کد خبر: ۹۸۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲

سرقت مجسمه‌ها در تهران همچنان ادامه دارد؛ چهاردهمین مجسمه هم به سرقت رفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجسمه ابوسعيد ابوالخير در ميدان منيريه نيز به سرقت رفت. اين سيزدهمين مجسمه‌ای است كه طی يک ماه اخير در تهران به سرقت رفته است. 

مجسمه «ستارخان» واقع در خيابان ستارخان اثر شهريار ضرابی،‌ «باقرخان» واقع در خيابان شهرآرا اثر شهريار ضرابی، صنيع‌ خاتم واقع در پارک ملت اثر حميد شانس، دو مجسمه در خانه هنرمندان ايران از آثار محمد مددی و فاطمه امداديان، «استاد شهريار» در مقابل تئاتر شهر اثر علی قهاری، دو مجسمه «شريعتی» در پارک شريعتی اثر حميد شانس و «مادر و فرزند» اثر هژبر ابراهيمی واقع در شهرک غرب و مجسمه ابن سينا و دادامان طی يک ماه گذشته از پايتخت ربوده شده‌اند.

با توجه به این موضوع معاون اجتماعی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران مجسمه ابوسعيد ابوالخير را برای ترميم جابه‌جا كرده است.

محمد هادی ايازی افزود: در تهران نزديک به 500 مجسمه وجود دارد.

معاون اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: در صورتی كه برخی از مجسمه‌‌ها نيز به ترميم داشته باشد، شهرداری تهران آن را منتقل و مرمت می‌كند.

وی بيان كرد: مجسمه ابوسعيد ابوالخير را نيز شهرداری تهران برای ترميم جابه‌جا كرده است.

البته گفتنی است چند روز پیش با تکذیب سرقت دهمین مجسمه از سوی ایازی، پلیس آگاهی تهران ربوده شدن مجسمه دهم را تایید کرده بود.

همچنین روح‌الله شمسی‌زاده ملکی از سرقت مجسمه برنزی‌اش در پارک استقلال واقع در منطقه 22 شهرداری خبر داد.
 
این اثر منتخب دوسالانه مجسمه‌سازی در سال 1376 بود.

به گزارش مهر، روح‌الله شمسی‌زاده ملکی، مجسمه‌ساز از سرقت مجسمه‌برنزی‌اش که در سال 1376در پارک استقلال نصب شده بود خبر داد و گفت: بعد از آگاهی از جریان سرقت مجمسه‌های برنزی به فکر این افتادم که از وضعیت این مجسمه آگاه شوم اما وقتی روز شنبه 11 اردیبهشت به محل نصب سرزدم متوجه شدم مجسمه سرجایش نیست.

وی افزود: با سازمان زیباسازی تماس گرفتم ولی آنها جوابی به من ندادند و وقتی از مسئولان پارک هم سوال کردم آنها نیز از مسأله آگاه نبودند. 
موقعی که این اثر را نصب می‌کردم برای استحکام بیشتر میلگردی به طول یکمتر در پایه قرار دادم تا به راحتی کنده نشود اما در بازدیدی که داشتم متوجه شدم کار قلوه‌کن شده است.

شمسی‌زاده با اشاره به اینکه این اثر به عنوان منتخب دوسالانه مجسمه‌سازی از سوی سازمان زیباسازی به مبلغ 16 میلیون تومان در سال 76 خریداری شده بود عنوان کرد: این مجسمه یک مجموعه است که "ترند، هفت بچه می‌گذارد، یکی بلبل است" نام دارد و از شش پرنده تشکیل شده بود که 500 کیلو وزن داشتند.

به گفته شمسی‌زاده ارتفاع این مجسمه دو متر و 20 و عرض آن سه متر و 20 سانتی‌متر بوده است و در کنار نگهبانی پارک نصب شده بود: علاوه‌بر اینکه خودم تمهیداتی برای استحکام اثر بکار بردم، این مجسمه در کنار نگهبانی پارک و در کنار خیابان که مورد دید همه است قرار داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۲/۱۴
0
0
خود شکن اینه شکستن خطاست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین