کد خبر: ۶۲۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۱

آخرین اخبار از تصمیم دولت در مورد بنزین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یكشنبه گذشته وزیر نفت اعلام كرده بود كه نظر دولت برای سهمیه‌بندی بنزین خودروها حداکثر تا دو روز دیگراعلام می‌شود با این حال با گذشت تقریبا یک هفته از این اظهارنظر، تا کنون خبری از تصمیمات جدید دولت در مورد بنزین اعلام نشده است. 

در این میان، وزیر كشور روز شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار خوزستان درباره سهمیه‌بندی بنزین گفت: «پیگیری سهمیه‌بندی بنزین با تشخیص وزیر نفت است که در حال پیگیری هستند و این موضوع قطعا به اجرا گذاشته می‌شود».

مصطفی ‌پورمحمدی درجمع خبرنگاران ادامه داد: تمام مقدمات سهیمه‌بندی فراهم شده و ساختارهای سخت افزاری و نرم‌افزاری آن مهیا است. امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم از منبع عظیم انرژی در كشور به خوبی پاسداری كنیم. همچنین زمان سهمیه‌بندی و نحوه آن نیز به زودی توسط مسوولان وزارت نفت اعلام خواهد شد.

در همین ارتباط وزیر نفت در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است: در هفته آینده با ارایه گزارش‌های كمیته اجرایی كارت هوشمند سوخت و بخش‌های مختلف مرتبط با این پروژه، تصمیم قطعی برای زمان آغاز سهمیه‌بندی بنزین اتخاذ می‌شود.

به گزارش آفتاب به نقل از اداره كل روابط عمومی وزارت نفت، سیدكاظم وزیری هامانه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در هفته گذشته به منظور تصمیم‌گیری در مورد سهمیه‌بندی بنزین تصریح كرد كه در این جلسات كه با حضور نمایندگان مجلس، اعضای هیات نمایندگان ویژه رییس جمهوری در تبصره‪ ۱۳‬و نمایندگان بخش‌های مختلف اجرایی مرتبط با پروژه كارت هوشمند سوخت برگزار شد، گزارش‌های جامعی از تمامی بخشهای مختلف مربوط به این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد كه ظرف چند روز آینده با ارایه گزارش نهایی كمیته اجرایی كارت هوشمند، تصمیم نهایی برای تاریخ دقیق سهمیه‌بندی به مورد اجرا گذارده شود.

وی افزود: بر اساس گزارش هفته گذشته كمیته اجرایی، موفقیت طرح كارت هوشمند سوخت تا این لحظه مطلوب تر از آنچه بود كه تصور می‌كردیم و در چند هفته گذشته هموطنان ما در جایگاه‌های عرضه بنزین بدون هیچ مشكلی از طریق كارت هوشمند، سوخت‌گیری كرده‌اند.

وزیری هامانه درباره تاخیر در زمان اجرای سهمیه‌بندی بنزین گفت: تمامی سیستم‌ها برای اجرای سهمیه‌بندی بنزین سازماندهی شده و دولت به طور قاطع در پی اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره سهمیه‌بندی بنزین است.

اخیرا خبرهایی در ارتباط با توافق مجلس با دولت در خصوص تعویق یك ماهه سهمیه‌بندی بنزین منتشر شده بود که مورد تکذیب مسئولان دولت و برخی از نمایندگان قرار گرفت.

وزیر نفت اظهار داشت: از زمانی كه اعلام شد تمامی جایگاهها تنها با كارت هوشمند سوخت، خدمات ارایه می‌دهند، عملا سهمیه‌بندی بنزین اجرا شده است! با این تفاوت كه میزان سهمیه‌ها در این مقطع میزان بسیار بالایی درنظرگرفته شده بود تا هركس بتواند به هر میزانی كه می‌خواهد بنزین دریافت كند.

وزیری هامانه با بیان اینكه «هنوز زمان قطعی سهمیه بندی بنزین اعلام نشده است»، اظهار نظرهای مبتنی بر آغاز سهمیه‌بندی در اواخر مرداد ماه را «اظهارنظرهای شخصی» عنوان و تاكید كرد: امكان آغاز سهمیه‌بندی بنزین در زمان حاضر نیز وجود دارد اما برای حصول اطمینان كامل، سهمیه‌بندی به تعویق افتاد كه در اولین جلسه هفته آینده با ارایه گزارش نهایی كمیته فنی، تاریخ دقیق آغاز طرح مشخص خواهد شد.

وی درباره عرضه بنزین مازاد بر سهمیه و بهای آن تصریح كرد: در مرحله اول توزیع بنزین با كارت هوشمند تنها سهمیه‌بندی در دستور كار قرار دارد و تصمیم برای تعیین بها و میزان بنزین مازاد بر سهمیه تنها منوط به انجام آزمایشی سهمیه‌بندی بنزین در یكی دو ماه و تعیین میزان دقیق بنزین مورد نیاز مردم است.

لازم به ذکر است به دلیل قوت گرفتن احتمال سهمیه‌بندی بنزین اخیرا حوادث بسیاری در ارتباط با ذخیره‌سازی بنزین در شهر‌های مختلف کشور رخ داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین