کد خبر: ۱۷۰۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶

استقبال نتانیاهو از تعطیلی سفارت کانادا در تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخست وزیر اسرائیل از تصمیم کانادا به تعطیلی سفارت خود در تهران و قطع روابط با ایران استقبال کرد. 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنیامین نتانیاهو با صدور بیانیه ای اعلام کرد: به استفان هارپر نخست وزیر کانادا به دلیل این تصمیم شجاعانه تبریک می گویم. این اقدام پیام های واضحی را به ایران و تمام جهان ارسال می کند.

وزیر خارجه کانادا با صدور بیانیه ای از تعطیلی سفارت این کشور در تهران و اخراج همه دیپلمات های ایرانی از کانادا خبر داد. او در این بیانیه، "دشمنی ایران با اسرائیل" را یکی از دلایل این اقدام ذکر کرده است.

نتانیاهو در این بیانیه که از دفتر نخست وزیری اسرائیل در شهر قدس منتشر شد گفت: تصمیم نخست وزیر کانادا، اهمیت بسیاری دارد و الگویی برای جامعه جهانی است.

وی با اشاره به اجلاس اخیر سران جنبش عدم تعهد در تهران مدعی شد: این تصمیم مسؤلانه یک هفته پس از نمایش یهودستیزی و نفرت در تهران گرفته شد.

نتانیاهو اضافه کرد: این اقدام کانادا همخوان با درخواست از جامعه جهانی برای تعیین خط قرمز شفاف در مقابل حکومت ایران برای توقف برنامه هسته ای اش است. جامعه جهانی باید به این اعمال فشارها بپیوندند و خط قرمزهای شفافی را در مقابل ایران ترسیم کند.

اجلاس سران جنبش عدم تعهد در روزهای 9 و 10 شهریور ماه جاری با استقبال گسترده و کم نظیر سران کشورهای مختلف برگزار شد.

نتانیاهو قبل از این در گفتگوی تلفنی با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد از او خواسته بود برای حضور در اجلاس عدم تعهد، به تهران سفر نکند اما بان کی مون با رد این درخواست سفر سه روزه ای را به تهران داشت.

وزارت خارجه اسرائیل همچنین در تماس با کشورهای مختلف، تلاش کرد آنها را از حضور در اجلاس عدم تعهد تهران بازدارد اما سطح مشارکت در این اجلاس، نشان دهنده شکست این تلاش هاست.

به گزارش عصر ایران،رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت امور خارجه ايران هم در گفت‌وگو با ايسنا درباره تصمیم کانادا به تعطیلی سفارت خود در ایران گفته بود: اين‌گونه اقدامات در راستاي تحت‌الشعاع قرار دادن پيروزي ديپلماتيك وسيع ايران در اجلاس سران عدم تعهد است. دولت فعلي كانادا نشان داده است كه دولتي افراط‌گرا و به شدت تحت تاثير رژيم صهيونيستي است و اقداماتي كه دنبال مي‌كند در جهت فشار آوردن به ملت ما و ايجاد مشكل براي اتباع ايراني است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
0
0
ما بالاخره نفهمیدیم کاری که دشمن مارو شاد میکنه کار خوبیه یا کار بدیه ؟!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین