کد خبر: ۱۵۴۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۲

جزئياتي از لايحه حذف صفر از پول ملي

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پیمان قربانی، در مورد حذف صفر از پول ملي عنوان كرد: لايحه حذف صفر از پول ملي به رييس‌جمهوري داده شده كه امضا‌ و سپس به مجلس ارسال كند. حال هر زمان كه مسائل قانوني آن اجرا شود و اين موضوع در فاز اجرايي برود ما كار را به اجرا مي‌رسانيم. وي با بيان اينكه در اين لايحه حذف چهار صفر پيشنهاد شده است، افزود: ريال در قانون پولي و مالي آمده و ما نمي‌توانيم يك مرتبه پول ريال را حذف و پول ديگري جايگزين كنيم. قرباني به ايسنا اضافه كرد: در اين لايحه نام پول جديد پيشنهاد نشده است؛ چرا كه اسم پول كار ما نيست و در يك سطح ملي بايد اين كار انجام شود. 

مدیر اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تصريح كرد: ما داخل بانك مركزي كليه‌ كارهاي خود را كماكان ادامه مي‌دهيم، اما به‌طور كلي آغاز مراحل اجرايي در سطح جامعه منوط به اين است كه مجلس شوراي اسلامي اين طرح را تاييد كند و هر وقت تاييد كردند، ما كار را در يك زمانبندي مناسب انجام مي‌دهيم. 

وي در مورد زمانبندي اجراي اين طرح اظهار كرد: پيشنهاد شده بود كه از ابتداي سال 93 اجرا شود، اما حداقل 18 ماه زمان براي بعد از تصويب بايد باشد. يعني مثلا اگر مجلس در ميانه سال 1392 اين طرح را تاييد كند، ما نمي‌توانيم از سال 93 اجرا كنيم، بلكه 18 ماه بعد از آن مي‌توانيم آن را اجرا كنيم. چرا كه اين كار يكسري لوازمات اجرايي از جمله چاپ اسكناس دارد و به همين دليل اين چنين زماني نياز است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
0
0
به نام خدااز قدیم برای ما می گفتند که صفر ارزش عددی ندارد اما حال می بینیم که همین صفر پدر اقتصاد مارادر آورده لذا می خواهند حذفش کنندتا اقتصاد نجات یابد !!!البته خدا خیر بدهد ترکیه را که قبلا این کاررا کرده بودواقتصادش را نجات داده بود تا ما از اوالگوبگیریم.....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین