کد خبر: ۱۲۷۵۴۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۶

چرا برخی مراجع به احمدی‌نژاد اجازه ملاقات ندادند؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه علمیه قم با انتقاد از عدم توجه دولت به توصیه‌های مراجع و علما تصریح کرد: برخی از مراجع بزرگ ما هم اکنون مقابل دولت موضع دارند که لااقل در دوره قبل از انتخابات بر اساس موضع‌گیری‌ها و شعارهایی که داده می‌شد و تعریف دیگران، هم خودشان به دولت رای داده بودند و هم توصیه کرده بودند که به آقای احمدی‌نژاد رای بدهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه «برخی مراجع اجازه ملاقات به رییس‌جمهور را ندادند»، گفت: تا جایی که من خبر دارم در این خصوص واسطه‌های قوی نیز وجود داشت که برخی‌شان از علمای قوی و بلند مرتبه قم بودند. این‌ها با مراجع تماس گرفتند و برخی هم حضورا تشریف بردند ولی این مراجع گفتند خیر. چرا که نقطه نظراتی را مطرح کردند ولی از سوی دولت عمل نشد.

وی با اشاره به عدم توجه دولت به توصیه علما و مراجع تقلید گفت: در عین حال اینکه مرجعی اجازه ملاقات ندهد برای دولت اهمیت ندارد که جای انتقاد وجود دارد.

غروی افزود: الان برخی علمایی که همان موقع حمایت‌هایی از احمدی‌نژاد کردند و هزینه شدند دیگر نه تنها دفاع نمی‌کنند بلکه نقد جدی دارند. این مسأله نه مصلحت دولت و نه مصلحت هر دولتی در نظام اسلامی است و نه اثرات خوبی دارد.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه «مرجعیت نهادی با قدمتی بیش از هزار سال است» تصریح کرد: نهاد مرجعیت امتحان داده است، وقتی مردم ببینند مرجعی به دولت نظر مثبت ندارد، دلگیر و دلنگران است، آنان نیز دلنگران می‌شوند. اگر ما می‌خواهیم مردم متدین حامی دولت باشند که این‌ها حامی دولت بودند و هستند و خواهند بود باید احترام مراجع را نگه داریم.

این استاد حوزه و دانشگاه در واکنش به سکوت مراجع مقابل اقدامات دولت گفت: دلیل سکوت مراجع یا این است که جمع‌بندی شان این است که سکوت کنند یا اینکه به خاطر عدم تضعیف نظام جمهوری اسلامی از اظهارنظر راجع به عملکرد دولت خودداری می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین