کد خبر: ۱۳۸۷۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰

اژه‌ای: متهمان پرونده فساد مالی بزرگ به ۸۲ نفر رسیده‌اند/ اسامی شرکت‌های دخیل در فساد

23 نفر در بازداشت موقت به سر می‌برند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دادستان کل کشور در نشست خبری این هفته خود که در حال برگزاری است گفت: 'تاکنون از ۸۲ نفر به عنوان متهم تحقیق شده است. اگر کسانی که به عنوان مطلع تحقیق شده، در نظر بگیریم نزدیک به ۱۰۰ نفر احضار شده‌اند.'

غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه افزود: «از متهمان، ۴۸ نفر با قرار بازداشت موقت، زندان شده‌اند. تعدادی از این متهمان، پس از انجام تحقیق و رفع موجبات قرار بازداشت، آزاد شدند و با قرار وثیقه آزاد شدند. تا ظهر امروز ۲۳ نفر در بازداشت موقت به سر می‌برند. بقیه با قرار مناسب آزادند.»

دادستان کل کشور در ادامه، اسامی شرکت‌های متقلب در این فساد مالی را نام برد: «تاکنون با بررسی‌های اسناد و مدارک بانکی و شرکت» توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا «مشخص شده با تبانی متهمان از ۴ شرکت، بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان، فروش‌‌نامه‌های صوری و غیر‌واقعی صورت گرفته، در حالی که هیچ خرید و فروشی در کار نبوده. صادر‌کننده و قبول‌کننده می‌دانستند خلاف واقع است.

شرکت‌های» الیت منطقه آزاد انزلی « ۵۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال، »فولاد فام اسپادانا « ۱۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال (یک‌هزار و ۳۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان)، »خدمات عمومی فولاد ایران « ۳٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال، »میلاد حمید پارسیان « ۸۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ریال، شرکت‌های مربوط به گروه آریا با بیع‌نامه‌های صوری و واقعی مجموعا ۲٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان (۱۹٬۷۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان) سند صادر کرده‌اند.»

به گفته اژه‌ای این تنها یک مجموعه از فساد بزرگ بوده که با فروش‌نامه‌های غیر‌واقعی تقاضای اعتبار کرده‌اند. این گشایش صورت‌گرفته و با این مدارک غیر‌واقعی از بانک‌ها، پول گرفته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین