کد خبر: ۹۷۷۹۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۸

افزایش اجاره بهای مسکن برخلاف نظر مسئولان دولتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب - سرویس اقتصادی: گشت و گذار کوچکی در بازار اجاره بها نشان می دهد برخلاف نظر مسئولان دولتی، نرخ اجاره بها توسط مالکان تهرانی افزایش یافته است.

در خیابان آزادی؛ ابتدای جیحون نرخ رهن و اجاره یک واحد 42 متری از 12 میلیون تومان رهن کامل به 12 میلیون رهن و 30 هزار تومان اجاره افزایش یافته که بر اساس قراردادها و رسومات بنگاهدارها؛ افزایش حدود 8 درصدی را نشان میدهد.
 
همچنین در همین خیابان نرخ اجاره یک واحد 48 متری از 16 میلیون رهن کامل به 10 میلیون تومان رهن و ماهی 200 هزار تومان افزایش یافته که حاکی از افزایش حدود 5 درصدی است.

درشرق تهران و منطقه نارمک؛ میدان امامت یک واحد 55 متری که سال گذشته 8 میلیون رهن و 180 تومان اجاره داده شده بود به 8 میلیون رهن و 200 هزار تومان اجاره افزایش یافته است.

درمرکز تهران؛ خیابان آزادی و اسکندری؛ واحدی 50 متری که سال گذشته 8 میلیون و 200 هزار تومان اجاره رفته بود توسط مالک 10 میلیون رهن و 210 هزار تومان اجاره داده می شود.

یکی از بنگاهداران منطقه نارمک معتقد است در 6 ماه گذشته قیمت آهن آلات 50 درصد و سایر مصالح ساختمانی حداقل 20 درصد افزایش یافته و  افزایش قیمت مسکن و اجاره بها طبیعی است.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك نیز از كاهش دو درصدي نرخ اجاره بها در كشور خبر داده و دليل اين امر را شايعه وقوع زلزله در تهران عنوان كرده است.

اين در حالي است كه گزارش بانک مرکزی از شاخص‌های قیمت، هزینه مسکن که براساس قیمت اجاره بها تعیین می شود نشان می دهد میزان نرخ اجاره بها طی 11ماهه منتهی به بهمن ماه سال 88 معادل 12 درصد رشد کرده است.

افزایش اجاره بهای واحد های مسکونی درحالی مشاهده می شود که نرخ رهن و اجاره واحدهای اداری به علت رکود چندان تغییری نکرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین