کد خبر: ۱۲۴۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۰

مهدی هاشمی تبرئه شد+نامه آکسفورد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت الف نوشت: مهدی هاشمی در نامه‌ای به الف از تبرئه خود در تحقیقات سرپیتر نورث خبر داد.

مهدی هاشمی در نامه ای به الف از تبرئه خود در تحقیقات سرپیتر نورث خبر داد.
در همین حال، در پی پیگیری‌‌های الف، متن کوتاهی از دانشگاه آکسفورد منتشر شد. در این بیانیه کوتاه آمده است:

"سر پیتر نورث اتهامات وارده در مورد نحوه پذیرش دانشجوی دکترای موردنظر را بررسی کرده و مبنایی نیافته که آکسفورد بر اساس آن اقدام قانونی علیه این دانشجو انجام دهد."

به گزارش "الف"، متن نامه هاشمی به شرح زیر است:

به لطف خداوند منان، نتیجه تحقیقات دانشگاه اکسفورد به سرپرستی سیر پیتر نورت (یکی از مبرزترین وکلای انگلستان) در خصوص اتهاماتی که به پذیرش من در این دانشگاه وارد شده بود اعلام شد و بی‌اساس بودن این اتهامات ثابت گردید. همچانکه توقع می‌رفت ثابت شد که ورود من به اين دانشگاه مطابق مقرارات صورت گرفته و هيچ خطايی صورت نگرفته است.

از آنجایی که گروه‌هایی متعدد از آغاز انقلاب اسلامی ملت ایران، سعی بر این داشته‌اند، تا ناکامی‌ها و کاستی‌های خود را با مایه گذاشتن، و آلوده کردن نام خانواده هاشمی جبران کنند، تکلیف بر ان دیدم، که جهت تنویر افکار ملت عزیز، چه دوستان، و چه آنهایی که متاسفانه تبلیغات یک‌طرفه را باور کرده‌اند، اطلاع‌رسانی کنم، البته این حق مسلم، ملت ایران است که قضاوت نهایی را انجام دهند؛

اینجانب مهدی هاشمی بهرمانی، حدودا، ۱۸ ماه پیش از کشور خارج شده تا به وظایفی که به عهده من گذشته شده بود رسیدگی کنم، و تحصیلات خود را در خارج از کشور در مقطع دکترا ادامه دهم. از آنجایی که بازپرسی شعبه‌های خارج از کشور به عهده اینجانب گذشته شده بود، ضمن بازرسی از شعبه دانشگاه آزاد در شهر اکسفورد، تصمیم گرفتم در دانشگاه اکسفورد مشغول به تحصیل شوم،

از آنجایی که گروهی از هموطنان ممکن است به پروسه پذیرش دانشگاه ها در خارج از کشورآشنایی کافی نداشته باشند، این پروسه طولانی و ۹ ماهه، شامل، بررسی مدارک دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس، دریافت پروپوزال و چندین مصاحبه با اساتید مربوطه میباشد.

بار دیگر یکی از کسانی که فلسفه وجودی خود را در توهمات و بهتان به دیگران میبینند، اتهاماتی را متوجه بنده و دانشگاه اکسفورد نمود مبنی بر پرداخت پول در ازای گرفتن پذیرش از این دانشگاه. مسولین این دانشگاه با من تماس گرفته و به موافقت من، تحقیقات این دانشگاه آغاز شد. این تحقیقات ۲-۳ ماه به طول انجامید، و درست چندین هفته قاب از انتشار رسمی نتایج این تحقیقات، فرد ...که از نتیجه این تحقیقات آگاه شده بود، سعی کرد با مطبوعاتی کردن این موضوع ، و طرح موضوعاتی من جمله ویزا و یا محل اقامت بنده که نه در حیطه دانش ویا سوابق وی بود، برای خود کسب ابرو کند.

از آنجایی که یکی از موضوعا تی که طرح شده است، سابقه علمی و کاری بنده است، این فرصت را مغتنم شمرده و در این زمینه توضیحاتی میدهم،

تحصیلات دبیرستانی خود را در دبیرستان نیکان، و جزو شاگرد ان برجسته به پایان بردم، از طرف این دبیرستان برای شرکت در المپیاد جهانی ریاضی انتخاب شدم، که به علت حضور در جبهه موفق به شرکت در این مسابقات نشدم، دوست و همکلاسی عزیزی که به جای من شرکت کرد، موفق به افتخار آفرینی برای ایران و کسب مدل نقره شد.

در کنکور سراسری شرکت کرده و با اخذ رتبه ۲۹ وارد دانشگاه تهران شدم،
پس از گرفتن مهندسی مخابرات از دانشگاه فنی تهران، برای ادامه تحصیل به استرالیا رفتم، در استرالیا و پس از مطالعه زبان انگلیسی، وارد دانشگاه دولتی کانبرا شدم، در پی حمله گروهی از منافقین به اینجانب و منزلم در استرالیا، این کشور را ترک کرده و به ایران بازگشتم، در ایران وارد کار اجرایی در وزارت نفت شده، اما پس از چندین سال تحصیلاتم را در دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داده و موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس مهندسی انرژی از این دانشگاه شدم، در کنکور دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری قبول شده، اما به علت خروج از ایران موفق به اتمام این مقطع نشدم، هنگامی که با ورود به وزارت نفت سازمان مهندسی و تاسیسات دریای را پای نهادم، ایران، جایگاه شایسته‌ا‌ی که در خور نام پر افتخار کشورمان باشد نداشت، امروزه به لطف خداوند و توانایی کارشناسان ایرانی، ایران یکی از کشورهای مطرح در این صنعت میباشد، و ارز قابل توجهی از محل صادرات این نوع خدمات عاید مملکت میشد.

پس از آن در مقام اولین مدیر عامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، کارهای تحقیقاتی بسیاری را که از مجموع کارهای تحقیقاتی چند وزارت خانه بیشتر بود، بین صنعت و دانشگاه‌های ایران سرپرستی کردیم.

در زمینه انتشارات، یک کتاب تاریخ معاصر ایران (خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی) را تدوین کرده، و در تدوین ۷-۸ کتاب نظرات داشته‌ام، برای ۴ سال ریاست مرکز تحقیقات علمی دانشگاه آزاد را بعهده داشتم، سوابق فوق همگی (با مدارک) متقن در پیرش بنده نقش داشته است، و دانشگاه اکسفورد اعتبار چندین صد ساله خود را دستخوش تردید نمی‌کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین