کد خبر: ۱۷۸۹۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۸

معاون شهردار تهران: نمی‌توانیم برای ترافیک تهران معجزه کنیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید جعفر تشکری هاشمی درهمایش مشترک پلیس و شهرداری گفت: دستگاه‌های زیادی در موضوع ترافیک اثرگذار هستند اما آنها نباید خود را جزیره‌های مستقل بدانند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: پلیس راهور و مدیریت شهری حدود ۸۰ درصد در وضعیت ترافیک پایتخت نقش داشته و در بهبود آن موثرند.

وی تردد لجام گسیخته موتورسیکلت‌ها را یکی از اصلی‌ترین معضلات تهران دانست و اظهار داشت: معضل موتورسیکلت‌ها از مهم‌ترین ناهنجاری‌های شهری محسوب می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: برای کاهش ترافیک باید به سمت توسعه شبکه حمل و نقل همگانی از جمله مترو و بی‌آرتی پیش برویم و فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی را گسترش دهیم.

به گزارش مهر، وی توسعه فرهنگ ترافیک و بهبود رفتارهای ترافیکی را از اصلی‌ترین راهکارهای کاهش ترافیک بر شمرد و تصریح کرد: باید دنبال راه حل‌هایی باشیم که با حداقل هزینه، حداکثر استفاده را ببریم تا به مقصد برسیم.

تشکری هاشمی افزود: هر سال ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی جدید به خیابان های تهران وارد می‌شود که اگر آن‌ها را پشت سر هم قرار دهیم، طول آنها به ۲ هزار کیلومتر می‌رسد در حالی که طول تمام معابر تهران مجموعاً ۴ هزار کیلومتر است.

وی با تاکید بر این که نمی‌توانیم برای روان‌سازی ترافیک معجزه کنیم، اضافه کرد: دنبال یک مدل مردم محور هستیم، مدلی که بر اساس آن خیابان‌ها فقط برای مالکان خودروهای شخصی نیست بلکه برای همه مردم است.

معاون شهردار تهران گفت: مشکلات اقتصادی و مسائل فرهنگی بزرگ‌ترین دلایل به وجود آمدن ناهنجاری‌هایی مانند مسافربرهای شخصی و هنجارشکنی موتورسیکلت‌هاست.

وی با اعلام این که پلیس راهور و مدیریت شهری به تنهایی قادر به حل مشکل ترافیک نیستند، تاکید کرد: در زمینه حل مشکل ترافیک تهران جای خالی مجموعه‌هایی نظیر سازمان محیط زیست، وزارت صنعت و خودروسازان احساس می‌شود.

تشکری هاشمی افزود: در موضوع ترافیک پایتخت و حل مشکل آن تنها نمی‌توان به پلیس راهور و مدیریت شهری تکیه کرد چرا که سایر مجموعه‌ها نیز سهم و نقش به سزایی در این میان ایفاء می‌کنند و باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

معاون شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: وجود مسافربرهای شخصی تنها یک موضوع حمل و نقلی نیست بلکه یک پدیده فرهنگی و در عین حال اقتصادی است که با معیشت مردم رابطه مستقیم دارد، به این معنا که هر گاه شهروندان به لحاظ درآمد دچار مشکل شده و در مضیقه قرار می‌گیرند، به عنوان شغل دوم یا سوم با خودروی شخصی به جابه‌جایی مسافر می‌پردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین