کد خبر: ۱۲۱۰۴۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۸

3 مرجع تقليد، اعزام ورزشکاران زن به خارج را «حرام» اعلام کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مراجع عظام «آيت‌الله صافی گلپايگانی»، «آيت‌الله علوی‌گرگانی» و «آيت‌الله حسينی زنجانی» در پاسخ به استفتایی، اعزام ورزشكاران زن به رقابت‌های برون‌مرزی را حرام، مخالف عفاف و ناجايز اعلام كردند.


متن سوال ايسنا و پاسخ‌های اين مراجع به شرح زير است:

سوال: نظر حضرت‌عالی درباره‌ی «اعزام بانوان ورزشكار به رقابت‌های ورزشی برون‌مرزی» چيست؟

پاسخ آيت‌الله العظمی‌ صافي‌گلپايگانی: تشويق و اعزام زنان مسلمان به ميادين مسابقات خارجی با وضع لباس و پوشش ورزشكاران و حضور نامحرمان و اختلاط زن و مرد در مراحل مختلف، برخلاف موازين شرعی و حرام است و كسانی كه مخارج آن را از بيت‌المال مسلمين می‌پردازند ضامن‌اند و قاضی واجد شرايط بايد حقوق بيت‌المال را از آنان پس گيرد.

پاسخ آيت‌الله العظمی‌ علوی‌گرگانی: اعزام زنان ورزشكار به رقابت‌های بين‌المللی را مخالف عفاف زن می‌دانيم و لذا جايز نمی‌دانيم.

پاسخ آيت‌الله العظمی حسيني زنجانی: انجام ورزش بوسيله بانوان در محيط مختص بانوان اشكالی ندارد ولی اعزام بانوان به مجامع مختلط و انجام ورزش در معرض ديد اجانب در شان زن مسلمان نبوده و جايز نيست.

پيش از اين آيت‌الله العظمی مكارم شيرازی در پاسخ به استفتای ايسنا درباره‌ی اعزام بانوان ورزشكار به رقابت‌های ورزشی برون‌مرزی تاكيد كرده بود كه اين اعزام‌ها در صورت رعايت حجاب و عفاف، جايز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین