کد خبر: ۱۱۴۲۱۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
در مراسم تجلیل از خیرین امر ازدواج

احمدی‌نژاد: سن ازدواج باید برای دختران 16 و پسران 20 سال باشد

اشتغال و مسكن لازمه ازدواج موفق نيست
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه سن ازدواج در کشور بالاتر از حد انتظار است، گفت: باید سن ازدواج را برای پسران به حدود 20 سال و سن ازدواج برای دختران به حدود 16 الی 17 برسانیم. 

محمود احمدی‌نژاد که عصر امروز شنبه در مراسم تجلیل از خیرین امر ازدواج در محل سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: بحث ازدواج نه تنها امروز بلکه در طول تاریخ یکی از مهمترین تصمیمات افراد تلقی می‌شده به‌حدی که به آن وجه تقدس داده‌اند و بر آن عقد مقدس ازدواج نام نهاده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده سلول اصلی یک جامعه متعالی است، گفت: خانواده ماموریت بسیار سنگینی را در اصلاح جامعه و تربیت انسان‌ها دارد و کم اتفاق می‌افتد که یک فرد در خانواده‌ای با بنیان‌های سست به تعالی برسد.

وی خانواده را پایه و اساس جامعه دانست و افزود: برای اینکه انسان به خداوند برسد باید از ارتباطات محبت‌آمیز در خانواده بهره‌مند شده باشد.

احمدی‌نژاد به عنوان نمونه خانواده ایده‌آل را خانواده پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی‌(ع) معرفی کرد و تصریح کرد: این خانواده اوج عشق است و به‌گونه‌ای روابط پدر و مادر در آن تنظیم شده که یکی شده‌اند. 

احمدی‌نژاد در ادامه ازدواج را بستر کمال انسان عنوان کرد و گفت: قطعات برپایی یک جامعه ایده‌آل انسانی خانواده بوده و ازدواج در واقع شروع تشکیل یک خانواده به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره آداب و رسوم برگزاری مراسم ازدواج گفت: آداب و رسوم ازدواج در جهت آسمانی کردن خانواده است.

احمدی‌نژاد واگذاری امور خانواده به نهادهای دیگر را نادرست عنوان کرد و گفت: دریافتی که از مجرای عشق باشد خلل‌ناپذیر است و امروز هم باید برای تربیت افراد در خانواده سرمایه‌گذاری کرد. 

وی با تاکید بر اینکه مشکلات مادی مثل مسکن و شغل نمی‌تواند مانعی برای ازدواج جوانان باشد گفت: کار مهم ازدواج دو نفر، ساختن است و نباید ازدواج را به‌خاطر شغل یا مسکن به تاخیر انداخت بلکه ازدواج خود سازنده مسکن و بسیاری از چیزها خواهد بود.

وی در ادامه با اعلام اینکه تا پایان دولت دهم در رابطه با مسکن به روز خواهیم شد‌، خاطرنشان کرد: انشاءالله مشکلی به نام مسکن در فهرست مشکلات مردم جای نخواهد داشت و اشتغال هم پس از هدفمند کردن یارانه‌ها در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و به‌سرعت این معضل را نیز رفع خواهیم کرد.

احمدی‌نژاد راه‌اندازی صندوق توسعه ملی را یکی از عوامل برطرف کننده مشکل اشتغال در کشور دانست و افزود: به واسطه همین صندوق سالانه حدود یک میلیون شغل ایجاد خواهد شد که با مشاغل ایجاد شده از سوی دولت در مجموع می‌تواند معضل اشتغال را در کشور به سرعت رفع کند و تا پایان سال 91 جوانها دغدغه اشتغال نخواهند داشت. 

وی خطاب به خیرین امر ازدواج گفت: شما برنامه‌ریزی‌های خود را برای ترویج ازدواج آسان در کشور بکنید دولت نیز شما را حمایت می‌کند و بدانید که ازدواج مهمتر از اشتغال و مسکن است. 

وی با اشاره به سن ازدواج در کشور گفت: دلیلی ندارد که سن ازدواج جوانان ما در حدود 26سال باشد و ما باید تلاش کنیم که سن ازدواج به حدود 20 سال برسد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: بهترین سن ازدواج برای دختران 16 تا 17 سال و برای آقایان 19 یا 20 و یا 21 سال است.

ویبا بیان اینکه من خیلی نگران هجمه فرهنگی دیگر کشورها نیستم گفت: من از کم‌کاری خودمان در هراسم و اگر ما ازدواج آسان را بتوانیم ترویج کنیم شیطان را هزاران سال نوری از خود دور کرده‌ایم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۷
0
0
چشم آقای دکتر همانطور که مرگ و میر قلبی به افراد زیر 30 سال رسیده ازدواج هم همینطور که میگی میشه. ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۵
0
0
با کدوم پول و سرمایه ازدواج کنیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین