کد خبر: ۱۵۱۸۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶

ژاپن به حالت آماده باش کامل درآمد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجود تهدیدات آمریکا و کره جنوبی و ژاپن در خصوص آزمایش موشک ماهواره بر کره شمالی، پیونگ یانگ از تصمیم جدی خود برای پرتاب این موشک در صدمین سالگرد بزرگداشت بنیانگذار این کشور از شهر "چولسان" خبر می‌دهد. 

"یوشیهیکو نودا" امروز پنج‌شنبه ساعت 7 صبح یک ساعت پیش از زمانی که هر هفته به دیدار با اعضای کابینه خود می رفت، وارد دفتر نخست وزیری اش شد تا مطمئن شود که ژاپن در پی اعلام تصمیم کره شمالی برای آزمایش موشک ماهواره بر خود به حالت آماده باش کامل درآمده است.

نخست وزیر ژاپن در گفتگو با خبرنگاران در توکیو اعلام کرد: از کره شمالی می خواهیم تا قبل از آنکه دیر شود، انصراف از تصمیم خود را اعلام کند زیرا آمادگی کامل را برای مواجهه با هرگونه حمله ای داریم.

این اظهارات درحالیست که کره شمالی اعلام کرد: کره شمالی هر اقدامی را برای آزمایش موشک ماهواره بر خود انجام داده و آماده پرتاب آن است.

دولت کره شمالی روز چهارشنبه گروهی از خبرنگاران را برای بازدید از مرکز کنترل و فرماندهی ماهواره به 20 کیلومتری شمال غرب پیونگ یانگ دعوت کرد.

مرکز کنترل و فرماندهی این ماهواره اعلام کرد: متخصصان این ماهواره را بر روی موشک قرار داده و سوخت مورد نیاز را به این موشک تزریق کرده اند و مطمئنم که این آزمایش موفقیت آمیز است.

در حالی که کره شمالی از پرتاب ماهواره خود طبق قوانین بین المللی خبر می دهد، کاخ سفید برنامه پرتاب ماهواره ارتباطی کره شمالی به فضا را تحریک آمیز خوانده و آن را مغایر با تعهدات این کشور معرفی کرده است.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، "ویکتوریا نولند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا برنامه کره شمالی را ناقض قطعنامه 1718 و 1874 شورای امنیت سازمان ملل متحد دانست که تهدیدی برای امنیت منطقه به شمار می رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین