کد خبر: ۹۰۳۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۱:۴۱
ضمن تأکید بر کوتاه نیامدن از شکایت علیه رئیس دولت بیان شد

رهنورد: مهلت احمدی‌نژاد تمام شده و از او شکایت می‌کنم

دلم برای احمدی‌نژاد می‌سوزد/ سخنان رئیس دولت دروغ و ناشی از ضعف او بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی یک کنفرانس خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، رهنورد در ابتدای این جلسه که با حضور تعداد زیادی از خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، طی سخنانی خاطرنشان کرد: «عشق و علاقه من به ایران غیر قابل وصف است؛ من چهار گوشه ایران را گشته‌ام و فرزند کوچک و دختر این سرزمین هستم. اینها را می‌گویم تا بدانید که برگزاری این کنفرانس به دلیل اهانت و پرونده سازی علیه من نیست، بلکه به خاطر حمایت از عزت ایرانیان است».

وی با اشاره به خاستگاه خانوادگی خود، گفت: «بسیاری از سابقه من مطلع هستند، پدر من استاد دانشگاه جنگ بود و به دلیل روحیه بیگانه ستیزی‌اش از ارتش اخراج شد چرا که می‌خواست از کیان سرزمین خود دفاع کند. نسب من از سوی مادرم به نواب صفوی می‌رسد که مبارزات و وطن دوستی او برای همگان روشن است».

رهنورد اظهار کرد: «من بسیار پیش از آن که احساسات مذهبی پیدا کنم، اعتقادات مبارزاتی داشتم تا این که موج اسلام‌گرایی برخاست، من از آن زمان به بعد نام خود را از زهره کاظمی به زهرا رهنورد تغییر دادم، یعنی زهرایی که به سوی خورشید تابان پیروزی اسلام و قرآن پیش می‌رود».

همسر میرحسین موسوی با اشاره به این که می‌خواهد از عزت مردم ایران دفاع کند، تصریح کرد: «من می‌خواهم رییس جمهور ایران در مقابل مردم خود عزتمند و سربلند باشد و نه سرافکنده. باید از مردم ایران دفاع کرد چرا که به آنها دروغ گفته شده است. من مهم نیستم، من دختر کوچک این سرزمین هستم و پرونده علمی من مشخص است. من از امام خمینی تاسی می‌کنم که فرمودند: "من شما را می‌شناسم و شما هم من را می‌شناسید"».

این استاد دانشگاه با اشاره به مناظره تلویزیونی موسوی و احمدی نژاد که در آن مطالبی در مورد تحصیلات او از سوی رییس جمهور مطرح شد، خاطرنشان کرد: «من نمونه یک زن ایرانی هستم. آنهایی که برای من پرونده ساخته‌اند، برای زن ایرانی پرونده سازی کرده‌اند و می‌خواهند بگویند زن ایرانی نباید دو رشته هم زمان خوانده باشد و هنرمند بودن، سیاستمدار بودن و روشنفکر بودن زن ایرانی جرم است»!

وی ادامه داد: «این آقا با این پرونده سازی نشان داد که تمامی این ویژگی‌های مثبت را داشتن غلط است و زن ایرانی غلط می‌کند که بخواهد با سواد باشد و تنها پروفسور زن رشته هنر در ایران باشد»!

رهنورد در ادامه به اصل 121 قانون اساسی که سوگند نامه ریاست جمهوری‌ است و در آن رییس جمهور برای اعتلای کشور، ترویج دین و اخلاق و پرهیز از خودکامگی سوگند می‌خورد اشاره کرد. وی افزود: «آیا حرمت یک زن ایرانی در مقابل شوهرش و در مقابل 70 میلیون هموطن حفظ شد؟ آیا رییس جمهور به سوگند خود پایبند بود»؟

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به جایگاه والای ریاست جمهوری تاکید کرد: «این مقام حاصل الله اکبرهای مردم ما و خون شهیدان آنها است. این مقام حاصل یتیم شدن فرزندان شهیدان و بیوه شدن زنان جوان ما است و من این حرف‌ها را می‌زنم چون عشقی جز سعادت کشورم ندارم و کاری که رییس جمهور کشور کرد اهانت به ملت ایران بوده است».

رهنورد اظهار کرد: «من از آن زمان که جوان بودم و پوشش اسلامی نداشتم دردمند مردم ایران بودم که بعد از آن پیرو حضرت زهرا شدم و پوشش اسلامی را انتخاب کردم و الان هم این دردمندی وجود دارد و بر خود واجب می‌دانم که از مقام عزت مردم ایران دفاع کنم».

همسر میرحسین موسوی در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با حقوق بانوان در برنامه‌های مهندس موسوی توضیح داد: «موسوی برنامه‌ رفع تبعیض از زنان را به طور جدی پیگیری می‌کند البته بعد از انقلاب اسلامی فعالیت‌های زیادی برای زنان انجام شده است اما برخی تردیدها هنوز وجود دارد و زنان ما از تبعیض در حقوق خانوادگی، حقوق شهروندی و قوانین مدنی که قیم مآب هستند، رنج می‌برند».

وی همچنین گفت: «موسوی همچنین در مورد حضور زنان در کابینه برنامه‌هایی دارد و طرح‌هایی را نیز برای زنان بد سرپرست، بی‌سرپرست، سرپرست خانوار و خانه‌دار دارد و در فکر بیمه همگانی برای همه آنان است. موسوی همچنین در گامی فراتر به رفع تفکرات تبعیض آمیز که در فرهنگ جامعه وجود دارد می‌اندیشد و اینها برای آن است زنان ایران به آنچه که لایق آن هستند برسند».

رهنورد در مورد حضور زنان در کابینه میرحسین موسوی گفت: «موسوی دو یا سه وزیر زن در راس امور دولت خود خواهد داشت و برخی معاونت‌ها، سفارت‌ها و رایزنی‌های متعدد را برای زنان در نظر گرفته است و این به جز پست‌های مدیر کلی و مشاوران زن است».

در ادامه خبرنگاری از قصد رییس جمهور برای مطرح کردن نام رهنورد در مناظره تلویزیونی پرسید و او پاسخ داد: «اولین چیزی که می‌توان مطرح کرد این است او فکر کرد می‌تواند با این حربه رقیب خود را از میدان به در کند، دوم این که فکر کرد می‌تواند یک شوهر ترک را از این طریق غیرتی و عصبانی کند و سومین دلیل آن به نظر من این بود که دوست نداشت زنان پیشرفت کنند و به دنبال فول پروفسور شدن بروند البته چیز‌های دیگر هم است که من نمی‌توانم آنها را بگویم».

وی در این زمینه خاطرنشان کرد: «من از مردم ایران که از این ماجرا متاثر شدند و اعتراض خود را به هر شیوه‌ نشان دادند تشکر می‌کنم؛ آنها از دختر خود دفاع کردند. همچنین لازم می‌دانم از حر زمان، دلیر مرد عرصه سیاست، آقای کروبی هم تشکر کنم که دیشب نشان دادند یک قهرمان ایمان و اخلاق هستند».

رهنورد ضمن اشاره به پیگیری قانونی این قضیه تاکید کرد: «من وکیل گرفتم و سه مورد را به وکیل خود یادآور شدم که اگر جناب رییس جمهور تا 24 ساعت این سه مورد را انجام دهد مشکلی نیست ولی اگر انجام ندهد من شکایت خود را پیگیری می‌کنم؛ اول این که از مردم ایران عذرخواهی کند که به آنها دروغ گفته است، دوم این که از من و موسوی به خاطر تعرض به حریم زوجیت‌مان عذرخواهی کند و سوم از من عذرخواهی کند به دلیل این که به من توهین کرد و تهمت زد».

این استاد دانشگاه در مورد اظهارات رییس جمهور در خصوص مدارک تحصیلی خود توضیح داد: «آقای احمدی نژاد گفت که من کارمند بودم و هم زمان با آن درس خواندم، اول به ایشان یادآور می‌شوم که من علاوه بر رشته‌هایی که نامبرده شد در تربیت معلم هم درس خواندم. اما زمانی که من شروع به درس خواندن کردم، کارمند نبودم ضمن اینکه در آن زمان نیز چنین قانونی وجود نداشت».

رهنورد با اشاره به دوران معلمی خود گفت: «من پس از تحصیل در تربیت معلم در سن پایین در یک قبرستان تدریس می‌کردم و یک دختر ساده بودم که بسیار هم از فضای کاری خود می‌ترسیدم. چون مبارزات انقلابی داشتم از کار خود اخراج شدم و فکر می‌کنم آقای ده‌نمکی می‌تواند یک اخراجی‌ها هم در مورد من و خانواده‌ام بسازد»!

وی سپس به بحث اصلی خود در خصوص تحصیلاتش بازگشت و خاطرنشان کرد: «در مقطعی که شروع کردم کارمند نبودم. من در سال 63 کنکور دانشگاه آزاد را در رشته علوم سیاسی دادم که لیسانس مجسمه سازی داشتم. سال 63 در آزمون رد شدم، 64 پذیرفته شدم و 65 مشغول به تحصیل شدم که در آن دوره تحصیل من پژوهشی بود، یعنی صرفا برای افزایش سواد و معلومات بود و دانشگاه آزاد برای آن مدرکی صادر نمی‌کرد. من برای تحصیلم به دکتر صلاحی که استاد دانشگاه شهید بهشتی بود، معرفی شدم که بتوانم سواد خود را زیاد کنم، ضمن این که قبول کردم مدرکی هم نداشته باشم».

رهنورد ادامه داد: «پس از آن دانشگاه آزاد سیستم خود را تغییر دارد و علاوه بر پژوهش سیستم خود را آموزشی کرد. دانشگاه آزاد سه راه پیش پای من گذاشت اول این که با همین شیوه پژوهشی ادامه دهم، دوم این که تحصیلاتم را ترک کنم و سوم این که به سیستم آموزشی انتقال پیدا کنم و من علیرغم این که راه درازی در پیش داشتم سومین مورد را انتخاب کردم و واحدهای بسیاری به عنوان پیش نیاز در رشته علوم سیاسی گذراندم و توانستم از پایان نامه کارشناسی ارشد خود با عنوان "اندیشه اسلامی در اندیشه اندیشمندان عرب و شبه قاره" دفاع کنم و نهایتاً دکترای خود را پس از امتحان جامع به عنوان دولت اسلامی با تکیه بر اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) ارائه کردم».

وی ادامه داد: «من در سال 74 دکترا گرفتم که در انتها امتحان جامع نیز دادم که در آن زمان پارارل [موازی و هم‌زمان] درس خواندن منع قانونی نداشت و من توانستم به اولین دوره فوق لیسانس دانشگاه تهران وارد شوم و مدرک خود را با شاگرد اولی دریافت کنم. حال شما بگویید که آیا این بدترین شیوه سرکوب کردن یک زن نخبه نیست»؟

این استاد دانشگاه در ادامه تصریح کرد: «در آن مناظره گفتند که من غیرقانونی دانشیار و استاد دانشگاه شدم، اول این را باید متذکر شوم که آقای محترم من فول پروفسورم که شما نمی‌دانستید و اگر می‌دانستید چه می‌کردید! که اتفاقا این درجه را در دولت نهم گرفتم».

رهنورد با اشاره به این که ابتدا به عنوان سرپرست دانشگاه الزهرا معرفی شده و پس از بررسی مدارک و تحصیلاتش در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رییس دانشگاه منصوب شده است، گفت: «من قبل از اینکه رییس دانشگاه شوم استادیار بودم و پس از آن پنج سال دانشیار دانشگاه بودم و سپس فول پروفسور شدم و این درجه را به اتفاق آرا و با تشویق دریافت کردم».

وی ضمن تشکر از سه وزیر پیشین و فعلی وزارت علوم که پرونده وی را بی طرفانه بررسی کردند، اظهار کرد: «من با تمام وجود برای مقام ریاست جمهوری ارزش قایلم. نباید یک نفر در این مقام تمام نهادهای آموزشی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سه وزیر را زیر سوال ببرد تنها برای این که رقیب خود را حذف کند. این پرونده‌سازان شکست خواهند خورد و شما شکست آنها را خواهید دید».

همسر میرحسین موسوی در خصوص دروغ پراکنی‌های دولت نهم خاطرنشان کرد: «مقام ریاست جمهوری دومین مقام این کشور است، باید سیستم‌های نظارتی وجود داشته باشد که این ساحت مقدس این چنین خدشه دار نشود».

رهنورد افزود: «دانشگاه آزاد روند طی شدن مدارج علمی من را گفته است و مدارک وزرات علوم هم وجود دارد، همچنین سه رییس دانشگاه که دو تن از آنان آقایان رهبر و فرجی‌دانا هستند، حکم من را تایید کرده‌اند. ضمن این که آقای دری نجف‌آبادی بر این نکته تاکید کردند که طرح نام افراد پیش از طی مراحل قانونی جرم تلقی می‌شود».

وی گفت: «دیشب در مراسمی در غرب تهران به من لقب مظلومه را دادند، آقای رییس جمهور شما باید کاری کنید که زنان را مفتخره بنامند نه مظلومه»!

در ادامه رهنورد در پاسخ خبرنگاری که او را با میشل اوباما مقایسه کرد به زبان انگلیسی گفت: «من میشل اوباما نیستم، زهرا رهنورد هستم و پیرو زهرا (س)، اما به تمام زنان فعال جهان احترام می‌گذارم.»

این استاد دانشگاه با اشاره به نتایج مناظره تلویزیونی موسوی و احمدی نژاد تصریح کرد: «من خوشحال نیستم که آبروی یک رییس‌جمهور برود ولی چه کنیم که رییس جمهور قدر مقام خود را نمی‌داند و باعث ریزش آرای خود می‌شود».

در ادامه جلسه خبرنگاری از رهنورد پرسید که آیا پیش از این فکر می‌کرد که تبدیل به چهره جنجالی انتخابات شود، رهنورد پاسخ داد: «من همیشه در صحنه بوده‌ام و همیشه خواسته‌ام که در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی باشم ولی چون هیچگاه یک آدم کلیشه‌ای نبودم و نیستم این اتفاق برای من افتاد».

رهنورد همچنین در مورد تاثیر نگاه خود در برنامه‌های مهندس موسوی اظهار کرد: «نگاه من و موسوی همواره در مسایل زنان مشترک بوده است که اگر این طور نبود این همه سال با هم کنار نمی‌آمدیم! زنان نیمی از جمعیت ما را تشکیل می‌دهند و انقلاب ما مدیون روشنفکران، کارگران، خانه‌داران و کارمندان زن این مملکت است که همواره حامی انقلاب بوده‌اند من و موسوی نیز همواره حامی زنان خواهیم بود».

وی در مورد برنامه موسوی برای پیوستن به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان توضیح داد: «زنان ایران همواره با هر نوع فکر و گرایش ایدئولوژیک در رابطه با حقوق زنان با هم همفکر بوده‌اند، در این رابطه ما با یک تحفظ به سراغ کنوانسیون می‌رویم یعنی در شرایطی که تضادی با نقطه نظرهای مذهبی ما نداشته باشد که من فکر می‌کنم در این رابطه با مشکلی مواجه نخواهیم شد».

رهنورد در مورد پیگیری شکایت خود از محمود احمدی نژاد گفت: «من این پرونده را تا آخر پیگیری خواهم کرد چرا که این پرونده سازی و نشر اکاذیب از یک تریبونی انجام شده که در دنیا 200 میلیون مخاطب داشته است و من در این زمینه کوتاه نخواهم آمد. من خطاب به جناب رییس جمهور می‌گویم که ما انقلاب کردیم تا با هم مساوی باشیم و هیچ کس حق ندارد چون رییس جمهور است از این امکان خود سوءاستفاده کند».

این استاد دانشگاه در رابطه با آرای خاموش در جامعه اظهار کرد: «صاحبان آرای خاموش می‌دانند که من چه‌قدر به آنها علاقه دارم و می‌دانند که سکوتشان برای من قابل فهم است، اما اگر ناراحت هستید این را بدانید که اگر به صحنه نیایید آنهایی که پرونده سازی می‌کنند، تولید ملی را نابود می‌کنند، ذخایر ارزی را از بین بردند و کسانی که می‌خواهند زنان را خانه نشین کنند روی کار می‌آیند».

وی تاکید کرد: «تریبونی که رییس جمهور از آن سخن می‌گوید به قیمت خون شهدای ما به دست آمده است و شما ای دوستانی که تردید دارید به این انتخابات بپیوندید، اگر در انتخابات حضور نداشته باشید این تیم روی کار خواهد بود. حال این میل شماست و من به همه شما ارادت دارم».

رهنورد در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید 24 ساعت آقای احمدی نژاد چه زمان تمام می‌شود، با لبخندی گفت: «من یک مقدار هم به ایشان تخفیف دادم از همین حالا وقت ایشان تمام است».

این استاد دانشگاه همچنین در مورد کتاب‌های خود که پیش از این چاپ شده نیز سخن گفت و اظهار کرد: «پنج جلد از آثار من راجع به هنر ایران در دوره اسلامی است و کتاب هنر معاصر ایران را نیز هم اکنون زیر چاپ دارم ضمن این که در حال حاضر مشغول کار بر روی مجسمه نرگس عاشقان هستم که قرار است در میدان مادر نصب شود و مجسمه فعلی آنجا به مکان قبلی خود یعنی پارک ملت بازگردد».

در ادامه خبرنگاری از رهنورد در مورد تعدد زوجات پرسید و او تصریح کرد: «یکی از دسته گل‌های دولت نهم ارایه یک لایحه توهین آمیز به مجلس بود که خوشبختانه مسکوت گذاشته شده است. من یک قرآن‌پژوه هستم و می‌دانم که قرآن در یک پروسه‌ای این تعدد زوجات را محدود کرده است و ما با همین قرآن پیش خواهیم رفت و جلوی آن را خواهیم گرفت».

وی همچنین در مورد فعالیت‌های خود در صورت انتخاب شدن میرحسین موسوی به عنوان رییس جمهور ایران خاطرنشان کرد: «من همواره فعالیت‌های سیاسی داشته‌ام ضمن این که استاد دانشگاه، نقاش و مجسمه‌ساز نیز هستم و تلاش می‌کنم که در دو حوزه سیاسی و اجتماعی به خوبی کار کنم. من عادت کردم که چند بعدی باشم و خوب یاد گرفته‌ام که چگونه به همه چیز برسم در آینده نیز کلکسیونی از فعالیت‌ها را خواهم داشت».

همسر میرحسین موسوی در مورد جلسه سخنرانی دیروز این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کرج و قطع شدن سیستم صوتی برنامه اظهار کرد: «باید دید که آیا فرشته‌ها در این کار نقش داشته‌اند یا شیاطین»؟

رهنورد در خصوص موضوع گشت ارشاد گفت: «صراحتاً در قرآن آمده است که نباید تجسس کرد. اگر ذره‌ای دینداری وجود دارد باید از این کار دست برداشته شود. مردم خود متعهد هستند که پوشش خود را انتخاب کنند و دلیلی برای دخالت دولت وجود ندارد. مردم ما در مورد پوشش خود تصمیم می‌گیرند و قیم نمی‌خواهند و به شرط این که کسی در امور شخصی آنها دخالت نکند از چارچوب اسلام خارج نمی‌شوند».

وی در خصوص سهمیه‌بندی جنسی دانشگاه‌ها گفت: «من سال 67 نماینده وزیر علوم بودم و برای برداشتن این سهمیه تلاش کردم. در آن زمان رهبر معظم انقلاب رییس جمهور بودند و ایشان هم پیگیری کردند. البته اکنون این سهمیه بندی وجود ندارد ولی اگر بخواهد به صورت پنهان اعمال شود، جلوی آن را خواهیم گرفت».

وقتی از رهنورد در مورد احساس او در زمان مطرح شدن نامش در مناظره تلویزیونی موسوی و احمدی نژاد سوال شد، با اندکی تامل پاسخ داد: «خیلی دلم برای رییس جمهور سوخت! اول به این دلیل که قانون را نشناخت و تخطی کرد و خواست که در رسانه ملی هتک حرمت کند آن هم از زنی که به عنوان خواهر اوست و دوم به این دلیل که دروغ گفت و دلیل سوم این که این سخن او حاکی از ضعف او بود».

رهنورد در رابطه با وضعیت فعالان حقوق زن در کشور در دولت موسوی توضیح داد: «چرا موسوی باید از فعالیت زنان نگرانی داشته باشد در حالی که همسرش فعال‌ترین فرد در حوزه حقوق زنان است؟ ضمن این که تاکید می‌کنم پیشتاز بحث حقوق زنان در ایران حضرت امام خمینی (ره) بودند».

وی در ادامه در خصوص بحث آزادی حجاب در جامعه اظهار کرد: «من اندیشه‌های آزادی‌خواهانه زیادی دارم ولی تصمیم گیری در مورد حجاب از حوزه من خارج است. قرآن کریم در مورد حجاب زن دستوراتی داده است ولی من با برخورد سرکوبگرانه با این موضوع مخالفم».

رهنورد در پایان کنفرانس خبری خود خاطرنشان کرد: «ذره‌ ذره‌ وجود رهنورد همچون قلبی تپنده برای ذره ذره‌ خاک ایران می‌تپد و هیچ کس نمی‌تواند این قلب تپنده را خفه کند. در زندان باشم یا آزاد باشم، دهانم را بدوزند یا ندوزند، اخراج شوم یا پروفسور باقی بمانم، چو ایران نباشد تن من مباد»!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۷
0
0
به به از این حر اخه ان همه شباهت به حر لازم نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
0
0
درود بر تو موفق باشي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۸/۰۳/۱۸
0
0
خيلي جالب بود .
شخصيت جالبي داريد .
براي تبليغ ايران بسيار موثر است .
وليكن به درد حكومتداري نمي خورد.
البته من اين را بدون هيچ گونه غرض ورزي گفتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
0
0
ماشاا.. چشم بد دور شیرزنه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین