کد خبر: ۹۸۳۷۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۸

اعلام شرایط استخدام معلمان حق‌التدریس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:به دنبال اجرایی شدن قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، شرایط لازم برای استخدام این افراد اعلام شد.

به گزارش همشهری آنلاین اسدا... اسدی گرمارودی افزود: معلمان حق‌التدریس کد دار با مدرک کارشناسی و بالاتر با حداقل چهار سال سابقه تدریس مستمر، شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 1388-1387 و داشتن میانگین حداقل 12 ساعت تدریس در هفته در چهار سال گذشته می توانند استخدام شوند.

وی ادامه داد: معلمان حق‌التدریس کد دار با مدرک کاردانی و حداقل پنج سال سابقه تدریس مستمر، شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 1388-1387 و داشتن میانگین حداقل 12 ساعت تدریس در هفته در پنج سال گذشته و معلمان حق التدریسی کد دار با مدرک دیپلم (اولویت با معلمان کوچ ‌رو و مناطق محروم است) با حداقل هفت سال سابقه تدریس مستمر، شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 1388-1387 و داشتن میانگین حداقل 24 ساعت تدریس در هفته در هفت سال گذشته می توانند استخدام شوند.

رییس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که بعد از تاریخ هشتم آبان ماه 1380 در نهضت سوادآموزی دارای بیش از 60 ماه سابقه خدمت باشند به شرط شاغل بودن در نهضت سوادآموزی و داشتن حداقل مدرک کاردانی با اولویت رشته‌های مرتبط و مدرک تحصیلی بالاتر و سنوات خدمت در صورت داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر استخدام می شوند.

اسدی گرمارودی اضافه کرد: در اجرای قانون یاد شده، وزارت آموزش و پرورش از بین واجدان شرایط بر حسب بالاترین سنوات خدمت و میانگین تدریس هفتگی، 26 هزار نفر- 400 نفر شاغلین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، سه هزار نفر آموزشیار نهضت سوادآموزی و 22 هزار و 600 نفر از معلمان حق‌التدریس کددار - را برای خدمت در دوره ابتدایی به استخدام درمی‌آورد.

وی ادامه داد: به دستور وزیر آموزش و پرورش در راستای شفاف سازی و جلوگیری از تضییع حقوق معلمان حق‌التدریس، اسامی تمامی معلمان حق التدریس کد دار واجد شرایط برای انتخاب اولویت‌های استخدامی در سال جاری به تفکیک استان‌، منطقه خدمت و سنوات تدریس در پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش به آدرس اینترنتی ww.medu.ir/meduDocs/tadris درج شده است.

به گفته اسدی گرمارودی، اسامی آموزشیاران واجد شرایط استخدام از طریق نهضت سوادآموزی اعلام می‌ شود.

رییس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش گفت: افراد ذینفع ضمن دقت در فهرست اعلام شده، در صورت مشاهده هرگونه مغایرت و اعلام آن در پایگاه اطلاع رسانی، لازم است مراتب را به صورت مکتوب به امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه اطلاع دهند و تا حصول نتیجه، کار را دنبال کنند.

اسدی گرمارودی اضافه کرد: امور اداری ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها نیز موظفند ضمن رسیدگی سریع به اعتراضات احتمالی به نحوی که هیچ اعتراضی باقی نماند، در اولین فرصت نتایج را در پایگاه اطلاعات آماری وزارت آموزش و پرورش ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نیروهای حق التدریس کد دار به افرادی گفته می شود که یا بعنوان نیروی رسمی و در قالب مازاد ساعت در مدارس بصورت حق التدریسی فعالیت دارند و یا نیروهایی که از چند سال گذشته با داشتن شرایطی و همچنین با توجه به کمبود نیروی انسانی استانها با مجوز ادارات و سازمان های آموزش و پرورش بصورت حق التدریسی مشغول به خدمت شده اند.

وزارت آموزش و پرورش، هم اکنون دارای بیش از 44 هزار نیروی حق التدریسی کددار است.
سنوات خدمت نیروهای حق التدریسی در استخدام آنها در اولویت است.

"حمیدرضا حاجی بابایی" ، وزیر آموزش و پرورش نیز امروز - سه شنبه- در جمع خبرنگاران اعلام کرد: نام نویسی در آزمون استخدامی فرهنگیان 12 اردیبهشت ماه جاری آغاز می شود.

به گفته وی، این آزمون استخدامی، هفتم خرداد ماه سال 89 در سراسر کشور برگزار می شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: توجه به نیروهای بومی و سهمیه بندی استان ها از ویژگی برگزاری این آزمون است.

حاجی بابایی اضافه کرد: سعی کرده ایم تا مناطق محروم در استخدام نیروهای متخصص، بهرمندی بیشتری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از مجموع 40 هزار نیرویی که بر اساس آزمون سراسری به استخدام آموزش و پرورش درخواهند آمد، افراد متخصص برای رشته های خاص و به ویژه در ورزش و مشاوره در مناطق محروم مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه آزمون در دو مرحله علمی و تخصصی برگزار می شود، گفت: در مرحله اول 120 هزار نفر انتخاب می شود. در مرحله دوم، آزمون اختصاصی، مصاحبه و آزمون های عملی بخصوص در رشته های ورزشی انجام می شود.

به گفته حاجی بابایی، در این آزمون تمام معیارها برای شرکت کنندگان به صورت یکسان خواهد بود و بهترین ها از بین شرکت کنندگان انتخاب می شوند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
سمانه ختایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
1
با سلام شما را به خدا یه فکری یه ما معلمان آزا د بکنید
نسرین اشرفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
0
0
من مدرک فوق دیپلم دارم چگونه میتوانم دبیر حق التدریس بشوم؟
فریدون بهرامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
سلام مهندس کشاورزی هستم چگونه میتوانم معلم حق تدریس بشم
نسرین اشرفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
1
سلام من ترم 3 رشته نرم افزار کاردانی پیوسته هستم آیا ازالان میتوان معلم باشم یاخیر معلم حق التدریس یا.... ممنون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۹
1
0
سلام. من لیسانس حسابداری دارم، می تونم معلم نهضت بشم یا نه؟ خیلی علاقه دارم به معلمی، لطفا راهنمایی کنید. ممنون
هاجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
من لیساتس حسابداری هستم میتونم معلم حق التدریس شوم؟
هاجر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
من لیساتس حسابداری هستم میتونم معلم حق التدریس شوم؟
گیلانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
0
0
سلام .من سه سال معلم پیش دبستانی مدرسه غیرانتفاعی بودم بعدبه دلیل زایمان کارمو ادامه ندادم تا امسال که دوباره رفتم مدرسه گزینش هم شدم ایا میتونم دراین ازمون استخدامی شرکت کنم؟؟؟لطفا راهنماییم کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین