سال اخیر شاهد بوده است».

احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه ایران در این‌باره که "برخی کاندیداها انتقاداتی را علیه دولت نهم بیان می‌کنند و برخی از آن‌ها بعد از ‌٢٠ سال سکوت به دوران چهار ساله شما می‌پردازند بدون آن‌که به ‌١٦ سال قبل از آن بپردازند و برخی نیز کشور را بر لبه پرتگاه می‌خوانند، ارزیابی شما از این نوع انتقادات چیست"؟

برخی کاندیداها مجرم هستند چون مرا تخریب می‌کنند
گفت: «آنها [برخی کاندیداها] دو خطا مرتکب می‌شوند؛ یکی این‌که کسی طبق قانون حق ندارد کسی را تخریب کند و طبق قانون تخریب جرم است. اهانت‌هایی را وارد می‌کنند که نمی‌توانند اثبات کنند. در طول چهار سال گذشته به‌خصوص این سه ماه سکوت کرده‌ام که فضای کشور فضای آرامی بماند. سکوت را به نفع کشور می‌دانستم؛ زیرا وارد شدن ما به این مسائل، خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند. نمی‌خواستم سهمی در تشدید تنش‌ها داشته باشم و امیدوارم در مناظره‌ها بخشی از این اتهامات را توضیح دهم».

پرونده این آقایان را روشن می‌کنم
احمدی‌نژاد افزود: «جوری حرف می‌زنند که [انگار] پرونده مدیریتی همه این آقایان روشن است. من علاقه نداشتم این پرونده باز شود، زیرا همیشه نگاهم به آینده است؛ اما بالاخره جوری رفتار می‌کنند که مجبور خواهیم شد پرونده را باز کنیم و در معرض دید ملت قرار دهیم. عملکرد یک دولت را فقط می‌شود در مقایسه با دولت‌های قبل ارزیابی کرد. من سیاه‌نمایی‌ها را از اخلاق انتخاباتی و اخلاق ملت ایران به دور می‌دانم. عملکرد این دولت معلوم و ثابت است و کسی نمی‌تواند آن تغییر دهد و با تبلیغات و بالا پایین کردن نمی‌شود آن را تغییر داد، عملکرد دیگران هم روشن است، اینها قابل مقایسه است و به فضل الهی این مقایسه اتفاق خواهد افتاد».

رییس‌جمهوری که دیگران برایش تصمیم بگیرند، رئیس‌جمهور خوبی نیست
در ادامه خبرنگار روزنامه خراسان پرسید "در صورت انتخاب مجدد آیا تغییراتی را در کابینه شاهد خواهیم بود یا خیر؟» وی در ادامه پرسش خود به تغییر رحیم مشایی با توجه به اعتراض‌های صورت گرفته به عملکرد وی اشاره کرد. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ گفت: «من مشغول ارزیابی کار همکاران هستم و هر تصمیمی که به نفع ملت و پیشبرد منافع ملی باشد آن را اتخاذ خواهم کرد، ولی رییس‌جمهوری که دیگران برایش تصمیم بگیرند، رئیس‌جمهور خوبی نخواهد بود».

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه جوان که چه نمره منفی و مثبتی به خودتان می‌دهید؟ نیز اظهار کرد: «دولت به اندازه کافی دارد نقد می‌شود، من به وقتش خودم اشکالاتی که در طول چهار سال بود و نقاط قوت و ضعف را بیان خواهم کرد. در طول چهار سال فراز و نشیب‌ها و کاستی‌ها و قوت‌هایی پیدا شد و من از نگاه خودم که در متن بوده‌ام مسائل را با مردم عزیز در میان خواهم گذاشت».

گفتگو با 5+1 بعد از انتخابات
وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار پرس‌تی‌وی که پرسید «اوباما بحث ایران را به بعد از انتخابات موکول می‌کند، به نظر شما ایشان منتظر چه تغییری هستند؟» گفت: «بعید می‌دانم ایشان منتظر تغییر در ایران باشند، بلکه دنیا منتظر تغییر در رفتار آمریکا است و آنها نمی‌توانند زمانی را به ملت ایران تحمیل کنند، انتخابات بهانه خوبی است برای آنها که بگویند الان وقتش نیست و بگویند بعد از انتخابات، ما هم می‌پذیریم. اگر بنا است بحث‌هایی بین ‌١+5 بشود خیلی خوب است که بعد از انتخابات باشد و فکر می‌کنیم که به نفع ملت ایران است که آن بحث‌ها آن زمان انجام شود».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: «ما بسته پیشنهادی خود را آماده کرده‌ایم و به زودی برای آن‌ها خواهیم فرستاد و بر مبنای اصول روشنی که مورد قبول همه عقلاست بحث‌های خود رابا ‌١+5 دنبال می‌کنیم».

در ادامه خبرنگار روزنامه اعتماد گفت «همکاران من به شما سوم خرداد را تبریک عرض کردند و من دوم خرداد را تبریک عرض می‌کنم». وی پرسش خود را این‌گونه مطرح کرد که «بعد از اظهارنظر شما خانم صابری آزاد شدند، برخی محافل سیاسی رسانه‌ای این سوال را مطرح کردند که چرا مهرورزی دولت نهم و نامه‌نگاری‌های احمدی‌نژاد شامل حال زندانیان سیاسی و دانشجویان زندانی و دانشجویان ستاره‌دار نمی‌شود»؟

در ایران عنوانی به نام زندانی سیاسی نداریم
اینکه از بین 3.5 میلیون دانشجو، با سه نفر برخورد شده اصلاً جای بحث ندارد

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد: «ما در ایران عنوانی به نام زندانی سیاسی نداریم. این را بارها مقامات قضایی اعلام کرده‌اند. در کشور ما قانون حاکم است. قوه قضاییه مستقل است و خود تصمیم می‌گیرد. توصیه‌ای هم که من کردم این بود که همه قوانین قضایی و امکاناتی که یک فرد در ایران از آن برخوردار است در اختیار آن خانم هم قرار بگیرد و فکر می‌کنم این کار خوبی بود و رییس جمهوری باید این کار را می‌کرد و کار درستی بود؛ البته توجه دارید بنده خودم با اصل این‌که کسی زندان برود مخالفم، ولی در کشور ‌٧٠ میلیونی همه باید قوانین را رعایت کنند. من نمی‌توانم در کار دستگاه قضایی دخالتی داشته باشم اما حالا این‌که از بین سه میلیون و نیم دانشجویی که در کشور وجود دارد، سه نفر هم خطایی کرده، به درست یا غلط با آنها برخورد شده است، به نظر من اصلا جای طرح ندارد».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه "در سیاست خارجی عملکرد دولت خود را چگونه می‌بینید» گفت: «یکی از ارکان مهم دولت مدیریت سیاست خارجی است. شما ذهن خود را به چهار سال قبل برگردانید و ببینید ما چهار سال قبل در چه شرایطی بودیم و امروز در چه شرایطی بسر می‌بریم. ما به دنبال سیاست خارجی فعال و اثرگذار بوده‌ایم و با تکیه بر منابع ذاتی اقتدار ملی، سیاست خارجی خود را پیش برده‌ایم و همین کسانی که امروز به دنبال گفت‌وگو با ایران هستند و می‌گویند باید بنشینیم و مسائل را بررسی کنیم، در آن زمان می‌گفتند باید ایران را از صحنه جغرافیا حذف کنیم؛ چنان‌که روزانه ما را به حمله نظامی تهدید می‌کردند و من فکر می‌کنم مقایسه این دو وضعیت نشان‌دهنده اثر سیاست خارجی ما است».

وی گفت: «ما معتقدیم هر کس در خانه خود بنشیند که از دشمن استقبال کند، طعم ذلت را می‌چشد؛ اما این دولت با کمترین هزینه بلکه هزینه نزدیک به صفر، اهداف بلند سیاست خارجی خود را محقق کرد و در دو جبهه موفق بود».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: «جبهه اول این بود که دولت به پشتوانه ملت، دشمنانی را که گستاخانه در طول این 30 سال نسبت به ملت ایران بی‌ادبی و ادعاهای گزاف می‌کردند، به جایگاه خود برگرداند و سر جایشان بنشاند، در عرصه دوم نیز ساز و کارهای ظالمانه قدرت‌های زورگو را از کار انداخت که این بزرگ‌تر از اولی است».

احمدی‌نژاد اظهار کرد: «دیپلماسی ما در طول این چهار سال عرصه دومی را که اشاره کردم، هدف قرار داد و کاری که آنها اکنون می‌کنند دفاع از ساز و کاری است که قبلا طراحی کرده‌اند و دیگر قادر نیستند ما را تهدید کنند، منظورم تهدید و حمله سیاسی است؛ چرا که حمله نظامی به تاریخ پیوسته است».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: «آنها نگران حیثیت شورای امنیت و بانک جهانی هستند، همچنین روابط سیاسی یک‌سویه‌ای که به صورت ظالمانه در عرصه جهانی حاکم کرده بودند؛ زیرا ملت ایران، ناعادلانه بودن این مسائل را در مجامع جهانی اثبات کرد و اکنون دیگر کسی نمی‌تواند از آنها به صورت صریح دفاع کند و آرایش سیاسی دشمن در برابر ملت‌ها و ملت ما از کار افتاده است».

احمدی‌نژاد هم‌چنین ‌گفت: «دیپلماسی به معنای تن‌دادن به معادلات جهانی نیست؛ معادلاتی که مستکبران آن را نوشته‌اند و اگر کسی بخواهد بر اساس این معادلات وارد عرصه جهانی شود، نتیجه آن جز شکست چیز دیگری نخواهد بود. ملت ایران معادلات جدیدی نوشت و در دنیا جاری کرد؛ معادلاتی که بر پایه عدالت و ارزش‌های انسانی تعریف شده است».

به گزارش ایسنا، در ادامه خبرنگار جهان صنعت از احمدی‌نژاد پرسید « آقای باهنر گفته است آقای هاشمی دل خوشی از شما ندارد و دوست ندارد شما رای بیاورید، از طرف دیگر عده‌ای معتقدند شما با استانداری دولت آقای هاشمی به وارد عرصه شدید. نظر صریح شما درباره آقای هاشمی چیست»؟

احمدی‌نژاد گفت: «من در موضعی نیستم که بخواهم در مورد افراد اظهارنظر کنم. ملت ایران ملتی هوشمند است و مدیران و عملکرد آنها را در طول انقلاب زیر نظر و قضاوت روشنی نیز از همه دارد».

وی گفت: «خیلی روشن است؛ چون ما فرزندان انقلاب هستیم، هر موقع مسوولیتی داده شود از این مسوولیت شانه خالی نمی‌کنیم و نکرده‌ایم و این معنایی جز احساس مسوولیت فرزندان انقلاب ندارد».

عدم پاسخگویی به مسأله چرایی عدم تشکیل جلسات شورای پول و اعتبار
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار سیاست روز که پرسید «چرا جلسات شورای پول و اعتبار تشکیل نمی‌شود؟» گفت: «بگذارید در مناظره‌ها به این مساله بپردازم، دلیل این مسئله قانون است. اقدامات دولت منطبق بر قانون است و ما مقایسه عملکرد دولت‌ها در برابر قانون را در اختیار داریم».

اگر کسی سندی دارد که عملکرد این دولت خلاف قانون بوده به مراجع رسیدگی بدهد
وی گفت: «ما قانونی را که تصویب شده، اجرا می‌کنیم و مراجعی در کشور هستند که اگر خلاف قانون انجام شود به آن رسیدگی می‌کنند، هم‌چنین اگر کسی سندی دارد که عملکرد این دولت خلاف قانون بوده می‌تواند سندی را که در اختیار دارد به مراجع رسیدگی بدهد تا رسیدگی کنند، و اگر حکمی توسط این مراجع صادر شد دولت قانون و حکم را رعایت می‌کند».

به صدا و سیما گفتم اشکالی ندارد
کفه سنگین برنامه‌های صدا و سیما به نفع رقبای دولت است

احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر مبنی بر این‌که «نظرتان در مورد برنامه‌های صدا و سیما درباره کاندیداها چیست؟» گفت: «من مطلبی را می‌گویم که نقد به صدا و سیما نیست، می‌خواهم شرایط را بگویم که چه کسانی باید ادعا کنند ولی ادعا نمی‌کنند و ساکتند، ولی عده‌ای دیگر ادعا می‌کنند. دو دوره قبل را در ذهن خود بیاورید. دولتی مستقر بود و رییس دولت برای دور دوم نیز کاندیدا بود، شما ببینید در دوره قبل مجموعه تبلیغات به چه شکل بود».

وی گفت: «بالاخره دولتی که مستقر است کار می‌کند، زیر بار مسوولیت است و در معرض سوالات قرار دارد».

احمدی‌نژاد گفت: «حتی یادم هست در سه چهار دوره قبل که دولتی مستقر بود و رییس دولت نیز کاندیدا بود، عملکرد دولت به صورت مفصل از تلویزیون پخش می‌شد. برخی اعتراض کردند چرا این گونه مفصل برنامه‌ها و عملکرد دولت پخش می‌شود، آن فرد که کاندیدا بود گفت چرا نباید عملکرد دولت به صورت مفصل پخش شود و اکنون باید این عملکرد پخش شود و مردم بدانند دولت چه کرده است».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اکنون بیش از سه ماه است که به بهانه انتخابات و تبلیغات انتخاباتی و خارج از زمان قانونی عده‌ای فعالیت تبلیغاتی کرده‌اند و نوک تیر حملات آنها به سمت دولت بوده است. دوستان در صدا و سیما گفتند اگر کامل عملکرد دولت و خبرهای روزانه دولت را بخواهیم پخش کنیم ممکن است برخی حمل بر تبلیغات کنند. آنها گفتند باید فعالیت‌های روزانه دولت را کمرنگ منتشر کنیم. من نیز گفتم اشکالی ندارد».

وی افزود: «سه ماه است که تبلیغات علیه دولت صورت می‌گیرد و این‌ها نیز از صدا و سیما پخش شده است».

احمدی‌نژاد گفت: «افرادی خارج از زمان تبلیغات اقدام به تبلیغات کردند و شما می‌دانید که تبلیغات رسمی از دیروز آغاز شده است، آنها مدعی هستند اخبار دولت نباید از صدا و سیما پخش شود».

وی ادامه داد: «مجموعه طراحی‌هایی که انجام شده در صدا و سیما درست مانند دوره قبل است؛ دوره‌ای که رییس دولت کاندیدا نبود و در برنامه‌هایی که اکنون تدوین شده است، کفه سنگین به نفع رقبای دولت است».

احمدی‌نژاد گفت: «البته ایرادی ندارد و من خودم خواستم که حرف‌ها زده شود».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان این‌که انتخابات ریاست‌جمهوری با انتخابات مجلس فرق می‌کند، گفت: «انتخابات مال ملت است؛ به خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری و در این انتخابات مردم به برنامه‌ها رای می‌دهند و در واقع یک انتخابات ملی است».

احمدی‌نژاد با بیان اینکه وقتی مردم برنامه‌های یک فرد را انتخاب کردند و به آن رای دادند دیگران نیز باید کمک کنند این برنامه‌ها محقق شود و خواسته‌ و تصمیم مردم را بپذیرند، افزود: «نباید اینگونه باشد که بخواهند برنامه‌های خود را به منتخب ملت تحمیل و حرکت رو به رشد کشور را کند کنند».

از منتخب مردم حمایت می‌کنم
وی گفت: «من خادم ملت هستم و هر انتخابی که مردم بکنند به صورت صددرصد خواهم پذیرفت و از منتخب مردم حمایت می‌کنم؛ همانطور که قبلا نیز این گونه بودم، ما از دولت‌های مستقر حمایت کرده‌ایم».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «در طول این 30 سال یک دولت به این مقدار مورد هجوم نبوده است، البته ما اینها را بیراهه می‌دانیم و تا امروز یکساعت از وقت خود را به این مسائل حاشیه‌ای اختصاص نداده‌ایم، به وظایف و مسوولیت‌های خود عمل و سعی کرده‌ایم در این راستا عمل کنیم».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: «من از دوستان در صدا و سیما که فضای گسترده‌ای در اختیار رقبای دولت قرارداده‌اند تا حرف‌های مفید خود را در اختیار مردم قرار دهند تشکر و قدردانی می‌کنم».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه کیهان در مورد ادعاهای برخی کاندیداها گفت: «من کاری به اظهارنظرها ندارم، چون ما قانون را رعایت می‌کنیم و متعرض آنها نمی‌شویم؛ اما علت این تهاجم به دولت را توضیح خواهم داد و به ملت خواهم گفت چرا دولت تا این حد تحت هجمه است و عده‌ای طوری حرف می‌زنند، کانه، این دولت حتی یک قدم مثبت نیز برنداشته است».

حرف‌های مخالفان جدی نیست و به راحتی به آن‌ها پاسخ می‌دهیم
وی با ابراز تاسف و نیز خوشحالی از چنین اظهارنظرهایی خاطرنشان کرد: «متاسفیم از این بابت که چرا عده‌ای همه چیز را کنار می‌گذارند و این‌چنین اظهار نظر می‌کنند و خوشحالیم از این بابت که حرف‌های آنها جدی نیست و ابتدایی است و می‌توانیم به راحتی پاسخ دهیم».

احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به انتقادهای مطرح درباره سیاست خارجی دولت نهم با یادآوری این نکته که "سیاست خارجی دولت بسیار روشن است» ‌سیاست تنش‌زدایی دولت قبل را مورد بحث قرار داد و افزود: «در دولت قبل سیاست تنش‌زدایی اعمال شد که نتیجه آن را دیدیم؛ در افغانستان با ناتو همراهی کامل شد، اما به محض استقرارشان کشور ما را کنار گذاشتند و از ایران خواستار ‌٥٠٠ میلیون دلار کمک به بازسازی افغانستان شدند، در حالی که بیش از سی سال است ما پذیرای بیش از ‌٥.‌٢ میلیون افغان در کشورمان هستیم، طولانی‌ترین مرزها را با آنها داریم و تحولات آنجا بیشترین تاثیر را بر ایران دارد».

وی افزود: «طرف‌های غربی مزد همراهی دولت گذشته در بحث عراق را نیز کف دستش گذاشتند و علی‌رغم همراهی ایران با آن‌ها بعد از استقرار در عراق اعلام کردند "گام بعدی ما ایران است" و بحث هسته‌ای را نیز پیش کشیدند».

احمدی‌نژاد همچنین نتیجه دیگر سیاست تنش‌زدایی دولت گذشته را پلمپ تاسیسات هسته‌ای و نیز مطرح شدن ایران به عنوان محور شرارت عنوان کرد و در این باره با اشاره به اظهارات بلر، نخست‌وزیر سابق انگلستان، ‌گفت: «در اوج اجرای سیاست تنش‌زدایی، ایران را محور شرارت اعلام کردند و بلر گفت "ما میوه عراق را در سعدآباد چیدیم".».

وی افزود: «قبل از آن نیز این مساله تجربه شده بود و در شرایطی که اظهار داشتند "ما سیاست تنش‌زدایی را اجرا می‌کنیم" قانون داماتو و ده‌ها قطعنامه به نام حقوق بشر علیه ما صادر کردند، هم‌چنین بحث گفتمان و نظارت بر انتخابات ایران را مطرح کردند که برخی از آن استقبال کردند».

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "برای مدیریت سیاست خارجی باید ماهیت نظام سلطه و اقتدار ملت ایران را شناخت" افزود: «تحقیری که در سایه سیاست تنش‌زدایی به ملت ایران تحمیل شد، در طول تاریخ بی‌سابقه است؛ لذا نباید کسی اجازه دهد عزت ملت ایران خدشه‌دار شود».

وی گفت: «باید ببینیم امروز کجا هستیم، آن موقع معاهده پاریس را داشتیم که تاکید کرده بودند بعد از ‌١٠ سال مذاکره می‌توانید ده سانتریفیوژ آزمایشی داشته باشید،‌ ملت این روش برخورد را نمی‌پسندد. ما اعلام کردیم سیاست خارجی ما فعال، اثرگذار و در جهت دفاع از حقوق ملت است».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «امروز باید ببینیم در چه شرایطی قرار داریم، تهدیدهای زیادی مطرح و قطعنامه صادر کردند، چه شد؟ در طول سال‌ها از ترس صدور این قطعنامه‌ها عقب‌نشینی شد و آن‌ها جلو آمدند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم‌چنین با اشاره به این‌که « طرف‌های غربی نمی‌توانند کاری علیه ملت ایران انجام دهند» گفت: «اگر از ترس قطعنامه‌ها و شورای امنیت عقب برویم، آن‌ها جلو می‌آیند؛ به گونه‌ای که ادعاهایی در مورد ترتیبات امنیتی که ماموران آژانس در هر زمان هر نقطه از ایران را که بخواهند بتوانند بازرسی کنند، مطرح کردند که در این دولت این امر باطل شد».

کسی احساس نکرد که ما تحریم هستیم
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین با انتقاد از آنچه اجرای پروتکل الحاقی توسط دولت گذشته بدون تصویب مجلس خواند گفت: «یک بار برای همیشه در برابر قطعنامه‌ها ایستادیم و راهکار شکستن آن‌ها را پیدا کردیم؛ چه کسی احساس کرد ما تحریم شده‌ایم؟ مگر اینکه عده‌ای توهین کردند و گفتند دولت نمی‌تواند اقتصاد را اداره کند».

وی ادامه داد: «خط قرمز ما منافع ملت ایران است و امروز شاهدیم تهدیدات اثرگذار نبوده و بیش از هفت هزار سانتریفیوژ در کشور می‌چرخد و آن‌ها نمی‌توانند کاری کنند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به خواست آن‌ها (غرب) برای گفت‌وگو با کشورمان تاکید کرد: «ما با آن‌ها گفتیم که گفت‌وگو باید بعد از انتخابات باشد و آن‌ها نیز قبول کردند؛ در حالی که یک زمان ضرب‌الاجل تعیین می‌کردند و امروز تاکید دارند گفت‌وگو بعد از انتخابات باشد که اوباما نیز چنین گفت».

احمدی‌نژاد با بیان این‌که «در تیرماه سال ‌٨٦ اعلام کردم قضیه هسته‌ای تمام شده است،» افزود: «عده‌ای این مساله را باور نکردند، اما هم‌اکنون می‌بینیم که این مساله به اتمام رسیده است. هنر دیپلماسی این است که چند سال بعد و عمق حوادث را دید».

وی همچنین اجرای دیپلماسی عزت، حکمت و تاکید بر مصالح و منافع ملی را از جمله برنامه‌های خود در صورت انتخاب مجدد در انتخابات آینده اعلام کرد.

احمدی‌نژاد گفت: «ساختن کشور همراه با حضور در صحنه‌های جهانی است، اگر عرصه را نگیریم، آن‌ها عرصه را می‌گیرند. سیاست انقلاب را امام ترسیم کرد و رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند و دولت آن را پی‌گیری می‌کند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: «بر پایه اجرای این سیاست، امروز ملت ایران عزیزترین و محبوب‌ترین ملت‌هاست و حتی حاکمان دنیا بیشترین احترام را به ملت ایران می‌گذارند».

وی ادامه داد: «البته در این باره اشتباهاتی نیز وجود دارد، اما جهت‌گیری و اصول دیپلماسی ما منطقی و انقلابی است».

برای کسانی که بحث پرتقال‌های اسرائیلی را راه انداختند متأسفم
در ادامه خبرنگار خبرگزاری مهر از احمدی‌نژاد در مورد بحث پرتقال‌های اسرائیلی پرسید که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه "می‌خواستم این مساله را در مناظره مطرح کنم" اظهارکرد: «برخی اوقات انسان از دیدن چنین مسائلی متاسف می‌شود. حضور ما در ژنو آثار خود را در دنیا نشان داد و در حالی که صهیونیست‌ها و بدخواهان ملت ایران در شرمندگی بودند و عملکرد ‌٢٠٠ ساله آن‌ها در یک دادگاه بین‌المللی انسانی محکوم شده بود،‌ عده‌ای بازی راه انداختند و آن را منتسب به دولت کردند و کسی اظهار نظر کرد که "این را باور کنیم یا ژنو را؟" من برای آن‌ها متاسفم».

وی افزود: «آن‌قدر این قضیه افتضاح بود که خود صهیونیست‌ها آن را تکذیب کردند. برچسبی را در ایران چاپ کردند که عوامل آن شناسایی شده‌اند و آنها را معرفی می‌کنیم، کسانی که این کار را کردند یک بازی ابتدایی و بچه‌گانه را ترتیب دادند که در زمان دفاع مقدس نیز چنین اتفاقی روی داده بود. برخی نیز استفاده انتخاباتی از آن کردند که ما برای آن‌ها نیز متاسفیم».

خبرنگار مهر در پرسش دیگری از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد پیش‌بینی‌اش درباره نتایج انتخابات پرسید که وی در پاسخ گفت: «انتخاب ملت ایران انتخاب قاطع خواهد بود که مانند گذشته نتیجه آن منشاء تحول و تغییر سازنده و مفید برای ملت ما و کل جامعه بشری خواهد بود. مهم این است که رای ملت ایران تحت هر شرایطی ادامه یابد و ما تابع انتخاب ملت ایران هستیم».

‌این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره این که "اگر در این دوره نیز به عنوان این رییس جمهور انتخاب شوید تجارب خود را برای برخورد با سرمایه‌داران غارت‌گر به کار خواهید بست و قانون «از کجا آورده‌اید؟» را به اجرا خواهید گذاشت"؟ گفت: «در مجلس هفتم لایحه‌ای را تقدیم کردیم که مضمونش همان بحث "از کجا آورده‌اید؟" بود. درخواست کردیم هیاتی به اموال تمام مدیران در رده‌های گوناگون رسیدگی کند و اگر افزایشی از طریق ناصحیح بوده اعلام و به دادگاه معرفی کند، ولی متاسفانه در همین جنجال‌های تبلیغاتی علیه دولت این لایحه کنار گذاشته شد، اما به فضل الهی ما مجددا این لایحه را به مجلس خواهیم داد. یک بار و برای همیشه هر کس در طول این سی سال در مناصب مختلف قرار گرفته است، این هیات بدون سر و صدا اموال او را بررسی خواهد کرد تا اگر از راه ناصحیح بود هم به دادگاه معرفی کند و هم به ملت».

وی افزود: «ان‌شاءالله مجددا این لایحه را به مجلس خواهیم داد و اگر برسیم بعد از انتخابات بلافاصله این کار صورت خواهد گرفت».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «بگذاریم یک بار ساحت مدیران کشور از اتهاماتی که به واسطه عملکرد عده‌ای محدود به آن‌ها وارد می‌شود، زدوده شود».

باید راه‌هایی برای اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری داشته باشیم
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نحوه بررسی ارتقای کارکنان و امتیازدهی آن توسط مدیران بالادستی گفت: «این قانون مدیریت خدمات کشوری است، البته در آن چه دولت ارائه داد این مساله وجود نداشت، ولی چون قانون است باید اجرا شود؛ البته در آینده باید گفت‌وگو کنیم و راه‌هایی برای اصلاح قانون داشته باشیم».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه جام‌جم درباره برنامه‌های دولت برای ایرانیان خارج از کشور نیز اظهار کرد: «یکی از برنامه‌های دولت توسعه ارتباط با ایرانیان خارج از کشور است. شورای عالی ایرانیان فعال و بیش از ‌٢٦ نشست در کشورهای گوناگون با حضور ایرانیان برگزار و تلاش شده ایرانیان متشکل شوند، بعد هم یک نشست با نمایندگان آن‌ها در تهران برگزار شد و هماهنگی‌های خوبی به عمل آمد؛ زیرا اعتقاد ما این بوده که ایرانیان هر جای دنیا که هستند ایرانی و به ملت ایران‌ پیوسته‌ هستند و دل آن‌ها به عشق ایران می‌تپد؛ از این رو دولت باید از آن‌ها و حقوقشان صیانت کند».

وی ادامه داد: «در گام اول قرارشد ارتباط مستمر ایرانی‌ها با میهن برقرار شود که خوشبختانه سازوکارهای آن فراهم شده و به جریان افتاده است و روز به روز در حال گسترش است؛ چنان که برای حفظ فرهنگ ملی و اسلامی خودمان در مجامع ایرانیان خارج از کشور با هم برنامه‌ریزی کردیم. تقاضای آن‌ها این بود و دولت هم برای استفاده از تخصص و توانمندی‌ ایرانیان خارج از کشور اعلام آمادگی کرد».

وی اظهار کرد: «سازوکارهایی طراحی شده است که ان‌شاءالله در آینده گسترش پیدا می‌کند».

در ادامه خبرنگار ایسنا، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مساله فرهنگ و مظلومیت بخش فرهنگ از عملکرد دولت در این باره پرسید که احمدی‌نژاد پاسخ داد: «مطلب خوبی را مطرح کردید. تشکر می‌کنم. فرهنگ باید وجه غالب همه فعالیت‌های دولت باشد؛ آنچه یک دولت را حفظ می‌کند و رشد می‌دهد فرهنگ است و ملت ایران یک ملت فرهنگی است؛ البته همه ابعاد کار فرهنگی در اختیار دولت نیست، در آن مقداری که در اختیار دولت است، برنامه جامعی تدوین و در بخش‌های گوناگون کارهایی شروع شده است که شامل حوزه تعلیم و تربیت، هنر و ادبیات، فیلم و سینما، نمایش و کتاب و ...است».

وی ادامه داد: «نمایشگاه کتاب طی این چند سال بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر و جدی‌تر برگزار شده است و استقبال مردم هم بیشتر بوده است. امیدوارم در آینده توجه دولت و سرمایه‌گذاری‌اش در بخش فرهنگ بیش از گذشته باشد؛ گرچه در این دولت بودجه حوزه فرهنگ به سه برابر افزایش پیدا کرد، ولی بخش‌هایی خارج از دایره مدیریت دولت است که سعی داریم این‌ها را با هم هماهنگ‌ و هم‌جهت کنیم».

وارد بسیاری از دام‌ها نشدیم، ولی فشارهای زیادی را تحمل کردیم
عده‌ای طرح سازش را تئوریزه کرده و آورده بودند
‌٤٥ دقیقه یکی دو نفر به من توهین کردند و من لبخند می‌زدم
هزینه‌های تمام کاندیداها از جیب دولت است!

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران جوان درباره نمونه‌ای از تلخ و شیرین‌های دولت نهم و برخی موانع و فشارهایی که از بیرون بر دولت وارد آمده است، گفت: «در این باره حتما با مردم قبل از انتخابات یا به شکل زنده یا در فیلمی که پخش می‌شود گفت‌وگو می‌کنم. یک دولت بر سر کار می‌آید، چه باید بکنیم و دیگران چه باید بکنند؟ ما وارد بسیاری از دام‌ها نشدیم، ولی فشارهای زیادی را تحمل کردیم؛ مثلاً در موضوع هسته‌ای فشاری که در داخل برای به سازش کشاندن بر دولت وارد کردند، کمتر از فشاری که از بیرون وارد می‌شد، نبود. در همان حال عده‌ای موضوع گوجه‌فرنگی را مطرح می‌کردند، در حالی که در زمانی که سرما زود می‌رسد، در مناطق معتدل ما زمین‌ها متوقف می‌شود و در مناطق گرمسیری هنوز گوجه‌فرنگی به بازار نیامده، این مساله را همیشه داشتیم، ولی دائم تیتر زدند که وضع اقتصاد خراب و بحرانی است، در زمانی که آن‌ها می‌خواستند بگویند ما منزوی هستیم، تیتر می‌زدند "دولت ایران منزوی شد، شکست خورد، هزینه‌ها زیاد شد" واقعا این فشارها علنی شد و فشاری که زیر این پوست وارد می‌کردند، از طرفی عده‌ای طرح سازش را تئوریزه کرده و آورده بودند، مفصل صحبت کردند و بنده هم مخالفت کردم. مستقیماً به خود من توهین کردند، آنها می‌گفتند بن‌بست است،‌ خطر است، جنگ می‌شود و کشور در خطر است، من استدلال می‌کردم کشور در خطر نیست و جنگ و هزینه‌ سنگینی هم در کار نیست، اگر هزینه سنگینی هم در کار باشد، باید این هزینه را بپردازیم برای جلوگیری از هزینه‌های بزرگ‌تر، ‌٤٥ دقیقه یکی دو نفر به من توهین کردند و من لبخند می‌زدم، من به آن‌ها گفتم هر چه قدر توهین کنید تحلیل شما را که از موضع محافظه‌کاری و نشناختن محیط بین‌المللی و اعتلای ملت ایران است، نخواهم پذیرفت».

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار این باشگاه درباره این‌که «اگر در این دوره از انتخابات به عنوان رییس‌جمهور انتخاب نشدید چه شغلی را برای خود پیش‌بینی کرده‌اید، همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر فرصت تبلیغات برای کاندیداهاست، توجیه شما در استفاده از امکانات و عناوین دولتی چیست؟» گفت: «درست است که بنده نامزد انتخابات هستم ولی تا ‌١٢ مرداد رئیس جمهور رسمی ایران هستم و کارهایم را انجام می‌دهم، فعالیت‌های دولت هم جاری است. وقتی دوره تبلیغات شروع می‌شود معنایش آن این نیست که کارهای دولت نباید ادامه پیدا کند. این نشست را هم خود بنده قول داده بودم خبرنگاران درخواست کرده بودند و انجام شد و اگر هم خود من این نشست را برگزارمی‌کردم، اشکالی نداشت؛ چرا که تمام کاندیداها از همین شرایط دارند استفاده می‌کنند و هیچ کدام یک ریال از جیب‌شان نمی‌گذارند و هر کجا که هستند، محل کارشان، نشست‌هایشان متعلق به دولت و ملت است».

وی همچنین درباره آینده خود در صورت انتخاب نشدن به خبرنگار پرسش‌کننده گفت: «شما چه شغلی را پیشنهاد می‌کنید»؟ خبرنگار گفت: «روزنامه‌نگاری».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ گفت: «روزنامه‌نگاری کاری سخت است. من معلم هستم و الان هم آن را حفظ کرده‌ام و حقوق خود را از آنجا می‌گیریم. روزنامه‌نگاری سخت است. من درون دل‌های شما را می‌دانم، بسیاری از مطالبی که تیتر می‌شود با نظر روزنامه‌نگاران مخالف است و این هم از خاصیت اندیشه لیبرال است که بخش‌هایی از کشور را در بر گرفته است، ولی در ایران، آدم هر جا که باشد افتخار است».

توضیحات احمدی‌نژاد درباره پرونده نفت اردبیل
خبرنگار روزنامه اعتماد ملی درباره پرونده‌ نفت اردبیل در زمان استانداری احمدی‌نژاد و ارتباط آن با وزیر کشور فعلی و شهید باکری سوال کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد: «شهید باکری در سال 62 شهید شدند و من در سال 76 در اردبیل استاندار بودم. در این خصوص روزنامه‌ سلام اتهامی وارد کرد که من به آن پاسخ دادم اما مجدداً تکرار شد و من از آن شکایت کردم. در جلسه دادگاه از آقای خوئینی‌ها خواستم مدارک لازم را ارایه دهند اما مدرکی ارایه نشد و ایشان محکوم شدند».

نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند از متخلفین دفاع کنند
همین خبرنگار درباره‌ دیدگاه‌های این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره حقوق بشر و زنان و جوانان سوال کرد.

احمدی‌نژاد پاسخ داد: «در مورد پرونده حقوق بشر، ما عنوان‌ها را چنین تعریف نمی‌کنیم. ما در کشور فرهنگ خاص خودمان و معیارهای خاص خودمان را داریم. انسان در نگاه ما عزیز و کرامت آن بالاترین ارزش‌هاست و همه از تمام حقوق مادی برخوردارند و کرامت تک تک انسان‌ها و حقوق قانونی آن‌ها باید توسط همه محترم شمرده شود».

وی با بیان این‌که "در طول برنامه‌ تبلیغات، نظرم را در مورد جایگاه زنان و جوانان خواهم گفت" ادامه داد: «نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند از متخلفین دفاع کنند. متاسفانه برخی رسانه‌های ما یک فضای دیکتاتوری راه انداخته‌اند که در آن هر توهینی را مطرح می‌کنند. این مسائل خواهد گذشت اما در حافظه‌ تاریخی ملت ما ثبت می‌شود».

وی ادامه داد: «بسیاری از حقوق ملت ما توسط رسانه‌ها نقض می‌شود و اگر کسی بخواهد به دادگاه مراجعه کند جنجال به پا می‌شود که این مسائل ربطی به ملت ایران ندارد».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که "ما دعواها و جدایی‌های بین زن و مرد که عده‌ای می‌خواهند آن را راه بیاندازند را قبول نداریم" گفت: «جامعه‌ بشری به هر دو مورد زن و مرد به طور کامل نیاز دارد. در غرب بازی 200 ساله‌ زن و مرد با شعار آزادی و برابری زن و مرد ایجاد کردند و در واقع نوعی برده‌داری مدرن را برپا نمودند».

وی خاطرنشان کرد: «زن دارای جایگاه والایی در اندیشه ماست و تجلی جمال و رحمت الهی و محور خانواده و جامعه است. در عرصه اجتماعی جز صلاحیت‌ها و توانمندی‌ها هیچ محدودیتی نداریم و در عملکرد ذاتی، مرد و زن هریک دارای نقشی هستند».

خبرنگار برنا پرسید: «ارزیابی‌تان از تحلیل عده‌ای از کاندیداهای انتخابات درباره اضطراری بودن وضع کشور چیست»؟

رییس شورای عالی امنیت ملی کشورمان هم گفت: «از نظر مبانی حقوقی، کسی که برای مساله‌ای ادعا می‌کند باید دلیل بیاورد. در سه چهار سال گذشته مرتبا می‌گفتند که چند ماه دیگر به کشور حمله‌ نظامی می‌شود و ما اعلام می‌کردیم که روی نمی‌دهد و برخی می‌گفتند که اگر در قضیه‌ هسته‌ای ایستادگی کنید کشور ساقط می‌شود».

همه دنیا اعلام می‌کنند که باثبات‌ترین ملت‌ها ملت ایران است
وی با طرح این سوال که "به چه دلیل کشور در معرض اضمحلال است؟" گفت: «همه دنیا اعلام می‌کنند که باثبات‌ترین ملت‌ها ملت ایران است و لذا دلیل و استدلالی برای این حرف‌ها نیست و در مناظرات این مسائل را خواهید دید. البته برخی مشکلات وجود دارد که همیشه بوده و خواهد بود اما مهم این است که به جن‌گ آن‌ها برویم ولی امیدواریم کسانی که چنین ادعایی مطرح می‌کنند دلایلی حداقل برای قانع کردن خود بیاورند».

به قوه قضاییه توصیه می‌کنم عینکش را عوض کند
خبرنگار روزنامه ابتکار در مورد بحث مافیای نفت و اظهارات قوه‌ قضاییه مبنی بر عدم وجود چنین مساله‌ای سوال کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری پاسخ داد: «به قوه قضاییه توصیه می‌کنم عینکش را عوض کند. باید برای بحث‌های خود دلیل بیاورد. ما راه‌های دست‌اندازی به این ثروت را قطع کردیم و قطع خواهیم کرد».

وی ادامه داد: «در روز آخر تبلیغات به مردم خواهم گفت که اگر مرا انتخاب کنند در مورد کسانی که در درون سیستم حضور دارند و علیه آن‌ها کار می‌کنند توضیحاتی ارایه خواهم کرد».

خبرنگار روزنامه اقتصاد پویا در مورد بحث فضای تخریب انتخاباتی پرسید.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که "در مورد علت این رفتار کالبدشناسی و روانشناسی آن صحبت خواهم کرد" گفت: «اشتباه فاحش است که مردم را دست کم بگیریم. بزرگ‌ترین اشتباه برخی سیاستمداران این بوده که هوشمندی ملت ایران را دست کم گرفته‌اند. ملت ایران ملتی دقیق است و دریافت آن‌ها روشن می‌باشد و اشتباه است که آن‌ها را دست کم گرفت».

وی با تاکید بر این‌که "ملت ایران همواره جلوتر از سیاستمداران حرکت کرده‌اند" تاکید کرد: «چه مبنایی داریم که این بار فکر کنیم مردم این خصلت خود را از دست داده‌اند و عده‌ای مردم را دست کم می‌گیرند».

خبرنگار پانا درباره اهداف و برنامه‌های ویژه کاندیداتوری احمدی‌نژاد برای انتخابات دهم ریاست جمهوری پرسید.

احمدی‌نژاد در پاسخ با تاکید بر این‌که "راه ما روشن و همان راه قبلی است" گفت: «برای ما اثبات شده که ملت ایران دارای ظرفیت‌های بی‌پایانی است و در گام‌های بعدی باید تصمیمات و اقدامات بزرگ‌تری اتخاذ شود؛ چراکه ملت ایران ظرفیت کارهای بزرگ را دارد و باید از آن استفاده کرد تا ملت ایران به شایستگی‌های خود برسد».

عدم پاسخگویی درباره تعطیلی روزنامه یاس نو
ایران آزادترین کشور است
در هیچ جای دنیا نظیر چنین جلسه‌ای را نمی‌توانید ببینید

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه سرمایه درباره نحوه برخورد با روزنامه یاس نو گفت: «قانون ضامن آزادی است. من شخصا مخالف توقیف روزنامه‌ها هستم. در دولت قبل بیشترین توقیف اتفاق افتاد. باید علت آن را بررسی کرد. ایران آزادترین کشور است و در هیچ جای دنیا این‌قدر بی‌محابا اهانت نمی‌کنند و در هیچ جای دنیا نظیر چنین جلسه‌ای را نمی‌توانید ببینید که خبرنگاران آزادانه پرسش‌های خود را با رییس جمهور مطرح کنند. ملت ایران یک ملت متعالی است و خودش کشور را اداره می‌کند و درباره‌ برخورد با روزنامه‌ها نیز راهکار و شیوه‌های قانونی وجود دارد».

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه‌ حسبان درباره توجه دولت به میراث فرهنگی و ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایی که مانع از تهاجم فرهنگی می‌شود نیز گفت: «پیشنهاد بسیار خوبی است. ایران دارای گنجینه فرهنگی بسیار غنی‌ و سرشار از ارزش‌های الهی و انسانی است. حتما دولت در این باره حمایت خواهد کرد. در عرصه میراث نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است؛ چنان که تعداد آن چه به عنوان اثر ثبت شده، بیش از آثاری است که پیش از این به ثبت رسیده است».

کشیدن کاریکاتور ما جرم است
وی همچنین در پاسخ به پرسش روزنامه‌ عصر اقتصاد درباره فروش اوراق مشارکت نفت گفت: «بعضی‌ حرف ما را وارونه جلوه دادند. کاریکاتور ما را هم کشیدند که خود این جرم است، ولی ما دنبال نکردیم. بحث ما این بود که برای سرمایه‌گذاری در اکتشاف نفت تا حالا از شرکت‌های خارجی می‌آمدند و سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های خارجی صورت می‌گرفت، در این دولت اصرار کردیم خود شرکت نفت سرمایه‌گذاری کند. آن‌چه بنده گفتم چیزی نبود که دفعتا به ذهن رسیده باشد و بیان کنم، بلکه یکسال روی این مساله کار کارشناسی شده و بحث یک روز دو روز نیست، حالا آماده‌ عملیاتی شدن است و بانک مرکزی نیز آماده است اوراق مشارکت مردم را در اختیار بگذارد، ولی این بدان معنا نیست که سرمایه‌گذاری از جانب خارجی وجود ندارد. درخواست سرمایه‌گذاری از جانب خارجی‌ها زیاد است؛ اما ما گفتیم ملت ایران هم در این کار شریک شوند».

در ادامه خبرنگار روزنامه‌ حزب‌الله از تفاوت دیدگاه‌های احمدی‌نژاد با محسن رضایی پرسید که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این باره صحبتی نکرد.

این خبرنگار همچنین درباره‌ پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری و استفاده از سایر کاندیداها در کابینه‌اش پرسید که وی در این مورد نیز پاسخی نداد.

همین خبرنگار همچنین درباره‌ شایعات مطرح شده درباره روزنامه‌ فرهنگ آشتی پرسید که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «هیچ وقت راجع به هیچ رسانه‌ای با آقای صفار صحبت نکرده‌ام، ولی گفته‌ام اگر رسانه‌ای می‌خواهد به نام حمایت از احمدی‌نژاد علیه دیگران مطلبی بنویسد برخورد کنید».

خبرنگار روزنامه فرهیختگان گفت: «آغاز خدمات عمرانی را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که گویی دولت نهم آغازگر این بحث‌ها بوده است»؟

احمدی‌نژاد اظهار کرد: «من با سایر دولت‌ها مقایسه کرده‌ام. رویکرد دولت رویکرد متفاوتی بوده است. نمی‌توانید منکر شوید. رویکرد دولت بازگشت به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اعتقاد عمیق به توانمندی‌های ملت و باور عمیق به ملت بوده است. همیشه گفته‌ام خدمات زیادی انجام شده که با گذشته قابل مقایسه نیست. کار این دولت برجسته‌تر است».

در ادامه نشست این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با خبرنگاران، خبرنگار خبرگزاری موج در ابتدا با انتقاد از اینکه نوبت خبرنگاران در پرسیدن سوال از سوی مجریان برنامه رعایت نمی‌شود، گفت «می‌خواهم دو سوال بپرسم، سوال اول این است که نوع نگاه حامیان دولت به تبلیغات ریاست‌جمهوری نگاه خاصی است و از طرف دیگر برخی معتقدند حامیان شما و شما سکوت رسانه‌ای در پیش گرفته‌اید و برخی دیگر معتقدند شما از امکانات استفاده می‌کنید، نظرتان در این ارتباط چیست»؟

احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: «قبلا نیز گفته‌ام قبول ندارم شش ماه بعد و قبل از انتخابات امور تعطیل شود، بالاخره قانون سه هفته را برای تبلیغات ریاست‌جمهوری تعیین کرده و باید در این سه هفته فعالیت‌هایی انجام شود، ما اعتقاد نداریم از شش ماه قبل از برگزاری انتخابات فعالیت‌ها را تعطیل کنیم و به امر انتخابات بپردازیم، چرا که این زمان مربوط به مردم، منافع ملی و ثروت ملی است و هیچ کس حق ندارد بیهوده آن را مصرف کند؛ زیرا زمانی که بگذرد برنمی‌گردد و دیگران جلو می‌افتند و ما عقب».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که «ما رقابت برای قدرت را از اساس قبول نداریم و کسی که برای قدرت بخواهد فعالیت کند حتی اگر پیروز شود، نیز شکست خورده است» افزود: «ما معتقدیم باید وظیفه خود را انجام دهیم و کشور را به سمت جلو ببریم و هدف را خدمت‌رسانی قرار دهیم».

وی گفت: «در کشور ما هدف رای نیست، بلکه این خدمت است که مد نظر است، باید خدمت کرد و با دروغگویی نمی‌شود خدمت کرد. با ایجاد فضای درگیری نمی‌شود به فکر منافع ملی و وحدت ملی بود؛ صحنه انتخابات، باید صحنه گفت‌وگوی منطقی باشد».

در انتخابات دوره قبل بنده به احدی تعرض نکردم
تهاجمات به دولت از داخل و خارج ده‌ها برابر شده است

احمدی‌نژاد افزود: «در انتخابات دوره قبل بنده به احدی تعرض نکردم، به هیچ کس، بلکه حرف‌های خود را زدم و امروز نیز حرف‌های خود را می‌زنم. ما نباید فضایی را درست کنیم که در شان ملت ایران نیست . ما سعی کردیم این مساله را رعایت کنیم. در این سه چهار ماه اخیر نوک تهاجمات به سمت دولت بوده و تهاجمات به دولت از داخل و خارج ده‌ها برابر شده است و به نحوی صحبت می‌شود انگار این دولت در این کشور کار خوبی انجام نداده است».

وی با بیان اینکه "من در مورد علت این هجمه‌ها صحبت می‌کنم" اظهار کرد: «برای اینکه عملکرد یک دولت مشخص شود باید با عملکرد دیگر دولت‌ها مقایسه شود. چندی پیش فردی مقاله‌ای نوشته و گفته بود این دولت به دولت‌های قبل به صورت ناجوانمردانه توهین می‌کند، دلیل آن را هم این امر اعلام کرده بود که در ارائه گزارش عملکرد، عملکرد خود را با دیگر دولت‌ها مقایسه می‌کند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: «طبیعی است که یکی از راه‌های ارائه عملکرد مقایسه عملکرد این دولت با دولت‌های گذشته است».

احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار در مورد عملکرد اقتصادی دولت و راهکارهایی که برای مقابله با بحران اقتصادی در نظر گرفته شده است،‌ گفت: «ساز و کارهایی که اندیشیده شده، ساز و کارهای قوی‌ای است».

وی افزود: «پایه‌های اقتصادی ما در حال قوی شدن است و به فضل الهی شکوفا می‌شود».

وی همچنین با اشاره به عملکرد اقتصادی این دولت در حوزه فولاد و سیمان گفت: «امروز یک طرح بزرگ فولاد افتتاح شد، البته من تاکید داشتم بعد از انتخابات این طرح افتتاح شود ولی با اصرار و فشاری که صورت گرفت و با توجه به سفر ما به خرمشهر این کارخانه امروز افتتاح شد، هم‌چنین طرح‌های بزرگ فولاد و آلومینیوم و صدها طرح ملی دیگر آماده است که من گفته‌ام نگه دارید بعد از انتخابات افتتاح شود».

وی همچنین به طرح تحول اقتصادی اشاره کرد و افزود: «ما تا کنون در مورد این طرح یک لایحه به مجلس داده‌ایم و سه لایحه دیگر نیز آماده کرده‌ و می‌کنیم و به مجلس می‌دهیم».

وی اظهار کرد: «شتاب رشد اقتصادی ما روزافزون خواهد بود».

حرف‌های کلینتون را جدی نگیرید
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار العالم مبنی بر این‌که «هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است در صورتی ایران به خواسته‌های ما توجه نکند مجازاتی همگانی علیه ملت ایران در نظر خواهیم داشت، نظر شما در این ارتباط چیست؟» گفت: «این حرفها را جدی نگیرید».

وی افزود: «لطف کردند که نمی‌خواهند تنها مجازات کنند و گفته‌اند می‌خواهیم جمعی مجازات کنیم».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: «این حرفها را جدی نگیرید، شرایط دنیا عوض شده است و برای مدیریت جهانی همه باید مشارکت کنند».

احمدی‌نژاد هم‌چنین با بیان این‌که باید مناسبات عادلانه بر پایه صلح در جهان حاکم شود و جز این راهی نیست، گفت: «این را همه فهمیدند».

احمدی‌نژاد اظهار کرد: «راهی که ملت ایران انتخاب کرده ادامه پیدا خواهد کرد و هر روز نیز روشن‌تر خواهد شد و ادامه پیدا می‌کند».

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری آریا در مورد سیاست اصل 44 و اجرای این سیاست از سوی دولت گفت: «سیاست اصل 44 تئوری اقتصادی جمهوری اسلامی و تدوین شده است و دولت کار خود را در این زمینه شروع و مقدمات اجرای این قانون را فراهم کرده است، البته این سخن به این معنا نیست که کار را شروع نکرده است. دولت کار را از قبل شروع کرده و واگذاری‌هایی نیز انجام شده است، از جمله اینکه مثلا بانک‌ها وارد بورس شده‌اند».

کسانی که بحث گم شدن 1 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی را مطرح می‌کنند مسؤول بوده‌اند
احمدی‌نژاد در پاسخ به این سوال که "برخی معتقدند حدود 100 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی گم شده است، نظر شما در این ارتباط چیست" اظهار کرد: «کسانی که چنین مطالبی را مطرح می‌کنند فکر کرده‌اند اگر چنین روشی در کشور ما نهادینه شود چه اتفاقی می‌افتد و جالب است کسانی که این مسائل را مطرح می‌کنند مسئول بوده‌اند».

وی با بیان اینکه "گزارش‌هایی که در مورد دولت ارائه می‌شود از طرف نهادی رسمی کشور منتشر می‌شود» گفت: «‌این افراد می‌گویند ما این گزارشها را قبول نداریم، سوال این است که اگر شما این گزارش‌ها را قبول ندارید، خودتان گزارش‌ها را از کجا می‌آورید و با توجه به آن گزارشها صحبت می‌کنید؟ اگر فکر می‌کنید گزارشی که توسط نهادهای رسمی ارائه شود مخدوش است شاید در زمان خودتان این کار انجام می‌شده که اکنون می‌گویید این گزارش‌ها مخدوش است، در صورتی که ما چنین چیزی را قبول نداریم».

وی با بیان این‌که «وزارت نفت به صورت هفتگی به نهادهای مختلف گزارش می‌دهد و دستگاه‌های مختلفی که گزارش در این ارتباط ارائه می‌دهند بر روی یکدیگر نظارت دارند» گفت: «دقیق‌ترین حسابداری در مورد درآمدهای نفتی است، شما می‌بینید که در بودجه بندهایی که در مورد نفت نوشته می‌شود چه‌قدر است و بندهای دیگر چه‌قدر».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خطاب به کسانی که این مسائل را مطرح می‌کنند، گفت: «اگر بخش‌های گوناگون دولت بیایند و به مراجع قضایی شکایت کنند و بگویند شما ما را به سوءاستفاده متهم می‌کنید آیا حاضر به جوابگویی هستید»؟

وی گفت: «من مستند گزارش سی ساله را در ارتباط با درآمدهای نفتی آماده کردم، با توجه به اظهارنظرهای کارشناسانی که این افراد نیز آنها را قبول دارند».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «البته ما حق می‌دهیم باورشان نشود که در این دولت چند برابر دوره‌های قبل کار شده است».

احمدی‌نژاد هم‌چنین با ارائه گزارشی در مورد افزایش تولیدات در زمینه سیمان و فولاد در این دولت گفت: «این افراد هنوز نمی‌خواهند این عملکردها را باور کنند».

وی اظهار کرد: «من در مناظره‌ها در مورد عملکرد دولت و مسائلی که مطرح شده صحبت خواهم کرد و این دوستان نیز حرف‌هایی زده‌اند که باید این حرف‌ها را اثبات کنند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: «کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید تمام دیدگاه‌هایش را با مردم در میان بگذارد تا ملت به صورت شفاف تصمیم بگیرد. ما به دنبال شفاف‌سازی هستیم».

روزنامه‌ها در کشور ما در آزادی مطلق قرار دارند
در ادامه خبرنگار جهان اقتصاد به این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت «آقای وزیر ارشاد اعلام کرده است در این دولت مجوز انتشار 60 روزنامه داده شده در حالی که طبق آمار این تعداد یازده تا بوده است، شما این آمارهای متناقض را که در دولتتان فراوان است، چگونه توجیه می‌کنید»؟

احمدی‌نژاد در پاسخ به این خبرنگار از وی پرسید: «شما این آمار را از کجا دارید»؟

خبرنگار پاسخ داد: «طبق بررسی‌هایی که انجام شده این آمار یازده است».

احمدی‌نژاد در پاسخ ادامه داد: «توجه داشته باشید روزنامه‌هایی که مجوز می‌گیرند و آنهایی منتشر می‌شوند دو مقوله هستند، ممکن است روزنامه‌ای مجوز بگیرد و در طول مدت مقرر منتشر نشود. برخی روزنامه‌ها نیز که مجوز می‌گیرند در مدت مقرر منتشر می‌شوند، برای اطلاع شما بگویم چند روز قبل یکی از دوستان آمده بود و گفت مجوزی برای انتشار روزنامه گرفته ولی چون در مدت مقرر این روزنامه منتشر نشده مجوزش لغو شده است، می‌خواست توصیه‌اش را به هیات نظارت بکنم که من گفتم خودتان بروید پیش هیات نظارت و پیگیری کنید».

احمدی‌نژاد افزود: «من در جریان آمار نیستم، این را از وزیر ارشاد می‌پرسم، ولی اینکه شما می‌گویید در دولت شما چنین آمارهایی فراوان است، باید در مورد این سخنان خودتان سند ارائه دهید».

وی گفت: «روزنامه‌ها در کشور ما در آزادی مطلق قرار دارند تا جایی که در بعضی مواقع به حقوق عمومی نیز تجاوز می‌کنند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: «من این آمار را بررسی می‌کنم».

احمدی‌نژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری زنان در مورد این‌که «عملکرد دولت اصول‌گرای نهم در مورد زنان و خانواده با دولت‌های قبلی چه تفاوتی دارد و اگر شما باز هم این نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوید آیا در کابینه‌تان از زنان بیشتری استفاده خواهید کرد یا نه؟» گفت: «من پاسخ این سوال را در پاسخ‌های به سوال‌های قبلی به نحوی داده‌ام. همان طور که گفتم مناصب دولت متعلق به یک شخص نیست، متعلق به ملت است و ما هیچ نوع نگاه ویژه‌ای به هیچ کس نداریم، ما بررسی و بر اساس شایستگی‌ها افراد را انتخاب می‌کنیم و هرکس شایسته باشد در خدمت ملت خواهد بود».

وی افزود: «نگاه ما به زنان نگاه فرهنگی و انسانی است و فکر می‌کنیم زنان هدیه خداوند هستند».

احمدی‌نژاد گفت: «همان طور که گفتم باید بر اساس توانمندی‌ها و شایستگی‌ها انتخاب صورت بگیرد».

در ادامه خبرنگار دیگری در اعتراض به این که نتوانسته سوال بپرسد به این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت «شما نقدپذیر نیستید» که احمدی‌نژاد پاسخ داد: «‌من نمی‌دانم شما برای پرسیدن سوال ثبت‌نام کرده‌اید یا نه، این یک مصاحبه مطبوعاتی است که خبرنگاران به صورت آزادانه سوالاتشان را پرسیده‌اند».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در مورد عملکرد گروه مشاوران جوان اظهارکرد: «مشاوران جوان در آینده نیز تداوم می‌یابد که البته باید بسیار موثرتر و فعال‌تر باشد. در تمام دانشگاه‌ها این مشاوران حضور دارند و کار می‌کنند اما زیاد تبلیغ نمی‌کنند».

وی ادامه داد: «ظرفیت این حوزه بسیار بیشتر از چیزی بوده که تا کنون عملیاتی شده است».

احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال دیگر همین خبرنگار در مورد سفرهای استانی گفت: «در استان‌ها هم‌اکنون نشاط خاصی دیده می‌شود و بروکراسی که مانع کارها بوده برطرف شده و دستگاه‌ها در خدمت‌رسانی رقابت می‌کنند. ضمن این که کیفیت خدمات نیز افزایش یافته، ولی این به معنای نبود مشکل نیست».

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم‌چنین از انجام دور دوم سفر در نقاط باقی مانده استان تهران در عرض هفته آینده و تشکیل جلسه هیات دولت مخصوص استان تهران و اتخاذ تصمیمات لازم خبر داد.

خبرنگار روزنامه راه مردم نیز از احمدی‌نژاد درباره حقوق معلمان و پایین بودن حقوق آن‌ها نسبت به برخی دیگر از سازمان‌ها پرسید که وی در پاسخ گفت: «تغییرات حقوق معلمان قابل توجه بوده که این تغییرات ادامه می‌یابد و فاصله‌ای بین حقوق معلمان و برخی دیگر از دستگاه‌ها بوده که ظرف چند سال ایجاد شده و امکان پرکردن آن در یک سال وجود ندارد، اما قوه مجریه آماده است این خلا را پر کند».

وی ادامه داد: «هم‌اکنون متوسط دریافتی فرهنگیان جهشی را شاهد بوده و از متوسط دریافتی کارمندان بالاتر است».

احمدی‌نژاد هم‌چنین در پاسخ به پرسش دیگر این خبرنگار سرعت عملیات اجرایی فازهای 14 و 15 پارس جنوبی را خوب توصیف کرد و افزود: «هم در بخش برداشت و انتقال و هم در بخش پالایش سرعت کارها خوب است و پیش می‌رود».

وجود کدروت بین دولت و مراجع ساخته و پرداخته بدخواهان است
آیت‌الله بهجت سال گذشته بیش از یک ساعت برای ما صحبت کردند

در پایان نیز خبرنگار رسانیوز از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد آنچه القای وجود کدروت بین دولت و مراجع خواند پرسید که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ با بیان این‌که «ما دفتری برای ارتباط با علما در قم دایر کرده‌ایم که مسئولیت آن با آقای سقای بی‌ریا است» خاطرنشان کرد: «این دولت، ‌دولتی مکتبی است که ادبیاتش برآمده از عمق اسلام ناب است و ما هیچ کجا ابایی نداریم که بگوییم به دنبال پیامبران و دینداری هستیم».

وی افزود: «این حرف‌ها نیز مانند باقی بحث‌ها یکسری تبلیغات و القائات است، اما رابطه ما با علما و روحانیت روشن، سازنده و اعتقادی است و قریب به اتفاق علما و روحانیون از دولت و جهت‌گیری‌هایش حمایت می‌کنند».

احمدی‌نژاد در پایان با تاکید بر اینکه این قبیل ادعاها، ساخته و پرداخته بدخواهان است، افزود: «این ادعاها هیچ پایه و بنیانی ندارند و نباید به آنها پرداخت. روابط ما با علما تنظیم شده است؛ به گونه‌ای که سال گذشته در محضر آیت‌الله بهجت (ره) بودیم که ایشان بیش از یک ساعت برای ما صحبت کردند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
احمدی نژاد چگونه آدمی است؟

بگذار سپرم را بردارم و آماده سنگباران "اپوزسیون" گرامی شوم!

دشمنان قسم خورده احمدی نژاد را به سایت موسوی رهنمون میشوم...راستی مطالب جدید خانم رهنورد را خواندید؟ نه؟ نیم عمرتان بر فنا! همین الان بروید بخوانید...با سپاس و بدرود به همگی.


http://www.fararu.com/vdcbs0b5.rhbsapiuur.html




اوکی. رفتند؟ فکر کنم حالا میشه راحت تر سخن گفت. بین خودمون بمونه!

احمدی نژاد بنظر آدم قابل اعتمادی میاد.
هر چیزی که در لینک فرارو گفته قبول دارم. ببخشید لینک طرفداراش رو ندارم! حالا باز این گروه حمله نکنید! یادتون باشه احمدی نژاد چی گفت! دعوا کار کیه؟ دشمن!!! آفرین.

بهر روی. این آدم بنظر آدم خوبی میاد! والا ما هر چی تو بهرش رفتیم که یه شیشه خورده ای چیزی پیدا کنیم دیدیم نه خداییش در راهی که در پیش گرفته خالص و مخلصه! چیزی که در مورد اکثر سیاستمدارای دنیا نمیشه گفت. یعنی. چیزه. میترسم بگم.
جالبه! میدونید. احساس میکنم میلیونها چشم از سراسر دنیا من رو میپان که نکنه یه چیز مثبتی در مورد این آدم بگم! اما مهم نیست من خودم رو سانسور نمی کنم! گفتم که اگر خوشتون نمی آد برید سخنان خانم رهنورد رو بخونید!!!

احمدی نژاد یک سیاستمدار نیست دوستان.
این آدم یه سربازه.
به اعتقاداتش اعتقاد داره!!!
و به خدمت به ایران هم همینطور و تا پای جان هم ایستاده! اینش جالبه. مثل یه سرباز ایستاده!

ایستادگیش در مقابل زور و فشار استعمار و امپریالیسم و همه اینا قابل ستایش بوده. اگر بخواهی بدون غرض و مرض نگاه کنی این انکار ناپذیره! باید اذعان کرد. البته نه سیاستمداران بلکه ملت.

................. بنظرم او هم مثل احمدی نژاد دچار مشتی آدمهای ترسو و آماده باج دهی بود یا به دلایلی نتونست ادامه بده.

این کاریست که یک بار برای همیشه ملت ایران و ملل خاورمیانه باید انجام بدهند! یعنی در مقابل زیاده خواهیها بایستند وگرنه تمامی نداره!!!

اشتباه نکنیم این احمدی نژاد نیست که ایران رو به ورطه خاصی میبره. ایران سالهاست در دهان اژدهای استعمار گیر کرده و بهمراه کل خاورمیانه هم گیر کرده...احمدی نژاد تنها کاری که میکنه زور میزنه که ما رو بیاره بیرون و اگر موفق بشه خاورمیانه هم میاد بیرون و خوب اگر موفق نشه ما در هر حال تا چند سال دیگه کاملا همه با هم بلعیده خواهیم شد و به اشکم مبارک استعمار جهانی سرازیر میشیم!!! اونجا هم جای خیلی جالبی نمیتوانه باشه. قبلا بودند و دیدید که چه بسرشان آمد! آفریقا را که روبرویتان دارید نه؟

من به کل این نظام معتقد نیستم و رای نخواهم داد اما بدم نمی آد ببینم این نقش تاریخی و این ایستادگی ادامه پیدا کنه!
من به حرفای این آدم باور دارم. تا حالا بخش بسیار دشواری از این راه را آمدیم و معادلات جهانی به نفع ایران عوض شده و حیفه اینجا رها کنیم و عقب گرد کنیم. فوقش چه خواهند کرد؟ در هر صورت که قرار بوده ما رو ببلعند مگر نه؟ !!!

به گروه اصلاحیون اعتماد ندارم. سیاستمدارند نه سرباز! هنوز دشمن ف نگفته آقایون کفش و کلاه کردند رفتند فرح آباد!!! نه! اینا بدرد این رویارویی نمی خورند. مرد این میدان نیستند. حتی موسوی.
چرا موسوی بدون در نظر گرفتن معادلات جهانی برای مافیاهای داخلی و اهل بچاپ بچاپ خوبه! اما مال ایستادگی در برابر ابرقدرتها نیست. شاید هم باشه امیدواریم که اگر اومد ایشون هم مثل احمدی نژاد اهل ایستادگی بشه و بحرف دور و بریهای اصلاح طلب گوش نده و از آن خوشرقصیهای دوران خاتمی خود داری کنه چون خداییش ما به استعمار نه تنها هیچ بدهکاری نداریم که ما و کل ملل آسیا و خاورمیانه و آفریقا کلی هم طلبکاریم!

جنگ؟ بله خب. هرگاه مصالح استعاری حضرات غرب به خطر افتد مثل بچه پر روها میخواهند با کتک کاری و جیغ بنفش هوچی بازی کنند بلکه این وسط منافعشان تامین شود. اما تا کنون باید این پسربچه های لوس و ننر سر عقل آمده باشند چون جنگهای اخیر منافعشان را تامین که نکرد هیچ بخطر هم انداخت!!!
اگر با مشتی دیوانه طرفی که حرف سرشان نمیشود و فقط دنبال دردسرند چه میتوانی بکنی؟
با کسی که پیش از نشستن بر سر میز مذاکرات نوک حمله را بسویت نشانه رفته چه میخواهی بکنی؟
همین است که هست! دنیا امروز فهمیده که سیاست استمعاری غرب سیاست مشتی دیوانه است که همه چیز همگان را در سراسر دنیا برای خودشان میخواهند و عین پسر بچه های تخس و نونور جیغ میکشند و پا بر زمین میکوبند و همه چیز را سر راهشان لگد مال میکنند و به صورت هرآنکه نزدیک شود و بخواهد آنها را آرام کند چنگ می اندازند!!!
نه این رفتار احمدی نژاد نیست اشتباه نکنیم! این دقیقا رفتاریست که استعمارگران داشته و دارند و چون این بار حس کردند که قرارست کم بیاورند و رسوا شوند آن خیمه شب بازیهای رسانه ای بین المللی را بر علیه احمدی نژاد براه انداختند! آنهم هنوز نیامده و شروع به گفتگو نکرده!!!

نه. هر آنچه گفتند و می گویند دروغی بیش نیست باور نکنید. این آدم انسان بدی نیست از اکثر سیاستمداران دنیا هم بی شیله پیله تر و رو راست تر است و همین است که میگوید و می شنوید.

امیدوارم در راحش موفق شود! سپرم را بالا میبرم تا سنگهایی که احتمالا الان دارید پرتاب میکنید به سپر اصابت کند.

این مطلب درگوشی و برای خود جناب احمدی نژاد و یارانشان بود حال شما فال گوش ایستاده اید تقصیر بنده چیست؟ قدری تحمل بفرمایید.

سیاست خارجی این چهار سال جواب داده و درست نیست در اینجا متوقف شود و امکان پیروزیش هم کم نیست.
جهان به سمت و سویی میرود که ابرقدرتها مجبورند زندگی مسالمت آمیز با دنیا را بپذیرند! و دوران زورگوییهای استعماری و کنترل ملتها و استثمار مردمان باید هر چه زودتر بپایان رسد. بشر این را تحمل نخواهد کرد. این جبر تاریخ امروز بشر است.

درست است که استعمارگران در صورت عدم دستیابی به همه منابع جهان و تحت سلطه گرفتن همه ملتها طبق اخلاق بد همیشگی جنگ جهانی براه می اندازند اما نه این بار! و نه اگر ملتها قاطعانه و آگاهنه و متحد و بموقع رو در رویشان بایستند و خواهان تغییرات اساسی شوند . که این کار را کرده اند اما این کافی نیست. نمیدانم باز هم باید گفت یا نه اما افشا و رسوا کردن استعمار کهن میتواند قبح این مسئله را آشکار کند و آئینه ای رو در روی این کودکان تخس بداخلاق بی تربیت پر رو زیادی خواه لوس و ننر و نق نقو و جیغ جیغو باید گرفت و دقیقا مثل کودکی یا مثلا اسبی باید آنها را آرام آرام از هم اکنون رام کرد و این با کمک همه ملتهای دنیا صد البته که شدنیست. اگر اهل ایستادگر باشند و راسخ و بی پروا به رام کردن این کودک نحس یا اسبهای وحشی بپردازند شدنی است!!!

جالت اینجاست که خودشان را متمدن میدانند اما همان پسر بچه های تخس شیطان بیش نیستند. البته یکسری شیاطین ریز و درشت پلیدتر در پشت صحنه احتمالا هنوز هم مانده یعنی همان پس مانده های تفکر متحجر استعمار پیر و کلونیالیسم که همراهست و معادلست با افکار پوسیده راسیسم و فاشیسم.

همینها بودند پشت صحنه فاشیسم. همینها هنوز بشدت راسیست هستند. از بوی گندش در هر کجای غرب هنوز مردمان در غذابند!!!

زمان ایستادگی در برابر راس هرم قدرت استعماری و زدودن رسوبات متعفن آن از کره زمین است. این یک انتخاب نیست غزیزان. اشتباه نکنید. این آخرین و تنها را است. پشت سرمان سخره ایست و پیش رو این اژدهای هزار سر پیر!!!

من تصور میکنم مرد راه پیدا شده!
اگر شما هم کسانی را سراغ دارید خوبست در کنار هم و در کنار ملتهای دیگر همه بایستیم و نبرد نهایی را بپیش بریم . اگر حمله کردند خواهیم ایستاد چاره چیست؟ هر چه زودتر بهتر.

اینها دنبال بهانه میگردند. طبق معمول بچه های لوس بهانه گیر! راه تربیت یک بچه لوس بهانه گیر را میدانید؟ راهش این نیست که کوتاه بیایی و در موضع ضعف قرار بگیری و هر چه خواست به او بدهی نه! این بچه در عین تخسی بسیار هم باهوش است. کافیست ذره ای عقب نشینی و سستی در چشمانت احساس کند! دیگر واویلا! بیچاره شدی! بیا و درستش کن!!! آنوقت دیگر از اینجا تا آخر زمان پاچه ات را میچسبد و ول کن هم نیست!

راه تربیت اسب وحشی را احمدی نژاد هنوز نمیداند. گمان نمی کنم بداند. خوبست از استاتید این فن بیاموزد. آنگاه میتوان با رقیب چوگان بازی کند! چوگان این بازی اصیل ایرانی که انگلیسیها اتفاقا خوب بلدند و همچنین شرنج که جای خود دارد. اما ما با تخته نرد انگار راحت تریم چون شانس هم در آن دخیل است. سیاست هم جزوی از زندگی است مگر میشود شانس در آن دخیل نباشد؟

شانس را چگونه میتوان رام کرد؟
شانس را با نکویی رام میکنند مثل اوباما!!!

ما شرقیها که باید شانس بیشتری داشته باشیم متاسفانه آنقدر منفعت طلب سفیه و بزدل دورمان را گرفته که موجب تضعیف این عامل میشود.

این یکی را نمیدانم چه بگویم!
چون اینها با تخریب احمدی نژاد و درجه اعتماد مردم به او شانس ما را در مقابل اوباما پایین می آورند و اگر این روند ادامه یابد چاره ای جز یک اعتلاف ملی نیست. یک چیزی در حدی که همان امید و شادمانی را ایجاد کند که در مردم آمریکا دیدیم.

درین شرایط حساس و تاریخی و تا وقتی که نظام در هر حال پابرجاست تخریب احمدی نژاد بر ضد منافع ملی ایران است. رای میدهید یا نمیدهید درست نیست احمدی نژاد بنا حق بیش از این تخریب شود. چون ناحق است. و چون سربازی فداکار و با جرات چون او نداریم که جایگزینش کنیم. و چون نیمه راه را رفته ایم و باید ادامه دهیم...تا پیروزی.

اما پس از پیروزی نسبی
مطالبات من یکی اینست:
...............
.......................

سپرها بالا!
آماده برای رام کردن اسب استعمار

پاینده ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
احمدي پاينده، رئيس جمهور آينده....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
این .مملکت را با شعار به نابودی کشوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
چرا نظرات را درج نمی کنید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
همه به میرحسین موسوی رای می دهیم تا شرف بربادرفته ایرانی به کشور برگردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
ما به فردي راي خواهيم داد كه داراي شرايط ذيل باشد:
ا-امار دروغ به مردم ندهد 2-از حقانيت كشورمان دفاع كند 3-به اراءمتخصصان كشور ارزش قايل شود 4-چك پول بين مردم پخش نكند 5-فريبكار نباشد 6-مدير بحران باشد 7-تخصص و لياقت رياست جمهوري ايران باشد 7-در مجامع بين المللي حمايت شود 8-اين فرد كسي نميتواند باشد به جز مير حسين موسوي ما به اتفاق به اقاي مير حسين موسوي راي خواهيم داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
چرا نظرات را درج نمی کنید؟ من یک نظر گذاشته بودم اما در قسمت نظرات بازدیدکنندگان درج نشده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
فقط با انتخاب درست می توانیم از بدتر شدن وضع جامعه جلوگیری کنیم /در عجبم بعضی از آقایون چطور از دادن این همه وعده پوچ و دروغ خسته نمی شوند و همچنان به دروغ گفتن و فریب مردم ادامه می دهند.به امید موفقیت آقای موسوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
آقا یاحمدی نژاد لطفا دروغ دیگه بسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
ما سرباز نمی خواهیم. تا دلتان بخواهد در سربازخانه ها سرباز داریو. ما یک سیاستمدار اقتصاددان می خواهیم ، نه یک ....
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
کدخدای ده که ......... بود.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۳
0
0
من فكر ميكنم اين اقا دچار ....شده رئيس جمهور كه نبايد در مقابل توهين لبخند بزند اين توهين به شخص شما نيست اين توهين به هفتاد ميليون نفر انساني است كه در اين كشور زندگي ميكنند اين كه تو گفتي نقطه مثبتت نيست تماما داري ضعفتو به مردم بازگو ميكني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۴
0
0
KHODA AZATOON NAGZAR CHERA MA HARCHI NAZARE MOVAFEGHE DOLAT MIDIM, SANSO_OR MIKONIN?
OON VAGHT AZ DOLAT BAD MIGIN KE CHERA YASE NO RO BAST = CHON YASE NO AMALAN FOHSHE NAMOOSI BE DOLAT DADF VALISHOMA BOZ_ORGAVARAN HATA TAHAMOLE HARFE ZAD RO HAM NADARIN
EY AFTABION, SANSO_OR BASE
===============
توضیح آفتاب: حمایت یا مخالفت با دولت، در انتشار نظرات تأثیری ندارد. آنچه مهم است این است که نظرات نباید متضمن توهین، افترا و الفظ رکیک باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۴
0
0
JOOOOOOOOOOOONE MADERTOON CHAPESH KONIN
KHASTE SHODAM AZ BAS NAZAR DADAM VA CHAP NASHOD

AGHAYOONE AFTABI SHOMA KHEJALAT NEMIKESHIN KE HATA SOKHANANE RAIS JOMHO_ORO SANSO_OR MIKONIN?

MARDOM KE MIKHAN IN MAGHALA RO BEDOONE SANSO_OR BEKHOONAN BERAN TOO IN SITE

http://dolateyar.ir/view-159.html
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۰۵
0
0
من هم معتقدم که در حال حاضر میر حسین موسوی بهترین گذینه است.
من در خارج از کشور زندگی می کنم و باور کنید چیزهایی رو مبینم و می شنوم که از گفتنش شرم می کنم .
برای انتخابات حتما به ایران خواهم آمد و به میر حسین موسوی رای خواهم داد تا آبروی به باد رفته ایران برگردد. به امید خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
0
متاسفم که مملکت عزیزم باید به دست کسانی باشه که حتی حرف زدن خودشون رو هم بلد نیستن چه برسه به اینکه بتونن در مقام یک سیاست مدار اظهار نظر کنند.فکر میکنم هر مشکلی داریم ناشی از طرز تفکر خودمون هست.از ماست که بر ماست.فکر میکنم بین این چهار نامزد انتخاباتی محمود احمدی نژاد بهترین گزینه است.خیلی مایلم بدونم این اقایی که این روزها مردم احساساتی مملکتمون انقدر حامی ایشون شدن طی این سالها کجا بودند که حال دلشون برای مملکت سوخته؟این چه دلسوزی هست که میلیاردها تومان خرج میکنه تا از در سبز پوشی دل برای مملکت بسوزونن؟ این آقای دلسوز نمیتونه به جای خرج کردنهای میلیاردی که فکر کنم خیلیش صرف کیف و کفش سبز برای تبلیغ هست (متاسفم)صرف خدمت به ملت بکنه؟نه عزیز من کسی دلش به حال این مملکت نسوخته.تا وقتی ما هستیم و رگ خوابمون نبودن گشت ارشاد و آزادی ظاهری هست فرصت برای چپاول اقایون دلسوز زیاد هست. متاسفانه انتظار داریم یه منجی بیاد و نجاتمون بده نمیدونیم هر دولتی و هر سیاستی ضعف و قوتی داره .چشممون رو بستیم و نمیخایم لا اقل قبول کنیم در این چهار سال در کنار خیلی ضعف های دولت لا اقل حرفی برای گفتن در دنیا داریم.به هر حال فکر می کنم این آقا در حال حاضر بهترینند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین