کد خبر: ۹۷۸۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳

احمدی نژاد به وزیربهداشت: آگهي استخدام 23 هزار پرستار را فردا اعلام کنید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدی نژاد خطاب به دستجردي گفت: شما میتوانيد آگهی استخدام 23 هزار پرستار را از فردا اعلام كنيد.

محمود احمدی نژاد در همايش روز پرستار در سالگرد ولادت باسعادت حضرت زينب (س) كه با حضور مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت برگزار شد ضمن تبريك به مناسبت ميلاد حضرت زينب كبري، پرستاران را رهپويان راه اين حضرت خواند و گفت: قطعا خانم دستجردي مديري لايق و با اراده هستند كه در دوره مديريت ايشان نه تنها شرايط كار پرستاري بلكه معيارهاي نظام سلامت كه شايسته اين مردم است ارتقا خواهد يافت.

وي خطاب به دستجردي اظهار داشت: از چه زماني میخواهيد ارتقا كارايي پرستاران را اجرا كنيد با توجه به اينكه طبق قانون و سخنان شما بايد 23 هزار پرستار استخدام شود. شما میتوانيد آگهي استخدام 23 هزار پرستار را از فردا اعلام كنيد.

احمدی نژاد با اشاره به كارانه پايين پرستاران و بالا بودن كارانه پزشكان تأكيد كرد: خانم دستجردي بايد نظام كارانه و تعرفه‌ها را اصلاح كند چرا كه نمیشود پزشكي 6 ميليون تومان و پرستاري فقط 20 هزار تومان دريافت كند. چرا كه نظام پزشكي نيز به اين فاصله راضي نيست.

احمدی نژاد به مصوبه دولت نهم مبني بر نظام به كارگيري كارمندان توسط شركت‌هاي واسط يادآور شد: مصوبه‌اي داشتيم كه تمام قسمت‌ها كه با دستگاه اجرايي كار میكند به صورت مستقيم با دستگاه اجرايي تمام داشته باشند.

وي به سخنان پرستاري مبني بر اينكه من حجمي كار میكنم و حقوق دريافتیام از ديگران بسيار پايين‌تر شود اشاره كرد و گفت: به صورت قاطعانه از خانم دستجردي میخواهم كه نظام شركت‌هاي واحد و حجمي را بردارد و ترديد نكنيم كه كاركنان شما امنيت شغلي داشته باشند اين ارتقاء بهره‌وري ايجاد خواهد شد و طبيعتا هزينه هاي شما كاهش چشمگيري خواهد داشت.

احمدی نژاد در مثالي يادآور شد: قانون خدمات كشوري 11 هزار ميليارد تومان در دست دولت هزينه گذاشت و با توجه به اينكه حقوق بازنشستگان كشوري و غيره اضافه شد اما به دليل همت بالاي كاركنان دولت هزينه‌ها به صورت چشمگيري كاهش پيدا كرد كه بودجه دولت در سال 88 نسبت به سال 87 فقط 2 درصد افزايش پيدا كرده بود. 

احمدی‏نژاد خطاب به دستجردي گفت: بنده و پرستاران براي اصلاحات در دولت پشتيبان شما خواهيم بود.

احمدی نژاد با اشاره به اينكه بر روي بعضي از آنها نام شغل گذاشته شود حيف است، اظهار داشت: با نامگذاري برخي فعاليت‌ها به نام شغل انسان احساس میكند كه ابعاد، عظمت و ارزش آن را پايين آورده است. چرا كه برخي از كارها جنس آنها از جنس عشق بوده كه از بهترين آنها میتوان از پرستاري ياد كرد.

احمدی نژاد به سختیهاي پرستاري اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه به تمام بخش‌هاي خصوصي كه در احداث بيمارستان فعاليت كرده‌اند احترام میگذاريم اما حق ندارند كه حق پرستاران را ضاييع كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین