کد خبر: ۱۳۰۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱
محسن موسوی تبریزی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری:

دلگیری‌های عمیق به وجود آمده در انتخابات گذشته، با بازگشت مسئولان به قانون اساسی قابل جبران است

حرف‌های مطرح شده درباره‌ مدیریت جهانی بی‌محتوا است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری ضمن انتقاد از عملكرد خارجی دولت احمدی‌نژاد، گفت: حرف‌های مطرح شده درباره‌ی مدیریت جهانی بی‌محتوا است.

محسن موسوی تبریزی با اشاره به اینكه حرف‌های مسئولین با عمل آنها در تضاد است، تصریح‌ کرد که نباید از اعتقادات مردم به ویژه جوانان سوءاستفاده کرد.

محسن موسوی تبریزی تصریح کرد: سیاست‌های خارجی نمی‌تواند جدا از سیاست‌های داخلی باشد و عملكرد دولت در این زمینه تاثیر مستقیم بر زندگی مردم دارد.

وی با انتقاد از مواضع و سیاست‌های خارجی دولت احمدی‌نژاد تاكید کرد: شعارهای بی‌محتوا و غیرکارشناسی که در سطح خارجی مطرح می‌شود، در شان مسئولین نیست و جز ضرر نتیجه دیگری ندارد. 

این فعال سیاسی با اشاره به انتقادات اخیر هاشمی رفسنجانی از سیاست خارجی دولت احمدی‌نژاد، تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای با توجیهات مختلف و مصلحت‌اندیشی‌های غیر عقلانی، از مقابله با انحرافات به وجود آمده سرباز زدند و ما عادت کردیم که در مقابل کارهای غیرکارشناسی تا دقیقه نود سكوت کنیم و در نهایت که اوضاع به هم ریخت و شرایط بحرانی شد،‌ بگوییم که می‌گذرد و اشكالی ندارد.

موسوی تبریزی افزود: باید به محض به وجود آمدن اشكال در اداره کشور، جلوی آن را گرفت و به بهانه‌های مختلف از مقابله با ناكارآمدی مسئولین سرباز نزد.

وی با اشاره به هشدارهای هاشمی رفسنجانی در سال‌های گذشته گفت: عده‌ای با وارد ساختن هجمه‌های غیرمسئولانه به دلسوزان نظام، راه را برای وارد شدن ضرر به کشور و مردم باز گذاشتند.

نماینده سابق مجلس خبرگان تصریح کرد: در دولت آقای احمدی‌نژاد کارهایی انجام شدکه اگر دولت‌های قبلی حتی حرف آن را هم می‌زدند به شدت مورد حمله و هجمه قرار می‌گرفتند.

وی با انتقاد از سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی مردم گفت: راه این نیست که عده‌ای با بیان حرف‌هایی که در شان افراد نیست، با اعتقادات جوانان بازی ‌كنند و با اتخاذ مواضع سیاسی – مذهبی پوچ و بی‌محتوا جوانان را دچار تردید کنند و در آخر بگویند که مملكت توسط امام زمان (عج) اداره می‌شود.

موسوی‌تبریزی در ارتباط با حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: به هر حال در انتخابات گذشته، دلگیری‌های عمیقی به وجود آمد که با بازگشت مسئولین به قانون اساسی و قوانین عادی قابل جبران است.

موسوی تصریح کرد: اینكه هم ناظران، هم مجریان و هم رقیبان انتخاباتی از یک جناح باشند در عرف سیاسی جهان پذیرفته نیست و مسئولین برگزاری انتخابات به ویژه اعضای شورای نگهبان و وزارت کشور باید نسبت به افراد شركت کننده در انتخابات موضعی بی‌طرف داشته باشند، نه اینكه برای یک جناح خاص سخنرانی هم بكنند.

وی با اشاره به اینكه د رکشورهای توسعه یافته از منابع و سرمایه‌های انسانی نهایت بهره را می‌برند تاكید کرد: مدیریت کلان کشور باید از همه استعدادها بهره ببرند. نه اینكه با حذف جناح و گروه رقیب باعث وارد شدن صدمه جدی به کشور و مردم شود.

این فعال سیاسی تصری حکرد: مدیریت کلان باید طبق قوانین عمل کند و با استفاده از قانون اساسی، حق استیضاح و ... راه را بر قانون‌شكنی عده‌ای ببندد تا اعتماد مردم هم جلب شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین