کد خبر: ۱۵۵۸۳۷
تعداد نظرات: ۱۲۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
وقتی خودروی ملی سبب سرگردانی می شود

امدادگر ایران خودرو: شماهم گول کم مصرف بودنش را خوردید؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این شهروند که تجربه شخصی خود را از داشتن خودروی سمند نوشته است به عدم هماهنگی در تعمیرگاه های مجاز ایران خودرو پس از خرابی اتومبیل اشاره می کند و اینکه سرگردانی او را آزرده خاطر کرده است.

متن کامل نوشته این شهروند به شرح زیر است:

با سلام واحترام

اینجانب رضا حسینی جبلی دارنده خودروملی سمند LXEF7 پایه گاز سوز به شماره بدنهCF063281 ودارای کارت طلایی 3 ستاره ،مطلبی را به استحضار می رسانم وامیدوارم با استعانت از خداوند متعال واخلاق حرفه ای نمایندگی مجلس، وزارت، استادی دانشگاه ونیزخبرنگاری خودحتی المقدور نسبت به انتشار وانعکاس وپیگیری آن اقدام بفرمایید شایدموجب شود مصیبتی که برسربنده آمد برسردیگران نیاید. 

1-درروزپنج شنبه تاریخ21/2/91همراه با همسرم که به تازگی از بستر بیماری(سکته مغزی منجر به فلج شدن مقطعی سمت چپ بدن) برخواسته وفرزندم به وسیله خودرواشاره شده که تاریخ تحویل آن10/11/90 می باشد وفقط5607کیلومتر کارکرد داردازحومه شهر دماوند عازم مسافرت به اصفهان شدیم. (راه مرا خوانده بود) 

2-ساعت 20/14 دربزرگراه بسیج ابتدای ائمه اطهار(ع) خودرو دچار لرزش های غیرعادی شدکه خوشبختانه درکنار بزرگراه ،محلی برای پارک بودبه ناچار خودرو رادرکنار اتوبان پارک کرده وبا امداد خودرو تماس گرفتم. 

3- پس از مدتی امدادگربربالین خودرو ملی حاضر شدواولین جمله ایشان بعد از سلام این بود"شماهم گول کم مصرف بودنش را خوردید؟" وبعد با تست نقاط مختلف وآزمون وخطاهای متعدد اعلام کردمیل سوپاپ خودرو مشکل دارد وباید تماس بگیرید خودروبر بیاید وخودرورا به تعمیرگاه منتقل نماید. بنده پرسیدم شما نمی توانیدهماهنگ کنیدکه زوتربیایند؟ایشان فرمودند ما وظیفه نداریم شماباید مجدداً با امداد خودرو تماس بگیریدودرخواست خودرا مطرح نمایید. 

4- بنده که چاره ای جز اطاعت نداشتم مجدداً با امدادتماس گرفته ودرخواست کمک کردم. 

5- بعداز مدتی خودروبر(که انسان بسیار شریفی بودند) تشریف آوردند وفرمودندشما باید همسر وفرزندت را با خودرویی دیگربفرستی بروندتامن بتوانم خودرو شماراببرم چون ما اجازه نداریم خودرو دارای سرنشین را حمل کنیم. 

6- بنده برای بار چندم با امداد تماس گرفتم ودرخواست همکاری نمودم که جواب منفی بود ودر پاسخ به اینجانب که گفتم کارت طلایی3ستاره چه معنی دارد؟ گفتند: "آقا شما چقدر پرتوقع هستید ماوظیفه نداریم برای شما ماشین بگیریم فقط می توانیم خودرو را حمل کنیم". 

7- دراین حالت بنده که دچارسردرد شدیدبه واسطه بیماری فشار خون واز اوضاع پدید آمده بسیار عصبی شده بودم اعتراض های ناروایی کردم که مفید واقع نشد وبرای بار دوم تسلیم نظرتولیدکننده خودرو ملی شدم. پس از گرفتن تاکسی ون، خانواده و وسایل مسافرت را سوار برتاکسی وخود نیز سوار برنیسان خودروبر شدم وقرار شدتاکسی هم به دنبال ماحرکت کند. 

8- درحال حرکت از راننده پرسیدم از کدام تعمیرگاه پذیرش گرفتید؟ گفتند از1038 وساعت32/16بودکه به نمایندگی 1038رسیدیم. پس از اینکه خودروبر زنگ تعمیرگاه را زد فردی در تعمیرگاه را بازکردوگفت هیچ هماهنگی با ما نشده ونمی توانیم خودرو را پذیرش کنیم. 

9-مجدداً با امداد خودرو تماس گرفته شد،که ظاهراً تعمیرگاه1133 را معرفی کردندکه به اتفاق به آن تعمیرگاه مراجعه کردیم وآنجاهم گفتند هیچ هماهنگی با ما نشده ونمی توانیم پذیرش کنیم.(وضعیت مارامجسم کنید، ما سرگردان خیابان های شلوغ تهران وخانواده ام با آن وضعیت بیماری درون تاکسی ون به دنبال ما). 

10- من که دستم ازچاره کوتاه وتماس های مکررم با امداد خودروهم بی نتیجه بودمجدداً به تعمیرگاه1038 مراجعه والتماس کردم که خودرو را بدون داشتن مسئولیت وحتی بدون قبض رسیدفقط اجازه بدهند موقتاًخودرو درون تعمیرگاه باشدتاشنبه بیایم وتعیین تکلیف کنم که متاسفانه باز هم قبول نکردند. 

11- بنده که از ناحیه سرگردانی خانواده وشرمندگی از خودروبروسردرد شدیدبه واسطه فشارخون بالاتحت فشار روحی بودم ازخودروبر خواستم خودرورادرخیابان بگذاردوبرود.خودوخانواده ام نیز که دیگر رمق ادامه سرگردانی نداشتیم خودرو راجلو تعمیرگاه 1038 قفل کرده ومحل را به مقصددماوند ترک کردیم.حالا چه سرنوشتی راباید دنبال کنم بماند برای مقال ومجال بعدی. 

این فقط داستان 5یا6ساعته من با ایران خودرو بود که قطعاً با این شیوه مدیریت ،ما درابتدای راه هستیم وباید منتظر مصائبی بالاتر ازناحیه این شرکت خودروسازملی باشم، که موارد بعدی رانیز سلسله وار خواهم نوشت.
با توجه به آنچه که به استحضاررسیدقضاوت ونگرشی منصفانه راجع به موارد زیر مورد استدعا است: 

1- آیادر سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری سال تولید ملی وحمایت ازکاروسرمایه ایرانی نام گرفت خودرو سمند شایستگی نام خودروملی را دارد؟
2- کدام صنعت خودروسازی درجهان سراغ دارید که با این همه حمایت دولت وملت تولیدی داشته باشد که درکیلومتر5000 دچار اشکال فنی اساسی شود؟
3- این نوع رفتار با مشتری باکدام شرع وآیین وقانون سنخیت دارد؟
4- مشتری درکدام حداسفل وادنی ازسازمان عریض وطویل ایران خودروقراردارد؟
5- وزارت صنعت معدن وتجارت نظارت عالیه خود راچگونه اعمال می کند؟
6- نمایندگان ما درمجلس شورای اسلامی چگونه ازحق موکلین خوددفاع می کنند؟
7- با وضعیتی که عرض کردم تکلیف فردی همچون من اگر توان هزینه گزاف پرداخت کرایه تاکسی باآن زمان ومکان طولانی رانداشته باشد چیست؟
8- مگر نه این است که خودرو راباقیمت گران می خریم که برایمان آسایش به همراه داشته باشد؟ بنظر شما این خودرو بجز فرسودگی جسم وروح ثمر دیگری هم دارد؟
9- چرابایدتاوان سوءمدیریت وعدم هماهنگی در ایران خودرورا مردم با روح وروان خودبدهند؟
10- خسارت های معنوی ومادی که در این راستا متوجه مشتریان است چگونه جبران می شود؟
11- تاکی بایددر کشورما سوءمدیریت وبی لیاقتی مورد حمایت ما واقع شود واز جیب ملت تاوان آن پرداخت شود.
12- عزیزان ایران خودرو که در شهر وآنهم پایتخت با مشتری چنین رفتاری دارند، توخودحدیث مفصل بخوان که درجاده ها چگونه رفتاری دارند.
خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
1
78
سلام

از شما هموطن عزیز کمال تشکر را دارم که زحمت کشیدید و صدای اعتراض خود را ارسال نمودید
منم هم یک دستگاه پارس اتوماتیک دارم که 2000کیلومتر کار کرد دارد و در چرخ جلویی خود انگار که چند بلبل خوش صدا باهم آواز میخوانند
به نمایندگی مراجعه نمودم فرمودند برو هروقت صدای ناجور داد بیا!!!
شیشه شور هم برای بار دوم دیگر آب نپاشید نمیدونم چرا؟
و امیدوارم به 5000کیلومتر شما برسه

فقط خدا ارحم الراحمینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
2
81
سلام
بنده هم یک خودرو پژو 405 از ایران خودرو خریداری کردم و بعد از حدود 30 کیلومتر (موقع تحویل 11 کیلومتر کار کرده بود) به نمایندگی مراجعه کردم و از عدم صحیح کارکرد آن صحبت کردم و گفتند که از استاپ موتور است که گارانتی نیست و چون خودم یک تعمیرکار آشنا داشتم به او مراجعه کردم و بعد از گرفتن حدود 50 هزار تومان اشکال برطرف شد.
حالا مانده بود یک اشکال اساسی دیگر و آن هم این بود که از همه جای ماشین صدا می داد (غیر از بوقش)
جاهایی مثل گیربکس (صداهای بسیار ناهنجار)، دسته دنده، صدای زوزه باد از بغل درها، و....
به چندین نمایندگی مراجعه کردم ولی فایده ای نکرد که نکرد.
حتی شکایت هم کردم باز هم فایده ای نکرد که نکرد.
حالا من مانده ام با یک خودروی 405 که مثل پیکان مدل 50 کار می کند و صدا دارد.
چقدر ما پیشرفت کردیم ...
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
با سلام دوست عزیز بنده 5 سال MVM 530 داشتم خالا هرکشی هر چی دلش بخواد در باره ماشین چینی بگه انصافا تا روزی که فروختم فقط آب بنزین روغن و سرویسهای دوره ای موقع فروش هم مثل اولش نرم و بی صدا ام سمند ال ایکسی که به جاش خریدم هنوز به کیلومتر 1000 نرسیده به قول شما همه جاش صدا میده جز بوقش
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
1
46
چه عجب بالاخره یاداشتی از این وضعیت ایران خودرو گذاشتین!!من هم هشتم برج 12 سال قبل یک عدد از همین سنمد های پایه گازسوز ثبت نام کردم وقتی ثبت نام کردم تو سایت قیمت بیمه شخص ثالث رو زده بودن پانصد هفتاد هزارتومن و بعد از عید از نمایندگی که ثبت نام کرده بودم تماس گرفتن و گفتن دویست و پنجاه و چهار تومن بایستی مابه تفاوت بیمه بدی در صورتی که تو سایتشون قیمت جدید بیمه برای همین ماشین زدن ششصد و هیجده هزار تومن یعنی چهل و هشت تومن اختلاف قیمت. خدا وکیلی مابه تفاوت این پول کجا رفته؟؟آخه کسی نیست به داد ما برسه؟؟ بعدش هم قرار بوده ماشین رو نیمه دوم برج یک تحویل بدن که هیچ خبری نیست و هرچی هم پیگیری میکنم میگن ماشین نیست و باید صبر کنی و جالب اینه که میگن اگرماشین هم بهت ندادیم باید به تاریخ چکهای هم که در وجه ایران خودرو بابات اقساط دادی رو به موقع پرداخت کنی و گرنه چکت برگشت میخوره. آخه من باید به کی بگم و شکایتم رو به کجا ببرم؟؟؟؟ کسی میتونه کمکم کنه؟؟؟؟ در ضمن قرار داد هم نمیشه لغو کرد تا بتونم پولمو پس بگیرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
1
45
به خدا این مشکل، مشترک بین بسیاری از مصرف کننده هاست. دنده ماشین نو من درآمد.
کارت امداد داشتم. به امداد زنگ زدم آمد و من رو تا تعمیرگاه مجاز برد. تعمیرگاه گفت ما این قطعه را نداریم. به همین راحتی. امداد ایران خودرو هم گفت ما در هر حادثه فقط یک بار خدمات می دهیم و ما را دم ایران خودرو رها کرد. مجبور شدم دوباره هزینه بدهم تا به همان شعبه ای که ماشین را خریده بودم مراجعه کنم چون می دانستم آنها مجبورند ماشین را تعمیر کنند.
وقت دیگری ماشین قبلی خودم رو که روآ بود بردم نمایندگی، رسما گفت ما روآ را تعمیر نمی کنیم.
به ایران خودرو هم زنگ زدم برای شکایت. آنها هم کوچکترین اهمیتی ندادند.

کاش شخص دلسوز و البته صاحب قدرتی بود که این مسأله رو پیگیری می کرد و دهها و صدها هزار مشتری ایران خودرو رو از این مشکلات رها می کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
2
33
خدا خیرت بده که لاقل حرف دل میلیون ها نفر مشتری ایران خودرو را بازگو کردین البته تقصیر گردم ایران خودرو نیست ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
4
38
میخواستم این خبر رو هم مثل بقیه بخونم و برم سراغ بعدی اما پیش خودم گفتم بگذار نظرم رو اینجا بنویسم.
ببینید دوستان عزیز،
همه مون از این بی اخلاقی و بی تعهدی خسته شده ایم. خبرهایی که از نحوه رفتار مردم با هم مثلاً در آلمان می شنویم، آزارمان می دهد. آزارمان میدهد که چرا مثل مردم آنجا با ما رفتار نمی شود. دوست داریم اگر اتوموبیلمان خراب شد، همان سرویسی را به ما بدهند که مثلاً بی.ام.و یا بنز به مشتریانش می دهد. اما آیا خدا وکیلی خود ما هم مثل مردم آلمان وظیفه مان را انجام میدهیم که انتظار داشته باشیم مثل آنها با ما رفتار شود؟ اگر من که کارمند شهرداری هستم تا ساعت 12 ظهر که شد یک کاغذ نگذارم دم در گیشه و همه مراجعین را به دو ساعت بعد حواله ندهم، تعمیرگاه هم مرا به ناکجا آباد حواله نخواهد داد. اگر من که کاسب هستم برای حقی که مشتری دارد دل بسوزانم و احساس مسئولیت کنم، موقعش که شد امداد خودرو برای رسیدگی به گرفتاری من دلسوزی خواهد کرد.
یک جامعه با هزاران ریسمان به یکدیگر متصل است و پیشرفت آن به هزاران عامل مرتبط به یکدیگر مربوط است. آیا نشنیده اید این شعر مولوی را که:
این جهان کوه است و فعل ما صدا
سوی ما آید صداها را ندا

جوامع پیشرفته برای پیشرفت هزاران خون دل خورده اند و هرگز با مانند رفتاری که ما از خود بروز می دهیم به جایی نمی رسیدند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
0
40
ایران خودرو !!!!!!قطعا" راه تورا می خواند!!!!!!؟؟؟؟؟ .....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
چاه تو را مي خواند.
یه نفر که بارها زخم خورده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
مطمئن باشید که دیگر قبرستان هم مارو نمیخواند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
2
25
متاسفانه من هم سمندef7 مولتی پلکس بنزینی خریدم اما پشیمونم رفتیم نمایندگی سرمکانیک نمایندگی ایران خودرو گفت: داداش گارانتی ماشینت تموم شد بلافاصله بفروش این ماشینها یکبار مصرف هستند
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
1
31
واقعا به عنوان یک شهروند ایرانی عرض میکنم گارانتی در خودروهای ایرانی هیچ معنایی بجز اسم ندارد متاسفانه هیچ وقت حق با مشتری نیست
پاسخ ها
زخم خورده از ایران خودرو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
آخه مسلمونا پس چرا برای خرید این خودروهای بی کیفیت صف میکشید؟ چرا اینقدر مردم ما دورو شدند؟ وقتی مردم برای پیش خرید خوروی بی کیفیت صف میکشند ، هیچ وقت خودروساز خودشو ملزم به ارتقا کیفی نمیکنه... عزیزان هیچ کس جز خودمون مقصر نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
1
27
واقعا درست می گین ...... خدا به خیر بگذرونه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
0
25
آقای عزیز ایران خودرو. سایپاوووووووووووووووووووووووووووو همه مثل هم اند ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
1
32
ما که کاری از دستمون بر نمی آید فقط نفرین میکنیم و امیدواریم از همین بلاها (انشا الله و به حق همین عزیزی که امروز تولدشون هست بدترش) سر باعث و بانیش و خانواده هاشون بیاد....
.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
آفرین نفرین مظلوم کارسازه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۳
3
25
سلام
با سپاس از دوست عزیز که ندای مظلومانه ملت رو منتشر نمودند!

از بزرگترین نمایندگی های ایران خودرو(زیبایی اهواز) هنگام خرید به بنده فرمودند که سمند EF7 دچار مشکلات اساسی است که ما از خود شرکت تقاضا کردیم که دیگه سمند با این موتور رو واسه ما نفرستند و اونایی هم که توی انبار داشتند رو ریجکت کردن به شرکت!

جالبه! من موندم وقتی خودنمایندگی اینارو به مشتری میگه پس چرا این همه پز خودروی ملی رو میدن؟؟؟

امیدوارم اگر راه شما رو خوند ماشینتون خودروی ملی نباشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
1
19
جناب آقای حسینی خودروی سمند بنده در تاریخ 1/1/91 در حال مسافرت با خانواده به همراه کودک 6 ماهه در شهرستان حاجی آباد بندر عباس به مشکل خودروی شما دچار شد و نمایندگی بندر عباس پذیرش نکرد به ناچار در تاریخ 91/1/15با قطار به مشهد منتقل نموده و هنوز خودرو در نمایندگی است و بنده بلاتکلیف . تاریخ امروز 24/2/91 . هادی مولودی . شماره شاسی خودرو 060427 cf
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
1
12
همدرد عزیر من هم خودرو سمند ef7 خودم رد در دیماه گذشته تحویل گرفتم به شماره شاسی cf059052 وبعد از 1500 کیلومتر موتور خودروم به علت خرابی تعویض شد و یک ماه طول کشید وهنوز خسارت خواب اون رو هم شرکت..محترم ایران خودرو پرداخت نکرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
13
8
باید اول از خودمون شروع کنیم. در کاری که قبول می‌کنیم کم کاری نکنیم و بعد، کم کاری را از هیچکس قبول نکنیم. ......بالاخره باید از جایی شروع کرد. اگر ملت با جدیت نخواهد، هیچ ...دولتی پاسخگو نخواهد بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
2
22
دادا. اون بلبل ها رو برای رفاه حال منو تو گذاشتن.
شیشه شور هم که لازم نیست. یه لنگی ور دستت بزار هرجا شیشه کثیف شد تمیزش کن.

بعدشم نمایندگی راست گفته. صدای بلبل که صدای ناجور نیست(البته صدای بلبل داریم تا صدای بلبل)

نتیجه اخلاقی میگیریم که : ... بخر، از ایران خودرو نخر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
1
15
باید در نظر داشت که ، هر وقت راه شمارا می خواند سریع قبول نکنید و برید مسافرت .
تو مملکته ما که هر روز به عناوین مختلف تعطیل است و به همین دلیل هم هر روز ، راه شما را می خواند. چرا شرکتهای محترم خودرو سازی باید تاوانش را بدهند . مگر خودرو رو برای مسافرت ساختند . خودرو رو باید داخل پارکینگ منزل نگه داشت و فقط نگاهش کرد >!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
3
16
چند روز پیش اتومبیلم رو که MVM 110 سه سیلندر هست و دنده 3 زوزه دارد رو به نمایندگی تو مشهد بردم، 3 روز ماشین خوابید و آخرش هم فرقی با اولش نکرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
1
22
ایران خودرو در تجارت سنگ پا هم فعالیت دارد!!! چون این قدر پر روئی فقط ازتاجر سنگ پا انتظار میرود....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
2
27
جانا سخن از دل ما میگویی
من هم برج 9 پارسال با کلی تاخیر ه سمند EF7 پایه گاز سوز خریدم بعد از یه ماه ماشین روغن ریزی پیدا کرد بماند که دیگه چقد رفتیم نمایندگی و اومدیم تا اویل ماژول رو تعویض کزدن میگفتن قطعه نداریم آخه من نمیدوتم اگه این خودرو 100% ملی هست پس این حرفا که قطعه نداریم دیگه یعنی چی.
سرتونو درد نیارم همین هفته پیش داشتیم میرفتیم سمت شرق تهران که تو اتوبان صدر صداهای عجیبی که همینطور زیاد میشد شروع شد بعد از تقاطع کاوه ماشین خاموش شد و دیگه روشن نشد. خانواده رو با یه دربست فرستادم رفتن و من موندمو نمایندگی. الانم ماشین تو یکی از نمایندگی های مرکزیه و هنوز به من نگفتن که مشکل ماشین چیه فقط میگن که قطعه نداریم و باید صبر کنید.

حالا حرف من اینه دوستان عزیز شما که بعد از این همه سال نتونستید یه خودروی کاملا بومی تولید کنید این همه ادعاتون دیگه چیه؟ مگه شرکت پروتون مالزی چند سال قدمت داره برید تولیداتشو ببینید همین مردم ما برا خریدنشون سرو دست میشکنن.

عاقبت حمایت همه جانبه دولت از این دو خودرو ساز عزیز همین میشه دیگه. کیفیت بسیار پایین، قیمت بالا،مشتری مداری ضعیف. چرا چون مردم چاره ای جز خرید این محصولات بی کیفیت ندارن.به خدا این حق رو ناحق کردنه. وزیر مسکن عزیز باید با خودروی 180 میلیون تومنی اینور اونور برن و وقتی تصادف میکنن 16 تا ایربک از جون ایشون محافظت کنه بعد تو یه تصادف معمولی با پراید (به گفته رئیس پلیس راهور ناجا در برنامه شوک) چهار سر نشین در دم جون خودشونو از دست میدن جناب آقای وزیر و وزرای عزیز چرا شما از تولید داخل حمایت نمیکنین پس مگه خون من و شما با هم فرقی داره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
2
23
با سلام و عرض ادب
اينجانب يكي از خريداران و دارندگان خودرو سمند با موتور ملي هستم(سمند اي اف سون) بعد از حدود 3600 كيلومتر قبل از سرويس اوليه دچار روغن‌ريزي از موتور شدم با پرس و جو از ساير دارندگان اين نوع خودرو متوجه شدم كه اين مشكل همگاني است بخصوص دارندگان سمند اي اف سون عمده مشكل از «اويل ماژور» بوده است.
خود تعميركاران ايران خودرو نيز اين امر را طبيعي دانسته و تقريباً مدعي‌اند كه 90 درصد اين نوع خودرو با اين مشكل مواجه هستند يكي از آشنايان نيز يكبار اويل ماژور را در 1500 كيلومتر عوض كرده ولي دوباره همان مشكل پيدا شده است. مهمترين سؤال اينست:
1. چرا بعد از چهار سال تجربه توليد و استفاده از اين نوع موتور تاكنون نتوانستند اين مشكل را حل نمايند و يك واشر نسوز و يا اويل ماژور نسوز طراحي و توليد نمايند؟
2. اگر مشكل اين موتور قابل حل نيست چرا اصرار به توليد و نصب آن روي خودرو وجود دارد؟
3. آيا حمايت از توليد ملي بايستي همراه با اين مشكلات باشد؟
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
داداش گلم تمام کارکنان و کارگران و دست اندرکاران ایرانخودرو تو همین اجتماع دارن زندگی میکنن میشه از این چیزها خبر نداشته باشن این ایرادات به خاطر استفاده از قطعات ارزان و بی کیفیت و عدم نظارت درست بر مونتاژ و خط تولید این خودروهاست والا امثال این ایرادات به راحتی با نظارت و پیگیری قابل حله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
5
23
ایران فورقون و سمند فورقون و زر فورقون
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
2
7
قصد خرید سمند ی اف سون داشتم با تعریفات به همون پرایدم بسنده میکنم که تا حالا یه آخ هم نگفته :D
محمد صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
6
یعنی ماشینتون عالی کارکرده ماشین ما پژو پارس سال 94 هست داشبورت جدید بعد از طی مصافتی 1000 کیلومتر در قشم ماشین ناگهان صبح روشن نشدو ما به سرعت با ایران خودرو تماس گرفتیم که ی امدادگر سایپا برای ما اعزام کردم ما بعد از 1 ساعت انتظار متعجب از امداد گر سایپا داستان دا برای ایشان درست کردیم و ایشان ی جوری ماشین رو بعد از 30 بار استارت روشن کرد و به نمایندگی سایپا رفتیم که اونجا قطعه ی مناسب رو نداشتند و به ما گفتند که باید از جزیره خارج شده و به نمایندگی بندر عباس مراجعه کنیم بعد مارو از نمایندگی پرت کردن بیرون ما دوباره با امداد خودرو تماس گرفتیم برای اعزام خودرو به نزدیک ترین نمایندگی ممکن که البته هیچ نمایندگی ایران خودرویی در قشم نبود به ما گفتند باید خودتان ماشین را به بندر عباس بیاورید ماهم که عصبانی برای تفریح به این مکان امده بودیم از قشم بعد از یک روز که البته به قصد 4 روز رفته بودیم خارج شدیم و البته لازم به ذکر است که کیلو متر شمار ماشین به طور کامل از کار افتاد چراغ چک روشن بود واشر سر سیلندر و واشر اوکسیژن از کار افتاده بود و کامپیوتر ماشین نیم سوز شده بود خلاصه ما ماشیم رو با نیسان به نمایندگی مذکور بردیم و به ما گفتند که ربظی به ماندارد و ما این قطعات رانداریم بعد ما یک فامیل در ایران خودرو داریم که کارشناس رسمی ایران خودرو است که البته نام بردن اسم ایشام ضروری نیست اما من اسم کوچک ایشان را میگویم احسان خداخیرش بده دمش گرم خلاصه بعد از دعوای حسابی ما آن مکان را ترک کردیم و نکته ی جالب اینجاست که ماشین فقط رو ی دنده ی 5 کار میکرد و با سرعت 30 کیلومتر بر ثانیه و به ما گفتند برید تهران ما گفتیم با 30 کیلومتر بر ثانیه خلاصه این فامیل ما ی زنگ زد به اینا گفت قطعات رو بهشون بدید این ها هم قبول کردن ما که دوباره برگشتیم فهمیدن که ما هستیم گفتند اشتباه شده قطعات تموم شده حسابی خرابشون کردیم اونجا و برای ما ی جا تو ی شیراز درست کرد و ماشین را به هزار زحمت به اونجا بردیم و اون ها هم همینو گفتن ولی این دفعه دعوا نکردیمو با هماهنگی های اقا احسان این سنسور اکسیژن رو برای ما انداختند و تونستیم باسرعت 150 کیلو متر در ثانیه از این آوارگی نجات پیدا کنیم و شاید بارتون نشه تازه 30 خرداد ماشین رو با هزار تا منت تحویلمون دادن یعنی شما زندگی کردی ما آوارگی کشیدی و خدا به شما و همه ی کسانی که از ایران خودرو خرید میکنن صبر بده با امید بهتر شدن حال شما و همسر گرامیتان محمد صادق محمودی 16 ساله از تهران
مهدی برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
2
4
باسلام.باتشکراز نظرات دوستان عزیز.
منم یک سمندlxسال معمولی یعنی موتورپژویی خریدم.انصافا ماشین خوبیه تا حالاکه منو
اذیت نکرده.فقط ایرادی که داره توی سربالایی میخوابه.فوقش ۱۰۰تامیره.بعدشم از سپرهاش
صدای جیرجیرک میاد حالا کجاش جیرجیرک خونه کرده نمیدونم.البته پیف پاف هم زدم ولی نمرده.
ممنون ایران خردرو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
خندیدیم دمت گرم
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
7
سلام به همه مردم ماشین ایرانی شبیه هندوانه نبریده است به شانس شما بستگی داره گاهی قرمز گاهی سفید
علی
|
Germany
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
9
سلام. سه هفته است که سمند ای اف سون را از نمایندگی تحویل گرفتم. اول صبح صدای خیلی بدی میده. بردم گفتن از تسمه هست. رفتم نمایندگی برای تعویض تسمه. چند روز مرتب رفتم و ماشین را خوابوندم برای تعویض. چند روز صبح تا ظهر ماشینم رو گرفت گفت بذار عوض میکنم. ظهر بیا ببر. ظهر رفتم گفت وقت نکردم. من کارمندم. به خاطر تعویض یه تسمه چند روز مرخصی گرفتم که آخری هم عوض نکردن. مجبور شدم 60 تومن بخرم و بدم بیرون عوض کنن. الان هم که عوض کردم هیچ تغییری تو صدای خراب اول صبحش ایجاد نشده. کارمندای ایران خودرو یک مشت افراد بی مسئولیت که حیفه اسم مسلمان را روشون بزاریم. کشورهای دیگه که مسلمون نیستن برید ببینید چگونه در زمینه خودرو و تعمیرات آون کار میکنند.
تاسف داره که کشورمون اینچنین کارمندای ... داره خودروسازها هم که از همه ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
3
اشکش مانده داداش
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
2
متاسفم که ... هیچگونه احساسی ندارید
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
3
خخخخخخ واقعا مردم داری میکنید خنده داره . شما حتی به همکار خودتون هم که کمک لازم داره اهمیت نمیدین...
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
0
1
دوست عزیز از قدیم گفتن از ماست که بر ماست
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
0
0
حالا من بخرم سمند پایه گاز سوز یا نه؟!!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
برو بخر حداقلش اینه که تو نوبت تعمیرگاه نمایندگی کلی همدرد و دوست و هم صحبت پیدا میکنی نمایندگی ایرانخودرو شده جلسات ترک اعتیاد ان ای همه میان میشینن دردها و گرفتاریهای خودرویی خودشون رو میگن شما هم اضافه میشی
عباس رمضانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
2
سمند ال ایکس سال به نظر بنده که به تازگی خریدم سمند خوبیه. تا الان باهاش قشم و شمال رفتم آخ نگفته فقط یکبار سنسور اکسیژن را عوض کردم که اونم گارانتی داد و یه بار هم آچارکشی کردم که اونم سرویس 5000 ماشین بود و نمایندگی رایگان انجام داد.
من برای خرید یکی از انواع سمندها حدود دو ماه تحقیق کردم نه تنها سایت ها را زیرو رو کردم بلکه از کسانی که سمند داشتن را تا میتوانستم اطلاعات میگرفتم.
خودروی قبلی من دوگانه سوز بود و با توجه به هزینه ای که برای گاز میدادم بسیار مایل بود که سمند پایه گاز بگیرم . لیکن پس از تحقیقات گسترده، آنقدر از معایب سمند ای اف سون شنیدم و خواندم که در نهایت سمند سال گرفتم.
سمند ال ایکس را برج 12 سال 94 تحویل گرفتم و خداییش چند دقیقه ای برای تست نمودن قدرت موتور، 180 تا سرعت باهاش رفتم، صداش در نیومد. باور شاید نکنید ولیکن دیگر سرنشین داخل خودرو تا زمانی که سرعت سنج را ندیده بودند ، در کمال آرامش بودند(بدنه به هیچ وجه نمی لرزید) و با دیدن سرعت بنده اعتراضشان بالا رفت که قصد کشتن ما را دارید.
بهر حال بگم در اون سرعت سمند ال ایکس از کنترل بسیار خوبی برخوردار است که شدیداً اعتماد به نفس راننده را بالا می برد.
البته جای تعجب برای خودم دارد که بگم باز ماشین هنوز گاز میخورد و این در حالی است که حداکثر سرعت سمند 190 تا است.
روی موتور خورده ساخت"زیمس".
اینکه چرا خورده را نمیدونم.
ولی بدونید موتور پژو 405 و پارس سال و سمند ال ایکس کلاً از نوع xu7/L3 هستند که دارای 100 اسب بخار هستند و تفاوت قیمت این ماشین هافقط در بدنه آنهاست نه موتور.
من تا الان از این ماشین که سال94 تحویل گرفتم و مدل95 خورد در سندش، هیچ بدی ندیدم.
برای مصرف سوختش هم رفتم4 عدد شمع( 100 هزار تومان شد) با مارک اریدیوم اصل ژاپن خریدم که روی شمع برند و ساخت کشور ژاپن حک شده بود ( قابل ذکر است که شمع های معمولی 4عدد 30هزار تومان است). با این شمع ها حس میکنم هم شتاب ماشین زیادتر شده و هم صدای موتور کمتر شده و هم ماشین نرم تر کار میکنه و هم مصرف سوختم کمی کمتر شده ( البته بگم واقعاً ماشین من موتورش کم صداش و با این شمع ها کم صداتر هم شده).
شایان ذکر است با شمع های قبلی سمند که مسافرت رفته بودم، در حدود 100 بین 7.14 تا 8 لیتر در خارج از شهر میسوزاند. ویکن هنوز شمع جدید را تست نکردم.
این مطالب تجربه من با سمند ال ایکس سال هستش.
برای پی بردن به مزایا و معایب هر خودروی ایرانی حتما با دارندگان آن خودرو صحبت کنید و از تجربیات آنها بهرمند شوید و کاری به کاتالوگ خودرو و چیزهایی که نمایندگی ها به خریداران میگن نداشته باشید.
انشاءالله تونسته باشم با تجربه اندکی که به دست آوردم به هموطنانم در خرید خودرو کمک کرده باشم.
باز اگر عزیز همو طنی سوالی داشته باشه که من بتونم کمکش بگم میتونه از تلگرام سوالشو به شماره زیر بفرسته.
خیلی خوشحال و ممنون میشم از دوستانی که اگر تجربه های مفید تری در خصوص خودروی سمند ال ایکس سال دارند، منت بگذارند و برای من در تلگرام بفرستند.
یا علی.
عباس رمضانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
1
سمند ال ایکس سال به نظر بنده که به تازگی خریدم سمند خوبیه. تا الان باهاش قشم و شمال رفتم آخ نگفته فقط یکبار سنسور اکسیژن را عوض کردم که اونم گارانتی داد و یه بار هم آچارکشی کردم که اونم سرویس 5000 ماشین بود و نمایندگی رایگان انجام داد.
من برای خرید یکی از انواع سمندها حدود دو ماه تحقیق کردم نه تنها سایت ها را زیرو رو کردم بلکه از کسانی که سمند داشتن را تا میتوانستم اطلاعات میگرفتم.
خودروی قبلی من دوگانه سوز بود و با توجه به هزینه ای که برای گاز میدادم بسیار مایل بود که سمند پایه گاز بگیرم . لیکن پس از تحقیقات گسترده، آنقدر از معایب سمند ای اف سون شنیدم و خواندم که در نهایت سمند سال گرفتم.
سمند ال ایکس را برج 12 سال 94 تحویل گرفتم و خداییش چند دقیقه ای برای تست نمودن قدرت موتور، 180 تا سرعت باهاش رفتم، صداش در نیومد. باور شاید نکنید ولیکن دیگر سرنشین داخل خودرو تا زمانی که سرعت سنج را ندیده بودند ، در کمال آرامش بودند(بدنه به هیچ وجه نمی لرزید) و با دیدن سرعت بنده اعتراضشان بالا رفت که قصد کشتن ما را دارید.
بهر حال بگم در اون سرعت سمند ال ایکس از کنترل بسیار خوبی برخوردار است که شدیداً اعتماد به نفس راننده را بالا می برد.
البته جای تعجب برای خودم دارد که بگم باز ماشین هنوز گاز میخورد و این در حالی است که حداکثر سرعت سمند 190 تا است.
روی موتور خورده ساخت"زیمس".
اینکه چرا خورده را نمیدونم.
ولی بدونید موتور پژو 405 و پارس سال و سمند ال ایکس کلاً از نوع xu7/L3 هستند که دارای 100 اسب بخار هستند و تفاوت قیمت این ماشین هافقط در بدنه آنهاست نه موتور.
من تا الان از این ماشین که سال94 تحویل گرفتم و مدل95 خورد در سندش، هیچ بدی ندیدم.
برای مصرف سوختش هم رفتم4 عدد شمع( 100 هزار تومان شد) با مارک اریدیوم اصل ژاپن خریدم که روی شمع برند و ساخت کشور ژاپن حک شده بود ( قابل ذکر است که شمع های معمولی 4عدد 30هزار تومان است). با این شمع ها حس میکنم هم شتاب ماشین زیادتر شده و هم صدای موتور کمتر شده و هم ماشین نرم تر کار میکنه و هم مصرف سوختم کمی کمتر شده ( البته بگم واقعاً ماشین من موتورش کم صداش و با این شمع ها کم صداتر هم شده).
شایان ذکر است با شمع های قبلی سمند که مسافرت رفته بودم، در حدود 100 بین 7.14 تا 8 لیتر در خارج از شهر میسوزاند. ویکن هنوز شمع جدید را تست نکردم.
این مطالب تجربه من با سمند ال ایکس سال هستش.
برای پی بردن به مزایا و معایب هر خودروی ایرانی حتما با دارندگان آن خودرو صحبت کنید و از تجربیات آنها بهرمند شوید و کاری به کاتالوگ خودرو و چیزهایی که نمایندگی ها به خریداران میگن نداشته باشید.
انشاءالله تونسته باشم با تجربه اندکی که به دست آوردم به هموطنانم در خرید خودرو کمک کرده باشم.
باز اگر عزیز همو طنی سوالی داشته باشه که من بتونم کمکش بگم میتونه از تلگرام سوالشو به شماره زیر بفرسته09368231383.
خیلی خوشحال و ممنون میشم از دوستانی که اگر تجربه های مفید تری در خصوص خودروی سمند ال ایکس سال دارند، منت بگذارند و برای من در تلگرام بفرستند.
یا علی.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
1
داداش کوچکه ازتون می خواد نخرید
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
3
سلام دوستان اقایه نصیحت ازداداش کوچیکتون بشنوین سمندمولتی پلکس نخرین.
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
2
5
دوستان به نظر من موتور ef7 بسیا عالی است پرتوان کم مصرف است شتاب خوبی دارد بخصوص در سربالایی که اکثر ماشینها کم میارند ef7اصلا ضعف نشون نمیده .من گازسوزش دارم فقط با گاز میرم واقعا پرشتاب است.بسیا موتور بادوامی دارد به نظر من بهترین گزینه درحال حاضر برای خریدن است
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
مهران جان کدام ماشین ها کم میارن که ef7کم نمیاره من ال 90 دارم و تا حالا هیچ سمندی با هیچ موتوری چه سربالایی چه سراشیبی نمیتونه ازم سبقت بگیره قبل از این هم سمند ال ایکس موتور فرانسه داشتم اونم انقدری که شما نوشتید بی نفس نبود کم نمیاورد اخه سمند با این وزن و هیبت این موتور هم براش کمه کدام از این ماشین ها رو تو سربالایی میشه با سمند ای اف7 گرفت زانتیا ال90 و تمام خودروهای چینی و کره ای هم کلاس سمند
حمید ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
0
0
با سلام خدمت عزیزان .بنده یک ماشین از یکی از نمایندگیهای ایران خودرو در تهران خریداری کردم از شما دوستان سوالم اینه که امکانش هست از تهران بهم حواله بدن ماشین رو از شهرستانه خودم یعنی همدان تحویل بگیرم
حمید ر ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
0
اونهایی که وضع مالی شون خوبه و پول دارن گوش به حرفه کسی نمیدن و با هر قیمتی میخرن و اصلا براشون مهم نیست قیمت،اونایی هم که مثله ما ندارن همش میگیم اقا نخرید نخرید ولی خداییش اونی که داره چطور میشه نخره و زن و بچه شو اسیر کنه و بدون وسیله باشه .اصلا چه تضمینی هست که بقیه هم گوش کنن و یک مدتی نخرن .تا یک برنامه جامع و درست و حسابی از طرفه مردم و یک نفر بزرگ و کاردان نباشه نمیشه ، این وضع ادامه داره و روز به روز قیمت ها میره بالا
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
0
سلام دوستان
قصد دارم یه ماشین بخرم تا با مسافرکشی برون شهری(تهران-اصفهان) اموراتم بگذره.
پژو پارس دوگانه سوز بخرم یا سمنددوگانه یا سورن؟
عزیزانی که تجربه دارن خواهشمندم راهنمایی دقیق بکنن چون موضوع خیلی حیاتی و اظطراریه
ممنون
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
اقا محمد برای مسافر کشی سمند به دردت نمیخوره چون با اضافه وزنی که داره شما با خودرروی خالی هم انگار دو نفر رو سوار کردی تو 405 برای کار پژو405 بهتره البته ننوشتی برای کار داخل شهر میخوای یا بیرون شهر برای داخل شهر مصرفش خیلی زیاده
حمید ر ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
1
سلام دوست عزیز .بنظر من پارس رو بی خیال شو ولی ازبین 405 و سمند یکی شو انتخاب کن .من قبلا405 صفر داشتم الان هم سمند ای اف7 صفر خریدم یک هفته ای هست ،کلا سمند یک کلاس بالاتر از پژوه هم تو سربالایی ها شتابش بهتره هم امنیتش بالاتره و هم چند مورد ابشن جزیی بیشتر داره ولی احساس میکنم موتور سمند یک مقدار صواش بیشتره .در مورو گاز سوزش هم چون میخای مسافرکشی کنی مورد نداره ولی اگه برا زیر پا میخای تک بباری بهتره
جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
3
0
داداش ! یک کلام ختم کلام
هر چه میخواهی بخر اماااااااا نخر ای اف سون
من سه ساله نصف حقوقمو میدم نازش میکنم فقط دیگه از دستش خسته شدم تو صد و پنجاه کارکرد تعمیر اساسی میخواد و هر روز یه سنسورشو باید عوض کنی و هر روز باید دیاگ بزنی و ...
پاسخ ها
مسعود
| United States of America |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
سه سال 150 تا باهاش رفته می خواد خرج نیاره..بنزم بود الان باید اسقاطش میکردی جانم تازه میگه نازش می کنم
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
1
سلام دوستان.من یک سمند lx94 خریدم در یک سال سرسیلندر کلاچ هیرولیک قفل در شیشه بالابر گیربکس همه مشکل داشت و تمام نمایندگی ها یا کاری انجام نمیدادند یا برخورد خیلی بدی داشتند.ماشینو با ضرر فروختم
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
سلام دوستان.من یک سمند lx94 خریدم در یک سال سرسیلندر کلاچ هیرولیک قفل در شیشه بالابر گیربکس همه مشکل داشت و تمام نمایندگی ها یا کاری انجام نمیدادند یا برخورد خیلی بدی داشتند.ماشینو با ضرر فروختم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
1
2
وقتی وام 25 میلیونی رو به همبستگی ملی ترجیح می دیم نتیجه همین خواهد بود.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
چرا بعضی دوستان میگن تکسوز ef7 بهتره, مگه این موتور پایه گاز سوز نیست؟ پس نباید مشکلی با گاز داشته باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
2
1
سلام
من مدت 7 سال است که سمند دارم.ابتدا یک سمند دسته دوم سال 82 با موتور l3داشتم موتورش هیچ عیبی نداشت و در مسافرتها راحت بودم ولی مرتب قطعات عوض می کردم. سال 88 یک پژو 206 تیپ سه نو خریدم بعد از یک ماه با ضرر فروختمش البته عیبی نداشت ولی به کارم نمی آمد.مجددا سمند سال 88خریدم بسیار ماشین خوبی است البته این قطعات رابرایش عوض کردم پمپ بنزین- یک قطعه از استارت- پنیون کیلومتر سه بار چینی بود ولی نوع خارجی دیگر گذاشتم خوب شد. محک های دنده .ترمزهایشان جالب نبود .تا الان موتورش عالی کار می کند و اذیتم نکرد اخیرا فرزندم رفته برای سمند مولتی پلکس بنزینی 8 سوپایه با موتور l3ثبت نام کرده است و لی گفته آن ماشین نو برای شما و سمند سال 88 من را برده است.مصرف بنزین درسمند درشهر کمی زیاد است ولی در جاده کم است . ماشین جاده و خانواده است .به اعتقاد بنده اگر مرتب آب و روغن و رسیدگی های لازم را انجام دهیم و طی یک دوره ایراداتش را برطرف کنیم ماشین قابل اعتمادی است و در این رنج قیمت مناسب است.آقایان بدون اطلاع فنی می روند ماشین نورا دستکاری می کنند بعضا از استاندارد خارج می کنند مثلا درشهر ما اهواز شایعه کرده اند بروید باطری 75 آمپر بگذارید باطری 64 آمپر بدلیل استفاده زیاد از کولر نمی کشد. اصلا چنین چیزی نیست خیلی هم خوب می کشد الکی شایعه درست کرده اند با این کار ممکن است ecuخودرو و دیگر لوازمات را آسیب بزند.یا یک میکانیک همان سال 88 می گفت اگر می خواهی در جاده نمانی صفحه کلاج را عوض کن و این نوع را بگذار.باور کنید من این کار را نکردم و هنوز هم هیچ عیبی ندارد مکانیک ها بی خودی عیب می گذارند . تسمه تایم و دینام را سالها عوض نمی کند بعد می برد می گویند ببیند چه فرغونهایی ایران خودرو درست کرده است .آب رادیاتور را نگاه نمیکنند خب واشر سرسیلندر می سوزد. صافی بنزین را عوض نمی کنند ماشین خوب کار نمی کند یا در بنزینها آب ریخته اند که ماشین جان ندارد.هنوز خیلی ها نمی دانند دنده 5 سمند را باید در سرعت حدود 85 کیلومتر عوض کنند بالای 120 می رود عوض می کنند.باید در تعویض دنده ها بگذارید اندکی ماشین فشار بیاید بعد دنده عوض کنید اگر جا نمی رود اصلا فشار نیاورید محک دنده خراب می شود. لاستیک فروش ها ایجاد تردید می کنند افراد وسواس پید ا می کنند مرتبا تایرها را از خوف اینکه نترکد عوض می کنند هی می گویند اینها انباری هستند و شاید پوسیده باشد و از این دلایل . شمع ها را یا تعویض نمی کنیم یا یک پایه است می رویم دو پایه می زنیم . رادیاتور را گرم است باز می کنیم هوا می گیرد وخودمان با آب معمولی هواگیری اشتباه می کنیم نتیجه ماشین آمپرش بالا می رود و گرم می کند انوقت فحش می دهیم .نمی دانم بی خودی می روند گاز هیدروژن در تایرها می کنند و مشکل بوجود می آید . بی خودی استپ موتور(استوپر) را باز می کنند و با روغن و بنزین تمیز می کنند همین کار باعث خراب شدنش می شود اصلا به استپ موتور دست نزنید و اگر باز کردید فقط با کهنه پاک کنید. در دست اندازها و موانع آرام نمی رویم می گوییم جلوبندی سمند بدلیل سنگینی بد است .سنگنی خودرو در تصادفات یک مزیت است.کم فنرها را کوتاه می کنند و ...بابا ماشین نو را دست نزنید . به هر کسی ندهید کار کند نمایندگی ببرید می دانم الان عده ایی می گویند بلد نیستند بله ممکن است ایراد هم داشته باشند.ولی کارکنان و مکانیک های انجا لااقل دوره این ماشین را دیده اند.کتابچه راهنما را حتما بخوانید . سمند مانند یک خانه است.مواظب باشید روغن زیاد در خودرو نریزید واشر و کاسه نمد خراب می شود.در اخر اگر یک مکانیک ایران خودرو این مطلب بنده را می خواند لطف کند یک وبلاگ راه اندازی کند و به ما این گونه مسائل را یاد دهد.متشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
1
مشترک عادی امداد خودرو شوید هر وقت تماس بگیرید بعد از بیست دقیقه خودشان را می رسانند. وسایل سمند هم خیلی گران نیست .کولر و بخاری سمند واقعا عالی است . در سرعتهای بالا کنترل خوبی دارد .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
0
1
آقا حقتونه حالا هی اتومبیل ایرانخودرو بخرین و گردنشونو کلفت کنین و زیر پای همدیگه رو خالی کنین.بدویین برین ثبت نام کنید یهو عقب نیوفتین
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
سلام خدمت همه دوستان من با کلی تحقیق بالاخره تصمیم گرفتم و یک سمند ef7 بنزین سوز صفر کیلومتر خریدم من که ازش راضی ام شتاب و کشش نرمی و راحتی بخصوص تو جاده عالیه بین سالهای 91 تا 93 به دلیل تحریم ها کیفیت قطعات موتور پایین بود البته بقیه مدل های خودروهای تولید داخل نیز وضعیت خوبی در ان سالها نداشتند ولی الان الحمدالله مشکلات ef7 بر طرف شده من که از خریدم اصلا پشیمون نیستم.
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
پشیمون نشی ا نشاالله ولی اولین باری که به مکانیکی بری حتما پشیمان میشی در ضمن اگه خوبه و کم مصرف و کم استهلاک چرا تاکسی داران و رانندگان بین شهری به هیچ وجه زیر بار تحویل گرفتن این خودرو نمیرن و حاضرن چندین ماه بی درامد باشن و منتظر تحویل گرفتن سمند اس ای با موتور فرانسه میشینن در ضمن منظور از خوب برای یک خودرو چیه اینکه خودرو صفر یک سال خوب کار کنه من سمند موتور فرانسه داشتم صفر خریدم چهار سال داشتمش و خیلی باهاش سفر رفتم به خدا به جز روغن و بنزین و فیلتر و لنت و این چیزهای مصرفی یک ریال خرج رو دستم نگذاشت
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
سلام بر هموطنان عزیزم . ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان.
من هم در آستانه خرید سمند EF7 بودم که پس از بررسی و مشورت با چندیدن مکانیک معروف شهرمان و دوستانی که قبلا این خودرو را داشتند، جواب تمامی آنها به جهت خرید این گونه خودرو منفی بود . دلایلی از قبیل گرانی بالای قطعات ، مشکل موتوری آنها و ... که دوستان در بالا شرح دادند ، دلیل انصراف من از این خودروی به اصطلاح ملی می باشد . همچنین از نظرات صادقانه هموطنان عزیزم که ما را در انتخاب یاری می کنند ، متشکرم.
کامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
با سلام کسانی که از فرغون سازهای داخلی حمایت می کنند و سالانه جان هزاران بیگناه به خاطر وسایل نقلیه بی خطر را به خطر می اندازند و به کشتن می دهند . دارند جیب خودشان را پر می کنند و به این ملت خیانت می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
3
0
سلام،دوستان من سمند ef7 بنزینی دارم و باید بگم که واقعا موتور مزخرفی داره و مکانیکها اصلا تعمیرش رو بلد نیستن.
پاسخ ها
مسعود
| United States of America |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
شما فرغون داری نه ای اف سون در ضمن مکانیکایی که میبری مکانیک نیستند بهترین و پرقدرت ترین موتور فقط ای اف سون
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
بله شما درست نوشتین من فرغونی دارم درست مثل فرغون خود شما ساخت ایران خودرو مبارکمون باشه امان از دست ندید بدید های تازه به خودرو رسیده
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
اقا مسعود چشمتان روشن که فرغون سالمی شانسی گیرت افتاده خواهشا شما نظر نده چون ادم های تازه به خودرو رسیده به ژیان میگن الگانس شما که دو مدل بالاتر از ژیان خریدی معلومه که دیگه میترکونی برو حالشو ببر بیشتر از این هم نباید از شما که چشم باز کردی و بعد از کلی پیکان مدل پایین زیر و رو کردن سمند خریدی فکر میکنی سوپر جت خصوصی خریدی پدر امرزیده این ماشین در مقابل ماشین های هم مدل خودش از هیچ هم کمتره شما راضی باشی کافیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
0
من یک سمند ال ایکس بنزینی مولتی پلکس موتور xu7 هشت سوپاپه صفر کیلومتر را بعد ازیکماه انتظاراز نمایندگی ایران خودرو تحویل گرفتم. با توجه به اینکه سالها است سمند دارم باید بگویم تغییرات خوبی در کیفیت آن داده اند.
هشدار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
1
0
دوستان و عزیزانی که در فکر خرید سمند ای اف7 یا همون موتور ملی هستید بدانید کهدر صورت خرید یک سمند صفر ملی دچار انچنان دردسری میشید که نگو نپرس من سمند ال ایکس موتورال3 فرانسوی داشتم مدل سال 1387 به خدا از لحضه تحویل گرفتنش تا 7 سالی که داشتمش اصلا اذیت غیر متعارف نکرد ماشینی مطمئن که باهاش تمام ایران رو گشتیم به خاطر دهن بینی یک عده انسان که چه عرض کنم نامرد و تعاریف دروغی که از موتور ملی شنیدم فروختم و یک سمند ای اف7 خریدم از روزی که تحویل گرفتم شدم پای ثابت نمایندگی ها و تعمیرگاه ها از روغن ریزی خرابی های مختلف سیم کشی که بنا به گفته نمایندگی ها به خاطر گرمای زیاد موتور و بد بودن قطعات برقیه از دو بار واشر سر سیلندر سوزاندن و برخلاف تمام شنید ه هام از بی نفس بودن ماشین از چی این موتور بگم که دمار از روزگارم دراورده دو ماه پیش برای سفر کاری به زنجان رفتم چند کیلومتر مانده به زنجان ماشین خاموش کرد و با امداد خودرو ماشین رو به نمایندگی بردن دو هفته تو نمایندگی بود تا عیب برقیش رو پیدا کردن و منم دو هفته از زندگی کارم عقب موندم به خدا راضیم ضرر فروشش رو بدم و همون سمند قبلی خودم رو پس بگیرم به حرف هیچکس اگه گفت خوبه گوش ندین این موتور سرطانه در بنگاه هم که ببری تا موتورش رو میبینن نمیخرن در حالی که سمند خودم در عرض 10 دقیقه در بنگاه فروش رفت بعضی ها میگن مال ما خوبه و بگیر نگیر داره اخه این چه موتوریه که یکیش افتضاح از اب در میاد و یکیش خوب
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
عزیزه من تمام ماشین ها شانسی هستند این دلیل نمی شه..دیگه همه میدونن مشکل برقی ربطی به موتور نداره..مشکل روغن ریزی هم اصلا جدیدا نداره....ما که داریم خدارو شکر راضی هستیم
سلمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
علی اقا ایراد برقی سمند ای اف7 به خاطر گرمای زیاد موتور و اسیب دیدن قطعات برقی بی کیفیت چینیه در ضمن منظور از جدید مدل چه سالیه مال من برج8 سال 94 یعنی مدل95 ها ایراد ندارن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
2
0
این دوستمان تا حدودی درست می گوید.ماشین ef7سمند پایه گاز سوز معروف به موتور المانی کمی دردسر مانند روغن ریزی دارد ولی مهمتر اینکه قطعاتش گران است اما سمند ال ایکس موتور l3بنزینی هشت سوپاپه xu7 مولتی پلکس بخرید ماشین خوبی است.مولتی پلکس مربوط به برق ماشین است که تکنولوژی پیشرفته است و جعبه فیوز ها را برداشته اند و سیستم برق خودرو را بدین وسیله ارتقاء داده اند. فقط نباید برقش را دستکاری کنید مثلا بلندگو یا همان سیستم بگذارید .بی جهت دزدگیر جدید وصل کنید. لامپای غیر استاندارد مانند زنون وصل کنید باطری قوی تر بگذارید . برای روشن کردن خودرو باطری به باطری کنید آنهم ناشیانه . داخل ماشین را با آب بشورید. ماشین را با هل روشن کنید که هم سیستم برق خودرو و هم تسمه تایم را خراب کنید و از این کارها . سمند و ماشین های ایرانی ممکن است مشکلاتی ازنظر قطعات داشته باشند ولی مشکل اصلی دستکاری و از استاندارخارج کردن ماشین توسط مالکین است .شما فقط هر چه کتاب می گوید و یا متخصص ایران خودرو می گوید عمل کنید.اجتهاد را کنار بگذارید. همین که یک نفر یک حرف زد عده ایی می دوند که توی ماشین دست ببرند . اصلا به ماشین صفر دست نزنید. بعضی ها تا ماشین صفر می گیرند می روند روغن ماشین و گرایول را عوض می کنند چرا این کار را می کنید و خرج روی دستتان می گذارید یکی از استاد مکانیک های ایران خودرو به من می گفت روغن گرایول ماشین نو را عوض نکن این روغن بسیار کیفیت بالایی دارد. رینگها و لاستیک ها استاندار هستند می روند تایر نو را با یک تایر پهن عوض می کنند و از استاندار خارج می کنند.
به دوستانی هم که مرتب از بدی خودروی ملی می گویند باید گفت یادتان هست تا چندسال پیش با موتور سیکلت این طرف و آن طرف می رفتید حتی خانواده را روی آن می نشاندید؟.پیکان یادتان هست که گرما در مسافرتها چه مشکلاتی ایجاد می کرد هنوز یادم نمی رود که در یکی از سفرها در سال 64 با پیکان ،یکی از سرنشینان چنان گرما زده شد که داشت می مرد و من نمی دانستم چه کنم . الان پشت سمند می نشینید بهترین وسیله سرمایش و گرمایش را دارد در این گرمای خوزستان ما با این ماشین صفا می کنیم . باور کنید من سالهاست که سمند دارم و سه تا عوض کردم تا حالا یاد ندارم موتورش خراب شود . هر جا مشکی داشتم امداد خودرو آمده است . بابا کمی هم از خودرو ملی خود تعریف کنید البته این سمندها تکنولوژی اروپا هستند . ناشکر نباشیم .متشکرم
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
دوست عزیزم اینطوری که شما نظر دادید باید کلاهمون هم هوا بندازیم که دیگه تو پیکان و روی موتور سیکلت نمیشینیم منظور از بحث دوستان اینه که شرکت های خودرو سازی ایران مقوله خودرو رو انحصاری کردند و با بالا بردن مبالغ گمرک و غیره اجازه واردات منصفانه خودرو رو به دیگر شرکت های خصوصی برای ایجاد رقابت و بالا بردن بردن کیفیت نمیدهند و این موضوع که در حال حاضر بی کیفیت ترین خودرو ها را با بالاترین مبلغ به ما ایرانیان میده و ما بر عکس شما که شاید حقتون میدانید سوار همچنین خودروهایی بشید ولی ما حق خودمون نمیدانیم که تاوان سیاست اشتباه خودرو بد با قیمت بالا و همینی که هست میخوای بخواه نمیخوای نخواه رو بدیم کره چندین سال بعد از ایران خودرو سازی و مونتاژ رو شروع کرد الان اون کجاست و ما کجا و اینو مطمئن باش تا صنعت خودرو در ایران رقابتی نشه این شرکت ها مثل گذشته ترقی معکوس میکنن و شما انتظار دارین این همه خرابی رو در یک خودرو صفر ببینن و چیزی نگن به جای این لگن های انداختنی خیلی راحت همین خودروهای مونتاژ از جمله همین سمند ملی که نمیدونم اطلاع دارید یا نه هیچ قسمتیش نه ساخت و نه طراحی ایرانی نیست رو با این مبلغ بالا به مردم نندازن به خدا با این همه ثروت لیاقت ایرانی بهترینه ولی از روز اول عادت کردیم تو سرمون بزنن سمند خودرویی سنگین بدون در نظر گرفتن نسبت وزن به قدرت موتور با قیافه ای دو مده که حالا حالا ها با این اتاق و مثل همون پیکان با تعویض چراغ و زه و چیزهای الکی در خدمت ما بالاجبار خواهد بود
صادق
|
Germany
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
دوستان سلام من میخواهم سورن بخرم که اون هم موترش ای اف سون هست آیاایراداتی که این موتور درسمند دارد درسورن هم دیده شده است
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
بله دوست عزیز موتور فرقی با هم نداره سمند با موتور فرانسه اکس7 بگیر کم خرج کم استهلاک قطعات ارزان مکانیک فراوان خلاصه شده همون پیکان سابق خودتو به دردسر ننداز این موتور شدیدا بگیر نگیر داره و اینم بگم کم مصرف بودنش هم انقدر که نوشتن نیست و بعد از یک سال استفاده نمیدونم چرا مصرفش بیشتر میشه و خدا نکنه به یک ایراد برقی پیدا کنه اونوقت دمار از روزگار ادم در میاره و شروع میکنه به خراب کردن قطعات برقی
علی
| United States of America |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
مصرفش بعد یک سال نمی دونم چرا زیاد میشه خخخخخ...چرا الکی حرف میزنی نداری...من 150000 تا تو سه سال باهاش رفتم هنوز مثل روز اوله ..نه روغن ریزی..نه صدای زیاد..شتاب عالی...اینایی که بد میگن ندارن جانم مثل نظر دوستمون ایرانی....موتور xu7 ..1-واشر زدن 2-مصرف بیش از اندازه 3-لش شدن ماشین به علت اینکه تحمل وزن سمند رو نداره
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
عزیز دل اطلاعات درست نداری حرف نزن برو از آدم های بر عکس خودت وارد و مکانیک سوال کن سوال کن بهت میگن بعد از یک مدت مصرف هر موتوری علی الخصوص ای اف7 بالا میره معلومه اولین ماشین زندگیته که انقدر جوش اوردی در ضمن اصلا موتوری که صفرش ایراد داره جای بحث نداره برو درست حسابی چک کن ببین مصرفش با اولش یکیه اونوقت بیا نظر بده علی جون من یک سال و نیم داشتم و الان فروختم و ال90 گرفتم سگش شرف داره به صد تا سمند با موتورهای مختلف هم از نظر شتاب هم سر پا بودن حتما در اولین فرصت در مورد بالا سوال کن
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
دوست خوب علی اقا هر کسی که خودرو داره میدونه که مصرف یک خودرو کار کرده با صفر فرق داره ماشین وقتی نو باشه موتورش تمام قطعاتش صفره ولی بعد از مدتی کار کردن به دلایل بسیار زیاد مصرفش فرق میکنه و بیشتر میشه مثل استهلاک شمع قطعات انژکتور حتی صافی بنزین و اگزوز هم روی مصرف خودرو تاثیر گذاره در رابطه با واشر سرسیلندر زدن موتور فرانسه باید عرض کنم واشر زدن مختص موتور ای اف7 و هر کی داره تا حالا حتما واشر زده اونم به خاطر گرمای بیشتر موتور ای اف7 و برخورد اشتباه با داغ کردن این موتوره دوم وزن زیاد سمند که شما اون رو به موتور اکس یو7 نسبت دادید عرض کنم که اتاق هر دو موتور و تجهیزات گازشون یکیه و فقط موتور فرق داره که اگه تحقیق کنی میفهمی که موتور ای اف7 36 کیلو از اکس یو7 سنگینتره پس اگه دو تا سمند رو با دو موتور وزن کنیم سمند ای اف7 حدود 40 الی 50 کیلو سنگین تره و در آخر شما چرا انقدر اصرار داری که خودروی ای اف7 بهتر از اکس یو7 فقط به این دلیل که خودت خریدی این خود خواهیه الان اکس یو7 رو در بنگاه تو هوا میخرن ای اف7 رو نمیخرن مگر یکی مثل شما که خشک مزاجانه چون شنیدی سرعت و قدرتش بیشتره و دوستان حدس زدن سن و سال پایینی داری این انتخاب رو کردی ولی وقتی یکی مثل من نوعی که قصد سفر و رفع نیازش رو با این خودرو داره حتما با تحقیق و پرس و جو خرید میکنه چون برای ریال ریالش زحمت کشیده در ضمن با این همه تفاوتی که شما نوشتید چرا ایران خودرو هر دو موتور رو با یک قیمت داره میفروشه یکیش ای اف7 با تحویل فوری و یکیش اکس یو7 با تحویل مدت دار الان مدت هاست طرح تعویض خودروهای فرسوده کرایه ای و تاکسی انجام میشه ولی چرا رانندگان تاکسی و برون شهری هیچکدام ای اف7 رو تحویل فوری قبول نمیکنن حتما علت داره دنبال علتش بگرد میفهمی چرا
صادق
|
Germany
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
0
دوستان سلام من میخواهم سورن بخرم که اون هم موترش ای اف سون هست آیاایراداتی که این موتور درسمند دارد درسورن هم دیده شده است لطفا" دوستانی که دراین موردتجربه دارند راهنمایی کنند ممنون میشم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
موتورها یکی هستند فقط درسورن آپشن ها و تنوع بیشتری وجود دارد.
کیوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
1
با سلام
راستش من ادم پر حوصله ای نیستم و اولین باره دارم در پاسخ یک سری از دوستان مطالبی رو مینویسم چون حس میکنم باید بنویسم تا نسبت به ی سری نقطه نظرات که به کرات در سایتهای مختلف نوشته میشه اطلاع رسانی کرده باشم . بد نیست قبلش بگم من نه با همه سیاستهای این مملکت موافقم برعکس شاید بجز دو مورد از کارهای این مملکت از اول انقلاب تا حالا با بقیه مخالفم نه نفسم از جای گرم بلند میشه بالعکس همین الان ماشین من هم تو تعمیرگاه هست ولی بد نیست همه بدونیم :
تعریف خودروی ملی این نیست که مثلا موتورش مال پژو نباشه یا .....خودروی ملی به خودرویی میسگن که با پول اون مملکت درست شده باشه . بد نیست بدونیم حتی شرکتهایی مثل بنز و بنوه هم همه چیزشونو خودشون نمیسازن و مثلا طراحی ها توسط شرکت های ایتالیایی و.......صورت میگیره
بد نیست همه بدونیم خودروی سمند با توجه به سوابق این کشور در تولیدات خودرو که بسیار کمه خودروی خوبی بوده و به حق پیشرفته هست اگرچه سیاستهای غلط بعضی اقایون درز خصوص سرمایه گذاری تو این صنعت نه تنها غلط بلکه احمقانه بوده که البته دلایل اون هم که اشتغال زایی بالاتر نسبت به سایر صنایع هست احمقانه تر از خود تصمیماتش .
بد نیست همه بدونیم اگه سمند رو با قیمت پایین به کشور های دیگه میدن همه خودروسازها تو دنیا بعضا بر حسب دلایلی ازین اقدامات میکنن و این بنظرم یکی از دو کاری هست که از اول انقلاب تاکنون درست انجام شده بعنوان مثال شرکت نیسان وقتی ماکسیمارو وارد بازار کرده بود 33 هزار دلار بوده که تو دبی 10 هزار دلار میداد تا تو بازار این کشور حضور داشته باشه پس گله ازین موضوع شاید منطقی نباشه اگرچه کارخونه زدن تو افریقا زمان اقای احمدی نژاد کاری بود بسیار احمقانه .
بد نیست همه بدونیم حتی شرکتهایی مثل تویوتا هم بعضا به دلایلی نسبت به فراخوان خودرو های فروخته شده خودشون اقدام میکنن پس زیاد هم عجیب نیست اگه مثلا ی ماشین حالا نه اصلا تعدادی از خودرو های صفر تو محدوده گارانتی شون تو این کشور که زمان زیادی نیست که وارد عرصه تولید صحیح خودرو شده خراب بشه ولی تاسف رو باید از اون تعمیر گاهی خورد که حتی اجازه ندادن ماشین خراب ی فرد داخل محوطه نمایندگی باشه اونم ماشین ی مسافر . تاسف خوردن واسه این مملکت به حقه که البته بیشتر به این دلیل که هنوز نفهمیدیم که فرهنگ از جز به کگل میرسه نه کل به جز . ما حتی کمک کردن به هم رو یاد نگرفتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
من می خواستم بخرم . توبه کردم الانم می رم یک استامینوفن می خورم سردرد شدم
زهیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
کیوان جان کم حوصلگیت تو حلقم خدا رحم کرد پر حوصله نبودی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
0
دوست عزیز نیازی به توبه نیست . سمندها از نظر موتور متفاوت هستند متاسفانه این موتور یعنی ef7پایه گاز سوز مشکل دار شده است ولی بقیه سمندها ماشین خوبی هستند البته اگر پول زیاد داری می توانی ماشین بهتر بخری ولی با این قیمت ها سمند lxسال موتور xu7-l3 بنزینی ماشین خوبی است .
پاسخ ها
خواهش
| United States of America |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
اگه ماشینی رو ندارین الکی بد نگین...کسایی که مدل 93 به بعد این ماشین رو دارن اکثرا راضی هستند...من هم یکی از اونام..هرگز حاظر نیستم برم xu7 اشغال رو بخرم که وقتی گاز بدی اینگار داری جونش رو میگرن ازش...
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
آقای خواهش عزیز از نظر قیمت سمند یک پله بالاتر از پرایده و آنچنان ماشینی نیست که انقدر بالای داشتن و نداشتنش آدم مانور بده اگه کسی وقت عزیزش رو میگذاره و این مطالب رو میخونه یا داشته یا داره حالا شما دارین انشاالله بهترش رو بخری اما اگه به مطلب اصلی این قسمت که درد دل یک مالک پشیمان سمند ای اف7 میفهمی که هدف رفع ایراد و راهنمایی و ارشاده نه دور از شما مثل ندید بدید ها بیای اینو بنویسی همه میدونن موتور ای اف7 عین تخم مرغ شانسیه یا خوبه یا بد و این نوع موتورهایی که بگیر نگیر داره اصولا خوب نیست چون آدم با ترس و لرز اقدام به خرید میکنه من نمیدونم همه این مطالب رو خوندم مثل تو یک دنده ندیدم البته میدونم سن شما حداکثر بین بیست تا بیست و پنج ساله و احتمالا اولین ماشینیه که داری چون اگه ایرادی هم داشته باشه خودت ندیده میگیری یا تجربه داشتن ماشین خوب خوب رو نداشتی ولی بدان که سمند در مقایسه با خودروهای حتی چینی و کره ای چیزی برای گفتن نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
هموطن عزیزم سلام. واقعا کلاه خود را هوا بینداز که بجای پیکان و موتورسیکلت حالا ماشین ملی -اروپایی سمند سوار می شوید.جدا می گویم از عنوان لگن برای سمند استفاده نکنید من تجربه سالها رانندگی با سمند را دارم حدود یکماه است که یک سمند صفرlxموتور ال تری -مولتی پلکس خریده ام بسیار از سمندهای قبلی ام کیفیتش بهتر شده است . درمسافرتها بسیار بسیار راحت و عالی است وزن زیاد سمند بخاطر ایمنی اش است متخصصین می گویند در تصادفات، ماشین سنگین تر برنده است.بنده هم قبول دارم این موتور یعنی ای اف سون گاز سوز مشکل ایجاد کرده است ولی همه سمندها این طورنیست همانطوریکه گفتم من سالها خودرو سمند داشتم اصلا و ابدا موتورش عیبی نداشته است .
.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
من طرفدار خودروی ملی هستم ولی این ایرادات در مورد سمند ef7 پایه گازسوز موسوم به آلمانی مدل سالهای 89-90بااثبات رسیده است 1- روغن ریزی اورماژول که البته اگر درست شود شاید مالکین ،دیگر با این مشکل مواجه نشوند.2- تمام قطعاتش نسبت به سمندهای دیگر بسیار گرانتر است . 3-مشتری کمی در بازار داشته اند. 4-در همه جا متخصص این موتور وجود ندارد یا اندک هستند.اما بعد از خواندن مطلب شما از یکی اقوامم که این خودرو را داشت سئوال کردم موارد بالا را تایید می کرد ولی اظهار داشت که مدلهای بالاتر را اصلاح کرده اند و مشکل روغن ریزی آنها علی الظاهر حل شده است.واقعا موتور پر قدرتی دارد .
ضمنا موتور xu7 اصلا این طور نیست که شما می فرمائید آن نیز قوی است و من احساس نکردم وقتی گازش می دهی جونش در می آید . توصیه بعضی از امداد خودروی ها این است که سمند 16 سوپاپ نگیرید .
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
1
ما ایرانی ها خیلی بی مرام هستیم و اگه خودمون تو چاه بیفتیم منتظر میشینیم چند نفر دیگه هم بلایی که سر ما امد سر اونها هم بیاد اگه جنس خرابی بخریم ازش تبلیغ میکنیم تا دیگران هم ضرر کنن هر کی میخواد سمند حالا با هر موتوری بخره به خودش لطف کنه وقت بگذاره اول از مکانیک های وارد و مورد اطمینان بپرسه بعد حتما یک سر در بنگاه خودرو بزنه و در مورد ضرر و فروش طالب خودرویی که میخواد بخره بپرسه و چند تایی هم قیمت کنه بعد اقدام به خرید کنه و به خودش رحم کنه و به نظراتی که بعضی از نظر دهندگان در مدح و تمجید بعضی از موتورها و خودروها میزنن گوش نده
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
0
0
سلام دوستان ،من سمند معمولی x7 بنزینی ۸۵ دارم که قصد تعویضش با یه سمند مدل ۹۰ تا ۹۳ رو دارم میشه راهنماییم کنید ،در ضمن کل پولم نهایتا ۲۵ تومن میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
0
اگربتوانی 5میلیون و دویست هزارتومان دیگر رویش بگذاری می توانی یک سمند صفر x7مولتی پلکس سال 95 بخری .سعی کن خودروی دسته دوم نگیری .معلوم نیست چه بلایی سر خودرو آورده اند. اگر نداری می توانی با 27 تومان هم یک سمند معمولی صفر بخری ولی امکاناتش کمتراست.
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
برادر گلم مسعود جان اگه موتور ماشین سالم و با کیفیت باشه این مقدار کیلومتر اصلا چیزی نیست همه ای اف داران میدونن که این موتور ایراد فنی و طراحی داره از مخارج زیادش بگم از خرابی های غیر متعارفش از صفر کیلومترهایی که با صد تا ایراد تحویل مشتری میشه از کپ کردن هاش .... همینکه یکی میخری بی خرجه و یکی دیگه خراب معلوم میشه که این موتور ثبات کاری نداره و اصولا خودرو با این موتور کم خریدار بدنام و نا امید کننده است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
اینکه یکی خراب در میاد یکی سالم نمیشه ایرادی به طراحی و ... ماشین گرفت ،علت مونتاژ و استفاده از قطعات نامناسب توسط تولید کننده است
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
0
1
اقایان من از پدرم یک خودروی سواری بنز 230 ای بهم ارث رسید خودرویی که حدود 30 سال کار کرده بود باور کنین این ماشین حتی یک بار هم تو این مدت ما رو اذیت نکرد مصرفش نسبت به هیکل و هیبتش عالی انژکتور موتور مشکی انقدر تو گوشم خوندن سمند خوبه سمند خوبه یادگاری بابا رو به یکی از چندین مشتری که فامیل هم بود فروختم رفتم یک سمند صفر ای اف7 گرفتم منی که از بچگی با این خودرو بزرگ شده بودم بعد از تحویل گرفتن خودرو و روشن کردن و حرکت اولین چیزی که جلب نظرم کرد صدای موتور بود دوستی که همراهم بود گفت این اصلا صدا نداره نسبت به موتور فرانسه ها ولب با این حال چند برابر بنز سی ساله ما صدا داشت خلاصه سرتون رو درد نیارم الان 8 ماهه میانگین 10 روز یک بار تو نمایندگی جای منه و هر چی اون خودروی مسن اذیتمون نکرد این خودروی صفر جبران کرد اون مال حدود 40 سال پیش تولید شده این امروز الان همون فامیل تو سفر با زدن بوق عروسی ازم سبقت میگیره..... پشیمانم مثل س.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
1
0
سلام
می گویند این دکمه روشن وخاموش کردن کولر سمندهای جدید خیلی حساس و ضعیفه منظور دکمهA/C است اگر خراب شد باید کل آن قطعه را عوض کنیم . توصیه می کنند همیشه روشن بگذارید چون تا فن را روشن نکنیم کمپرسور کار نمی کند حتی اگر این دکمه روشن باشد. اگر کسی اطلاعاتی دارد بنویسد و راهنمایی کند که حتی اگر خودرو خاموش باشد این دکمه را روشن بگذاریم یا خیر.متشکرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
0
0
زرشک
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۵
0
2
اینا چی میگن والا. ای اف سون عالیه. هیچ ایرادی نداره. پول بده پلو بخور. فقط دارین افکار دیگران رو خراب میکنید
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
1
0
اینهایی که میگن رو برو درب نمایندگی ها ببین
ایهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
0
سلام خدمت دوستان
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
4
بنده سال 90 یه ef7 دوگانه خریدم . به غیر از روغن ریزی که با تعویض پک اویل ماژول حل شد هیچ مشکلی باهاش نداشتم . به نظر منی که 206 و 405 داشتم و با پارس و ال 90 هم خیلی رانندگی کردم از همشون سرتر بود . متاسفانه اواخر سال 92 باهاش تصادف شدیدی کردم و بخاطر بستن کمربند و عمل کردن ایربگ سالم موندم ولی ماشینا که از شدت تصادف تبدیل به قراضه شده بود فروختم 10 تومن . الان دوباره یه سمند ای اف 7 صفر خریدم و دیروز تحویلش گرفتم . حقیقتا فکر میکنم کیفیت و بی صداییه اون سمند اولما نداره ولی امیدوارم مشکلی نداشته باشه . ولی دوستانی که میگن نخرید واقعا پس چبکار کنیم . من الان سه سال بود که سوار پراید بودم دو ساله که نخریدیم بخاطر کمپین و .... ولی واقعا تا کی میتونم جون زن و بچما با سوار پراید شدن به خطر بندازم . فعلا که دارن زور میگن و ما هم هر کاری کردیم زورمون بهشون نرسید اامیدوارم هر کس هر ماشینی میخره شانسش خوب باشه و خوب از آب دربیاد این تخم مرغ شانسیش . ولی در نهایت واقعا ایمنی و اسایش سمندا هیچ کدوم از ماشینای توی قیمت زیر 40 تومن ندارن .
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
3
جاوید جان کمپین رو بی خیال شو ما ایرانی ها مجبور به خریدن خودرو داخلی هستیم موتور ای اف7 طراحی المانه نمیتونه ایراد داشته باشه این ایرانخودروه که به جای قطعات اصلی و پیشنهاد شده سازنده از قطعات نامرغوب چینی و بی کیفیت استفاده میکنه شما هر بار که خدای ناکرده ماشینت به قطعه احتیاج داشت فقط اصلی بگیر قول بهت میدم اصلا دچار مشکل نشی
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
1
0
سلام .من تو نظرات خیلی سایتها رو خوندم. در مورد سمند ای اف سون 90%نظرات برای خرید منفی بوده ک حتی میگن مفت دادن هم نگیر.الان موندم یه سمند ای اف سون مدل ۹۱ بخرم یا 206تیپ ۲ مدل ۸۸ دوتاشو رفتم دیدم از هر احاظ سالم هستند.اینم بگم سمند ۷۸۰۰۰و ماشین ۲۰۶ کارکرد ۱۵۷ هزار هردو موتور پلمپ هستند وسرحال.لطفا کسی ک واقعا اینارو داشته راهنماییم کنه ممنون
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
0
2
من به این حرفا که میگند ای اف سون بده گوش نمی دم شکی نیست که اینده از ان این موتوره اگه بد بود که توی دنا نمیگذاشتن
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
شرکتهای سو استفاده گر پاسخ نگو به مشکلات مردم فقط به سود خودشان میاندیشند نه به جان نه به مال نه به وقت مردم ارزش قائل نیستند به انتقادات مردم هم لبخند نمسخر میزنند چون میدانن که حسابرسی نیست یقه انها را بگیرد خلا تا جا دارد جولان میدهند کدام شرکت خودروساز درجهان ماشین با وام سود دار میفروشد اینها روی بانکهای ربا خوار مارا هم سفید کردن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
با سلام بنده سال 1392 یک پژو پارس سال باموتور 1800 سی سی از شرکت خریدم . بعد از اینکه با دو ماه تاخیر بهم تحویل دادن حدود 1200 کیلومتر باهاش دور خوردم تا اینکه متوجه شدم که از تو اگزوز ماشین آب بیرون میاد . (آب رادیاتور رو از اگزوز بیرون میداد) خلاصه تو عرض 1 روز به جایی رسید که آب رایاتور رو فول فول میکردم . بعد از طی مسافت 5 کیلومتر تمام آب رو خالی میکرد . (آپشن جدید ایران خودرو بود دیگه) خلاصه بردم نمایندگی مسله ای نبود که بتونن سر آدم رو بپیچونن ماشین رو پذیرش کردن و گفتن عیب یابی و تعمیر میکنیم و تا فردا زنگ میزنیم که بیای تحویل بگیری. فردا زنگ زد و ما رفتیم حالا فکر میکردم دارم میرم که ماشینو بیارم . بعد مسول فنی ایران خودرو بهم گفت موتور خودرو باید به طور کامل عوض بشه . خلاصه 12 روز طول کشید تا عوض کردن و بهم تحویل دادن . دیگه اصلا ماشین به دلم نچسبید .... اینه محصولات ایران خودرو
بهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
3
من سورن 93 دارم موتور ای اف سون کاملا راضی هستم قبلا ال 90 داشتم ال نود هم خوبه ولی سواری سورن بهتره
تعجب میکنم از ای اف سون این همه بد میگن
فقط بنزین ترکیبی میزنم مثلا 30 تا بنزین معمولی میزنم 30 تا سوپر
اکتان بنزین در ایران 7 است برای موتور ای اف سون بنزین باید حداقل 9 تا 11 باشه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
0
0
بهزاد جان شنیدم موتورهای نصب شده در مدل های سال 1393 خوب از اب دراومده تو مدت تحریم مخصوصا سال 94 افتضاح کامل بود بیشتر قطعات چینی و نامرغوب و اصولا مورد دار حالا خدا کنه با برداشتن تحریم ها و وارد کردن قطعات اصلی و مرغوب عیوب این موتور هم برطرف بشه ما خوشحال میشیم جاده ما رو بدون یدک کش و امداد خودرو فرا بخوانه جالبترین قسمت این ماجرا اینه که من با کارت طلایی خودروم رو به نمایندگی بردم به خاطر واشر سر سیلندر مسئولش گفت برو از بیرون فرانسه یا ایتالیایی بخر بیار تا برات بندازم مال ما به درد نمیخوره و یک ماه نشده خراب میشه!!!!!!
mehdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
1
ايران خودرو یک شرکتی است که هیچ مسعوليتي رو قبول نمی کنه ولی شرکت های خارجی با اراعه خدمات بسیار و گارانتی های واقعی و خدمات پس از فروش و در کل نوکر خریدار هم هستن چون کشورشون از شون حمایت نمی کنه با اینکه طلا ميسازن ولی ایران از این مسخره ها سایپا و گاری خودرو حمایت میکنه و بخاطر همینه که اینا پر رو شدن در ایتالیا یک نفر بخاطر اینکه لامبورگيني با استارتدومي روشن شده رفته جلو درب شرکت ماشینو آتیش زده با اینکه اون شرکت گفته بهش یک لامبورگيني صفر میده
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
1
2
اقایون متعصب محترم تورو قران دست بکشید از کل کل موتور بیست ساله پیش l3پژو یا سیتروئن رو بیخیال شید این موتور اف7دیر به تعمیر میفته فقط چون مکانیک ها ازش سر در نمیارن اینقدر مردم رو میترسونن بشینید دو سال دیگه ببینید این موتور چجوری محبوب خواهد شد مثل اول ال نود یک سری قطعات روی این خودرو تحت لیسانس استرالیا و خود بوش المان هست جدیدن هم که ایسییو رو فرانسه تولید میکنه بخدا خیلی با کیفیت و راندمان بالایی داره اقا سال 93دادن به تاکسی همه داد و بیداد کردن امسال پژو رو دادن مردم دارن زجه میزنن برید تحقیق سالی یه بار برا پژو واشر الزامی تعویضش چرا چون طراحیش قلطه برید اف7رو بشکافید متوجه خواهید شد من تا حالا سه تا سمند 93و94و 95همه تا زمان گارانتی یا 50تا بعد دوباره صفر رنگ نمایندگی رو هم ندیدم قضاوت با خودتون ......
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
1
سلام ماشین دناتحویل گرفتم دوشنبه سوارشدن 5شنبه کلاچش خراب شده دنده جانمیرفت بردم نمایندگی بعدازدوروز کلاچ کردن رگلاژی بابردن قطعه به تراشکاری چ کیفیتی هست ک قیمت خودروگران میکنندتاکی مردم بایدظلم بهشون بشه وآرامش روانی بهم بخوره ومال مردم عمروجان مردم هیچ ارزشی برای همه مسولین کشورنداشته باشه وهیچ کاری نکنندجواب ظلمهاشون خدا دراین دنیاوآخرت بهشون بده
فناشده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
2
1
دوستان ای اف سون سرطانه خالصه که با شیمی درمانی« تعویض تمام قطعات گران قیمتش» هم درست نمیشه
برقش کلا عیبه،چراغ چک مدام روشن،مشکل ای سی یو،واشر سوزی مدام،مشکل اب و روغن کم کردن بعد از تعمیر اساسی و....
پنج میلیون خرج بنز سی ال اس کنی درست میشه اما این درست نشد،خیف فرغون و گاری که ب ای اف سون بگن...
من که فنا شدم...نخرید خداشاهده پیرتون میکنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
1
0
سلام
ماشین ایرانی را با این دید بخرید که باید خرجش کنید همه ماشین ها ی ایرانی همینطور هستند من به سمند علاقه دارم و سالها هم سمند سوار می شم الان هم سمند l3 مولتی پلکس سال 95دارم خیلی بهتر از گذشته شده است . فقط کمی کلاجش صدا می کند که احتمالا از بلبرینگ کلاج باشد می برم درستش می کنم کارت طلایی دارم. این قدر سخت نگیرید و ایده ال نگاه نکنید .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
0
0
به نظر بنده از خودرو ساز داخلی نباید ماشین خرید، اگه اینها خودرو ساز بودند خیلی وقت پیش حرفی واسه گفتن داشتن، اینها فقط دلال خودروسارها و قطعه سازان خارجی هستند ما فقط دو برابر قیمت واقعی خودرو داریم حق دلالی میدیم، شما حساب کنید هیوندا النترا 2016تو منطقه آزاد ارس فقط 17هزار دلاره!!
در مقابل اون سمند چند قیمت میخوره؟ 4000دلار هم ارزش نداره اونم با این کیفیت زیر صفر!!!
یه کمپین نخریدن خودرو دوم لازمه، اینبار جدی و جدیتر
تا بفهمند صنعت خودروسازی لازم داریم نه بنگاه داری خودرو
arshia panahi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۷
0
0
خب مگه مجبوریم بخریم تحریم کنیم هم پول می دیم و هم غر میزنیم عجب مردم عجیبیرهستیم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
2
0
سمند موتور ملی خریدم رفتم تو کیلومتر 25000 رفتم مسافرت مشهد تو مشهد یکدفعه سر سیلندر سوزوند هیچ مکانیکی بلد نبود خود ایرانخورو دو تا نمایندگی عوض کردم بعد هم 800 هزار تومن گرفت بعد از یک هفته تحویل داد با صدای تراکتور گفتم چرا اینطوریه گفت بری تهران یواش یواش صداش میفته چون تازه تعمیره بعد اومدم تهران یکماه وایسادم صداش نیوفتاد بعد دوباره بردم تعمیر ایندفعه 1500 هزار تومن هزینه کردم باز صدا تراکتورش نیفتاد با همون وضع 5 میلیون زیر قیمت فروختم جالب اینجاست خود مهندس ایرانخودرو میگفت این موتور ملی تو مسافت بالا سر سیلندر میسوزونه چون آلیاژ موتورو نتونستن خوب در بیارن و تو مسافت بالا تاب بر میداره و قفل میکنه ماشین ما تا مشهد 900 کیلیومتر رفته بود خلاصه سرطانه نخرید نخرید نخرید
ماشین فقط ال90
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
1
چرا مردم ما با اینکه میدونن با خرید خودروی صفر (چه خارجی چه ایرانی) باید کلی وقت بذارن برای تعمیرش و کلی هزینه کنند برای بیمه اش باز هم اقدام به خرید خودروی صفر میکنن؟ واقعا برامن سواله؟ یکساله سمند مدل 91 EF7 پایه گاز سوز دارم به قیمت 21 میلیون خریدم و به جز تعویض روغن و ... هیچ خرجی برام نداشته تا الان. در حالی که به قول دوستان تو چند سال اول کارکردش صاحب اولش ازش خیلی ناراضی بود. دردسراشو اون کشید و فروختش و حالا ما لذتشو می بریم. باور کنید ماشین خوب دست دوم گیر میاد و چه بسا اگه ما به تفاوت قیمتی که برای یه خودروی صفر پرداخت میکنید + هزینه سرسام آور بیمه اش رو بدید برای تعمیر کلی یه ماشین مدل پایین خیلی بهتره. دلیلش هم همه میدونید در کشور ما خودروها مثل تخم مرغ شانسی میمونن. حالا به نظرتون خریدن تخم مرغ شانسی که قبلا باز شده و جایزه اش معلومه با قیمت کمتر بهتره؟ یا خرید یه تخم مرغ شانسی با قیمت بالاتر و تازه معلوم نیست چی ازش در بیاد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
4
سلام از نظرات ارائه شده میشه فهمید که سمند ای اف7 در سال 95 خیلی بهتر شده و مردم ازش راضی هستن.اما نظرات ارائه شده در سال 92 و سال93 ماشین خوبی نبوده....
یداله ترکی هرچگانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
4
سلام از نظرات ارائه شده میشه فهمید که سمند ای اف7 در سال 95 خیلی بهتر شده و مردم ازش راضی هستن.اما نظرات ارائه شده در سال 92 و سال93 ماشین خوبی نبوده....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۷
0
1
والا من تا حالا دوتا داشتم هر کدوم هم پنجاه هزار و هشتاد هزار کار کردن هیچ مشکلی نداشتم فقط صدای موتور یکی زیاده و یکم کم شتابتر از اونیکی، این داشتان مثل تخیلات یه بیمار میمونه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
4
0
با سلام

بنده مهندس .... یک مکانیک خودرو هستم

خدمت شما عرض شود این خودرو های ef7 که شما سوار میشوید و به نام خودرو ملی و یا موتور ملی تحویل شما عزیزان میگردد . فقط از لحاظه بدنه فقط ساخت ایران بوده طراحی این موتور . که بنام موتور ملی بفروش میرسد ساخت کشور آلمان بوده که قرار بود این موتور بر روی یک اتومبیل آلمانی قرار گیرد و این موتور نتوانست استاندار جهانی CE را هم از نظر سوخت و آلایندگی دریافت کند مجبور بفروش آن به جهان سوم ما یعنی ایران شدند

از شما دوستان عزیز خواهشمندم به هیچ عنوانی دروغ کمپانی سازنده ایران خودرو را نخوردید که کم مصرف و پرشتابه این خودرو . هم تعمیر کار نداره و هم بعد تحریم های سال 88 کشور سازنده این موتور که آلمان هست این تولید موتور رو از خط خارج کرد و به هیچ عنوانی تعمیر کاری این موتور رو به ایرانی ها آموزش ندادن

و از این سو کشور چین لوازم یدکی این خودرو رو برای ایران تامین کرده و در بازار تمام قطعات این موتور چینی بوده و هیچگونه کیفیتی ندارند

با تشکز از شما دوستان عزیز
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
2
0
سلام دوستان این موتور ای اف7 ساخت و طراحی المان به سفارش ایرانخودروه شرکت المانی برای ساخت این موتور الیاژ بخصوص و قطعات اصلی رو پیشنهاد داده اما ایرانخودرو از قطعات ارزان و بی کیفیت چینی استفاده میکنه به همین خاطره که معمولا صفر این خودرو هم ایراداتی داره اگه تو نظرات رو بخونید صاحبان اولیه خودرو از روز اول درب نمایندگیهان ولی بعد از تعویض کلی قطعات با اصلی اکثرا مشکلاتشون حل میشه ولی دیگه ماشین از جلو چشماشون میفته و میشه کوه خیر برای مصرف کننده بعدی که خودرو رو سالم تحویل میگیره اگه موتور ای اف7 با قطعات پیشنهادی شرکت سازنده مونتاژ بشه موتور خوب و به روزیه اما در شرایط فعلی سرطان مطلقه در رابطه با موتور فرانسه یا همون اکس یو7 موتور بسیار ساده تر و کم خرج تریه به این دلیل که قطعاتش خیلی ارزان تر و به راحتی پیدا میشه مکانیک ها همه وارد شدن تو تعمیرش و به جز بعضی تعمیرات نا متعارف مثل واشر سر سیلندرش که هر از چند گاه حتی بیجا واشر میسوزونه به ندرت ایراد پیدا میکنه انقدر ها هم سرعت و قدرتش با موتور ای اف7 فرق نداره و در یک سطح هستن و در حال حاضر با در نظر گرفتن تک تک معایب و مزایا به نظر بنده موتور اکس یو7 برای ما بهتره چرا که ای اف7 لذت خرید و داشتن یک خودرو صفر رو به آدم نمیده و اگه ده تاش رو باهم روشن کنی دو تاش مثل هم نیست چه از نظر صدا چه معایب البته ممکنه کسی بخره بی عیب و سالم و نفر بعدش با کلی ایراد به همین خاطر هم بهش میگن تخم مرغ شانسی اینه که حتما باید شانست بگیره تا بی عیب تحویل بگیری من صفرشو خریدم تازه به گفته خیلی از کسانی که در نمایندگی باهاشون حرف زدم مال من بی عیب ترین بود ولی عرض کردم لذت و اطمینانی که آدم به خودروی صفر داره رو نداشتم و در حال حاضر بعد از فروشش ال90 گرفتم البته صفر خدا بخواد خودروی خوبیه و تا الان که حدود 8 ماهه اذیتی نکرده فقط بعد از نشستن پشت سمند پشت فرمانش اصلا حال نمیکنم و سر پیچ احساس میکنم میخوام بیفتم نشستن پشت سمند حال دیگه ای میده خداییش اما ال90 ...!!!انشالله هر کدومتون هر خودرویی که میخرید یا دارید خوش رکاب و سالم باشه
آدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
0
آدم اگر آدم میشد وضعیت ما این نمی‌شد.
مامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
سلام میشه راهنماییم کنید توروخدا.من قصد خرید سمند دوگانه ای اف سون رو دارم اما باخوندن این نظرات واقعا موندم باید چکارکنم.ال ایکس یا ای اف سون .فقط دوگانه مجبورم بگیرم.
پاسخ ها
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
سلام سمند هاي اي اف مدل هاي 95 خيلي خوب شدن و بعد از گذشت چند سال تعميركارا هم باهاش آشنا شدن اي اف موتور بروز و پر قدرتي هست موتور 405 xu7 كه روي سمند هست براي بيست سال پيش و يه روزي ميره كنار ايران خودرو الان سه تا محصول با اين موتور توليد ميكنه تعميركارها بايد ياد بگيرن ال 90 هم اول آمده بود راجبش بد ميگفتن حتا الان تاكسي هاي سمند گازسوز هم همه اي اف هست و همشون راضي هستن براي اطمينان مي توني از راننده تاكسي هاي كه اي اف دارن بپرسي اي اف هاي كه الان توليد ميشن خيلي خوب هستن
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
0
با سلام. بنده برج 2 سال 90 یک دستگاه سمند ef7 پایه گازسوز از ایرانخودرو خریدم و تا 4 ماه پیش هم داشتمش. 300 هزار تا کارکرد داشت که فروختمش. از نظر موتوری واقعا عالی بود. از لحاظ سرعت و قدرت هم بهتر از هم رده ای هاش بود. علت فروختنم این شد که تو خرج افتاد ماشین. سوراخ شدن رادیات و از کار افتادن دینام و پوسیدگی هر دو تا اگزوز و ... خلاصه لوازم مصرفی دیگه نیاز به تعویض پیدا کرده بود. ( ولی موتور همچنان مثل ساعت کار میکرد ) فروختم و دوباره یه صفرشو خریدم. اینم تا الان 15 هزار تا کارکرده. فقط لیول ماهک گیربکس صدا میداد که اونم با گارانتی تعویض کردن و درست شد. حالا تنها مشکلی که دارم اینه که مصرف سوخت ماشین جدیده از قدیمی بیشتره. هم حالت گاز هم بنزین. با مدل 90 یه مسیری رو 7000 تومن گاز میزدم میرفتم و میومدم و اضافه هم میموند ولی با مدل 95 همون مسیر رو 8000 تومن گاز میزنم ولی به زور میره و برمیگرده. قیمت گاز همونه مسیرمم که همون. دوستان اگه راه حلی دارن بیان کنن لطفا.
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
چون ماشینت صفر است تا کیلومتر ده هزار مصرفش بالاست و پس از آن کم کم میاد پایین.
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
سلام دوستان... ممنونم از نظرات همه که می تونم به طور اطمینان بگم با تمام احترامی که برای نظرات قائلم میخوام جمع بندی تصمیمو بگم.. چند ماهیه که تصمیم به تعویض پرایدی که 11 ساله دارم نمودم تمام مکانیکای خوب سر زدم و تحقیق کردم... همه از تعمیر و پذیرش سمند ef7 یا خودداری کرده یا حتی برای باز کردن یک دینام این خودرو اجرت بسیار بالایی میگیرند وای بحال تعمیر... ملاک ما از لحاظ بصرفه بودن راحتی و کم هزینه بودن خودرو است که به نظر من تمام خودروهای 0 کیلومتر ایران تعمیر داره و مشکل پیدا میکنه اما با تحقیقی که کردم متوجه شدم که حتی پول و داشتن وقت یک خریدار هم نمیتونه مشکل این ماشین رو بطور کل برطرف کنه... الان من پراید 84 دارم بعد از 300 هزار کیلومتر تا الان موتور تعمیر نرفته وباز نشده فقط لوازم مصرفی... ef7 موتوریه که شما رو به 3 الی 4 سال نمیرسونه و پشیمون میشید.... در مورد lx هم پرسیدم اما خریدش شاید تحول اساسی در سواری نداشته باشه وموتور،سنگینی اتاق رو تحمل میکنه اما ضرر و پشیمونی کمتری داره... ممنون میشم اگه دوستان راهنمایی بیشتری برای من نسبت به lx داشته باشن...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
باسلام خدمت دوستان.من هم مثل دوستمون نیما، یه پرایددارم. مدل88، تاحالا حتی یکبار نه موتور، نه گیربکس، نه...رو پایین نذاشتم. فقط یکبار فشنگی دنده عقب، یک لامپ ها، یکبار دیسک ترمز، بلبرینگ چرخهای عقب و ازاین تیپ هزینه های جزیی که اصلا به چشم نمی اد وبعداز حدود7سال، خرابی های عادی، روداشتم. خیلی هم رضایت دارم. وام گرفتم که سمند، دنایا...بگیرم. بامطالبی که دوستان توی سایت گذاشتن ومراجعه به تعمیرکاهها، کلابیخیال این اجناس بنجل شدم. ازطرف دیگه، ماشینهای چینی هم اون قصه های خودشون رودارن. این ماشینهای ایرانی،سمند،دنا،رانا،بیشتر ظاهر جذابی دارن. همه گول قیافه جذابشون رو میخورن. اما بعد از خرید شبانه روز تو نمایندگی ها هستن. من هم خیلی جذب ظاهر سمند ودنا شدم، بعد از یه عمرکارمندی، میخواستیم یه ماشین درست بگیریم.اما بعداز بررسی بیخیال همه چیز شدم.
امیر
|
United States of America
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
با سلام به همه ی دوستان نظرات رو بنده هم مطالعه کردم و واقعا برای اتفاقاتی که برای بعضی از دوستان افتاده بود ناراحت شدم .
اما بنده هم به عنوان یک ایرانی پیامی برای مسئولین صنعت کشور و کارخانه های خودرو سازی ایران دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
ياخدا
واقعا سمند ef7 اينقدر مشكلات داره، ما دو روزه خريديم، اكه اينقد داغونه چرا پس اينقد گرونه؟
من كه اصلا راضي نبودم، واقعا خودروسازاي ما لياقت حمايت مردمو ندارن، اما چيكار كنم كه پولمون به خريد خودروي خارجي نمي رسيد و ماشين هم برامون ضروري بود
ولي واقعا مردم مقصرن،
البته اين فقط در مورد خودرو نيست، من يه يخچال اسنوا خريدم كه اسفند تازه يك سال ميشه، تا الان ٤ بار اومدن خونه تعمير كردن، يك بار هم بردن تعميرگاه
خدمات پس از فروششون هم افتضاح
كلا توليد داخلي فاتحه ش خونده س
محسن کی زال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
بنده هم یکی از این به اصطلاح خودروی ملی گرفتم
سرتان بود فروختمش از شرش راحت شدم
فقط ماشین خارجی
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
1
0
سلام من دوگانه تازه ثبت نام کردم بدبخت شدم دیگه
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
1
با سلام خدمت تمام دوستان عزیز من سال 92 موتور ملی گرفتم با اینکه مشکلات زیادی برام به بار اورد و خسارتهای مالی زیادی متحملم شد ولی باز ازش رازی بودم نمیخوام از ایرانخودرو و امدادش دفاع کنم چون باعث تمام این خسارات نبود تجربه و ندانستن و برطرف کردن معایب ماشین توسط افراد دوره ندیده انجام میشد تا سال 94 به طور حتمی اعلام میکنم که این موتور تعمیر کار نداشت و فقط قطعه عوض میکردند نه اینکه الان همه تعمیر کارش باشن نه ، موتور ملی ماشین حساسی است با تفاوت های زیاد از معمولی هر کی پارکینگ نداره نخره با اینکه چند بار با خانواده من را در راه گذاشت ولی ازش رازی بودم سال 95 تونستم با هزار زحمت بفروشمش میدونین که به خاطر تبلیغات بد بازار نداره ولی در اسرع وقت برا کلاس 29116 ثبت نام کردم من از موتور ملی رازیم توصییه میکنم کسانی این ماشین را بگیرند که قبلن ماشین داشته اند و هم از همه مهمتر سلیقه نگهداری ماشین را دارت بگیرند عزیزان در صورت مشکل فنی دست تعمیرکار بی تجربه ندین بزارید ماشین خاک بخوره تا براش تعمیر کار پیدا کنید قابل توجه کرمانی ها تو سیرجان تعمیر کارش هست تو خلخال هم یه مهندس هست قبل اینکه ماشینو نگاه کنه وقتی دردشو میگی یه راست میره سر اصل قضیه( ایرادش ) اخرین تجربم اینه که ماشین خوبیه نگهشداری نگهدارته درکش کنی درکت میکنه یه خورده تو رانندگی هم باید هواشو داشته باشی موفق بلشید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
واقعا متاسفم واسه ایران خودرو .بنده یه سورن دارم تو جاده باهاش میرفتم که شروع به صدا دادن کرد خودم فک میکردم از بلبرینگه بردم یکی از نمایندگی های ایران خودرو بعد کلی چک کردن گفتن از گیربکسه و باید عوض بشه درخواست گیربکس برام دادن منم به حرفشون گوش نکردم بردم یه مکانیک بیرون تا نشست پشت ماشین گفت یکی از پیچ های چرخ جلو شل شده اونو صفت کرد صدا قطع شد واقعا متاسفم واسه ایران خودرو یه مشت.....
حسن طیب لی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
0
0
باسلام و عرض ادب خوب حالا نتیجه این همه نظرات و اعتراضات و نارضایتی کی می خواد حل کند.
Soorena
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
با عرض سلام و احترام
من فكر مي كردم كه سمند EF7 پايه گازسوز، خودروي با كيفيتي است،،،ولي با ديدن نظرات شما كاربران گرامي، نظرم به كلي تغيير كرد.
به نظر من هر خودرويي كه توسط ايران خودرو توليد يا وارد مي شود، سري هاي اول و دوم و گاهي سوم توليد آن خودرو نسبت به سري هاي بعدي توليد با كيفيت تر است.
هرچند خودرو هاي شركت ايران خودرو مانند تخم مرغ شانسي است، يعني بعضي ها از كيفيت خوبي برخوردارند و بعضي ها هم اصلا كيفيتي ندارند.
البته ناگفته نماند كه همه ي خودروهايي كه در ايران وجود دارند، اگر به موقع به آن ها نرسيم و سرويس هايي كه توسط نمايندگي ها انجام مي شود، دير تر انجام شود، خودرو هم حساب ما را ميرسد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
0
0
از ماست که بر ماست.
چه خطر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
0
سلام بنده یک دستگاه آریسان گرفتم از نمایندگی آمدم بیرون دنده کنده شد. اصلا تویه وسط جاده وحشت زده شدم بدون دنده چیکار کنم برم کنار جاده
خلاصه بعد از این اتفاق مشکلات دیگری شروع شد هر نمایندگی میبردم میگفت بذار برو، منم نمیذاشتم باخودم میبردم کلی مشکل داره گفتم جور پدرش تا هر جا که دیگه نتوانست بره آتیش میزنم بره، خوشبختانه تا از تهران تا بوشهر رفتم برگشتم هیچ مشکل نداشت، فکر کنم یکی به گوشش رساند اگر خراب شی آتیش میزنم
خلاصه ربطی به سمند نداره داستان آریسان نوشتم
همسر خیلی گیر داده سواری بخرم بعد از کلی تحقیق بین چینی و ایرانی با محاسبات اقساط هر کدام 13 میلیون سود داره ولی ایرانی 800 هزار تومان بیشتر از سود میگیره اینم بخاطر آپسن سنسور دنده عقب سمند
من لیفان x50 مقایسه کردم برای خرید من فقط یک بار تویه نمایندگی لیفان سوار شدم بدون حرکت خوابم برد از بس نرم و فول آپسن بود قسط هر کدام 1300 بود
من نظرم بیشتر به لیفان x50 بود درسته افت قیمت میکنه. اما دیگه اول صبح صف نمایندگی ایران خودرو نیستم که از کار زندگی بیافتم
من آریسان مدل 94 قیمت 24 میلیون خریدم الان با قیمت 14 الی 16 میلیون تومان میخرن 6 الی 10 میلیون افت داره
دیگر امیدی به جنس ایرانی ندارم حتی اگر خوب باشد.
صفا طه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
0
1
متاسفانه فساد سیاسی، فساد اقتصادی، فساد اجتماعی و اخلاقی و ... زندگی ایرانی های با شرف رو تحت الشعاع قرار داده...
فقط امیدوارم روزی بیاد که ایرانی به ایرانی بودنش افتخار کنه و از زندگی در ایران واقعا لذت ببره...
علي راد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۴
0
0
فقط ميتونم بگم "متاسفم".
همين سمند رو با كيفيت صادراتي و مطلوبتر به قيمت 6ميليون ميفروشند. من خودم همين مشكل را با اين شركت مزخرف داشته ام. واقعا كي ميشه كه از زندگي حتي كوچكترين لذت را بجشيم؟ خسته شده ايم بخدا............
بسوزیم و بسازیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
0
1
از ماست که بر ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
0
0
نتیجه اینکه پراید بگیریم قطعاتش ارزون تره همه هم سر در میارن ازش دیگه سردرد نمیگیریم واسه تعمیرش فقط خدا نکرده اگه تصادف شد سرمون به باد میره فدای سر سایپا و ایران خوردو .بازماندگان میرن یه صفرش میخرن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
1
0
یک ساله سمند مولتی پلکس دارم ازش راضی هستم فقط کمی وقتی کلاج را رها می کنم یک صدایی شنیده می شود که نمایندگی گفت مشکلی نیست. بقیه اش خوب است .برید بخرید
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
0
0
من راننده تاکسی چند سال قبل قطعه ای از نمایندگی خریدم که متوجه شدم قیمت گران و فاقد اعتباره که بردم تحویل دادم و گفت فردا بیا پولش رو بگیر بارها مراجعه کردم نه از پول خبری بود قطعه هم گرفته بود یک روز خودرو من یاتاقان زد و تماس گرفتم با همون نمایندگی که گفتن بیار برای تعمیر البته بعد از اینکه پرسیدن گارانتی نداشته باشه ماشینم رو بکسل کردم و 50 هزار تومن هزینه بکسل قرار شد بدم وقتی رسیدم اونجا همون اقایی که قطعه گرون و بی اعتبار داده بود پرید جلو که نمیگریم روء هوتعمیر نداریم انگار بجای اینکه من باید ناراحت باشم اون از گرون دادن قطعه خودش ناراحت بود پولشم که نداده بود بعد کمن اسرار کردم که هزینه بکسل چی میشه پس چرا گفتید بیارمش تو همین اوضاع یکدفعه چند تاکارگرا بمن حمله کردن که نتیجه اون کتف شکسته من که برای عمل به مقدار زیادی هزینه نیاز داره پس از تماس با 110 من رو تحدید کرد کمن میتونم وکیل بگیرم و تو راننده ای و ضعیفی و ماموره هم جالب بود وقتی فکر کردم بخودم گففتم که اگر طوری بود که بشد حق رو در این جامعه گرفت که این جرات گرانفروشی اونم در نمایندگی ایرانخودرو رو نداشت و تجربه 35سال همون حرفی که بمن گفتن اینجا امریکا یا سوییس نیست من از پروردگار میخوام ریشه هر چی ظلم و فساد رو از زمین برداره اوضاع بد جور تاسف باره دزدیا علنی وجدان وشرافت که چه عرض کنم حتی جوابگو اعمال خودشون نیستن و پناه میبرم بخدا ایا این خودرو که به چند برابر قیمت بمن میدم من راضی هستم و پا رو از این فراتر گذاشتن میدونن کسی خودروشون رو نمیخره به بهانه گمرک کاری کردن که نشه خودرو خارجی هم خرید و چیزی که جالبه اینکه با این همه کلاه براداری انتظار دارن مردم محصول خارجی نخرن صحبت حمایت از تولید داخلی میکنن در صورتی که حمایت لازم نیست شما که بزور دارید به قیمت بالا مجبور میکنین مردم بیچاره که ندارن محصولتون رو هر چقدر خواستید بخره و مهم نیست که مردم دارن ندارن.
وکیل خانواده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
1
خداروشکر ایران خودرو بلاخره یه خودی با این سمند EF7 از خودش نشون داد خدایی این مدل موتور حداقل چند تا تائیدیه درست و حسابی داره و چند سالی هم هستش که داره استفاده میشه به نظرم با کمی تغییرات بهتر بشه
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
0
0
فکر کنم ایراداتش کم شده الان خیلی ها دنبالش هستند توی همین خرید اینترنتی سایت ایران خودرو زودتر از همه می خرنش ظرفیتش پر می شه البته این دلیل محکمی نیست من برای اینکه بفهمم خوبه یا نه می خوام بعد از ۷ سال پرایدم که مدل ۸۹ واز نوع صبا است که خیلی هم عالی بود فقط کسایی می دانند عالی که صفر ماشین دستشون بوده فروختم خلاصه مااز توی سایت یکی از همین سمند های اف۷اونم دوگانه ثبت نام کردم ببینم چه می شه ......
فرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
با سلام.بنده اسفند 96 یکدستگاه سمند EF7 تکسوز مدل 97 خریدم و تا مرداد 97 که 15000 تا کارکرد داشته موردی ندیدم.فقط یکم لرزش مشین بیشتر شده که حدس میزنم از شمع یا دسته موتور بالایی باشه.تو 20000 شمع ها رو که تو نمایندگی تعویض کردم این ایرادشم مشخص میشه.ولی غیر از این ایراد، فعلا مورد دیگه ای نداشته.در ضمن کیفیت مونتاژ داخل اتاقشم چنگی به دل نمیزنه
استا محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۴
0
0
سلام،ضمن تشکر از افرادی که واقعیتهارو گفتند،اما همه بیشتر از بی کیفیت بودنش گفتند،از گرانی چندبرابر ان در پنج سال اخیر نگفتند،قیمت تمام شده ارابه مرگ پراید4میلیونه،ال90،پرشیا وپژو به9 میلیون هم نمی رسه،اما منافقین ودلالهای سایپا و ایران خودرو با قطعه سازان ظالم خود چوب حراج زدند به اقتصاد مملکت به بهانه گرانی مواد اولیه،در صورتی که بیش از90درصد مواد اولیه در کشور موجود است،در کجای جهان چنین خودروهایی وجود دارد و ان هم به قیمت33تا50میلیون،چرا به مردم ظلم می کنید.با تشکر...محسن.فوق لیسانس.دهه60 ای.بیکار.یا مهدی ادرکنی..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین