کد خبر: ۹۲۷۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۸۸ - ۰۱:۱۹

فرمانده سپاه: حوادث اخیر برای پیشرفت انقلاب اجتناب‌ناپذیر بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد امروز کسی جرات نمی‌کند به طور مستقیم به مقابله با جمهوری اسلامی بپردازد بلکه آنها به دنبال تغییر نرم محتوای نظام اسلامی هستند و سپاه و بسیج بر اساس وظیفه ذاتی خود مامور مقابله با این تهدیدات هستند.

به گزارش گروه سیاسی آفتاب، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در مراسم تودیع و معارفه تنی چند از فرماندهان و مسئولین سپاه، گفت: «مبنای تحولات در سپاه دگرگونیهایی است که در عرصه تهدیدات بوجود آمده است به طوری که ماهیت تهدیدات کاملاً با تهدیدات اوایل انقلاب که عمدتاً از جنس تهدیدات سخت بود تفاوت کرده و ما باید با قالب شکنی خود را برای مقابله با تهدیدات دهه چهارم انقلاب آماده کنیم».

وی هدف از ارتقای سازمان بسیج و سپاه را انجام بهتر رسالت سازمانی این نهاد مبنی بر حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن خواند و گفت: «این هدفی بسیار ارزشمند و سخت است و ما متعهد شده‌ایم این تحول و ارتقای سطح کیفی را که عمدتاً با رویکرد اعتقادی و معنوی صورت می‌پذیرد در حداقل زمان ممکن انجام دهیم».

سردار جعفری افزود: «انباشتی از ضرورتها و دلایل تغییر و تحول در سپاه همسو با روند پیشرفت انقلاب این ضرورت را ایجاب می‌کند که امروز همه توان سپاه برای ایجاد تعالی سطح کیفی در این نهاد به کار گرفته شود».

وی افزود: «آنچه در طول دو سال گذشته انجام شد و اصلاحاتی که صورت گرفت در حقیقت بسترسازی برای تحقق تحولات بود و اصلاحات ساختاری که صورت گرفت همراه با ایجاد گفتمان تحولی و پیگیری انتظارات مقام معظم رهبری از مواردی بود که برای ایجاد آمادگی و حرکت به سمت تحول و تعالی در نظر گرفته شد و هنوز راهی سخت و طولانی در پیش داریم».

فرمانده کل سپاه ادامه داد: «انتظارات تحولی در سپاه باید بر اساس ضرورت‌های حال حاضر انقلاب پیش برود. بر همین اساس باید تمام تمرکزمان را بر ارتقای سطح کیفی سپاه و بسیج معطوف کنیم که این کار، کاری طاقت فرسا و مشکل است».

سرلشکر جعفری تصریح کرد: «این راه هدف مشخصی دارد و آن رساندن سطح کیفی سپاه به وضعیتی مطلوب برای آمادگی همه جانبه دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن است و این همان رسالت خطیر سپاه در پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است».

وی انقلاب اسلامی ایران را دستاورد بی‌نظیر تفکر شیعه و حاصل مجاهدت‌های ارزشمند فقها و علمای اسلام خواند و یادآور شد: «امروز یک حکومت اسلامی بر اساس فقه شیعه تشکیل شده است و این پدیده در طول تاریخ ایران بی نظیر است و به فرموده امام راحل این آرزویی است که تمام انبیاء داشتند و امروز نیز شاهدیم که بحمدا... تحقق کامل این نظام در حال وقوع است، پس وقتی این حقیقت را که نظام اسلامی نظامی زنده و پویا است قبول کنیم باید بپذیریم که سپاه نیز به عنوان حافظ این انقلاب ناگزیر است نهادی پویا پیش رونده و روبه جلو باشد».

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری انقلاب را موجودی زنده و پیش رونده توصیف می‌کنند و برعکس تمام انقلاب‌ها که با گذشت زمان کهنه می‌شود این انقلاب روز به روز پویاتر و زنده‌تر خواهد شد، افزود: «سپاه نیز باید به طبع انقلاب روزبه روز از طراوت و پویایی بیشتری برخوردار شود».

عضو شورای عالی امنیت ملی با طرح این سئوال که آیا توانسته‌ایم در قبال حوادث اخیر آنگونه که شایسته انقلاب است عمل کنیم یا خیر؟ این حوادث را برای پیشرفت انقلاب اسلامی امری اجتناب ناپذیر خواند و تاکید کرد: «بحمدا... سپاه از این آزمون نیز سربلند بیرون آمد اما باید آمادگی خود را روزبه روز افزایش دهیم».

وی در مقایسه حوادث اخیر با حوادث فتنه‌های صدر اسلام یادآور شد: «انقلاب اسلامی در حقیقت احیای مجدد اسلام است و از همین رو حوادثی که اتفاق افتاد را باید با توجه و دقت در فتنه های صدر اسلام ارزیابی کرد».

سرلشکر جعفری افزود: «در آن زمان بعد از 25 سال که امیرالمومنین علی (ع) زمام حکومت را در دست گرفت اتفاقی که افتاد شبیه به همان فتنه‌ای بود که مقام معظم رهبری از آن تحت عنوان جمهوری اسلامی تقلبی یاد کردند».

وی افزود: «امروز کسی جرات نمی‌کند علناً به مقابله با جمهوری اسلامی بپردازد، بلکه آنها به دنبال تغییر محتوای نظام اسلامی هستند یعنی همان اتفاقی که در صدر اسلام افتاد و سپاه و بسیج نیز مامور مقابله با این تهدیدات هستند».

سرلشکر جعفری در ادامه در خصوص تحولات صورت گرفته در سپاه و بسیج، این تحول را توسعه ارتباط سپاه و بسیج نامید و اظهار داشت: «اعتقاد مقام معظم رهبری بر این است که نیروی مقاومت عبارت الاخری بسیج نیست و بر همین اساس ما بنا داریم سپاه و بسیج را در سازماندهی و در تعریف ارتباط سازمانی طوری قرار دهیم که استفاده از این ظرفیت عظیم مردمی در انجام رسالت و وظیفه ذاتی سپاه مبنی بر حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن راحت تر و روان‌تر صورت بپذیرد چراکه سپاه یک نهاد مردمی است و این مردمی بودن باید در عمل به منصه ظهور برسد و آثارش مشهود باشد».

وی افزود: «تغییرات سازمانی و بخصوص تغییر و تحولات بنیادین در سازمانها کاری بسیار دشوار است لیکن حوادث اخیر به ما کمک کرد تا با جدی‌تر تلقی کردن تهدیدات پیش روی انقلاب اسلامی آمادگی بیشتری برای مقابله کسب کنیم».

فرمانده کل سپاه با اشاره به وضعیت امنیتی کشور و تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف در وحدت و یکپارچگی ملی گفت: «کشور ما در نقطه‌ای آرمانی از امنیت عمومی پایدار قرار گرفته و حوادث پس از انتخابات با هوشیاری و هوشمندی ملت ایران و روشنگری‌های صورت گرفته از طریق اطلاع‌رسانی شفاف و افشای زوایای پنهان رخدادها و وقایع قبل و بعد از انتخابات، توطئه‌های دشمنان را خنثی و عوامل آنان را در دستیابی به اهداف شیطانی ناکام گذاشت».

فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: «تغییرات و تحولات ساختاری مدیریتی لازمه یک سازمان زنده، فعال و روزآمد است و تغییرات و جابجایی های جاری در سطح فرماندهان و مسئولین که در یک روند طبیعی و در راستای بسترسازی برای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا در حکم فرماندهی اینجانب صورت می پذیرد برای تعالی سازمانی و تقویت زمینه‌های اجرای ماموریتها و برنامه‌های سپاه به شمار می‌رود و یقیناً بیش از پیش منجر به ارتقای آمادگی‌ها و توانمندی‌های سپاه برای ورود به عرصه‌های ماموریتی خواهد شد».

گفتنی است، مراسم معارفه سردار حسین سلامی جانشین جدید فرمانده کل سپاه و تودیع سردار سید محمد حجازی جانشین پیشین، همچنین معارفه سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده جدید نیروی هوا فضای سپاه و تودیع سردار حسین سلامی فرمانده پیشین، معارفه سردار سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی رئیس جدید سازمان بسیج مستضعفین و تودیع حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب که پیش از این به عنوان فرمانده نیروی مقاومت مشغول به خدمت بود و نیز معارفه سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی معاون جدید آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح و تودیع سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی با حضور فرمانده کل سپاه، نماینده ولی فقیه در سپاه و تنی چند از فرماندهان و مسئولین سپاه به طور همزمان برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Bahrain
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۱۸
0
0
ورود سپاه به مسایل سیاسی و اقتصادی که بر خلاف نظر امام انجام شد نتیجه اش مشلاتی است که اکنون کشور با ان درگیر است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین