کد خبر: ۹۲۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۲
پیشنهاد کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛

رضایی: برای منع دخالت دولت، کمیسیون ملی انتخابات تشکیل شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «باید کمیسیون ملی انتخابات تشکیل شود تا دولت از مداخله در امور انتخابات منع گردد و در حقیقت با این کار اعتماد مردم بیشتر جلب خواهد شد».

محسن رضائی که در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجد سلیمان سخن می‌گفت، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و سال جدید تحصیلی اظهار داشت: «امیدواریم دانشجویان عزیز ، ماه مبارک رمضان را با روحیه‌ای تازه پشت سر گذاشته و ماه‌های آینده را با امید هرچه بیشتر آغاز کنند».

وی با قدردانی از مردم مسجد سلیمان به‌دلیل حضور پرشور در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: «مسئولین و فعالان سیاسی کشور، پس از انتخابات در معرض امتحانات سختی قرار گرفتند، زیرا آرامش بیشتر در فضای پیش از انتخابات فراهم بود و متأسفانه پس از انتخابات فضای سنگین امنیتی در جامعه بوجود آمد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «به غیر از ملت ایران برخی از مسئولان و فعالان سیاسی، نمره پائینی در تدبیر وحل و فصل بحران بدست آوردند و در حقیقت مردم، سرافراز قبل و بعد از انتخابات بودند».

رضایی در پاسخ به سوالی که چرا شما مثل آقایان کروبی و موسوی از معترضین حمایت نکردید، گفت: «بنده پس از حوادث اخیر پیشنهاد کردم که هرچه زودتر دادگاهی برای تعرض‌کنندگان به حقوق مردم تشکیل شود و در کنار آن در تعطیلی زندان کهریزک و در آزاد سازی بیش از 50 نفر از کسانی که بی‌گناه به زندان افتاده بودند تلاش کردم، ولی راه‌های دیگر را نمی‌پسندم».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد راه‌برون رفت از بحران‌های فعلی گفت: «راه برون رفت از این اوضاع برادری و وحدت است،البته نه وحدت و برادری برای معامله و سازش، بلکه وحدت در سمت و سوی دفاع از حقوق مردم و نظام، لذا تفرقه‌ها و دعواها به جامعه زیان واردخواهد کرد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: «وقایع اخیر تلخ است و آثار آن همچنان باقی است و با وحدت و برادری باید درصدد ساختن آینده خود باشیم».

رضایی درباره انتخابات آینده اظهار داشت: «نواقصی که در انتخابات گذشته بود، باید در انتخابات بعدی برطرف شود در غیر این صورت مردم سالاری دینی ضعیف خواهد شد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با مطرح کردن طرح تشکیل کمیسیون ملی انتخابات، اظهار داشت: «باید کمیسیون ملی انتخابات تشکیل شود تا دولت از مداخله در امور انتخابات منع گردد و در حقیقت با این کار اعتماد مردم بیشتر جلب خواهد شد لذا ما در این طرح بدنبال اصلاح نظام و قانون انتخابات هستیم و اگر در ساماندهی این طرح موفق شویم بسیاری از مشکلات انتخابات حل خواهد شد».

رضایی در ادامه گفت: «ما در شرایطی بودیم که کشور و مردم خود را برای یک جهش عظیم آماده می‌کردند، این امر از حضور بی‌سابقه ایرانیان داخل و خارج هویدا بود، اما حوادثی که پس از انتخابات بوجود آمده دست‌اندازی، در مقابل این جهش بزرگ ملت ایران بوجود آورد و در این امر همه ما مسئول هستیم».

وی ادامه داد: «در دوران دفاع مقدس وحدت و برادری و کنار گذاشتن جهت گیری‌های مختلف و تحمل انتقادات از سوی فرماندهان ارشد و سایرین منجر به این شد که رزمندگان اسلام به پیروزی‌های چشمگیری دست پیدا کنند و شاید تلاقی این ایام با هفته دفاع مقدس موقعیتی ایجاد کند که همه ما در نحوه رفتار خود تجدید‌نظر کنیم».

رضایی درباره اعتراضات اخیر مردم به نتایج انتخابات گفت: «همانطور که برای مشارکت مردم حقی قائل هستیم، باید برای اعتراضات مردم هم حقوقی قائل شویم و اگر اعتراضات قانونی باشد و رهبران اعتراضات، گفتمان اخلاقی و قانونی را رعایت کنند، نهادهای حکومتی هم باید بپذیرند که این اعتراضات جزئی از مردم سالاری دینی است و مشکلی بوجود نخواهد آورد و اگر عکس این امر باشد حوادث جبران ناپذیری بوجود خواهد آمد».

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: «حوادث اخیر نشان داد که ما باید دموکراسی، مردم سالاری دینی و ظرفیت خود را افزایش دهیم و لذا اگر اموری مانند مناظرات ایام انتخابات ادامه پیدا کند، با روشن شدن حقایق، مردم نیز آرامش از دست رفته خود را باز پس خواهند گرفت».

وی تأکید کرد: «اگر نامزدهای انتخاباتی و نهادهای نظارتی با یکدیگر همکاری می‌کردند، مشکلات امروز بوجود نمی‌آمد».

رضایی در پایان تصریح كرد: «راه حل مشکلات در گرو برادری و وحدت همه نیروهای دلسوز انقلاب است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Australia
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۵
0
0
باشه بهش می گیم
اگر ایشون بالای یک میلیون رای آورد وخدا ی نکرده رییس جمهور شد از این نظارت بده واصلا ببینیم اون موقع هم دنبال می کنه
یا الان که دستش به ....به هرحال نمی دونم حضور 85 درصدی یعنی بی اعتمادی ملت بازهم این بنده خدا جو گیر شده یکی حالیش بکنه که فاتحه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۰۶
0
0
جناب آقای رضایی
لطفا آب در هاون نکوبید
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین