کد خبر: ۱۵۶۸۴۷
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۰

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به تعویق افتاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که گفته می‌شد قرار است از اول خردادماه اجرایی شود، بنا به دلایلی، به زمان دیگری موکول شد.

دولت که در چندماهه اخیر همواره بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید و اصرار کرده، فعلا موفق نشده است که این فاز را اجرایی کند.

کاهش اعتبار هدفمندی یارانه‌ها از 135 هزار میلیارد تومان مورد درخواست دولت به 66 هزار میلیارد تومان در مجلس، یکی از دلایل اصلی تعویق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها عنوان می‌شود.

در همین حال، واریز سهمیه بنزین خودروها بدون تغییر قیمت از 24 امشب هم به نوعی تعویق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را نشان می‌دهد.

بانک مرکزی هم پیش از این در نامه ای از فعالان اقتصادی و اتاقهای بازرگانی خواسته بود که برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای خردادماه آمادگی داشته باشند.

باتوجه به تائید قانون بودجه 91 توسط شورای نگهبان و ابلاغ آن به دولت، دیگر قوه مجریه برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها مشکل قانونی ندارد.

پیش از این، قرار بود فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در ماه‌های پایانی سال 90 و همچنین اواخر فروردین ماه اجرایی شود که بنا به دلایلی، این اتفاق نیفتد.

به گزارش مهر، کارشناسان اقتصادی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در شرایط فعلی را به نفع بخش تولید کشور نمی‌دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین