کد خبر: ۴۶۹۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۴۱

جلسه 1+5 از طریق تله کنفرانس

آفتاب‌‌نیوز : این در حالی است که بعد از کنفرانس سه شنبه، وزرای امور خارجه کشورهای 1+5 با یکدیگر دیدار می کنند تا در خصوص نهایی کردن مشوق های تنبیهی و تشویقی که قرار است در صورت تعلیق یا عدم تعلیق فعالیت های هسته ای از سوی ایران به این کشور ارائه شود تشکیل جلسه دهند. 

هنوز هیچ جزئیات در خصوص زمان و مکان برگزاری این جلسه اعلام نشده است اما ایالات متحده بر این باور است که احتمالا جلسه مذکور در اواخر هفته آینده در پایتخت یکی از کشورهای اروپایی برگزار می شود. درهمین خصوص شان مک کورمک سخنگوی وزرات امور خارجه آمریکا گفته من امیدوارم هنگامی که وزرای امور خارجه در اواخر هفته آینده در اروپا همدیگر را ملاقات می کنند بتوانند به مسائل باقی مانده خاتمه بدهند. 

او در ادامه اظهارات خود با اشاره به برگزاری جلسه تله کنفرانسی سه شنبه گفت من فکر می کنم مدیران کل سیاسی وزراتخانه ها قصد دارند توپ را جلوتر بیاندازند و موضوعات باقی مانده را بررسی کنند و اگر آنها نتوانند در جریان این کنفرانس در خصوص همه موضوعات گفت و گو کنند مسائل باقی مانده در اجلاس وزرای امور خارجه بررسی خواهند شد. او در ادامه اظهارات خود همچنین گفته است که واشنگتن ابراز امیدواری کرده که بتوان بعد از این جلسه یک بیانیه مشترک صادر کنند.

ابراز امیدواری واشنگتن در خصوص رسیدن به توافق در خصوص حل اختلافات اعضای دائمی شورای امنیت در حالی صورت می گیرد که کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا بعد از جلسه لندن گفته بود نمایندگان کشورهای 1+5 در نشست مذکور به توافقات خوبی رسیده اند و خبر از برگزاری نشست آتی وزرای امور خارجه برای بررسی سیاست چماق و هویج داده بود.

وی بعد از دیدار با محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به خبرنگاران گفته بود ما انتظار نداشتیم که نمایندگان در مذاکرات به بررسی تمامی مسائل بپردازند و من فکر می کنم آنها هنوز مشغول کار بر روی تعدادی از موضوعات هستند. رایس همچنین مورد دیدار وزرای امور خارجه پنج کشور عضو دائم شورای امنیت و آلمان گفته بود آنطور که من متوجه شدم نظرات معینی وجود دارد که وزیران 1+5 می توانند بزودی با هم ملاقات کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین