کد خبر: ۱۶۱۳۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۱

بستن تنگه‌هرمز آخرین اقدام ایران در مقابله با تحریم‌های نفتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو هیأت رئیسه مجلس، بستن تنگه‌هرمز را آخرین اقدام جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌های نفتی خواند و گفت: ایران غیر از این کار اهرم‌هایی را برای پشیمان کردن غرب در اختیار دارد که قطعاً‌ آنها را به کار خواهد گرفت. 

علیرضا منادی‌سپیدان درباره اقدام عملی ایران مقابل تحریم‌های نفتی، گفت:‌ رویکرد سیاسی غرب در قبال فعالیت‌های هسته‌ای ایران خلاف معاهده‌ها و کنوانسیون‌های بین‌المللی همچون معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (NPT) است.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری بحران اقتصادی کشورهای اروپایی، افزود: غرب از تحریم نفتی ایران بیشتر متضرر می‌شود چراکه عملیاتی شدن تحریم‌های یادشده موجب افزایش بهای خرید سوخت‌های فسیلی در بازارهای جهانی می‌شود و ملت‌های غربی از این وضعیت به شدت آسیب می‌بینند.

وی بستن تنگه‌هرمز را آخرین اقدام جمهوری اسلامی برای مقابله با تحریم‌های نفتی خواند و ادامه داد: اگر دیگر کشورها با حمایت قدرت‌های مستکبر جهان در وضعیتی کاملاً ناعادلانه نفت بفروشند، ایران نیز غیر از بستن آبراه استراتژیک هرمز اهرم‌هایی را برای پشیمان کردن غرب در اختیار دارد که قطعاً‌ آنها را به کار خواهد گرفت.

نماینده اصولگرای مجلس نهم تصریح کرد: کشورهایی در جهان هستند که تحریم‌های نفتی غرب ضد ایران را جدی نمی‌گیرند، برای مثال چین در ماه‌های اخیر واردات نفت خود را از ایران ۲۴ درصد افزایش داد یا ژاپن و هند بی‌توجه به فشارهای آمریکا همچنان از جمهوری اسلامی نفت می‌خرند.

وی اعمال تحریم‌های نفتی غرب علیه جمهوری اسلامی را ناکارآمد خواند و افزود: گرچه برخی کشورهای اروپایی به ظاهر واردات نفت از ایران را قطع کردند اما غیر مستقیم به این کار ادامه می‌دهند چون بر عواقب منفی و جبران ناپذیر چشم‌پوشی از نفت ایران آگاه هستند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران عضو معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی است بنابراین حق استفاده از امتیازات این عضویت را برای خود محفوظ می‌داند، اگر اتحادیه اروپا با وجود همکاری‌های فشرده ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همچنان در اعمال تحریم‌ها مصرّ باشد، نزد ملت‌های جهان محکوم به سیاسی‌کاری خواهد شد.

به گزارش خانه ملت،در حقوق بین الملل فصلی با عنوان «حق مقابله به مثل-RETALIATION» آمده است. در این فصل به کشوری که حق قانونی آن از سوی یک یا چند کشور دیگر نقض گردیده اجازه مقابله به مثل داده شده است. جمهوری اسلامی ایران بر این اساس و با استناد به این فصل از حقوق بین الملل، می تواند در واکنش به قطعنامه اتحادیه اروپا از حق «مقابله به مثل» استفاده کند و تنگه هرمز را به روی نفتکش هایی که برای کشورهای اروپایی تحریم کننده محموله نفتی حمل می کنند، ببندد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
0
0
قطعا ژاپن و چین بعد از تحریم ها و پایین آمدن قیمت نفت ایران، بیشتر از گذشته مشتری نفت ایران خواهند بود!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۴
0
0
بستن تنگه هرمز و اخذ مالیات آبراهه بهترین گزینه است ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین