کد خبر: ۱۵۱۳۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۶

مصوبه جدید مجلس درباره بازنشستگان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به موجب تبصره ماده 15 قانون وظايف و اختيارات وزارت نفت، وجوه بازنشستگي و پس‌انداز كاركنان عضو اين صندوق‌ها جزء دارايي‌هاي وزارت نفت و شركت‌هاي تابع نيست.

بر اساس تبصره ديگري از اين ماده، كليه درآمدهاي اين صندوق‌ها از بكارگيري منابع آنها به استثناي كسورات بازنشستگي سهم كاركنان و كارفرما، سود سپرده نزد بانك‌ها و وام كاركنان عضو، مشمول ماليات قانوني است.

به گفته جهانبخش محبي‌نيا، عضو هيات رييسه مجلس،‌ ماده 15 و 16 قانون وزارت نفت كه مراعا مانده بود با پيشنهاد كميسيون انرژي در هم ادغام شد و بر همين اساس ماده 17 اين قانون به عنوان ماده 16 در متن طرح گنجانده شد.

علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي پس از تصويب آخرين مواد مراعا مانده از قانون وزارت نفت، ضمن تشكر از اعضاي كميسيون انرژي و كارگروه تدوين قوانين نفتي در مجلس براي تهيه‌ي قانون وزارت نفت، ‌اين قانون را مهم توصيف كرد و از كارشناسان وزارت نفت، ديوان محاسبات،‌ مركز پژوهش‌هاي مجلس و ساير افرادي كه در تدوين اين قانون تشكر كرده‌اند قدرداني كرد.

به گزارش ایسنا،وي ابراز اميدواري كرد كه قوانين مربوط به وزارت نفت در مجلس نهم نيز پيگيري شود تا يك بسته‌ي كلي در اين زمينه وجود داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین