کد خبر: ۱۲۱۷۳۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۰

افزایش 30 درصدی زندگی مجردی دختران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک آسیب‌شناس و متخصص علوم رفتاری از افزایش 30 درصدی زندگی مجردی دختران خبر داد و گفت: افزایش زندگی تک زیستی، گسترش پذیرش دختران در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اشتغال آنها در سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی باعث افزایش زندگی مجردی دختران شده است.

مجید ابهری افزود: شروع زندگی مجردی در دختران از زندگی دانشجویی آغاز شده و از آنجا که این نوع زندگی تمرین مستیقم برای زیستن است دختران به این نوع زندگی عادت می‌کنند به‌طوریکه حتی بعد از پایان تحصیلات نیز به آن ادامه می‌دهند.

این آسیب‌شناس اجتماعی تاکید کرد: بروز این پدیده باعث گسترش خانواده‌های تک‌نفره و دشواری تشکیل خانواده می‌شود.

به گفته ابهری، افزایش فاصله خانوادگی از نگاه فرهنگی، یافتن استقلال مالی و عدم علاقه دختران به بازگشت باعث شده هر سال تعداد آنها روند صعودی پیدا کرده و نتیجه آن بروز و تعمیق گسست نسلی شده است.

این متخصص علوم رفتاری با تاکید بر اینکه پیشگیری از جابجایی دختران هنگام تحصیل و یا پذیرش آنها در دانشگاه‌های محل تولد و حضور در خانواده‌ها از جمله مواردی است که مانع زندگی مجردی دختران می شود، گفت: سیاست‌های تشویقی دختران برای زندگی با خانواده‌ها از یک طرف و گسترش فرهنگ ازدواج در دوران تحصیل از سوی دیگر می‌تواند از وقوع فاصله عاطفی میان دختران و خانواده‌ها جلوگیری کند.

به گفته وی، افزایش زندگی‌های مجردی ناهنجاری‌های رفتاری را در پی دارد به همین دلیل می‌توان با اتخاذ سیاست‌های مناسب از وقوع آن جلوگیری کرد.

وی افزود: همچنین تشکیل خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه در دوران تحصیل می‌تواند از دیگر اهرم‌های کاهش دهنده زندگی تک‌سیستمی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین