کد خبر: ۱۱۹۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷

قتل مدیر باردار ایرانی مقابل چشم شاگردانش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس كل دادگستری استان كرمان گفت: عزم جدی و تلاش دستگاه‌های مسئول در تامین امنیت، كاهش 33 درصدی جرایم خشن در 4 ماهه دوم امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل در پی داشته است.

حجت الاسلام علی توكلی در نشستی مطبوعاتی افزود: میزان آمار جرایم خشن در آذرماه امسال نیز نسبت به آبان ماه 17 درصد كاهش داشته است.

وی از دستگیری دو نفر از اشراری كه در شهرستان‌های جنوبی استان كرمان سابقه ایجاد ناامنی وسیعی داشته‌اند خبر داد و اظهاركرد: این افراد توسط پرسنل اداره اطلاعات در استان‌های هرمزگان و فارس دستگیر شده‌اند.

وی تصریح كرد: یكی از موارد شرارت یكی از این اشرار، به قتل رساندن مدیر باردار یك دبیرستان دخترانه در بم و در مقابل چشم همكاران وی و دانش آموزان مدرسه بوده است.

حجت الاسلام توكلی، چندین فقره قتل، توزیع مواد مخدر و توزیع سلاح‌های غیرمجاز را از جمله دیگر شرارت‌های این فرد برشمرد.

وی اظهاركرد: یكی دیگر از این افراد در شهرستان جیرفت بیش از 15 سال موجب ناامنی منطقه بود كه این فرد هم دستگیر شده و اقدامات مقدماتی برای محاكمه وی در حال انجام است. به همه اشرار و افرادی كه اخلال در امنیت اجتماعی می‌كنند اخطار می‌كنیم تا دیر نشده به جامعه برگردند. اشرار و قاچاقچیان حرفه‌ای به شرط توبه و نداشتن شاكی خصوصی می‌توانند امان نامه بگیرند.

رییس كل دادگستری استان كرمان یادآور شد: پس از اعلام دادگستری كرمان تاكنون 17 نفر از اشرار منطقه تقاضای امان نامه داده اند و در حال انجام مقدمات آن هستیم.

وی یادآور شد: امان نامه اعطایی به این افراد در ابتدا شش ماه است و این افراد تحت نظارت هستند و اگر توبه آنها احراز شود و شاكی خصوصی هم نداشته باشند برای همیشه امان داده خواهند بود.

حجت الاسلام توكلی، اعطای توبه نامه به اشرار حرفه‌ای را نشانی از رافت نظام جمهوری سلامی دانست و گفت: در اجرای این طرح خشونت افراد با رافت پاسخ داده می شود و در صورتی كه این افراد این پیشنهاد را نپذیرند، ناچاریم خشونت را با خشونت پاسخ دهیم.

وی وضعیت امنیتی استان كرمان را مطلوب ارزیابی كرد و ادامه داد: ممكن است در برخی از جرایم جزء وضعیت قابل انتظار را نداشته باشیم و در حال انجام یكسری اقدامات برای كاهش این جرایم هستیم.

حجت الاسلام توكلی تاكید كرد: مصلحت عمومی بر مصلحت فردی ارجحیت دارد.

وی با اشاره به موضوع افاغنه نیز گفت: نگاه بخشی به این موضوع، دردی از كشور درمان نمی‌كند و ممنوع‌الورود كردن این افراد در یك استان باعث می‌شود این افراد به سایر استان‌ها مراجعه كنند.

وی تاكید كرد: در ممنوع‌الورود كردن افاغنه تابع سیاست‌های ابلاغی از مركز هستیم.
رییس شورای قضایی استان كرمان در ادامه با اشاره به پرونده رییس یكی از سازمان‌های كرمان نیز عنوان كرد: اینكه در پرونده مدیران مغرضانه برخورد شده را به شدت تكذیب می‌كنم و در این پرونده ادله و مدارک كافی در مورد برداشت های غیرمجاز از حساب‌های دولتی به نفع اشخاص ثابت شده و خود این افراد نیز آن را قبول دارند. پرونده این موضوع در مرحله حسابرسی است تا میزان واقعی وجه برداشت شده مشخص شود.

وی با اشاره به بحث زمین خواری نیز عنوان كرد: پرونده زمین‌خواری یكی از زمین خواران معروف كرمان در دادگستری استان به حكم غیر قطعی رسیده و تاكنون این فرد به حبس، جریمه و برگرداندن مال مالباختگان محكوم شده است.

حجت الاسلام توكلی تصریح كرد: افرادی كه با سند دستی اقدام به خرید زمین می‌كنند باید حتما قبل از این اقدام از اداره ثبت اسناد سوال كنند تا زمینه سو‌ءاستفاده برخی از زمین خواران كه اقدام به فروش اراضی دولتی به مردم می‌كنند، از بین رود.

رییس كل دادگستری استان كرمان درباره رسیدگی به پرونده‌های حوادث معادن به ویژه معدن هجدک راور گفت: برای این حادثه پرونده‌ای در دادگستری شهرستان راور تشكیل شده و در زمان مقتضی رسیدگی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آمار طلاق در استان كرمان گفت: در 10ماهه امسال آمار ورودی درخواست طلاق در مراجع قضایی 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی تصریح كرد: در آمار طلاق تعداد درخواست های طلاق مطرح نیست و باید دید كه چه تعداد طلاق به ثبت رسیده است و این آمار در اختیار اداره كل ثبت اسناد است.

رییس كل دادگستری افزایش مراجعه به دادگا‌ه‌های خانواده را نشان از سست شدن پایه‌های خانواده و كمرنگ شدن ارزش‌های عاطفی و اخلاقی را در بین خانواده دانست.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به مباحث خانواده توجه ویژه‌ای داشته و برای تقویت بنیان عاطفی خانواده ها تلاش بیشتری داشته باشند. با ایجاد دادگاه‌های ویژه رسیدگی به پرونده‌های شركت‌های هرمی، احكام خوبی نیز در این زمینه صادر شده است.

حجت الاسلام توكلی رسانه‌ها را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و تصریح كرد: دادگستری استان كرمان همواره آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات است و وظیفه خود می‌دانیم تا در راستای اطلاع رسانی و آموزش، بسیاری از سوالات را پاسخ دهیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین