کد خبر: ۱۳۰۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۹

روایت سیدصادق خرازی از تصمیم احمدی‌نژاد برای حذف نیروهای کارآمد از وزارت خارجه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر سید صادق خرازی در مطلب جدید خود در وبلاگ خبرآنلاین نکات و خاطرات جالبی از وزارت خارجه اشاره کرده است. 

وی می‌گوید: "ما هیچ گاه با نظام و انقلاب قهر نکرده و نخواهیم کرد. تجربه کار در نظام؛ چه در زمان جنگ، انقلاب، سازندگی، دوره اصلاحات و البته باید بگویم که در همین دوره نیز نه تنها همکاری بلکه کلی تلاش داشتیم، اما در دولت نهم نه آنان ما را می‌پسندیدند و نه ما آنان را. بالاخره هر کسی از ظن خود شد یار من و دوره وزیر پیشین، بسیاری از بهترین و مجرب‌ترین نیروهای وزارت خارجه، حذف شدند و معیارها و رفتار گروهی و حزبی دیگری در وزارت خارجه پدید آمد؛ بیشترین تذکار رهبری به مدیران دولت، رئیس‌جمهور و وزرا این بود که شتاب‌زده عمل نکنند که متأسفانه با برخی شتاب‌زدگی‌ها خزان نیروهای کارآمد پدید آمد."

خرازی می‌افزاید: " انقلاب، نظام و ایران متعلق به آحاد ملت است. باید در یک جامعه چند‌صدایی پژواک اندیشه‌ها و نظرات گوناگون را که در چهارچوب نظام و قانون اساسی و اصول مدون و مورد نظر رهبری تلاش می‌کنند پذیرفت؛ بنابراین، ما لازم دیدم که برای حفظ هویت خود، صدایی داشته باشیم. حضرت آقا همیشه به من لطف داشتند و البته این گونه نبوده است که نقدی بر عملکرد ما نداشته باشند. ایشان همیشه رفتاری خیرخواهانه و پدرانه همراه با هدایت و اصلاح و رهنمود را به امثال ما داشتند؛ مثلا در جاهایی تشویق می‌کردند و در جای دیگر تذکر می‌دادند. این مسایل تازگی نداشته و این در حالی است که همان گونه که می‌دانیم، بیشتر دیپلمات‌های کارامد و زبده کشور، هم اکنون محذوفند." 

وی می‌گوید: "هنگامی که ماجرای حذف من پیش آمده بود، بنده پیش از آن که آقای احمدی‌نژاد بخواهند به چنین تصمیمی برسند، در نامه‌ای به وزیر خارجه از ایشان خواهش کردم که استعفای بنده را بپذیرند، با بیت مقام معظم رهبری تماس داشتم و آن دوستان و عزیزان را مطلع کردم. آقای رئیس‌جمهور می‌خواهد که عده‌ای را فله‌ای حذف کنند و البته باید گفت که من در رأس محذوفین بودم و گویا پس از حذف من، رهبری به ایشان تذکر می‌دهند. خلاصه آن که چون بنده دارای سوابق و تجربیاتی بودم، رهبری بزرگواری کرده بودند و در این باره با آقای احمدی‌نژاد صحبت کرده بودند، ولی آقای احمدی‌نژاد راه خودشان را رفتند، چون می‌دانستند که ما نمی‌توانیم با هم کار کنیم ولی با این حال، رهبری چنین دیدگاهی داشتند و این دید رهبری از سه تا چهار کانال به من منتقل شد."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین