کد خبر: ۱۸۴۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰

«زندگی پای»؛ پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فیلم نامزد اسکار «زندگی پای» با فروش ۳۳ میلیونی در صدر جدول فروش خارجی سینمای جهان باقی ماند.

به گزارش ایسنا، «آنگ لی» و فیلم جدیدش «زندگی پای» هفته خوبی را پشت سر گذاشتند و پس از کسب ۱۱ نامزدی اسکار در بخش‌های گوناگون، با فروش ۳۳ میلیون دلاری در ۶۷ کشور جهان با رساندن خود به صدر جدول فروش خارجی، مجموع فروش خود را نیز به رقم ۳۵۷ میلیون دلار ارتقا داد.

در این هفته فیلم «زندگی پای» در دومین هفته نمایش خود در کشور روسیه در ۱۵۵۷ سالن سینما با فروش ۴/۴ میلیون دلاری مجموع فروش خود را به ۲۵ میلیون دلار رساند.

این فیلم همچنین در دومین هفته نمایش خود در کشور استرالیا به فروش ۹ / ۳ میلیون دلاری در ۵۵۲ سالن سینما دست یافت تا مجموع فروش خود را در این کشور به حدود ۱۵ میلیون دلار برساند.

پس از روسیه و استرالیا، کشور انگلیس با استقبال ۸ / ۳ میلیون دلاری در ۶۷۳ سالن سینما سومین بازار پرفروش خارجی فیلم «زندگی پای» در هفته گذشته نام گرفت.

«زندگی پی» برگرفته از رمان برنده‌ی جایزه بوکر «زندگی پی» نوشته‌ یان مارتل است که داستان پسری هندی را روایت می‌کند که از یک حادثه‌ کشتی جان سالم به در می‌برد. وی پس از این اتفاق ۲۲۷ روز را در یک قایق با یک کفتار‌، اورانگوتان‌، ببر بنگال و گورخر مجروح سپری می‌کند.

به گزارش اسکرین دیلی، فیلم «هابیت: سفر غیرمنتظره» محصول کمپانی برادران وارنر با اضافه کردن ۲۶ میلیون دلار دیگر حاصل از فروش در ۶۳ کشور جهان مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۶۰۸ میلیون دلار رساند.

در هفته‌ای که گذشت کشورهای استرالیا با فروش ۴ / ۳ میلیون دلاری در ۵۱۲ سالن سینما رساندن مجموع فروش خود به ۳۶ میلیون دلار بهترین بازار فیلم «هابیت» بود. این فیلم قرار است از اواخر ماه فوریه در کشور چین نیز به روی پرده برود.

فیلم «دار و دسته تبهکاران» با بازی «شون پن»، «رایان گاسلینگ» و «اما استون» در اولین هفته نمایش فروش خوبی را برای خود رقم زد و توانست ۹ میلیون دلار از ۱۴۸۴ سالن ۱۶ کشور جهان کسب کند.

فیلم «بینوایان» نیز که چند بخش از جمله بهترین فیلم موزیکال یا کمدی اسکار نامزد کسب جایزه اسکار شده است، مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۲۰۰ میلیون دلار رساند. این فیلم در انگلیس با فروش ۴ / ۱۳ میلیون دلاری در ۵۸۹ سالن سینما بهترین بازار را برای خود رقم زد. فیلم «بینوایان» تا کنون سومین فیلم پرفروش کمپانی یونیورسال در انگلیس محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
rasoul
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
0
0
فیلم خوبیه ارزش دیدن داره
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین