کد خبر: ۹۸۴۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵

فهرست خطرناک‌ترین شهرهای جهان منتشر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به نوشته «تهران امروز»، نام پرخطرترین نقاط کره زمین براساس آخرین گزارش جهانی مرسر درباره امنیت فردی و کیفیت زندگی، گزارش اخیر مجله سیاست خارجی درباره نرخ قتل و گزارش‌های فوربس و دیدبان بین‌المللی امنیت ارائه شده است.

بر این اساس، بالاترین میزان قتل در جهان به شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا اختصاص دارد. سال گذشته در شهر خوارز مکزیک 2 هزار و 600 نفر در درگیری‌های مسلحانه میان کارتل‌های مواد مخدر کشته شدند.

در شهر جنگ‌زده بغداد، همچنان جان بسیاری از افراد توسط تروریست‌های بمب‌گذار گرفته می‌شود. 7 شهر دیگر این فهرست 10‌تایی عبارتند از شهرهای دیترویت و نیو اورلئان در امریکا، کراچی پاکستان، کیپ‌تاون در آفریقای‌جنوبی، مسکو در روسیه، بیروت لبنان و کینشاسا در جمهوری دموکراتیک کنگو.

کاراکاس به‌دلیل نرخ بالای قتل سالانه (130 نفر از هر 100 هزار نفر) به‌عنوان پایتخت قتل در جهان نام گرفته است. 

در آمریکا نیز براساس آمار FBI، شهر نیواورلئان با نرخ قتل 64 نفر از هر 100 هزار نفر بالاترین میزان قتل را دارد.

نکته قابل‌توجه اینکه شهر کیپ‌تاون در آفریقای‌جنوبی که میزبان جام‌جهانی فوتبال خواهد بود نیز با متوسط قتل روزانه 8 نفر به‌خصوص به‌دلایل قاچاق کالا و مواد مخدر در این فهرست قرار دارد. سه شهر از این 10 شهر شامل بغداد، بیروت و کراچی در خاورمیانه هستند و جالب آن که هیچ یک از شهرهای اروپا در این فهرست قرار ندارند.

همچنین عنوان قدرت‌مندترین شهر جهان از لندن به نیویورک منتقل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
5
2
آمارشهرجیرفت وعنبرآبادکرمان رواگه حساب کنیدگمونم جدولتون بهم بریزه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین