کد خبر: ۱۴۵۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
آمریکا و کشورهای غربی در راس؛

گزارشی تکان دهنده از تجاوز جنسی به زنان!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: درحالی که دولت آمریکا همواره دولت‌های مخالف خود را به ترویج خشونت علیه زنان و نقض حقوق آنها در کشورهایشان متهم می‌کند، گزارش‌های مؤسسات حقوق بشری مردم ‌نهاد آمریکایی نشان می‌دهد که این اتفاق در ابعاد بسیار وسیع‌تری در ایالات متحده رخ می‌دهد و سیاست‌های فرهنگی دولت به این موضوع دامن می‌زند. 

«مردان در کل حدود ‌١٠ درصد از قربانیان تجاوز را در آمریکا تشکیل می‌دهند و در واقع بقیه این آمار، مربوط به زنان است.»

درحالی که دولت آمریکا همواره دولت‌های مخالف خود را به ترویج خشونت علیه زنان و نقض حقوق آنها در کشورهایشان متهم می‌کند، گزارش‌های مؤسسات حقوق بشری مردم ‌نهاد آمریکایی نشان می‌دهد که این اتفاق در ابعاد بسیار وسیع‌تری در ایالات متحده رخ می‌دهد و سیاست‌های فرهنگی دولت به این موضوع دامن می‌زند.

یکی از بدترین موارد خشونت علیه زنان، موضوع تجاوز جنسی و فساد اخلاقی حاکم بر این روابط در ایالات متحده آمریکاست که آمار بالای آن، برخی مؤسسات خصوصی و مردم‌نهاد آمریکایی را به تحقیق و پژوهش در این حوزه واداشته است.

گزارش حاضر بر اساس گزارش‌های آماری تعدادی از معتبرترین موسسات مزبور تهیه شده و بدیهی است تفاوت‌هایی در آمارهای موسسات مختلف به چشم می‌خورد که ناشی از تفاوت جامعه آماری و شیوه تحقیق است اما متوسط آمارها سرانجام از فاجعه‌ای حکایت دارند که در ابعاد گسترده‌ای در جامعه آمریکا در حال رخ دادن است و متأسفانه به جزیی از فرهنگ آمریکایی تبدیل شده است. 

پایگاه اطلاع‌رسانی NATION MASTER در یکی از صفحات خود، نمودارهایی را در خصوص تعداد قربانیان تجاوز به عنف در کشورهای جهان تنظیم کرده که ایالات متحده آمریکا در این رده‌بندی در جایگاه سیزدهمین واقع شده است. جالب اینکه تمام کشورهای غربی مدعی رعایت حقوق بشر، از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئد، در ‌١٠ رتبه اول قرار دارند و تنها ایتالیا با رتبه یازدهم، نتوانسته در میان ‌١٠ کشور اول قرار بگیرد.

در این نمودار که ‌٢٠ کشور اول در این زمینه نشان داده شده، هیچ کشور اسلامی به چشم نمی‌خورد. 

یکی دیگر از گزارش‌های NATION MASTER نیز به آمار طلاق بازمی‌گردد که بنابر نمودارها، آمریکا با ‌٤/٩٥ طلاق در هر هزار نفر، رتبه اول را از آن خود کرده و نزدیک‌ترین کشور اسلامی به آمریکا، قطر است که آمار طلاق در آن یک‌پنجم آمریکاست.

به گزارش «مرکز ملی قربانیان جنایت» در آمریکا، سه درصد از مردان آمریکایی در طول عمر دست‌کم یک‌بار مورد تجاوز واقع می‌شوند که بنابر جمعیت کنونی آمریکا، بالغ بر ‌٢/٨ میلیون نفر دچار این موضوع شده‌اند. ‌٧١ درصد از قربانیان در حالی مورد تجاوز قرار می‌گیرند که سن آنها به ‌١٨ سال نرسیده است. 

بر اساس گزارش فوق، مردان در کل حدود ‌١٠ درصد از قربانیان تجاوز را در آمریکا تشکیل می‌دهند و در واقع بقیه این آمار، مربوط به زنان است.

مرکز «مقابله با بحران تجاوز سانتا باربارا» در گزارش خود می‌نویسد: در هر دقیقه ‌٣/١ زن آمریکایی مورد تجاوز واقع می‌شود. تمام این تجاوزات، تجاوز به عنف است و با این حساب در هر ساعت ‌٧٨ زن، در هر روز ‌١٨٧١ زن و در هر سال ‌٦٣٨ هزار زن مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

در‌٨٠ درصد از موارد، تجاوز توسط شخصی آشنا و در‌٦٠ درصد موارد در منزل خود او، دوست، آشنا، فامیل یا همسایه صورت می‌پذیرد و این بلایی است که دولت آمریکا با ترویج روابط آزاد جنسی، بر سر مردم خود آورده است.

بنابراین گزارش، ‌٨٣ درصد از زنان و ‌٣٢ درصد از مردانی که دچار ناتوانی‌های مختلف در امور جنسی می‌شوند، پیش‌تر مورد آزار جنسی واقع شده‌اند. ‌٥٤ درصد از قربانیان زن زیر ‌١٨ سال سن داشته و ‌٨٣ درصد آنها زیر ‌٢٥ سال بوده‌اند.

نشریه لویزیانا به نقل از «رابین لوی» فعال حقوق بشر در سانفرانسیسکو می‌نویسد: اگرچه آمریکا مرتباً به دیگر کشورها درخصوص حقوق زنان و برابری جنسیتی موعظه می‌کند، اما وقتی مسأله زنان زندانی و آن دسته از زنانی که در دیگر موقعیت های آسیب پذیر قرار می گیرند به میان می‌آید، آمریکا خود دچار مشکلاتی است. از جمله این مشکلات، سوء استفاده‌های تولید مثلی در نظام زندان های کالیفرنیاست که در آن عمدتاً زنان رنگین پوست سطوح بالای عقیم سازی از طریق برداشتن رحم و دیگر اشکال مشابه آن را تجربه کرده‌اند.

براساس گزارش سازمان مبارزه با خشونت، در هر ‌٩ ثانیه یک زن آمریکایی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد. همچنین طبق برخی گزارشات روزانه بیش از ‌٣ زن آمریکایی به دست شوهران خود کشته می شوند.

حدود ‌٣٠ درصد از زنانی که در ارتش آمریکا خدمت می کنند، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. بیش از دو سوم نظامیان زن آمریکایی نیز اظهار داشته‌اند که در ارتش مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. 

"سندرا پاک" عضو پروژه حقوق زنان در این رابطه می‌گوید: تجاوز و بدرفتاری جنسی در ارتش فوق العاده زیاد است و گزینه های اندکی برای نظامیان زن وجود دارد. آنها تنها می توانند به مقامات مافوق شکایت کنند. هیچ انگیزه‌ای هم برای آنکه فرماندهان به شکایات مطروحه به طور جدی رسیدگی نمایند، وجود ندارد. 

ناتوانی قوانین آمریکا در محافظت از زنان
RAINN، مخفف «شبکه ملی بررسی تجاوز، آزار و زنای با محارم» است. این مؤسسه در گزارش‌ آماری قابل توجه خود فاش ساخت که ‌٤٤ درصد از قربانیانی (عمدتاً زنان) که در آمریکا مورد تجاوز قرار می‌گیرند، کمتر از ‌١٨ سال سن داشته و ‌٨٠ درصد از آنان سن‌شان کمتر از ‌٣٠ سال است.

در این گزارش همچنین تصریح شده که سالانه ‌٢١٣ هزار نفر در آمریکا قربانی تجاوز جنسی می‌شوند. در سال ‌٢٠٠٧ این آمار به ‌٢٤٨٣٠٠ تن رسید. این آمار ظاهراً اعم از مردان و زنان قربانی تجاوز جنسی است اما بدیهی است که تعداد زنان به مراتب بیشتر از مردان است.

بنابر همین گزارش، قریب به ‌٦٠ درصد از تجاوزات جنسی هرگز به پلیس گزارش نمی‌شوند و از هر ‌١٦ متجاوز، ‌١٥ نفر حتی یک روز زندان هم به‌خاطر این جرم تحمل نمی‌کنند.

RAINN در یکی دیگر از صفحات خود تصریح کرده که طی ‌١٣ سال گذشته، چهار میلیون و دویست‌ هزار نفر در آمریکا قربانی تجاوز جنسی واقع شده‌اند. 

در واقع دولت آمریکا با ایجاد حاشیه امن برای متجاوزان، خیال آن‌ها را از تحت تعقیب قرار گرفتن و مجازات شدن در صورت ارتکاب این جرایم راحت کرده است. 

بردگی جنسی در آمریکا
بردگی جنسی از پدیده‌های شدیداً ناهنجاری است که از گذشته وجود داشته و امروزه نیز شکل مدرن به خود گرفته است. در این پدیده، زن یا مرد به بردگی گرفته شده، توسط افراد متعدد و بالاخص ارباب خود مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد که عموماً در این وقایع، صدمات زیادی را متحمل می‌شوند. کتک زدن، آویزان کردن از اعضای بدن، شلاق زدن، تجاوز دست‌جمعی و ... از مواردی است که اربابان که عموماً افراد دارای بیماری‌های روانی- جنسی هستند بر سر قربانیان خود می‌آورند؛ چرا که روابط جنسی آزاد به قدری در برابر آن‌ها قرار گرفته که روابط عادی جنسی، این افراد را ارضاء نمی‌کند و برای دستیابی به هدف خود، از راه‌های سادیسم‌گونه وارد می‌شوند.

دولت آمریکا حتی در برابر سایت‌های پورنوی فراوانی که دست به تبلیغ این پدیده نفرت‌انگیز می‌زنند، کاملاً با تساهل و در راستای احترام به آزادی بیان برخورد می‌کند، چرا که می‌داند مخاطب این تصاویر و فیلم‌ها، افکار عمومی کشورهای جهان سومی و کشورهای مبتنی بر اصول دینی نیز هستند و از این طریق، آن‌ها هم می‌توانند در این معضل فرهنگی شریک شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «لیمون دراپ»، سالانه حدود ‌٢٠ هزار نفر برای بردگی به آمریکا قاچاق می‌شوند. این افراد که با وعده کار یا تحصیل به آمریکا آورده می‌شوند، هر یک به قیمتی بین ‌١٠ هزار تا ‌٣٠٠ هزار دلار به فروش می‌رسند. این جدا از کسانی است که با ملیت آمریکایی به بردگی گرفته می‌شوند و آمار درستی از آنها در دست نیست.

به گزارش جام نیوز،آنچه ذکر شد تنها بخشی از فاجعه‌ای است که دولت آمریکا با سیاست‌های فرهنگی خود در ایجاد و تقویت روابط آزاد جنسی، بر سر مردم خود آورده است و می‌کوشد با ترویج این فرهنگ به دیگر کشورها، آن‌ها را نیز دچار تضادهای فرهنگی ناشی از این موضوع کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین