کد خبر: ۱۴۶۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸

قالیباف: بنزین 2000 تومانی هم علاج ترافیک تهران نیست!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران از نهایی شدن طرح تفصیلی شهر تهران خبر داد و گفت: در این طرح مشکل کمبود پارکینگ در پایتخت پیش بینی و رفع شده است. 

محمد باقر قالیباف در همایش بین المللی مهندسی حمل و نقل ترافیک که صبح سه شنبه در برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه مهمترین دغدغه مدیریت شهری افزایش کیفیت زندگی شهروندان در بعد مادی و معنوی است، گفت: تلاش کرده ایم تمام پروژه ها در شهر با برنامه اداره شود و اینگونه نبوده که شب بخوابیم و صبح تصمیمی برای اداره شهر بگیریم. 

وی با اشاره به منتقدان پروژه های شهری گفت: بدون شک همه تصمیمات در شهر موافقین و مخالفین دارد اما مهم آن است که بدون مطالعه و منطق هیچ حرکتی انجام شود.

شهردار تهران مهمترین چالشهای پایتخت را آلودگی هوا، آلودگی صوتی و ترافیک دانست و گفت: باید تلاش کرد شهر را از زیر سلطه خودروهای شخصی بیرون بیاوریم. همچنین باید زیرساختهای حمل و نقلی شهر را تکمیل کنیم.

قالیباف با بیان اینکه تا سال آینده تمامی گذرگاهها، پلها و زیرساختهای ترافیکی در حد استانداردی قرار می گیرند، گفت: تمامی پروژه های توسعه بزرگراهی تهران تا سال آینده به اتمام می رسد.

وی با اشاره به ادامه اتوبان امام علی (ع) گفت: تنها برای تملک معارضین این پروژه 800 میلیارد تومان هزینه لازم است و باید با 6 هزار مالک رایزنی کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه مشکل ترافیک تهران با حرفهای سیاسی حل نمی شود، گفت: در زمینه حل مشکلات ترافیکی نیاز به فرهنگ سازی داریم و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی. و نباید با هزینه های بالا، اتوبان و بزرگراه ایجاد کنیم و آن وقت آن را در اختیار ماشینها برای جولان دادن قرار دهیم.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها که گرانی بنزین را سبب کاهش بار ترافیکی پایتخت می دانستند، گفت: اگر بنزین 2 هزار تومان هم بشود در ترافیک تهران اثری ندارد بلکه باید هزینه های استفاده از حمل و نقل شخصی را بالا برد بنابراین از سیاستهای اصلی شهرداری آن است که پس از بهره برداری از هر بزرگراهی ابتدا سهم حمل و نقل عمومی را بردارند به طور مثال اگر ما پل روگذر صدر را افتتاح می کنیم یک لاین بی آر تی در این مسیر قرار می دهیم.

شهردار تهران گفت: باید کاری کنیم تا هر شهروند پس از خروج از خانه حداکثر تا 350 متری از محل زندگی اش به ایستگاهی برسد که امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را داشته باشد.

قالیباف با بیان اینکه زور مدیریت شهری به خودروسازان و نیروهای حمایت کننده از آنها نمی رسد گفت: منافعی پشت حرف زور این افراد خوابیده است اما مدیریت شهری بر اساس اختیارات خود سند هر خودرو را منوط به داشتن پارکینگ کرده است.

وی ادامه داد: برای استفاده از حمل و نقل عمومی باید شبکه حمل و نقلی توسعه یابد که متاسفانه در برخی از مناطق شهر مانند منطقه 5، 22، 19، 18 و 20 چنین شبکه ای وجود ندارد.

شهردار تهران از گسترش پیاده راهها در مناطق مرکزی شهر تهران خبر داد و گفت: باید کاری کنیم تا در مرکز شهر کیفیت زندگی بالاتر رود به طور مثال پیاده راه منطقه 12 در زندگی مردم این منطقه تاثیر بسیاری داشته است.

به گزارش مهر،قالیباف تاکید کرد: مشکل ترافیک تهران بحث مدیریتی است و در صورت اصلاح نگاهها می توان چهارساله این مشکل را حل کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین