کد خبر: ۱۵۵۴۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۱
سپاهان در تدارک قهرماني،استقلال و تراکتور در انتظار معجزه

مروري بر رقابت هاي هفته پاياني ليگ برتر فوتبال

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: ليگ برتر يازدهم روز جمعه با مشخص شدن تيم قهرمان به پايان مي‌رسد. اين در حالي است که شانس سپاهان براي قهرماني بيش از تراکتورسازي و استقلال است.

زردپوشان اصفهاني فقط در صورت شکست مقابل مس سرچشمه سقوط کرده قهرماني را از دست مي‌دهند که بسيار دور از ذهن است. اگر اين اتفاق هم بيفتد تراکتورسازي و استقلال براي قهرمان شدن نياز به برتري پرگل دارند چرا که تفاضل گل سپاهان بالاست.

در پايين جدول با سقوط تيم‌هاي شاهين بوشهر، شهرداري تبريز و مس سرچشمه خيال تيم‌هاي انتهاي جدولي به ويژه پرسپوليس و هواداران ميليوني‌اش راحت شد.

نگاهي به 9 ديدار هفته سي‌وچهارم و پاياني ليگ برتر مي‌اندازيم.

* داماش گيلان- شهرداري تبريز؛ حريف بي‌انگيزه، شاگردان تارتار

شهرداري تبريز با تساوي خانگي هفته گذشته برابر مس سرچشمه، سقوطش به دسته اول مسجل شد و خيال هواداران پرسپوليس بحران‌زده را هم از بقا در ليگ راحت کرد. بازيکنان شهرداري در اين بازي انگيزه‌اي ندارند اما در آن سوي ميدان شاگردان مهدي تارتار براي رسيدن به رده هفتمي مي‌جنگند. آنها اگر پيروز نشوند ممکن است مکان نهمي خود را هم از دست بدهند.

* راه آهن -شاهين بوشهر؛ دايي به دنبال هشتمي در ليگ

راه آهن بعد از شکست دادن پرسپوليس در ليگ برتر ماندگار شد و اکنون شاگردان دايي براي رسيدن به رتبه‌اي آبرومند‌تر تلاش مي‌کنند و حريف آنها نيز شاهين سقوط کرده و بي‌انگيزه است. اگر شانس با دايي يار باشد ممکن است راه آهن با پيروزي مقابل شاهين به رده هشتم جدول هم برسد. اين اتفاق در صورتي مي‌افتد که تيم‌هاي بالايي راه‌آهن پيروز نشوند.

*مس کرمان - ذوب آهن؛ نبرد دو تيم متفاوت

نتيجه ديدار دو تيم مس و ذوب آهن شايد فقط براي مربيان و مديران اين دو باشگاه مهم باشد. ذوب آهن در اين بازي به دنبال تثبيت مقام ششمي خود در ليگ برتر است و مس کرمان هم مي‌خواهد تلاش کند از رده دوازدهم به مکان هفتم برسد البته نتايج بازي‌هاي ديگر هم براي مس کرمان مهم است. به هر حال اين دو تيم صنعتي در شرايط کاملا متفاوتي هستند، مس از نظر مالي در شرايط مناسبي است اما ذوب آهن باشگاهي با بدهي ميلياردي و مشکلات مالي است.

* سايپا - نفت آبادان؛ دوئل آقاي گلي

نبرد تيم‌هاي هفتم و هشتم جدول براي اين است که اين دو تيم يک يا دو پله در جدول صعود کنند. سايپا در صورت پيروزي در اين بازي و توقف ذوب آهن مي‌تواند ششم شود ولي نفت آبادان اگر در اين بازي پيروز شود به رده هفتم مي‌رسد. اين بازي دوئل دو گلزن برتر ليگ هم هست. کريم انصاري‌فرد و فونيکه‌سي هر دو 20 گل زده‌اند و در صدر جدول گلزنان قرار دارند. اگر يکي از آنها در اين بازي بتواند گلي به ثمر برساند به تنهايي عنوان آقاي گلي ليگ يازدهم را تصاحب خواهد کرد. هرچند آنها رقيب کهنه‌کاري به نام رضا عنايتي 18 گله را هم در پشت سر دارند اما بعيد است عنايتي بتواند سه گل بزند.

* فولاد خوزستان - پرسپوليس؛

دو تيم قرمزپوش ليگ در شرايط نابساماني قرار دارند. مجيد جلالي بعد از شکست هفته قبل برابر ملوان گفت که ديگر صلاح نيست در فولاد بماند. فولادي‌ها که مدت‌هاست رنگ برد را نديده‌اند و روي نوار ناکامي‌ها گام برمي‌دارند وضعيت‌شان به وحشتناکي پرسپوليس نيست؛ دنيزلي در 7 ديدار اخير 5 باخت و يک مساوي در کارنامه‌اش داشته است. از سوي ديگر اين تيم پرطرفدار در سه بازي آخرش در ليگ برتر با دريافت 4 گل شکست خورده است. بايد ديد که فولاد مي‌تواند سيزدهمين شکست فصل را به آنها تحميل کند يا دنيزلي و پرسپوليس اين مرتبه به خودشان آمده‌اند به دنبال کسب يک پيروزي يا حداقل شکست با گل‌هاي کمترند.

سرخپوشان تهراني اگر در اين بازي پيروز شوند حداکثر مي‌توانند به رده نهم برسند. دنيزلي پس از بازي با سايپا تمرينات را تعطيل کرد و به دليل آنچه که بيماري اعضاي خانواده‌اش اعلام شده بار ديگر راهي ترکيه شد.

* استقلال - نفت تهران؛ نفت آسيايي مي‌شود يا آبي‌ها قهرمان؟

برخي بازيکنان و همين طور بهتاش فريبا مربي استقلال مي‌گويند 2 درصد شانس قهرماني دارند. آبي‌پوشان فقط در صورتي مي‌توانند قهرمان شوند که سپاهان از مس سرچشمه شکست بخورد و تراکتورسازي نتواند ملوان را ببرد و آنها هم 6 گل به نفت تهران بزنند.

نفت تهران در اين فصل با حسين فرکي شگفتي ساز شد و هنوز شانس آسيايي شدن دارد. شاگردان فرکي اگر بتوانند استقلال را شکست دهند و فجرسپاسي از صبا امتياز بگيرد در آن صورت نفت در دقيقه 90 به آسيا مي‌رسند. فصل گذشته نفت در ثانيه‌هاي پاياني در ليگ برتر ماندگار شد و شايد در اين فصل در بازي آخر به آسيا برسد. هرچند نفت تاکنون در ليگ برتر نتوانسته استقلال را شکست بدهد. براي استقلالي که قهرمان جام حذفي شده نايب قهرماني هم بهتر از سومي است.

* سپاهان - مس سرچشمه؛ هت تريک قهرماني؟

سپاهان براي هت تريک قهرماني در ليگ برتر کار سختي پيش رو ندارد. زرد پوشان اصفهاني بايد مس سرچشمه آخرين تيم جدول را که از هفته‌ها پيش سقوطش مسجل شده را شکست بدهند. مسي‌ها هفته گذشته تراکتورسازي را متوقف کردند تا سپاهاني‌ها خيلي حريف‌شان را دستکم نگيرند. شرفي و شاگردانش چيزي براي از دست دادن ندارند و بدون استرس بازي خواهند کرد. مس سرچشمه 5 بازيکن اصلي خود را در اين بازي به دليل مصدوميت و محروميت ندارد. همين مسايل باعث شده اصفهاني‌ها خود را براي سومين قهرماني متوالي سپاهان و چهارمين قهرماني در 11 دوره اين مسابقات، آماده کنند. سپاهان با يک مساوي هم قهرمان است.

* تراکتورسازي - ملوان؛ ملوان نايب قهرماني را از قلعه‌نويي مي‌گيرد؟

تراکتورسازي مثل استقلال شانس کمي براي قهرماني دارد اما قلعه‌نويي دوست ندارد هفته آخر از استقلال عقب بماند و نايب قهرماني‌ را با سومي عوض کند و استقلال و مظلومي را بالاي سرخود ببيند. ملوان اين روزها مشکلات مالي زيادي دارد ولي براي دفاع از اعتبارش قطعا مقابل تراکتورسازي با تمام توان بازي خواهد کرد. دو تيم از فصول گذشته رابطه چندان مناسبي با هم نداشته‌اند. شايد پورغلامي تراکتورسازي را از نايب قهرماني دور کند.

* فجرسپاسي - صباي قم؛ بازي خداحافظي گوارديولاي ايراني

عبدالله ويسي که الگوي مربيگري‌اش پپ گوارديولا بود مثل او که از بارسلونا جدا شد او هم از صبا جدا خواهد شد و اين هفته آخرين باري است که ويسي را سرمربي صبا مي‌بينيم. ويسي که دوست دارد با افتخار از صبا برود تلاش مي‌کند فجر سپاسي را شکست و اين تيم را آسيايي تحويل استان قم بدهد.

با اين حال محمود ياوري پير فوتبال ايران مربي‌اي نيست که به سادگي در خانه بازنده شود. شايد فجرسپاسي هم که از بقا در ليگ برتر خوشحال است با متوقف کردن صبا مقام چهارمي را در ليگ تغيير بدهد و نقشي در انتخاب چهارمين سهميه آسيايي ايران داشته باشد.

گفتني است، برنامه مسابقات هفته سي‌وچهارم و پاياني ليگ برتر به شرح زير است:

*جمعه 22 ارديبهشت 91

راه آهن – شاهين، ورزشگاه اکباتان، ساعت 17

داماش گيلان – شهرداري تبريز، ورزشگاه شهيد عضدي رشت، ساعت 17

سايپا – نفت آبادان، ورزشگاه انقلاب کرج، ساعت 17

مس کرمان – ذوب آهن، ورزشگاه باهنر کرمان، ساعت 17

فولاد خوزستان – پرسپوليس ،ورزشگاه الغدير اهواز، ساعت 18

سپاهان- مس سرچشمه، ورزشگاه فولادشهر، ساعت 19:20

تراکتورسازي تبريز- ملوان انزلي، ورزشگاه يادگار امام(ره)، ساعت 19:20

فجرسپاسي – صباي قم، ورزشگاه حافظيه شيراز، ساعت 19:20

استقلال- نفت تهران، ورزشگاه آزادي، ساعت19:20
ورزش3

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین