کد خبر: ۱۴۹۲۵۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴

رئیس جمهور در مجلس: گرانی های اخیر ربطی به اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها ندارند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور با بیان اینکه گرانی های اخیر ربطی به هدفمندی یارانه ها ندارند، گفت: علت این گرانی ها چیز دیگری است که به موقع اش آن را توضیح خواهم داد. 

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در جلسه علنی صبح امروز مجلس که با دستور سوال از رئیس جمهور در جریان بود پس از قرائت سوال 79 نماینده از وی توسط علی مطهری به پاسخ این سوالات پرداخت.

رئیس جمهور هنگامی که در جایگاه پاسخگویی قرار گرفت با بیان اینکه سئوال از رئیس جمهور اتفاق ویژه ای نیست و حق مجلس است، گفت: این سئوالات مدتها در سطح جامعه مطرح بوده و هر زمان به بهانه های مختلف به آن پرداخته می شد و من از مجلس تشکر می کنم که این وقت را به من داد که این ابهامات را برطرف کنم.

وی با بیان اینکه من قبل از انتخابات آماده بودم به سئوالات نمایندگان پاسخ دهم، گفت: قبل از انتخابات این ترس بود که این اتفاق در نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد و بعد همه تقصیرات را به گردن ما بیندازند.

رئیس جمهور افزود: الان هم تلاش کرده ایم که در شب عید این جلسه برگزار نشود چرا که اکثر این نمایندگان به زودی به همکاران دولت تبدیل می شوند اما هیئت رئیسه این طور تصمیم گرفت و نمی توان کاری کرد.

احمدی نژاد در جواب اولین سئوال نمایندگان که مربوط به تسهیلات مترو تهران بود، این گونه پاسخ داد که مقرر شده بود دولت تا پایان سال 89 به صورت تسهیلات با رعایت قانون این پول را در اختیار شهرداری قرار بدهد خودش هم ضامن شود و خودش هم بازپرداخت کند اما اینکه این پول را از کجا بیاورد در این قانون مشخص نشده است.

وی افزود: حساب ذخیره ارزی صفر است، دولت از کجا بیاورد. نمی توانستیم از محل بهداشت و درمان، عمران و آبادی و سایر بخش ها بودجه شهرداری را بدهیم. شما مشخص می کردید از کدام ردیف کم کنیم تا به بودجه شهرداری اضافه کنیم.

رئیس جمهور وارد شدن مجلس به موضوع عدم پرداخت تسهیلات شهرداری تهران را خلاف اصل 75 قانون اساسی دانست و گفت: این بحث اصلا قابل طرح کردن در مجلس نیست چرا که محل آن مشخص نشده است بنابراین مجلس نمی تواند بر آن وارد شود و قابل اجرا نیست.

احمدی نژاد در ادامه با بیان کمک های دولت به کلانشهرها از جمله شهر تهران پرداخت و تصریح کرد: دولت در چند سال اخیر 4هزار و 600 میلیارد تومان پول نقد برای کار عمرانی به شهرداری کمک کرده است که هزار و 110 میلیارد آن برای مترو بوده است و یک میلیارد هم فاینانس داده ایم.

وی افزود: هزار میلیارد تومان مجوز اوراق مشارکت برای مترو، یارانه بلیت مترو، 25 میلیارد تومان برای ترخیص واگن ها، 4250 دستگاه اتوبوس با 82 درصد تخفیف و 800 میلیارد تومان فاینانس از جمله کمک های دولت نهم و دهم به شهرداری تهران بوده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: شما به جای فشار به دولت بهتر است یک گزارشی از شهرداری تهیه می کردید که متوجه بشوید این منابع در کجاها خرج شده است.

احمدی نژاد همچنین درباره اشتغال و رشد اقتصادی توضیح داد: در سال 89 بانک مرکزی رشد اقتصادی را 6.1 درصد و مرکز آمار 7.3 درصد اعلام کرد که با این نرخ رشد می توان یک میلیون و 600 شغل ایجاد کرد چرا نشود.

وی همچنین در خصوص یارانه ها گفت: ما این قانون را در شدیدترین محرومیت ها اجرا کردیم. تحریم و بحران های جهانی دو مشکل سر راه دولت بود که به اعتراف دوست و دشمن، دولت عالی عمل کرده است.

رئیس جمهور افزود: تولیدات داخلی در سال 90 بیش از 82 رشد داشته است حالا چند بنگاه دچار مشکل شده اند که می توان مشکل آنان را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه گرانی های اخیر ربطی به هدفمندی یارانه ها ندارند، گفت: علت این گرانی ها چیز دیگری است که به موقع اش آن را توضیح خواهم داد.

به گزارش مهر، احمدی نژاد تاکید کرد: سازمان هدفمندسازی یارانه ها را خود شما تصویب کردید و هیچ جای این قانون اسمی از رئیس جمهور نیست حالا سئوالش را از رئیس جمهور می پرسید؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین