کد خبر: ۶۴۱۴۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۸
سلیمی‌نمین اعلام کرد:

اسامی اعضای رهبری انجمن‌حجتیه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «عباس سلیمی‌نمین» رییس مرکز مطالعات تاریخ ایران طي سخناني با عنوان «انجمن حجتيه در نگاه تاريخ» در هفتمين نشست سراسري منتخبان حوزه دانشجويي علوم اسلامي شهيد بهشتي در مشهد، اسامی شورای رهبری کنونی انجمن حجتیه را اعلام کرد.
 
وي گفت: هم‌اکنون يک شوراي 5 نفره تشکيل شده است که آقاي سجادي و آقاي افتخارزاده که از فعالان قبل از انقلاب اين انجمن نيز هستند، در حال فعاليت اند که البته آقاي افتخارزاده يک چهره روحاني است که در زمان آقاي حلبي هم تربيت شد تا جايگزين ايشان باشد منتهي به دليل اينکه در اوايل انقلاب به شدت عليه امام در منبرهاي خودش به صراحت صحبت کرد، حساسيت زيادي دارد هر چند که وي يک شاخصه‌اي پيدا کرده است و آن ضديت بسيار توهين آميز با امام مي‌باشد.

وي افزود: البته قبل از انقلاب هم خود آقاي حلبي و هم آقاي افتخارزاده صحبت هاي تندي در سخنراني هايشان عليه امام(ره) داشتند، اما بعد از انقلاب آقاي افتخار زاده در منابر صحبت هاي زيادي داشتند که به همين دليل انجمن وي را به عنوان رياست انجمن مطرح نمي‌کند.

وي گفت: به‌همين دليل يک شوراي 5 نفره شامل مهندس سجادی، آقای تاجری، آقاي افتخارزاده و ديگران انجمن را اداره می کنند، منتهی آقای افتخار زاده طبيعتا نقش روحانی برتر را در ميان آنها دارد.

سليمي نمين تاکید کرد: هم اکنون بخشی از انجمن به اين جمع‌بندی رسيده است که هدف در اسلام ايجاد حکومت نيست و اسلام به هيچ وجه وارد بحث‌هاي حکومتي نمی‌شود که اين نگاه در ارتباط با «حائری‌يزدی» مشاهده مي شود.

وي گفت: بازگشت برخي از کساني که يک نگاه نقادانه‌اي به انجمن حجتيه داشتند، قابل توجه است به عنوان مثال آقاي عمادالدين باقی، کتابی در نقد انجمن حجتيه نوشت، اما بعدها در روزنامه خرداد يک کار تبليغ گونه‌ای را برای آقای حلبی انجام داد و وي را به عنوان يک فرد موجه مطرح کرد.

وي گفت: کساني که در ارتباط با مسايل حکومتی گرايش سکولاريسم پيدا کردند، بخش ديگری از انجمن حجتيه هستند. عده‌ای از مسوولان انجمن حجتيه نيز به انقلاب پيوستند و نگاه انقلاب را پذيرفتند، اما يک عده هم همان نگاه قبل از انقلاب خود را دنبال کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۳
19
6
به نظر ما انجمن حجتیه نقش پشت پرده و مستقیمی در
اعتصاب بازار تهران داشته است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین