کد خبر: ۱۳۵۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳

نتایج یک تحقیق درباره میزان مصرف الکل در بین جوانان ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجود ممنوعیت مصرف الکل در بسیاری از کشورها متاسفانه از میان قشر جوان و نوجوان گاهی برخی به‌طور مرتب و برخی به شکل تفریحی مشروبات الکلی مصرف می‌کنند. کشور ما نیز متاسفانه از این مسأله مستثنا نیست و هر سال بر تعداد قربانیان الکل در آن افزوده می‌شود.

نتایج آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مشروبات الکلی که شرعا و قانونا در کشور ما حرام و ممنوع است، سالانه باعث مرگ تعداد زیادی جوان و تحمیل میلیاردها دلار هزینه بر جوامع انسانی در سراسر دنیا می‌شود. 

براساس یافته‌های یک پژوهش که دکتر سعید معیدفر، رییس انجمن جامعه‌شناسی ایران، روی یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی ۱۸ تا ۲۴ ساله انجام داد، ۲۵ درصد دانشجویان، مصرف الکل را بدون اشکال می‌دانند. از این تعداد، ۲۰ درصد در نظرسنجی اظهار کردند الکل مصرف می‌کنند و ۵ درصد بقیه هم گفته‌اند که وسوسه شده‌اند این کار را انجام دهند.

دکتر بابک مصطفی‌زاده، متخصص پزشک قانونی و مسمومیت‌ها نیز با اشاره به مصرف مشروبات الکلی در جامعه می‌گوید: «باتوجه به ممنوعیت مصرف و فروش مشروبات الکلی در کشور ما متاسفانه افراد سودجو به صورت زیرزمینی و در کارگاه‌های غیربهداشتی اقدام به تهیه این مشروبات می‌کنند که همراه با ناخالصی زیادی است. در این نوع مشروبات، معمولا الکل چوب یا متانول وجود دارد که بسیار خطرناک است و در خوشبینانه‌ترین حالت باعث کوری دائمی فرد و در بسیاری موارد فوت شخص می‌شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین