کد خبر: ۱۳۰۰۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۳

احمدی‌نژاد وعده داد: اهدای 1000 متر زمین به هر خانواده ایرانی برای احداث باغ ویلا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از تعاونی‌های مسکن مهر برگزیده سراسر کشور که امروزیکشنبه در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: تعاون موضعی برای همکاری متقابل میان مردم بوده و به واقع اگر به نقطه‌ای برسد که همه ملت‌ ایران با هم تعاون داشته باشند، کشور با سرعت نور پیشرفت می کند و توان 75 میلیون ایرانی معادل توان تمام بشریت خواهد شد.

وی با اشاره به بحث ادغام وزارت تعاون با دو وزارتخانه دیگر گفت:‌ ادغام تعاون با دیگر دستگا‌ه‌ها هیچ خلل و توقفی در مسیر تعاون ایجاد نخواهد کرد، زیرا بحث تعاون ریشه در فرهنگ و آرمان‌های ما دارد و البته همه آرزوها در سایه تعاون محقق شدنی است.

احمدی‌نژاد در ادامه تعاون را بستری برای شکوفایی کسانی دانست که در تنهایی شکوفا نمی‌شوند و افزود: ‌وقتی تعاون با مقوله مسکن تلفیق شد اتفاقات بزرگی در کشور به وجود ‌آمد.

وی گفت: روزی که بحث مسکن مهر مطرح شد عده‌ای باور نداشتند که یک میلیون واحد به یک باره در دست ساخت قرار گیرد ولی وقتی ما به مردم اتکا کردیم کارهای بزرگ نیز قابل انجام شد.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه هنوز مشکل مسکن به طور کامل در کشور حل نشده است و باید برای این منظور تلاش بیشتری صورت گیرد، تصریح کرد: البته کشور در مسیر حل این مشکل قرار گرفته و این کاری که تعاونی‌های مسکن مهر انجام داده‌اند به واقع یک انقلاب بود.

وی در ادامه به مشارکت برخی کشورها در اجرای پروژه مسکن مهر اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور یکی از همین کشورها به محض ورود به ایران در محل پروژه 15 هزار واحدی این شرکت خارجی حاضر شد ولی وقتی گستردگی این طرح را دید اظهار شگفتی کرد.

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: مسکن مهر همانند اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها کار بزرگی بود و هنوز هم عده‌ای امیدوارند که در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها کارشکنی کنند.

وی بر ادامه روند اجرای پروژه های مسکن مهر تاکید کرد و گفت: برای تمامی کسانی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند باید مسکن احداث شده و تحویل داده شود.

احمدی‌نژاد در عین حال مسکن مهر را کاری بزرگ و جدید دانست و گفت: پروژه مسکن مهر در واقع تمرینی برای یک کار ماندگار و بزرگ در کشور است.

وی با طرح تعدادی سئوال در مورد زندگی امروز شهری و همچنین آپارتمان نشینی افزود: به اعتقاد من باید شیوه غلطی که از 70 سال گذشته به ما القا شده است را بشکنیم و خود را به سمت قالب جدیدی در شهرسازی سوق دهیم.

احمدی‌نژاد در ادامه به تعیین خط و مرز برای ساختار شهری اشاره کرد و گفت:‌ این عامل موجب شده است که حاشیه‌نشینی ترویج پیدا کند و در خارج از محدوده شهر کاربری باغات و زمین‌های منابع طبیعی تبدیل به مسکن حاشیه‌‌ شهرها شود.

وی به داخل ساختار شهری نیز اشاره کرد و گفت: در داخل شهرها نیز ارزش افزوده زمین موجب شده است که بسیاری از باغات از سوی برخی از افراد سودجو به نابودی کشیده شود.

احمدی‌نژاد این مناسبات را عامل توسعه نابسامان مسکونی و بافت ناهمگن در داخل و خارج شهرها دانست و گفت:‌ با این شرایط هزینه اداره شهر افزایش بی‌رویه‌ای پیدا کرده است.

وی بودجه شهرداری تهران را معادل 7 هزار و 500 میلیارد تومان دانست که معادل یک میلیون تومان برای هر نفر بوده و گفت:‌ من در کل دنیا شهری را به گرانی تهران سراغ ندارم.

احمدی‌نژاد با محاسبه کل اراضی کشور و تقسیم آن به بخش‌های مختلف زمین‌های قابل استفاده و همچنین زمین‌های قابل کشت، گفت: حدود 30 میلیون هکتار زمین برای احداث مسکن باقی می‌ماند که اگر این میزان دو میلیون هکتار به خانوارها اختصاص یابد می توان به هر خانوار هزار متر زمین رایگان داد تا آنها یک واحد 100 متری در سه طبقه احداث و الباقی زمین را به باغ تبدیل کنند.

وی با اشاره به طرح 200 هزار هکتار فضای سبز در حومه تهران گفت:‌ با اجرای طرح خانه ویلایی برای ایرانیان می‌توانیم به یکباره با مشارکت خودم مردم و بدون هزینه هنگفت جهت احداث و نگهداری فضای سبز آنچنانی دو میلیون هکتار فضای سبز شهری به وجود آوریم.

احمدی‌نژاد در ادامه زندگی در این سیستم را با کیفیت و همچنین ارزان‌تر نسبت به زندگی آپارتمانی قلمداد کرد و گفت: این طرح در حال نهایی شدن است و تعاونی‌ها نیز خود را برای مشارکت در این طرح آماده کنند.

وی اجرای این طرح‌ را یک انقلاب واقعی در شهرسازی کشور دانست و گفت: ما ملتی هستیم که پول و امکانات کافی داریم ولی از آن خوب و درست استفاده نمی‌کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: انشاء‌الله این طرح تا پایان سال آ‌ماده و در 10 الی 15 منطقه به طور آزمایشی اجرا می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد:‌ ما می‌خواهیم الگو شویم و اجازه استفاده از شرایط ناعادلانه را به عده‌ای سودجو ندهیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به مدیریت خود در شهرداری تهران گفت: وقتی ما وارد شدیم افرادی را دیدیم که با 45 هزار تومان تراکم شناور خریده بودند که به یک باره با اعلام عدم فروش تراکم از بابت افزایش 10 برابری این امتیاز مبالغ هنگفتی را نصیب خود کردند.

وی در عین حال گفت: اما اگر طرح عالمانه‌ای برای کشور مطرح شود این افراد متضرر می‌شوند و ما نیز باید مدیریت کشور را به سمتی ببریم که جلوی سوء استفاده‌های این افراد گرفته شود.

احمدی نژاد در پایان مناسبات کنونی سرمایه داری را عاملی برای تبدیل انسان‌ها به عنصری جهت کار مداوم دانست و گفت:‌ این مناسبات غلط بوده و انسان فقط برای اقتصاد به دنیا نیامده بلکه باید خدا، ابدیت و شرایط خود را فکر کند و بشناسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
0
قربون دستت من یه 50 متری هم خونه ندارم ....
ویلا نخواستیم .....همون و بهمون بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
0
من به 33 مترشم قانعم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
0
1 - بفرمائید با چه فرمولی اتحاد و همکاری ( تعاون ) 75 میلیون میتواند به اندازه بشریت (با فرض فقط دوره حاضر را میگوید و جمعیت جهان حدود 5/6 میلیارد میشود)؟ چند برابر !

2 - سال 85 گفتی سالانه 5/1 میلیون واحد مسکونی میسازیم و تحویل نیازمندان میدهیم. از آن زمان تا حالا طبق وعده خودت میبایست 5/7 میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان میدادی.

در حالیکه با کاهش میانگین زیربنای مسکونی و کاهش امکانات رفاهی حداقلی و شمارش واحدهائی که افراد بصورت پراکنده همچون گذشته میساختند و ... هنوز به یک میلیون واحد نرسیده!

3 - سنگ بزرگ برداشتن، نشانه نزدن است و بلفی بیش نیست.
آن زمان و اینک نیز تمامی امکانات کشور ( زمین و ملک مناسب، مصالح، واحدهای تولیدی ، نیروی انسانی متخصص و غیر متخصص و ... ) اصلاً امکان این حجم کار را نداشت و ندارد.

4 - اگر هم این امکان وجود داشته باشد. کدام کارشناس و آدم عاقلی قبول میکند که فرضاً طی پنج یا هشت سال یکی از صنایع فعال و پر مشغله ( حد اقل 30% مشاغل کشور ) اشباء شده و پس از آن تعطیل یا راکد شود؟
در تمام دنیا کارشناسان شهری و منابع طبیعی و اقتصادی اجتماعی به این اجماع رسیده اند که:
با توجه به کمبود زمین و خاک گیاهی کافی برای کشت و تأمین نیازهای بشر. باید:

اولاً؛ شهرسازی در اراضی غیر قابل کشت ( به لحاظ حفظ منابع طبیعی ) درثانی بجای گستردگی در سطح در ارتفاع گسترده شود.

درثانی؛ با گسترش مناطق مسکونی در سطح نیاز به گسترش راه های ارتباطی در نتیجه سهم زمین جهت راه نسبت به گسترش در ارتفاع افزایش می یابد.

همچنین هزینه های شهرداری و بودجه عمومی جهت خدمات راه سازی ، فضای سبز، روشنائی، گسترش شبکه برق، آب، گاز، تلفن و ... بر بودجه عمومی کشور ( در زمان احداث و هنگام بهره برداری افزایش می یابد.
در حالیکه در مجتمع های بلند مرتبه هر زمین سهمی برای اشغال ساختمان و سهمی برای معابر و فضای سبز و تفریحی قائل شده و هزینه‌های ساخت و بهره برداری و نگهداری بر عهده مالکان و بهره برداران است.

همچنین نکات امنیتی و حفاظتی قابل کنترل و آرامش آفرین میباشد.
از دلسوزان و نمایندگان ملت و رهبر خواهش میکنم جلوی این تفکر فاجعه بار را بگیرند.

5 - وی گفته است با این حرکت موجب ضرر و زیان سرمایه گذاران در بخش مسکن شده و باعث خوشنودی مستضعفان !

کدام دین و کجای انسانیت به ما اجازه داده که با عدم ثبات در سیاستها و برنامه ریزی های مملکت سرمایه های مردم را سرگردان کرده و آنجا که به کار گرفته شده است را زیان ده کنیم؟!

این عمل موجب دلسردی، فرار سرمایه به خارج و ورود به بازار واسطه‌گری و دلالی می‌شود.

برای جلوگیری از چپاول مردم توسط سرمایه دارانی که فقط به منافع خود می‌اندیشند قوانین را اصلاح و شفاف نمائید تا امکان رانت‌خواری و سوء‌استفاده کاهش یابد.

کارشناس شهرسازی و مدیریت شهری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
0
0
چه صحنه زیبایی است مردم فقیر و گرسنه ای که نان ندارند

بخورند اما ویلا دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
0
0
بی خیال دکتر!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین