کد خبر: ۸۷۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۵

تشنج در جلسه سخنرانی عضو موسسه کیهان در اصفهان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همایشی که با عنوان «مرگ گفتمان اصلاحات آمریکایی در ایران» توسط بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شد، در پی سخنان توهین‌آمیز سخنران مراسم، به تشنج کشیده شد.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، با وجود اینکه موضوع این سخنرانی «مرگ گفتمان اصلاحات» بود ولی دانشجویان معتقد بودند که پیام فضلی‌نژاد از ابتدای مراسم از پرداختن به این موضوع طفره می‌رود که اعتراض آنان باعث شد وی سرانجام به موضوع جلسه بازگردد. 

بر اساس این گزارش، وی در سخنانش اصلاحات خاتمی را اصلاحات آمریکایی دانست و گفت: «خاتمی یک روشنفکر ماسون زده است». 

وی افزود: «اصلاحات پرونده لیبرالیسم و سرمایه‌داری غربی است که با پرداخت دلار به نخبگان علمی در جامعه ایران پیاده شده است». 

پژوهشگر موسسه کیهان، عبدالکریم سروش را نماد نفاق دانست و افزود: «هرکس به حرف سروش گوش کند منافق است و بنابر این رئیس دولتی که معتقد به اندیشه سکولار سروش است نیز منافق است».
 
فضلی‌نژاد پس از هتاکی‌های فراوان به سید محمد خاتمی، به رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز حمله کرد و هاشمی را یک لیبرال سرمایه‌دار خواند و از وی خواست موضع خود را در خصوص حزب لیبرال کارگزاران مشخص کند. 

وی ادعای خود در خصوص مرگ اصلاحات را در یک جمله خلاصه کرد و گفت: «من می‌گویم اصلاحات مرده است چون مدرنیته مرده است».
 
وی در سخنرانی خود در دانشگاه تهران هم گفته بود اصلاحات دستمال مچاله‌ای است که به وسیله غربی‌ها در سطل آشغال افتاده است. 

این اظهارات فضلی‌نژاد با فریاد «درود بر خاتمی، سلام بر موسوی» دانشجویان روبرو شد و فضلی‌نژاد که گویا بر اعصاب خود مسلط نبود، در هنگام سخنان خود، تکبیر می‌گفت. 

هنگامی که دانشجویان در پاسخ به هتاکی‌های او فریاد «درود بر خاتمی، سلام بر موسوی» را سر دادند فضلی‌نژاد فریاد می‌زد: «مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه» که با واکنش دانشجویان روبرو شد. 

فضلی‌نژاد در ادامه جلسه و در حین تریبون آزاد دانشجویان با صحبت کردن با تلفن همراه، قصد داشت سخنان دانشجویان را بی‌اهمیت جلوه دهد به‌طوری که در بین صحبت یکی از دانشجویان جلسه را ترک کرد. دانشجویان نیز با شعار «درود بر خاتمی، سلام بر موسوی» سالن را ترک کردند و وارد فضای دانشگاه شدند. 

گفتنی است در حالی که وزارت علوم چندی پیش محدودیت‌های انتخاباتی دانشگاه‌ها را از جمله جلوگیری از سخنرانی نماینده کاندیدا به صورت مستقل در دانشگاه‌ها و الزام به برگزاری جلسات همراه با نمایندگان سایر گروهها در جلسات میزگردی و مناظره مطرح کرده بود، در یک روز دو سخنرانی با حضور نمایندگان حامی احمدی‌نژاد در دانشگاه اصفهان برگزار شد. 

بر این اساس سخنرانی پيام فضلي‌نژاد پژوهشگر موسسه كيهان و محمدعلی رامین، مشاور احمدی‌نژاد توسط تشکل‌های دانشجویی اصولگرای دانشگاه اصفهان با مجوز دانشگاه، برگزار شده‌است. 

از این‌رو، دانشجویان پس از پایان این مراسم با برگزاری تجمع آرامی در روبروی سالن شهید آوینی دانشگاه اصفهان، به اقدام این دانشگاه مبنی بر صدور غیرقانونی مجوز برای این سخنرانی‌ها ‌اعتراض کردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۱
0
0
چه قدر دروغ میگید خوبه فیلماش هست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین