کد خبر: ۱۵۱۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۳
عضو کمیسیون انرژی:

افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه ها غیر قانونی است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: موید حسینی صدر نماینده خوی و عضو کمیسیون انرژی با انتقاد از اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها از سوی دولت گفت: تصمیمی که دولت در خصوص اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها می گیرد قابل پیش بینی نیست چرا که دولت طبق روال تصمیمات غیر منتظره می گیرد و در زمانی که مجلس درگیر است تصمیمات را عملیاتی می کند تا مجلس نتواند کاری انجام دهد و فرار می کند.

وی تصریح کرد: به نظر می رسد شرایط کشورمان در حالت گذار است از جمله شروع کار مجلس نهم و مرحله دوم انتخابات مجلس نهم ،مذاکرات5+1 است و از نظر اصل زمانی هم زمانی است که از گرانی ناشی از عید عبور کردند.با توجه به این شرایط به هیچ وجه زمان مناسب برای افزایش هرگونه قیمت در هیچ حوزه ای نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات بخش تولید با اجرای هدفمندی یارانه ها یادآور شد: فکر می کنم با اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها فشار غیر قابل تحملی به مردم وارد می شود.در حال حاضر واحدهای تولیدی تحت فشار هستند و یارانه تولید داده نشده است. کشاورزان نیر فوق العاده تحت فشار هستند و محصولات کشاورزی از ثبات قیمت برخوردار نیست.

حسینی صدر با اشاره به تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: اگر شرایط کلی جامعه را در نظر بگیریم به این نتیجه می رسیم که در حال حاضر افزایش مجدد قیمت ها کار عاقلانه ای نیست. ضمن اینکه از لحاظ قانونی نیز افزایش قیمت ها شبهه دارد چرا که دولت باید ابتدا گزارشی از اجرای هدفمند سازی یارانه ها به مجلس بدهد و بیان کند که چقدر افزایش قیمت در هر حوزه داشته و چه کارهایی انجام داده است.سپس میتواند فاز دوم هدفمندی یارانه ها البته با مجوز مجلس اجرا کند در غیر این صورت نمیتواند این کار را انجام دهد .

وی با انتقاد از عملکرد مجلس هفتم درمقابل دولت،ادامه داد: دولت خودش را با قانون تطبیق نمی دهد و به نوعی با آن کنار می آید. بی قانونی های دولت به مجلس هفتم بر می گردد چرا که مجلس هفتم نقش هموار کننده سیاستهای دولت را داشت و هیچ وقت در مجلس هفتم سعی نشد که از جایگاه مجلس هفتم سیانت شود. اقدامات مجلس هفتم باعث شد که این روند شروع شد و برای دولت تلقی شد که هر کاری را بدون مجوز از مجلس می تواند انجام دهد.

عضو کمیسیون انرژی افزود: مجلس هفتم بجای اینکه در خط حمله باشد و نقش مستقلی برای خود باز کند سعی کرد مسیر را برای تصمیمات و برنامه های دولت باز کند و این باعث شد که دولت خودش را بی نیاز از قانون بداند و به جایگاهی که درحال حاضر هستیم رسیدیم. این یک فرایندی است که آغاز آن از دوره مجلس هفتم بوده و امیدوارم که در مجلس نهم کشور اعتقاد راسخ به تبعیت از قانون پیدا کند.

حسینی صدر معتقد است که مسئله افزایش یارانه ها از سوی دولت جای ابهام دارد.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر آزاد سازی کامل قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهارداشت: قانون هدفمندی یارانه ها باید طی پنج سال اجرا شود و در انتهای سال پنجم آزاد سازی کامل قیمت بنزین و سایر اقلام را داشته باشیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین زمانی امکان پذیر است که بخش خصوصی هم اجازه پیدا کند که بنزین وارد کند و به صورت رقابتی بفروشد که آن هم در پایان سال پنجم امکان پذیر است. اما در حال حاضر بنزین تنها در انحصار دولت است و طبق قانون دولت مکلف است که سالانه 20 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

حسینی صدر تصریح کرد: اگر قیمت بنزین پس از دور دوم هدفمندی یارانه ها افزایش پیدا کند غیر قانونی است و در صورت ارتکا به این تخلف مجلس با این اقدام برخورد و موضوع را به دستگاه قضایی ارجاع می دهد.

به گزارش شفاف،وی گفت: هر گونه افزایش قیمت ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در جامعه التهاب ایجاد می کند. البته افزایش نرخ بنزین بیشتر به چشم می آید چرا که با زندگی روزمره افراد جامعه بیشتر ارتباط دارد و اثر روانی بیشتری ایجاد خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
اين دولت اگر قيمت مواد را گرا ن كرد تا حدودي با دادن يارانه به مردم كمك نمود تا مردم بواسطه مشكلات زندگي خداي نكرده به دام جاسوسان خارجي نيفتند .....
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
لاکن به این بسنده نکنید که آب را مجانی میکنیم برق را مجانی میکنیم ، نفت را مجانی میکنیم،
ما کراک را زیاد میکنیم مصرف شیشه را بالا میبریم ، تجاوز را نهادینه میکنیم، کهریزک میسازیم،
لاجوردی و مرتضوی قاتل میسازیم ، سپاه و بسیج چاقو کش تربیت میکنیم لاکن به این بسنده نکنید
ما کارهای زیادی داریم، از فرمایشات قاتل بزرگ خمینی گوزمال شده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۳
0
0
آقا سالیانه 20 درصد مثبت به ؟؟؟
سالیانه 20 درصد 100 تومان، می شود سالی 20 تومان یعنی بنزین در پایان سال پنجم می شود 200 تومان، ولی بیست درصد به صورت شناور این طور می شود
سال اول 700 تومان
سال دوم 840 تومان (140 تومان 20 درصد 700 است)
سال سوم 1008 تومان (168 تومان 20 درصد 840 است)
سال چهارم 1209 تومان (201 تومان 20 درصد 1008 است)
سال پنجم 1451 تومان (290 تومان 20 درصد 1209 است)

یعنی با همین قانون مجلس دست دولت رو برای بنزین 1500 تومانی باز گذاشته!!!
........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین