کد خبر: ۱۷۹۷۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۸

تغییرات‌ ناگهانی احمدی‌نژاد در دولت/مشایی رفت موسوی آمد/نیکزاد به جای تقی‌پور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران با صدور حکمی ضمن انتصاب رئیس سازمان میراث فرهنگی به ریاست دفتر ریاست جمهوری، اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان "مشاور رييس جمهور و رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد" منصوب کرد.


متن کامل حکم احمدی نژاد برای مشایی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه والنصر واجعلنا من خير انصاره و اعوانه والمستشهدين بين يديه

جناب آقاي مهندس اسفنديار رحيم مشايي

سلام عليكم

همه انبياءالهي آمده اند تا حقيقت انسان را به او بشناسانند و در پهنه هستي متجلي كنند. آمده اند تا زندگي سعادتمند و حيات طيبه الهي را به جامعه بشري هديه نمايند. آمده اند تا انسان را از خاك تا خدا بالا كشند و او را تا ظهور همه اسماء و صفات الهي در وجودش ياري نمايند.

انجام اين مأموريت مستلزم آن است كه انسان حقيقت خود را بشناسد و از همه مرزهاي جهل و خرافه و تعصبات قومي، قبيله اي، جغرافيايي، ملي و حتي به ظاهر مذهبي عبور كند و اصل فطرت الهي خود را دريابد و خدا را در آيينه وجود خويش متجلي ببيند.

تحقق اين هدف اصلي از آفرينش جهان و انسان نيازمند آن است كه يگانه پرستي، عدالت، عشق و آزادي در سراسر زمين مستقر گردد.

و اين نخواهد شد مگر اينكه اولاً انسانها الهي و جهاني بينديشند و عمل نمايند و ثانياً حاكميت جهاني صالحان، عدالت خواهان و گل سرسبد هستي، انسان كامل يعني بالاترين تجلي خداوند و عينيت توحيد، معنويت، عدالت و عشق و آزادي و تنها راه مستقيم بين انسان و خدا مستقر گردد.

تلاشهاي بشر براي رسيدن به سعادت، كمال انساني و برپايي صلح، رفاه و آرامش بدون تمسك و پيروي از حقيقت انسان كامل ره به جايي نبرده است.

ماركسيسم و سرمايه داري آخرين و نقطه اوج تكاپوي جامعه بشري براي پاسخگويي به خواست فطري خود در تحقق سعادت، خارج از مدار انسان كامل يعني حلقه اتصال انسان با خدا، بوده است.

ماركسيسم رفت و به تاريخ پيوست و اينك سرمايه داري نيز نفس هاي آخر را مي كشد و جامعه بشري همچنان در تكاپو و در انتظار يافتن صراط مستقيم براي استقرار كامل عدالت، اخلاق و آزادي حقيقي پايدار و مآلاً كرامت انساني است.

جنبش عدم تعهد نشان از عمق دريافت و فهم پيشگامان اين جنبش از تحولات جهاني و تاريخي و عدم توانايي دو جريان پيش گفته در پاسخ به نياز واقعي و اساسي جامعة‌ بشري براي تأمين صلح پايدار و همزيستي مسالمت آميز براساس عدالت و احترام متقابل در جهان است.

اين جنبش فارغ از قطب بندي قدرت و ثروت و صرف نظر از تفاوت و اختلاف در زبان، رنگ، نژاد وگرايش هاي ديني و مذهبي به دنبال دنيايي عاري از تبعيض، ظلم، تحقير و تخفيف انسان، فقر، فساد و سلطه گري است و با نگاهي جهاني به دنبال رفاه و سعادت براي همگان و ساختن دنيايي سرشار از عشق و زيبايي براي همه ملت ها و انسان هاست.

اين امر مهم جز در سايه مشاركت عمومي و آزادانه ملت ها در مديريت جهان و استقرار عدالت در همه ابعاد آن محقق نمي گردد. روشن است كه انديشه مهدوي تنها راه نجات انسان و تحقق آرزوهاي جامعه بشري و التيام بخش همه زخم هاي كهنه و تاريخي است.

به لطف الهي يك بيداري وسيع در جوامع بشري و آحاد انسانها در راه است. مرزها به سرعت برداشته و انديشه ها و افق نگاه ها جهاني مي گردد، دريافت ها از اصل انسان همگن و همگرا و نياز به استقرار كامل عدالت بر مدار عشق وپرستش روزافزون مي شود. دل ها و جان ها به سوي يگانه هستي و تنها باقيمانده از كاروان آسمانيان كه وارث همه انبياء و اولياء و تكميل كننده رسالت و مأموريت آنان و عاشق حقيقي همه انسان هاست، متمايل مي شود و مهر او در دل ها و نام و ياد او در انديشه ها خانه مي كند. اميد به آمدن بهار انسان ها و خرمي دوران ها روزافزون و درحال گسترش است.

خوشبختانه نشست سران عدم تعهد در تهران يك بار ديگر بر اين انديشه و بر ضرورت بازيابي جايگاه جهاني جنبش و مشاركت همگاني براي ساختن فرداي روشن، آباد، آزاد و زيبا و استقرار صلح و ثبات پايدار در سايه عدالت، عشق و پرستش تأكيد كرد و در كمال حسن اعتماد و براي سه سال مسئوليت برنامه ريزي و مديريت اين حركت و هم افزايي ظرفيت و توان اعضاء را به عهده ملت شريف ايران گذاشت و اينجانب به نمايندگي از ملت بزرگ ايران آن را از صميم جان پذيرفتم.

اين بالاترين مسئوليت جهاني و يك مأموريت الهي و فرصتي استثنايي است كه ملت مومن و تاريخ ساز ايران در اين دوره به عهده گرفته است و به لطف خداوند به خوبي و در نهايت قدرشناسي و عزت، آن را ايفا و از همه ظرفيت ها براي پيگيري آرمان هاي انساني و جهاني استفاده خواهد كرد.

مقدمه لازم، برپايي دبيرخانه جنبش و تمهيد سازوكارها و ساختارهايي است كه بتواند بسترساز تبيين انديشه توحيد و عدالت، تحقق مديريت مشترك جهاني و همگرايي و هم افزايي دل ها، انديشه ها و همت ها باشد.

اينجانب جنابعالي را انساني موحد، مؤمن، پاك، صبور و داراي قلب و انديشه اي زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهاي الهي و آحاد مردم جهان و عميقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوي، حاكميت جهاني توحيد، عدالت، عشق و آزادي و مديريت مشترك ملت ها و فردي شايسته، مدير، مدبر و امين و از جهات گوناگون توانمند مي شناسم و آشنايي و همكاري با شما را براي خود هديه اي الهي و افتخاري بزرگ مي شمارم.

در ادامه توفيقات الهي در خدمت به ملت بزرگ و آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي اينك با سمت "مشاور رييس جمهور و رييس دبيرخانه جنبش عدم تعهد" منشا خدمات گسترده تر خواهيد بود.

اطمينان دارم كه با همت، ژرف انديشي، جامع نگري و سعه صدر ستودني شما، فرصتي فراهم خواهد گشت تا همه انديشمندان، دلسوزان، دانشگاهيان و حوزويان ايران و همه متفكران، عدالت طلبان و آزادي خواهان جهان و دولت ها و ملت هاي عضو و غيرعضو دست در دست هم و براي ساختن دنيايي بهتر تلاش نمايند و همه استعدادها و توانمندي ها در عرصه هاي گوناگون فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي با ارتباط و هم افزايي همگاني اجازه ظهور و فرصت حضور يابند.

ازهمه دلدادگان و منتظران بهار جهاني و الهي انسان ها دعوت مي نمايم تا شما را در اين مأموريت خطير ياري دهند.

از خداوند متعال موفقيت جنابعالي و سلامت و سعادت و بهروزي ملت ايران، مقام معظم رهبري و همه ملتها و استقرار جهاني توحيد و عدالت در سايه حاكميت امام عصر(ع) را مسئلت دارم.



والسلام عليكم و علي عبادالله الصالحين

محمود احمدي نژاد 


محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در حکمی محمدشریف ملک‌زاده را به عنوان معاون خود و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب کرد.

متن این حکم به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر محمدشریف ملک‌‌زاده

با توجه به مراتب تعهد و تجربه و به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی به سمت «معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» منصوب می‌شوید.

امیدوارم خدمات ارزشمندی که در آن سازمان برنامه‌ریزی و اجرا شده است با همان قوت و قدرت ادامه یابد.

صیانت از میراث ملموس و معنوی فرهنگی و به روز سازی و معرفی آن به نسل‌های پی در پی و حضور فعال در ثبت ملی و جهانی آثار و همچنین توسعه صنایع دستی و گردشگری از مسئولیت‌های مستمر است.

امیدوارم با توکل بر خدا و تلاش روزافزون در انجام وظایف محوله موفق باشید. از خداوند متعال توفیق شما را در خدمت به فرهنگ ملت بزرگ تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(ع) مسئلت دارم.

حکم مورخه ۵/۲/۹۱ شماره ۱۱۷۹۸ مشاورت منتفی می‌گردد.

محمود احمدی‌نژاد 


همچنین متن حکم انتصاب رئیس جدید دفتر ریاست جمهوری به این شرح است.


بسم اله الرحمن الرحيم

جناب آقاي سيد حسن موسوي

با تشكر از خدمات شما در سمت "معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري" و با عنايت به تعهد و تجربه و توانمنديهاي جنابعالي، بدينوسيله به سمت "مشاور و رئيس دفتر رئيس جمهور " منصوب مي شويد.

با تقدير فراوان از همه خدمات فراموش نشدني و صبوري هاي برادر ارجمند جناب آقاي مهندس مشايي اميدوارم با توكل بر خدا و با سعه صدر در انجام وظايف محوله موفق باشيد.

از خداوند منان مزيد توفيقات شما را در خدمت به انقلاب و ملت بزرگ در سايه امام عصر(ع) مسئلت دارم.

محمود احمدي نژاد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سید صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
حکم مشایی بیشتر به انشای کلاس پنجم ابتدایی شباهت داشت تا یک حکم دولتی!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
او در یک متن پوپولیستی کم مایه تمامی ایده ها و افکار موجود جهان را تعطیل کرد و فکر ناب خودشو حاکم و پویا خواند. یکی از دوستان قدیمی ام روزی مرا دید و گفت" ببینم مقامی که تو داری تنزل کرده و یا تو بی جهت ارتقاء مقام پیدا کرده ای؟ من نیز در پاسخ گفتم تکلیفم کردند که این مقام را بپذیرم او نیز این جمله را به مزاح گرفت".
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
خدا به خیر کنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
مثل اینکه رییس جمهور می خواسته در حکم آقای مشایی تمام دانسته هاش رو بنویسد. شبیه درس پس دادن است!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
0
0
جناب آقاي رئيس جمهور لطفا به جاي شعار و دفاع از آقاي مشايي يه كم به فكر معيشت مردم باشيد. مردم دارند از گرسنگي مي ميرند.
مژگان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
0
0
انتصاب آقاي موسوي بسيار شايسته ومتن حكم نيز بسيار عادي و اداري بوده است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین